Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 18:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Idag fik jeg min første projektor (Z1) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 26 November 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

- har ikke nået at udforske den endnu, har kun prøvet at køre over min PC og det er alt for vildt!  gentager alt for vildt. Vil løbende poste min ris og ros samt erfaringer i denne tråd.

- det skal lige tilføjes at jeg fik en seriøs proffesionel behandling af www.best-seat.com hvor jeg var ude og prøve projektoren før jeg købte den. Har også købt ekstern tuner (Zinwell ProV+) og DVD afspiller Lite-On LVD-2001 (480p, 1080i). Men begge er i restordre - men fik set tuneren hos best-seat.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 26 November 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

de ser ud til at være en spændende butik... men er det bare mig der er blind, men jeg kan ikke finde priser på deres panasonic projektorer, der står bare et eller andet med at prisen er faldet ... men til hvad?

nå men tillykke med din projektor!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 26 November 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du trykker på "prisen er faldet" kommer du herhen http://www.projektorer.biz/projektorer.biz/panasonic.html - men lader ikke umiddelbart til de har andet end Datafremvisere (høj lumen i forhold til kontrast). Det skyldes nok at de har valgt at fokuserer på business istedet for hometheater (selvom det nu ellers var et LÆKKERT hometheater lokale min Z1 blev fremvist i idag), men det kan Jens nok kommentere mere på.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Danzig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 26 November 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har også mailet lidt med Jens fra Best-seat. Han virker meget reel. På hjemmesiden skal man gå ind på "Hjemmebiograf" og så igen trykke på "hjemmebiograf". De har Sanyo PLV-Z2 til 18K. Panny 300 står til 15K.

Tillykke med din nye projektor Thue K. Du må meget gerne følge op på det, når du har sat hele svineriet til.

Jeg vakler stadig imellem Panny 300/500 eller Sanyo Z1/Z2.

Til top Vis Danzig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danzig
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 26 November 2003 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad du vælger af de modeller du har stillet op. bliver du glad. (Dette vurderer jeg efter de mange timer jeg har brugt på diverse foraer for at finde ud af om det var Z1 jeg skulle have). Den primære grund til det blev Z1 for mig, skyldes Lens shift featuren som udelukker en forvrængning af billedet med keystone.

Hvorfor du skulle vælge Panny 500 fremfor Z2 har jeg svært ved at se. På hvilke punkter overgår den Panny 500?

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Danzig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Der er jo en prisforskel på AE500 og Z2 på 2-3K. - og panny´en var umiddelbart den der passede mig bedst. Men jeg havde ikke været opmærksom på det du fortalte mig om lens shift på Sanyoen. Har du prøvet at bruge funktionen ?  
Til top Vis Danzig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danzig
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Ja!  det er simpelthen en geni-streg at man helt kan undgå keystone. For Z2 ved´kommende er mulighederne endnu større end ved Z1 (se den tråd jeg har startet for et par uger siden der hedder animation af lens shift). Ja prisforskellen er selvfølgelig af betydning.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
HQjben
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 27 November 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

-> Thue K

Hvad har du købt som lærred til din projektor? Er meget interesseret i at høre flere kommentarer iom dit setup, da det er meget lig det jeg stiler efter, rent prismæssigt, altså med projektor og tuner...

Mvh Rasmus

Til top Vis HQjben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HQjben
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 28 November 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

HQjben-> Jeg har ikke købt lærred til min projektor. Har begivet mig ud et ambitiøst bagside af voksdug projekt, som i princippet fungerer ok, men det kommer ikke til at se pænt ud, så den ide er indtil videre droppet. Nu gælder det hvid 3mm masonitplade med en anbefalet projektor maling der på engelsk hedder misty evening http://www.avsforum.com/avs-vb/attachment.php?s=&postid= 2719264&fullpage=1 

Jeg har set matrix2 på projektoren med factory defaults og synes egentlig det så ok ud, men har idag set charlie angels 2 og lavet EN HEL DEL justeringer. Billedet er blevet meget meget bedre. Jeg har lånt en Cambridge Audio DVD57 af Hifi-klubben med progressive scan, men dens chip er ikke særlig god og kaster skygger til højre ved høj kontrast. Imorgen får jeg Lite-On LVD-2001 Progressive scan 480p og 1080interlaced ind af døren, det bliver spændende at se om den gør det bedre. Det er i hvert fald en anden chip der laver progressive scan i lite-ons. De koster begge omkring 1500,-

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 30 November 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået en ny progressive scan DVD afspiller i huset. Lite-On LVD-2001 som scaler til 480p 720p (sløret billede) og 1080i. Der er ingen skygger på billedet som der var ved Cambridge DVD57, men som mærkeligt nok ikke var der da jeg slæbte den tilbage til Hifi-klubben og satte den til deres projektor. Jeg havde taget mine kabler med, men deres projektor havde ikke component indgang gennem de 3 benede stik. Derfor var det ikke muligt at fastlå hvor fejlen ligger, men min projektor blev demonsteret før jeg købte den uden skygger, så jeg tvivler på at det er Z1'eren der er skyld i det.

Grunden til at jeg købte LVD-2001 skyldes at den for tiden er meget rost på diverse fora. Prisen på 1499,- var også i den lille ende hvis nu det skulle være et fejlkøb, men den giver et godt billede ved 480p uden skygger. At den så også afspiller divx film og har diverse andet lir er jo bare fjong, men grunden til at jeg købte den var altså at den er i stand til at føde min projektor med 480p. Chippen er en Sigma 8500.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 01 December 2003 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Er netop færdig med at have set Catch me if you can sammen med 'konen'  - og vi er begge helt vilde!   Hold kæft hvor den gør et godt job. Har arbejdet med at sætte farveindstillingerne i forhold til den nye DVD-afspiller og det er lykkedes temmelig godt. Overordnet har jeg skruet ned for farverne på projektoren, hvilket har medført et meget troværdigt billede.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 01 December 2003 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Er der ikke meget "hønsetrådseffekt" ved denne projektor? Hvor langt sidder du fra lærredet, og hvor stort er det?
Til top Vis PrebKlok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrebKlok Besøg PrebKlok's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 01 December 2003 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder ca. 1.3 gange afstand fra et 70" lærred. Hvis jeg koncentrere mig om at se hønsenettet kan jeg se det, specielt i underteksterne, men det er ikke noget jeg generes af når jeg ser film.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 01 December 2003 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Så er det lykkedes mig at mappe 1:1 pixel fra computeren til Z1 (native 960x540) og det ser jo brænd godt ud. Brugte Powerstrip til at tweake mit Geforce 4 Mx440. Det er også lykkedes mig at afspille HDTV materiale fra computeren til projektorens 1/4 native HDTV og jeg mangler ord. Det er simpelthen utroligt.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 05 December 2003 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Siden sidst er min DVD-afspiller blevet opdateret med Firmware 0.29. Dette gøres ved at brænde det image som Zip filen indeholder fra Lite-On (ikke kompilere data cd). Jeg har også spillet lidt PC-spil over projektoren (Call of duty og Halo commander). Jeg spillede om eftermiddagen uden afdækning af vinduer hvor det viste sig at være vigtigt at man skruer op for gamma i computerspillet for at kunne se hvad der sker i nattescenerne. 

Pakketrans er nosset i det med hensyn til leveringen af min Eksterne Tv-tuner, så Best-seat kører ud med den på Søndag (det glæder konen sig til).  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 08 December 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Efter et mislykket forsøg med voksdug som lærred, har jeg købt en hvid masonitplade. Den viste sig - som forventet - at være for blank, således at der opstod 'hot spots'. Derfor har jeg været nede i sadolin og købe noget helt mat dekorationsmaling (½liter 100 kroner). Malingen var helt hvid, så jeg fik den knækket ved tilsætning af et par dråber sort. Jeg fik også at vide at jeg nok var nød til at give den blanke masonitplade en tur med et fint stykke sandpapir for at malingen skulle sidde bedre fast på pladen.

Nu har jeg givet den en tur med sandpapir og støvsuget den bagefter samt givet den to lag med malingen. Det første lag var meget sparsommeligt, mens det andet har fået en tykkere smøre. Alt afhængig af resultat får den evt. en tredje omgang. Bemærk at man kan male 2kvm. 3 gang med en ½ liter dekorationsmaling. Dette må skyldes den blanke overflade fra den hvide masonitplade.

Jeg har også fået sat min eksterne TV-tuner til og den giver et langt bedre billede end jeg havde turde håbe på.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 08 December 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Kan tilslutte mig Thue's bemærkninger om Z1. Det er en super projektor til prisen. Giv den et progressivt signal og og et fornuftigt lærred og imponer familie og venner.

Har selv haft sådan en fætter til at vise et 2 meter bredt billede som jeg så fra 3½ - 4 meters afstand med rigtigt godt resultat.

Til købere idag vil jeg dog på det kraftigste opfordre til at man giver Z2'eren en overvejelse. Billedet er meget bedre, støjniveauet er drastisk reduceret (selv om Z1'eren var ganske god på det område) lense shift er drastisk forbedret, projektoren kan næsten stå på gulvet og lyse op på lærredet uden keystone korrektion.
Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 08 December 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Enig med Snippermanden om at 6.000 kroner mere til Z2, så er går man fra Golf til Mercedes. Det er en tråd på www.avsforum.com som omhandler hvorvidt man skal skifte sin Z1 ud med Z2. Der er dog mange Z1 ejere som giver udtryk for at de beholder den nogen tid endnu, for det ER en fantastisk projektor til prisen.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Danzig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 09 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej Thue

Ang. din tuner (Zinwell), er det så rigtigt at den ikke har en Component udgang men kun Composite ? Det er vel næsten ærgeligt hvis både DVD-afspiller og PJ kan klare Component. Kører du så DVD´en uden om tuneren ?

 

Til top Vis Danzig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danzig
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 09 December 2003 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Tuneren har VGA udgang. Min DVD-afspiller har component udgang og progressive scan, så den kører helt udenom Zinwell.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes