Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 20:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVC-A1XV Udgået??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Ja som overskriften siger, er denons topmodel udgået af produktion? var inde på hifi klubbens hjemmeside og under produkter var den ik at finde, heller ikke på deres prisliste. Hvis det er tilfældet var det da ikke lang tid den var i produktion..

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  



Uden at kende de nærmere omstændigheder kan man vel forestille sig at salget af Topmodellen ikke ligefrem har suset afsted...nu siden at de har annonceret deres nye topmodel(ler) med HDMI 1.3 nu til sommer

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hvorfor den ikke lige er på hjemmesiden, er et godt spørgsmål, men udgået er den ikke mig bekendt!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Nej Som Ronin så rigtigt skriver er AVCA1XVA er ikke udgået.. den er i hvert fald planlagt til at forsætte i sortiment indtil minimum maj 2007...

Produktteksten til vores hjemmeside er ved at  blive opdateret og kommer på hurtigst muligt igen.

Indtil da er der en meget informativ anmeldelse af produktet her på hifi4all.

MVH

DADDY DJ

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig, eller er det ikke temmelig hurtigt den allerede er ved at blive udskiftet? den er vel max 2 år gammel? jeg synes ligesom man bliver skræmt, jeg synes virkelig denon har nogen mega fede produkter og især deres store modeller, men man når jo knap nok at købe en før de har kommet med en nyere og større model... de andre store mærker som Pioneer/yamaha/Marantz/Onkyo/Harman Kardon blot for at nævne nogen kører med deres "flagskib" i flere år, det er ihvertfald mit indtryk...

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Denon har efter min opfattelse - altid været dem der skifter oftest !

Det ville undre mig om det ikke også var derfor klubben beholdte dem i sin tid :-)

Spøg til side - de udskifter ufattelig meget, hver efterår er det stensikkert, at alle deres mellemste modeller bliver fornyet.

Flagskibene har som regel holdt lidt længere, men slet ikke så lang tid som andre. De flyver også rundt i nummergivningen, og det self. fordi det går så himmelsk stærkt. Egentlig har det sommetider været til mange ubehageligheder - produkterne får nemlig også tit facelift. Det er knap så fedt hvis man prøver på at "samle" et pænt system :)

Heldigvis for mig er jeg ikke Denon ejer længere :D

 

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

syntes da det tager pænt lang tid med nye modeller,hvor lang tid gik der fra pma 2000 IV til pma 2000AE blev intoduceret 3-4 år?

2 år på markedet for en surround reciever er i mine øjne rigtig langt tid,det går atlså ufatteligt hurtigt.

har haft rigtig meget denon og jeg har altid været meget tilfreds med deres produkter,har bare intet fra dem pt,men et godt mærke syntes jeg.

edit: ups kom lige til at se i min signatur,jeg har da en denon dvd,havde jeg svedt ud

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Er det bare mig, eller er det ikke temmelig hurtigt den allerede er ved at blive udskiftet? den er vel max 2 år gammel? jeg synes ligesom man bliver skræmt, jeg synes virkelig denon har nogen mega fede produkter og især deres store modeller, men man når jo knap nok at købe en før de har kommet med en nyere og større model... de andre store mærker som Pioneer/yamaha/Marantz/Onkyo/Harman Kardon blot for at nævne nogen kører med deres "flagskib" i flere år, det er ihvertfald mit indtryk...


Hvis de nuværende topmodeller ikke kan opgraderes til HDMI 1.2/1.3 må de nødvendigvis blive udskiftet alle som én...."fremtiden er nu"

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er temmelig trist. kan deres nuværende topmodel ikke opgraderes til HDMI 1,3? er det derfor de skifter nu?



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Jeg synes det er temmelig trist. kan deres nuværende topmodel ikke opgraderes til HDMI 1,3? er det derfor de skifter nu?



Efter hvad jeg har hørt kan HDMI 1.1 IKKE opgraderes til HDMI 1.3 ved hjælp af en softwareopgradering. Det vil kræve en eller anden form for hardwareudskiftning. Personligt synes jeg nu at det er ved at være på tide at Denon får en ny topmodel - gerne som surround for-/effektforstærker.

Nyt fra Denon i 2007



__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Jeg synes det er temmelig trist. kan deres nuværende topmodel ikke opgraderes til HDMI 1,3? er det derfor de skifter nu?



Som Audi A3 rigtigt nok siger skal der en hardwareopgradering til og denne er ikke mulig i nævnte topmodel.

Onkyo TX-5000 skulle dog efter sigende være hardwareopgradering egnet....altså fra 1.1.til 1.3

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
flex195 skrev:

Jeg synes det er temmelig trist. kan deres nuværende topmodel ikke opgraderes til HDMI 1,3? er det derfor de skifter nu?



Efter hvad jeg har hørt kan HDMI 1.1 IKKE opgraderes til HDMI 1.3 ved hjælp af en softwareopgradering. Det vil kræve en eller anden form for hardwareudskiftning. Personligt synes jeg nu at det er ved at være på tide at Denon får en ny topmodel - gerne som surround for-/effektforstærker.

Nyt fra Denon i 2007

Okay så du ved ikke om der kommer en opgradering til den nuværende topmodel? hvor lang tid har den egentlig kørt? jeg så nu hellere de beholdte deres modeller lidt længere tid som de andre mærker.. hvad med opgradering til de nye dts og dolby formater, bliver der noget af det til den nuværende? bliver alligevel spændende at se de nye modeller, om det virkelig bliver et 2 delt sæt..



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Det planlagte to-delte sæt fra Denon er vel starten på et nyt high-end segment indenfor surround. Udover det nyeste hdmi-format er nyhhederne vel blot balancerede udgange og så de nyeste lydformater. Sidstnævnte vil man jo stadig kunne hente fra HD-DVD/blueray-afspilleren via forstærkerens (de gamle modeller) analoge indgange.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Okay så du ved ikke om der kommer en opgradering til den nuværende topmodel? hvor lang tid har den egentlig kørt? jeg så nu hellere de beholdte deres modeller lidt længere tid som de andre mærker.. hvad med opgradering til de nye dts og dolby formater, bliver der noget af det til den nuværende? bliver alligevel spændende at se de nye modeller, om det virkelig bliver et 2 delt sæt..

Efter hvad jeg har læst/hørt er der ikke planlagt en opgradering - hvis der kom en opgradering ville det blive dyrt p.g.a. at der skal foretages en del hardware udskiftninger.

Jeg mener at A1XV kom frem i 2004 og blev opgraderet til A1XVA i 2006.

 

 



__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

okay jeg vidste ik, at den også var blevet opgraderet, hvad bestod den opgradering i?

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
okay jeg vidste ik, at den også var blevet opgraderet, hvad bestod den opgradering i?

1080P og internetradio

Opgradering 1

Opgradering 2



__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

man kan da kun håbe at forstækerne bliver kønnere end det der blev vist på messen.
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes