Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 05:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVI vs. TV-tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
QChick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 25 December 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Overskriften afslører at jeg langt fra er ekspert. Men hvilken jungle, det er derude! Et par spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde svar på:

 Hvad skal der stå, hvis en fladskærm kan vise programmer via analog signal direkte fra væggen (altså at man ikke behøver nogen box)? Kan alle fladsskærmstv egentligt det?

 Kan man fremtidssikre sig ved køb af tv m bestemt tuner?

 Er DVI kun aktuelt hvis man skal bruge sin skærm til spil og som computerskærm (kan man klare sig uden?).

 Hvordan kan man se om et fladsskærmstv har 1:1 pixeldækning?

Jeg synes at Samsungs LE32R7* har et utroligt flot design, men herinde er det svært at finde begejstrede brugere! Er der nogen ejere, der er tilfredse med det?? Efter julen drager jeg ud i diverse forretninger for at se nærmere på billedkvaliteten.

Jeg har tænkt mig at spendere omkring 7-8k på det. Nogen modeller, jeg skal overveje i stedet??

På forhånd tak... 

Til top Vis QChick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QChick
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 25 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

QChick skrev:

 Hvad skal der stå, hvis en fladskærm kan vise programmer via analog signal direkte fra væggen (altså at man ikke behøver nogen box)? Kan alle fladsskærmstv egentligt det?

Der skal bare sidde en analog tuner i. Det sidder der i næsten alle, men der findes pro-skærme uden tuner. Så snart man kalder det et "TV", så er der tuner i.

QChick skrev:
 Kan man fremtidssikre sig ved køb af tv m bestemt tuner?

Hvis du vil kunne modtage tv digitalt i fremtiden, så afhænger det lidt af hvordan du modtager det. En indbygget DVB-T tuner i skærmen giver mulighed for at modtage digitale signaler fra tag-antenne eller stueantenne, men har du kabel-tv, så skal du alligevel have en ekstern box (der findes dog enkelte tv hvor DVB-C tuner til kabel-tv kan indbygges).

QChick skrev:
 Er DVI kun aktuelt hvis man skal bruge sin skærm til spil og som computerskærm (kan man klare sig uden?).

DVI og HDMI er to sidder af samme sag. Kort sagt, så er HDMI lig med DVI plus lyd. Hvis du har HDMI, behøver du ikke DVI. HDMI eller DVI bruges ikke kun fra PC, men også fra DVD, og nok så vigtigt til fremtidens HDTV-formater. Der bør være enten DVI eller HDMI på skærmen, og helst flere, hvis det er et tv du regner med at bruge i mange år.

QChick skrev:
 Hvordan kan man se om et fladsskærmstv har 1:1 pixeldækning?

Det er straks sværere, for det er sjældent at producenterne oplyser det. Så dér må man spørge sig frem, evt. i et forum som dette, eller hos forhandlere der har forstand på det. Husk at 1:1 reelt kun er relevant hvis du slutter en PC til.

QChick skrev:
Jeg synes at Samsungs LE32R7* har et utroligt flot design, men herinde er det svært at finde begejstrede brugere! Er der nogen ejere, der er tilfredse med det?? Efter julen drager jeg ud i diverse forretninger for at se nærmere på billedkvaliteten.

Jeg har tænkt mig at spendere omkring 7-8k på det. Nogen modeller, jeg skal overveje i stedet??

Toshiba 32 WL 66.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes