Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 01:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedste fladskærms-tv til max 10.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har et gavekort til laptops.dk og er derfor på udkig på det bedste fladskærms tv til max 10.000 som de forhandler - se liste her: http://www.laptops.dk/index.php?cPath=63

Det skal bruges til DVD film, tv altså INGEN konsolspil.

Håber på links og hjælp.

Tak søde bruger.

Mvh
Frederik

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du blot skal se DVD film ville dine penge være brugt bedre på et CRT TV. (medmindre du vil smide 5k mere oveni og købe minimum et Panasonic plasma TV)
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

"Hvis du blot skal se DVD film`"
Hvd skulle jeg ellers?

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 298
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

frold skrev:

"Hvis du blot skal se DVD film`"
Hvd skulle jeg ellers?

Spille PS2?



__________________
Tømmer!
Til top Vis Emi_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emi_one
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

frold skrev:

"Hvis du blot skal se DVD film`"
Hvd skulle jeg ellers?



Hvad er det præcis du mener? Du skrev 'DVD og TV' og så svarede jeg med min mening. Læs hele sætningen i stedet for at svare med ingenting på en del af den.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
frold skrev:

"Hvis du blot skal se DVD film`"
Hvd skulle jeg ellers?



Hvad er det præcis du mener? Du skrev 'DVD og TV' og så svarede jeg med min mening. Læs hele sætningen i stedet for at svare med ingenting på en del af den.

Det jeg mente var - hvad bruger I jeres tv til i såfald - men jeg forstår at I bruger den til konsolspil...

Så du mener at et fladskærmstv i den prisklasse ikke er meget ´værd?

Jeg havde nok en naiv tro om at man trods alt havde opnået bedre tv idag

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det bedste til prisen inden for LCD får du med Toshiba :

http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=1143

Det er en absolut rimelig pris!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Det bedste til prisen inden for LCD får du med Toshiba :

http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=1143

Det er en absolut rimelig pris!

Kan du fortælle hvor

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hmm kan se af:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/outputpdf.php?file=W VTV/306/050_WV_306.pdf

og

http://www.areadvd.de/hardware/2006/toshiba_32wl66_1.shtml

At de er svært begejstret...

Jeg kan så spørge, hvad mangler den? Hvad ville man savne ud over større skærm sikkert?

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

frold skrev:

Så du mener at et fladskærmstv i den prisklasse ikke er meget ´værd?

Jeg havde nok en naiv tro om at man trods alt havde opnået bedre tv idag



Jeg troede sådan set også, for ikke vanvittigt lang tid siden, at blot et ret standard-agtigt LCD TV var bedre end et CRT TV, men det er altså ikke sagen...

frold skrev:
Jeg kan så spørge, hvad mangler den? Hvad ville man savne ud over større skærm sikkert?


Et godt billede?
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hmm det er der ikke noget at gøre ved - så må jeg hellere vente med at købe :D

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Det skal siges at der er MANGE der er yderst tilfredse med det her omtalte Toshiba. Jeg har adskillige gange læst, fra folk der ikke er helt dumme til den slags, at det er det bedste i prisklassen. Jeg nåede dog aldrig selv at se det, for det virkede ikk' rigtig da jeg kiggede forbi Tape Connection. Men for 12k kan man få Panasonic plasma 

Du kunne jo altid smutte ud i butikkerne og se det selv. Det er helt sikkert noget ALLE bør gøre, ligemeget om det er LCD eller plasma eller sågar CRT den står på. Det gjorde man jo i gamle dage. Husk bare at lade være med, ukritisk, at købe den der med 'vi har et dårligt TV-signal, det vil se bedre ud hjemme hos dig'. Den holder IKKE altid
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hmm syns godt nok der er en underlig generel tendens mod, at hvis ikke man køber en Pio 427xxxx eller Pana PV6xxx er der ikke noget at komme efter mht. fladskærme.

Hmm er da ening i, at når jeg har pengene er det en af de ovennævte plasma´er eller en PHD9 der ryger i min nye stue.

Meeeeeen når det er sagt er jeg ganske tilfreds med mit over 1 år "gamle" Samsung LE-32R51B, jeg har netop købt en selector på tilbud og mit TV billede er nu på et meget højt niveau IMHO - ja ja ved godt det ikke er plasma og nogen herinde også hader Samsung.

Men jeg tror bestemt det er muligt at få et enddog meget godt TV for under 10k som der bliver spurgt om i tråden.

Til dig Frold vil jeg da bestemt ikke udelukke det Toshiba TV der bliver omtalt, det er både flot design og god kvali. Hvis så du er så "heldig" at være TDC kunde og har mulighed for at købe en selector eller måske en parabol hvis du bor på landet, tjaaah så kan jeg ikke sige andet end jeg tror du vil blive ganske ovenud tilfreds med en fladskærm.

Nu er der jo også lige det med størrelsen/dybden på et CRT TV der slet ikke hænger sammen IMHO.

Nok om det vil ikke starte en LCD/Plasma, High-/Low end krig. Men blot give min mening til kende om, at der findes gode TV og muligheder for folke der ikke kan/vil/må (for kone/kæreste) give +15k for et TV.

 



__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:

Hmm syns godt nok der er en underlig generel tendens mod, at hvis ikke man køber en Pio 427xxxx eller Pana PV6xxx er der ikke noget at komme efter mht. fladskærme.


Problemet er jo at mange forventer bedre billedkvalitet end de havde med CRT. Det gjorde jeg i hvert fald, og så blev jeg skuffet, for jeg har indtil nu ikke set et LCD TV der gør det bedre med noget som helst, udover Xbox 360, end mit Sony KV32FX68E. Et CRT TV skal være pænt dårligt før en DVD ser ringere ud end på et LCD TV.

Men så er der selvfølgelig størrelsesspørgsmålet, og ikke blot bagud, men også tommer. Folk opgraderer åbenbart oftest når de køber 32" LCD TV, og det er jo aldrig en slem ting. Det er jo heller ikke alle, der mener de kan se forskel, og så kan de vel snildt se sig tilfredse med LCD. Men det bliver bare ikke voldsomt meget bedre, når vi engang får HDTV at smide ind i skærmen. En dårlig skærm nu er også dårlig om 2 år, selvom vi får HD-signaler.

oo27 skrev:
Nu er der jo også lige det med størrelsen/dybden på et CRT TV der slet ikke hænger sammen IMHO.


Det har altså hængt sammen i mange årtier. Hvor forsvandt den plads til fjernsynet lige pludselig hen? Jeg er glad for, at jeg ikke skaffede mig af med mit Sony, da jeg havde et LCD TV i godt tre uger. Det gør jeg nok heller ikk' når jeg får købt et plasma TV, eftersom de gamle bare overtager Sonyen 

Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hmm ok hvilket TV har du så nu Naiera? For efter at have læst en del af dine udtalelser i andre tråde vil jeg da gå udfra du har en god plasma hængende.

Hvis du stadig har dit Sony CRT og baserer dine markante holdninger imod LCD TV på dine 3 ugers erfaring syns jeg pludselig ikke din kritik er så saglig.

Men for ikke at starte en lang verbal diskussionsklub komme off-track vil jeg hvile, jeg har givet min mening mht. det ER muligt med et godt billede til under 10k, og mht. dvd på dit sony crt contra dvd på et godt LCD tv kan jeg ikke forstå din holdning igen, men nok om det.



__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Det bedste til prisen inden for LCD får du med Toshiba :

http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=1143

Det er en absolut rimelig pris!

Er den også god til at spille på? (xbox360)

Er der nogen der kender flere links til tv, msåke bedre? eller er det her det bedste under 10k?



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hvad gør I med de billigere fladskærme, der er uden digital indbygget tuner? Tænder I TV et og skifter kanal med en anden remote for at styre DIGIboxen?

Jeg har været ude at kigge fladskærme idag, både plasma og LCD. Det mest naturlige billede kom fra SONYs , de andre SAMSUN, Phillips m.fl. var syntetiske og overfarvede at se på - alle fabriksindsstillede.

Det irriterer mig at SONY tager 2 K for en indbygget digital tuner.


Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
frold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Hvad gør I med de billigere fladskærme, der er uden digital indbygget tuner? Tænder I TV et og skifter kanal med en anden remote for at styre DIGIboxen?

Jeg har været ude at kigge fladskærme idag, både plasma og LCD. Det mest naturlige billede kom fra SONYs , de andre SAMSUN, Phillips m.fl. var syntetiske og overfarvede at se på - alle fabriksindsstillede.

Det irriterer mig at SONY tager 2 K for en indbygget digital tuner.


 

Har du set denne? http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=1143

Hvis da, hvad var dit indtryg?

Til top Vis frold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frold Besøg frold's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
Hmm ok hvilket TV har du så nu Naiera?


Der står altså i mit indlæg lige ovenover at jeg stadigvæk har mit Sony CRT Jeg skal gerne snart have et PV60 STÅENDE. Jeg overvejer også DLP fordi jeg har plads. Men det jeg kan se på hifipriser.dk har kun 1x HDMI, hvilket ikke er så godt. Jeg har heller ingen erfaring IRL med den type skærme, og jeg aner ikke hvor man kan se en.

oo27 skrev:
Hvis du stadig har dit Sony CRT og baserer dine markante holdninger imod LCD TV på dine 3 ugers erfaring syns jeg pludselig ikke din kritik er så saglig.


Jeg baserer ikke kun min kritik på det TV jeg havde. Jeg har god erfaring med flere andre TV, men jeg har før skrevet 'forsvar' af denne art temmelig indgående i en anden tråd, og det gider jeg ærligt talt ikke gøre igen.

Men hvis ikke 3 uger med et LCD TV er godt nok, hvad er så? Man har kun 14 dages fuld returret ved køb over nettet, og jeg kunne kun komme af med mit igen fordi jeg havde fået ny garanti, eftersom jeg efter et par uger fik det byttet på grund af pixelfejl. Jeg har selvfølgelig set forskellige plasma TV'er i butikker, som snildt overgik de LCD TV der hang omkring. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg har god grund til at kritisere LCD kontra plasma eller mit nuværende CRT.

Desuden passer min kritik jo med hvad der faktuelt er gældende. Plasma TV har faktuelt bedre sortniveauer, gamma-forløb og lignende ting. Områder der er pænt vigtige for at skabe god billedkvalitet, vinder plasma TV altså på, såen faktuelt.

oo27 skrev:
(...) jeg har givet min mening mht. det ER muligt med et godt billede til under 10k, og mht. dvd på dit sony crt contra dvd på et godt LCD tv kan jeg ikke forstå din holdning igen, men nok om det.


Så vil jeg påstå, at det er fordi du ikke har set en ordentlig sammenligning IRL. Plasma eller CRT kontra LCD burde tydeligt demonstrere hvad der giver den mest korrekte gengivelse. Alt dette indebærer selvfølgelig, at det hele er indstillet ordentligt. Man kan jo sagtens indstille et godt TV til at vise et l0rtebillede.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Jeg har været ude at kigge fladskærme idag, både plasma og LCD. Det mest naturlige billede kom fra SONYs , de andre SAMSUN, Phillips m.fl. var syntetiske og overfarvede at se på - alle fabriksindsstillede.


Fabriksindstillinger holder ikke en meter. Kig forbi en butik som Tape Connection (åbner snart i KBH); dér vil du finde TV der giver billeder der er meget tættere på det optimale de kan klare.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes