Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 10:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Emotiva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stephan.Brandt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Har luret lidt på en effektforstærker til mit surround-setup og faldt over den her Emotiva så ville lige høre, er der noget som har noget erfaringer med og kan man få den til Danmark??
 Ville egentlig bare have en 2 kanals forstærker så hvis der er noget som har nogle forslag så må i gerne byde ind..

På forhånd tak


__________________
Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
Til top Vis Stephan.Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan.Brandt
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

her er jeg lige med på en lytter eller hedder det en læser....
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Omega Audio
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Omega Audio

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej Stephan

Hvis du går efter kvalitetslyd i stedet for en masse watt, vil forslå dig at gå efter en 2 kanals effektforstærker i stedet. I budgettet denne Emotiva ligger i, vil det altid være et kompromis.

Enten få gode watt...... Eller mange dårlige watt.

Dine penge er langt bedre givet ud på 2 (højre/venstre kanal) forstærkere end 5 (Fronter/center/bagkanaler).

Det kunne tænkes at den lyder ganske forfærdeligt, uden at have hørt den. Men man kan jo altid blive positivt overrasket.

Mvh

Kenneth Jensen



__________________
www.omegaaudio.dk
Til top Vis Omega Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Omega Audio
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg finder også Emotiva interessant. De får positiv omtale af mange.
Jeg overvejer selv om ikke man skulle købe den nye surround processor fra dem til $700, men jeg er lidt i tvivl om hvad der
sker i tolden med sådan en børge..? der kommer vel importtold på og noget moms - så er der nogen der kender de %
satser. Momsen er 25% ved jeg og mon ikke der er 8-10% told på??
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Emotiva bliver ofte sammenlignet med Rotel, men til væsentlig lavere pris.
Den omtalte 5 kanals effektforstærker er ganske habilt bygget, så det kunne meget vel tænkes at den lyder rigtig godt.
Dog koster det en hel del i fragt at få den til Danmark, et bud vil være 150 dollars, muligvis mere.

Jeg er selv temmelig lun på deres kommende surround processor, som ser ganske lovende ud.
Den hedder UMC-1, kommer til at koste 700 dollars og den vejer jo ikke det store i sammenligning med en effektforstærker, så den er sansynligvis noget billigere i fragt.
Her er et link til info omkring den:

http://www.emotiva.com/news.html

Den står et stykke nede på siden.

Omega Audio:
Hvis du tager i betragtning at den "normale" hifi kæde i DK går på importør og forhandler, så burde prisen vel ligge på ca. 15.000kr for sådan en forstærker, og så er der pludselig sammenligningsgrund med en længere række anerkendte mærker, og ifølge anmelderne gør Emotiva det rigtig godt i det selskab, så helt dårligt tror jeg bestemt ikke det er.

MVH
Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V
 
Omega Audio
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Omega Audio

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob

Som nævnt tidligere har jeg ikke har hørt forstærkeren, så du kan muligvis have ret

Men vil dog stadig fastholde min mening om at en 2 kanals løsning vil give mere lyd for pengene.

Evt. en XPA-2, nu vi er ved Emotiva.

 

Mvh

Kenneth Jensen



__________________
www.omegaaudio.dk
Til top Vis Omega Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Omega Audio
 
Stephan.Brandt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helt sikkert hellere smide lige så mange penge efter en god 2 kanals, men nu faldt jeg over den her ville bare hører om der var nogen der kendte til den for det kunne jo være lækkert at få smidt nogle watt på alle kanalerne hvis den nu var lige så god..
Er der ellers nogle gode effektforstærker i den pris klasse har set lidt..

Ps. hvis jeg får fingrene i en emotiva skal jeg nok lave et nyt indlæg med lidt tilbagemelding på den


__________________
Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
Til top Vis Stephan.Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan.Brandt
 
Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Man kunne jo altid håbe at en dansk forhandler ville prøve med import af Emotiva, det ville jo gøre mulighederne for lytning væsentlig nemmere.
Det er altid svært, om ikke umuligt, at SE hvordan noget spiller - selvom visse personer på hifi4all er overbevist om at de kan vide hvordan noget lyder uden nogensinde at lytte selv.

Naturligvis er en ægte to-kanals effekt i samme prisklasse med al sansynlighed bedre, og skal man kun bruge de to kanaler, kan det da også være vejen frem.
Omvendt kunne man jo bi-ampe sine højtalere hvis dette er en mulighed, det er absolut en markant forbedring.

Stephan:
Vi hører meget gerne en tilbagemelding hvis du får dine fingre i en Emotiva effektbamse

MVH
Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg gennem flere år haft erfaringer med US produceret forstærkere, og selv de helt store high-end producenter, kan ikke forstå forskel på 50 Hz og 60 Hz ”når man går fra 60 Hz design til 50 Hz skal der være 10% mere jern i kærnen på transformatoren” med det resultat at der er transformator brum..

De tror bare at hvis de sætter en vario på og skruer deres konstruktion op på 230 Volt og ikke kan høre brum, så virker det også ”men en vario der også kan skifte fra 50 til 60 koster kassen” men med en normal vario lytter de stadig til 60 Hz.  

 



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Stephan.Brandt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Det vil sige at det bliver noget s**t at hører på når man smider den på det danske 230 v net eller ?? er ikke helt med

__________________
Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
Til top Vis Stephan.Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan.Brandt
 
Stephan.Brandt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Gravede lige lidt dybere vil lige sige at Emotiva laves i Kina lige som Classic har ikke hørt der skulle være samme problem med dem.. Men det kan jo være at jeg tager fejl..

__________________
Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
Til top Vis Stephan.Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan.Brandt
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke.. men det kan være et problem med nogle forstærker.

derfor måske bedst hvis man kan lytte på ting først..? men det har jo desværre også sin pris

 



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.

Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Stephan.Brandt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Til CPH-R: Ja det kan jo godt blive lidt dyrt at få shippet 43 kilo til DK for at finde ud af den lyder **** men det kunne være man skulle tage en chance( skal bare lige have solgt bilen først, nogen interesseret i Fiat stilo)

Til Delaney: Læste lige anmedelserne af XPA-2 de siger jo gode ud hvad er RPA-2 for en størrelse kunne ikke finde den på hjemmesiden??


__________________
Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
Til top Vis Stephan.Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan.Brandt
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.

Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.

ikke fordi jeg aner ret meget om mærket (andet end de par gange du har nævnt det i et par tråde), men jeg tror måske ikke deres egen hjemmeside og forum er det helt rette sted at finde upartiske anmeldelser. Jeg tror heller ikke det er muligt at finde en anmeldelse på hifiklubbens hjemmeside hvor der er linket til en dårlig anmeldelse eller hvor deres produkt ikke er testvinder



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Delaney skrev:
Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.

Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.

ikke fordi jeg aner ret meget om mærket (andet end de par gange du har nævnt det i et par tråde), men jeg tror måske ikke deres egen hjemmeside og forum er det helt rette sted at finde upartiske anmeldelser. Jeg tror heller ikke det er muligt at finde en anmeldelse på hifiklubbens hjemmeside hvor der er linket til en dårlig anmeldelse eller hvor deres produkt ikke er testvinder



Du har ret i at der på et firmaets forum findes mange mennesker med holdninger til produkterne. Men der er alligvel en ret stor overvægt at "Navra, så godt havde jeg ikke troet det ville være" førstehåndsindtryk på Emotivas forum. Og det har desuden ikke lykkedes mig at finde en mindre god anmeldelse af nogle af deres produkter. Heller ikke gennem min ven, Google.

Men der ser ud til at der er en del interesserede i deres produkter, så det kunne være sjovt hvis h4a tog dem ind til test. Evt. kunne h4a låne noget af det udstyr, der uværligt er på vej til landet.




__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Stephan.Brandt skrev:

Til Delaney: Læste lige anmedelserne af XPA-2 de siger jo gode ud hvad er RPA-2 for en størrelse kunne ikke finde den på hjemmesiden??


En RPA-2 er en anden effektforstærker, der er på vej. Den er nævnt i Audioholics anmeldelse af XPA-2 tror jeg. Den er i øvrigt teknisk identisk med RPA-1, der er udgået.

I dagens kurs vil du kunne have en XPA-5 på dørtrinnet for i alt 6885,-. Dvs. inkl. forstærker, forsendelse, told og moms. Hvis du vel at mærke benytter firmaet ShopUSA til at reshippe den.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Delany:
Nu har du jo købt sådan en LMC-1 processor fra dem, hvordan lyder den så?

MVH
Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Delany:

Hvor hårdt blev du straffet i tolden ? hvor lang tid tog det fra pakken var afsendt til pakken var modtaget ?

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:
Delany:

Hvor hårdt blev du straffet i tolden ? hvor lang tid tog det fra pakken var afsendt til pakken var modtaget ?



Jeg brugte ShopUSA. I øverste højre hjørne er der en calculator, hvor du kan indtaste købsprisen af det du vil købe, og så regner den ud hvad det kommer til at koste i forsendelse, told og moms. Og så er det ShopUSA, der står for fortoldningen. Eksempelvis kommer en UMC-1 til at koste 699$. Når jeg taster det ind, ser jeg at den vil koste 6041,- totalt. Bemærk at ShopUSA prisen kun er baseret på værdien og ikke vægten, hvilket er ret fedt, hvis man køber en stor forskærker. Emotivas største forstærker MPS-2 vejer jo i omegnen af 60 kg.

Så vidt jeg husker gik der ca. 14 dage fra jeg bestilte den hos Emotiva, til jeg havde den hos mig.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 

Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes