Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er 3D-tv en død sild? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roomformore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2019
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 05 August 2019 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle I kloge mennesker :)

Hvad er der egentlig sket med 3D-fjernsyn? Er det fuldstændig dødt?

Jeg husker, at Panasonic i hvert fald lavede nogle ret gode nogle, men det er lidt som om luften er gået af ballonen igen.

Er det fordi man venter på VR går ind og tager over?
Til top Vis Roomformore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roomformore Besøg Roomformore's Websted
 
Ch_3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 05 August 2019 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Luften er gået af ballonen igen, igen. Det er bare ikke specielt fedt, gimmicky og klodset. Der er ikke meget hvor det tilføjer
en reel ekstra dimension til materialet (hah hah) som ikke let kan undværes.

VR er noget helt andet men er og bliver IMHO en niche ting til spil. Muligvis fedt men også gimmicky og klodset.
Til top Vis Ch_3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ch_3
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 06 August 2019 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Der kommer nogle gange nogle nye features som bare ikke er gode. 3D er en af dem. En anden er de buede fladskærme som der var mange af en overgang, nu er der ingen og der er næppe nogen der savner dem.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 06 August 2019 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Virtuel Reality i en eller anden sammenhæng – lyd eller billede – har til enhver tid sine tilhængere. Så du har ikke set det sidste. Tilbuddet af muligheder har det med at afløse hinanden. 3D krævede briller af hvilke der fandtes flere udgaver, som skulle passe til det enkelte fabrikat i de fleste tilfælde. Kunne fabrikanterne blive enige om en fælles standard og softwareudbyderne flere 3D film ville der være grobund for en blivende interesse. Og det er der så ikke af samme årsag.

Lyd. Mono, stereo, Quadrofoni, Surround lyd i alle dens afskygninger er på vej tilbage til stereo.
Billede. Ændring af 4:3 til 16:9 format. Philips forsøg med biografformatet i såvel CRT som LCD slog ikke an. Stor, større, størst. Plasma, LCD, OLED. Det sidste i buet udgave for at vise at det nu er muligt at lave det i buet udgave. I fabrikantens pressemateriale beskrevet: ”Nu er det muligt at lave en skærm så tynd, at den kan bøjes rund om en søjle”. Fordi man kan. En måde at vise hvor meget længere man er foran konkurrenterne. Sportvognen, som skal sælge familiebilen.

Og det stopper med garanti ikke her.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 09 August 2019 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Smed begge aktive 3D briller ud, her sidst jeg ryddede op til mit Panasonic plasma. Det ser da meget sjovt ud og 3D effekten er da også ok. Men brillerne skal ligge et sted, batterierne skal skiftes, de skal tændes og parres med fjernsynet, de sad ikke behageligt, man skulle sidde ret stille, der skulle være ret mørkt i lokalet, jeg bruger briller i forvejen og de gik samtidig ind over en af de andre fjernbetjeninger og forstyrrede f.eks det infrarøde signal, så jeg ikke kunne indstille volumen til min forstærker.
Mindes kun en eneste gang hvor det var ok og hvor effekten også var lidt interessant. Og det var i Imperial bio, hvor jeg så UP. Brillerne sad fint og effekten var passende. Men alle andre gange har det bare været irriterende i en eller anden grad.
Giv mig et normalt flot billede fra et plasma eller OLED - det er fint til mig
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Ch_3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 09 August 2019 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Det næste der kommer og dør ud igen er Smell-O-Vision..
Til top Vis Ch_3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ch_3
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 09 August 2019 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Det er der lavet forsøg med for mange år siden, men eksperimenterne viste at et indslag med en gyllespreder i det fjerne fik seere i Storkøbenhavn og det centrale Århus og større byer til at zappe videre.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes