Forfatter |
|
cosmosdk Forum Bruger
Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 08 September 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tilbage i maj købte jeg mig et lækkert LE32M61B fra Samsung af. Efter et par uger lagde jeg mærke til, at der ved visning af hudfarve opstod underlige orange plamager på folk. Se følgende billeder:
Der gik noget tid før end jeg fik sendt det til reparation. Jeg havde åbenbart overbevist mig selv om, at det havde noget med tv'ets indstillinger at gøre. Jeg får sendt det afsted til Strax Service i midten af August, hvorefter jeg modtager det i går (torsdag d. 7/9-2006). Jeg finder hurtigt ud af, at fejlen IKKE er blevet fikset - farvene ser stadig ud som billederne ovenfor. Pixelfejlene er dog blevet ordnet, da de udskiftede LCD-panelet. Da jeg henter TV'et fra reparation, kan jeg konstatere, at det har modtaget 2 store, dybe ridser hos Strax Service. Deruodver er det fyldt med fedtefingre og mindre ridser hist og her, samt mærker efter gaffatape.
Nu står jeg her og føler mig på herrens mark, uden at vide hvad jeg skal stille op. Proshop, som jeg har købt TV'et hos, sender konstant "l**ten" videre til Samsung og Strax, uden selv at tage ansvaret i egen hånd. Og hvad i alverden skal jeg stille op med de store, grimme ridser, som Strax har påført mit smukke apparat?
Er der nogen, der kan hjælpe?
|
Til top |
|
|
Fumle Forum Bruger
Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 08 September 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart "er ikke sikker juridisk 100%" men som forbruger skal du kun et led i kæden, dvs til butikken du købte hos.
Da du modtog dit TV gjorde du opmærksom på de ridser ved modtagelsen eller straks efter udpakningen ?.
Jeg ville, hvis de ikke er til at hugge eller stikke i, tage en snak med forbrugerklagenævnet og høre hvordan du helt juridisk står i sådan en sag, inden man evt. begynder at råbe højt omkring lov, ret og regler. __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
Til top |
|
|
cosmosdk Forum Bruger
Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 08 September 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg gjorde Proshop opmærksom på ridserne lige efter jeg havde hentet TV'et hos Strax Service-- så de ER informeret. Proshop vil have, at jeg nu sender TV'et tilbage til dem i Århus, hvorefter de vil "ruske" i Strax.
Citat fra Proshop sælger:
"Når vi får skærmen retur skal jeg nok tag fat i Strax, så må vi se hvad de gør ved det."
Det er da noget nær det mest løse svar, jeg nogensinde har fået. Har absolut ingen idé om, hvad der skal ske med mit TV.
Er der i øvrigt nogen, der kender til misfarvingerne, som ses på mine billeder?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7534
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
cosmosdk skrev:
Hej.
Jeg gjorde Proshop opmærksom på ridserne lige efter jeg havde hentet TV'et hos Strax Service-- så de ER informeret. Proshop vil have, at jeg nu sender TV'et tilbage til dem i Århus, hvorefter de vil "ruske" i Strax.
Citat fra Proshop sælger:
"Når vi får skærmen retur skal jeg nok tag fat i Strax, så må vi se hvad de gør ved det."
Det er da noget nær det mest løse svar, jeg nogensinde har fået. Har absolut ingen idé om, hvad der skal ske med mit TV.
Er der i øvrigt nogen, der kender til misfarvingerne, som ses på mine billeder?
|
|
|
For at forhandleren, som jo skal sørge for at få fejlen udbedret, kan få et indtryk af skadernes omfang, er han derfor nød til at se tv´et for at kunne gå videre med det. Ikke for at stille dig i miskredit, men for at bekræfte overfor Strax/Samsung, at der er tale om skrammer som ikke var tilstede ved sidste indlevering. Det er desværre her at forhandleren skal "slås" for sagen, for bevisbyrden kører videre mellem de to parter. Så vil tiden så vise hvordan Proshop håndterer sagen.
Jeg har set misfarvningerne før - dit tv er desværre ikke det eneste! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger
Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
cosmosdk Forum Bruger
Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Tak for jeres input. Jeg har kigget på tråden, og det er præcis det samme problem, som brugeren har. Prøver at tage kontakt til ham...
... men er der virkelig ingen af jer "hoveder" herinde, der kender til problemet? For det løses åbenbart ikke ved skift af lcd-panel.
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger
Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 10 September 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cosmosdk
Jeg har også samme problem som dig. Jeg har også prøvet at ændre instillinger til hudløshed men uden at kunne fjerne det.
Det er sjovt nok kun på nogle af mine kanaler og især DR1 samt TV3 og så har jeg oplevet det på et par DVD'er.
Jeg har nu skrevet en mail, efter at have læst dette indlæg samt det på recordere.dk, til den forhandler, hvor jeg har indkøbt det samt til Samsung på deres supportside. Så må vi se om der sker noget.
Jeg kan kun opfordre alle der læser dette og har samme problem, at I skriver en klage til Samsung på deres Samsung.dk under support så de kan blive bekendt med at der er et problem med deres skærm. Min ene klage fylder nok ikke så meget i deres bunke..
Hvis der sker nyt i sagen så skal jeg nok vende tilbage!!
Jeppe
|
Til top |
|
|
roca_dk Forum Bruger
Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
Fandt du nogensinde ud af hvad som var galt og fik du rettet det ?
Jeg har samme TV og problem
Hilsen
Roca
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem
PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm ja jeg bør jo egentlig blande mig. ikke for at forsvar mig eller mit job. ja jeg laver flade tv hos strax. og jeg gider som sagt faktisk ikke forsøge at forsvare nogen eller noget her. hverken for eller imod. jeg vil kun sige at jeg også godt er kendt med den fejl på det tv. og at det burde kunne løses ved at skifte mainboardet med scaleren på. problemet i dette tilfælde er højest tænkeligt at vi får et tv ind med en maget mangelfuld fejlbeskrivelse. jeg skal ikke kunne sige om det er tilfældet her, eller der er en anden grund til at fejlen ikke er blevet udbedret (skal som sagt ikke forsvare men gerne beklage, det er jo en ærgelig situation) så sørg for en grundig fejlbeskrivelse. så kan vi teknikere nemmere hjælpe med at ordne problemerne men under alle omstændigheder skifter vi tit kabinetter på tv for det er meget svært at undgå ridser især nu efter alle tv skal have pianolak så stil krav til sælger om at tv skal til rep igen, både PGA fejlen stadig er der og fordi dit tv er blevet ridset
|
Til top |
|
|