Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 00:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PV500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa

 

Jeg fik så 42PV500 hjem på prøve i går og pludselig savner jeg ikke mit Philips 9509 så meget, er virkelig imponeret over billedet, det er en model de har haft stående i butikken med dynamisk setting og kontrast på max, men alligevel er der ikke antydning af image retention så det er jo gode nyheder, jeg var i service menuen for at sætte `APL Multi`til 16 som de kloge hoveder anbefaler for at undgå `black level shift` problemet og so far so good, men jeg skal lige høre om det kan passe at der ikke er nogen mulighed for at justere evt overscan ? jeg kan ikke umiddelbart få øje på det til gengæld fik jeg øje på noget støj i øverste del af billedet da jeg prøvede de forskellige test patterns i service menuen, men det skyldes måske at kablerne ligger hulter til bulter i øjeblikket, skal hjem og unplugge alt og se om det stadig gør sig gældende.

 

Udover det så er kvaliteten af billedet sindsygt godt, så Star Wars Revenge of the sith i aftes og ja hvad skal jeg sige andet end at jeg ærgede mig over at jeg ikke er på dagpenge i øjeblikket da det er vanskeligt at løsrive sig fra denne Japser . i den forbindelse vil jeg lige høre om det virkelig kan passe at PHD8 serien skulle have et endnu bedre billed da man åbenbart kan tweake alt på denne serie ? 

 

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Hejsa

Jeg fik så 42PV500 hjem på prøve i går og pludselig savner jeg ikke mit Philips 9509 så meget, er virkelig imponeret over billedet, det er en model de har haft stående i butikken med dynamisk setting og kontrast på max, men alligevel er der ikke antydning af image retention så det er jo gode nyheder, jeg var i service menuen for at sætte `APL Multi`til 16 som de kloge hoveder anbefaler for at undgå `black level shift` problemet og so far so good, men jeg skal lige høre om det kan passe at der ikke er nogen mulighed for at justere evt overscan ? jeg kan ikke umiddelbart få øje på det til gengæld fik jeg øje på noget støj i øverste del af billedet da jeg prøvede de forskellige test patterns i service menuen, men det skyldes måske at kablerne ligger hulter til bulter i øjeblikket, skal hjem og unplugge alt og se om det stadig gør sig gældende.

Udover det så er kvaliteten af billedet sindsygt godt, så Star Wars Revenge of the sith i aftes og ja hvad skal jeg sige andet end at jeg ærgede mig over at jeg ikke er på dagpenge i øjeblikket da det er vanskeligt at løsrive sig fra denne Japser . i den forbindelse vil jeg lige høre om det virkelig kan passe at PHD8 serien skulle have et endnu bedre billed da man åbenbart kan tweake alt på denne serie ? 

Hej.

Ja det lyder sgu godt, jeg er selv meget int. i netop dette tv, jeg har dog ikke selv set det endnu syns ikke rigtigt jeg har kunne finde det nogle steder her i Århus...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

De har for nyligt haft den i EL-Giganten,Tilst.   - fås faktisk til 17.700 DKR i Tyskland !!!!!!!!!!
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

i den forbindelse vil jeg lige høre om det virkelig kan passe at PHD8 serien skulle have et endnu bedre billed da man åbenbart kan tweake alt på denne serie ? 

Ja, der er flere indstillingsmuligheder og det er en bedre elektronik der sidder i phd8 skærmene.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Oki jdg1

Men er det så for almindelige mennesker at tweake phd8 her tænker jeg på om en test dvd alà DVE er tilstrækkelig for at bringe mig i billed `Nirvana` efter justering og sluttelig hvilke justeringer i servicemenu på phd8 bruger du selv ?  ...... har forresten lagt mærke til at i PV500 service menu under test patterns er der støj (ligner noget interferens) i øverste del af displayet selv uden at nogen externe enheder (dvd, xbox)er koblet til har andre erfaret noget tilsvarende ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
Dennis Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hvor i tyskland er det du har set PV500 til 17.700 ?

Jeg er nemlig meget interesseret i hvor man kan købe dette tv billigst.

Til top Vis Dennis Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Andersen
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Prøv denne (netbutik) : http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=357371

Er du mere tryg v selv,at hente,så er det muligt her (Hamburg og ca 500kr dyrere) : http://www.plasmacity.de/index.php?cPath=23_28

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
Dennis Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

har du erfaring med nogle af butikkerne ?
Til top Vis Dennis Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Andersen
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Howdy

 

Er jeg den eneste som får støj på (myre støj) vga indgangen hvis jeg sætter indstillingen til WGA i menuen på PV500 ?? når jeg bruger XWGA er der ikke dette problem.

Og til sidst har nogen prøvet `Just`indstillingen i `aspect` jeg kan ikke finde den, og det er åbenbart den bedste måde at se 4:3 udsendelser på da den strækker billedet fortrinsvis i siderne så folk ikke ser så fede ud ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Og til sidst har nogen prøvet `Just`indstillingen i `aspect` jeg kan ikke finde den, og det er åbenbart den bedste måde at se 4:3 udsendelser på da den strækker billedet fortrinsvis i siderne så folk ikke ser så fede ud ?

De betegnelser der står i manualen stemmer ikke helt overens med dem man finder i menuen!

Men hvis den står på auto når du sender et 4:3 signal strækker den selv billedet og det fungerer fornuftigt så længe det ikke er et billede med for mange cirkler! Så noget om astronomi på et tidspunkt, og planeterne var altså lidt æggeformede



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Denner
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Det med støj, er hovedesageligt fordi at tvet slår over i DYNAMISK indstillingen og den enhancer alle mulige ting der bla giver vildt meget støj, men også monster meget spark på billedet. Det er derfor at det er så svært at indstille ting i service menuen på PV500.

Jeg ville gå i service menuen og sætte ALL DRIVE til 170 det er en af flere anbefalet setting når du har skruet APL MULTI ned på 16.

Jeg oplevede stadig en smule black shift efter at ha' APL MULTI ned på 16 skruede så ned for ALL DRIVE til 170 og nu kan jeg på ingen måde fremprovokere problemet :-)
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Tak for responsen Denner

 

I dag skal PV500 så ombyttes til Samsung 40" m61 lcd, så det bliver spændende at se om den kan nå PV500 niveau, under alle omnstændigheder har det været en vild oplevelse at låne PV500 hjem på prøve, har kørt alt fra PC til Xbox360 og det står krystalklart specielt DOA 4 er surrealistisk tæt på virkeligheden og alene dette spil borger et køb af xbox360 , har mere eller mindre besluttet mig for at PHD8 bliver vinderen, baseret på billedkvalitet og indstillings muligheder lader det til at den kan levere et marginalt bedre billed selv om det kan være svært at tro på når nu PV500 klarer det så flot, som altid kommer der nye modeller lige så snart jeg er ved at være 100% sikker på hvilken model jeg vil ha` her tænker jeg på PV600 serien som nogen måske ved hvornår vi kan forvente at se ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes