Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 07:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal man vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Er meget tvivl om jeg skal investere i et Sony kdl40w2000 eller et Samsung le40m86 lcd tv.

Er der nogen der har erfaring eller råd om disse to tv'er?

Da jeg regner med at købe på nettet har jeg ikke rigtig mulighed for at se dem i aktion.

 

Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson
 
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

56wilson skrev:

Er meget tvivl om jeg skal investere i et Sony kdl40w2000 eller et Samsung le40m86 lcd tv.

Er der nogen der har erfaring eller råd om disse to tv'er?

Da jeg regner med at købe på nettet har jeg ikke rigtig mulighed for at se dem i aktion.

 



Slet ikke forstået? Fordi du køber på nettet kan du da sagtens finde de pågældende modeller hos en forhandler og få dem demonstreret? Det ville jeg helt klart gøre for at danne mig et indtryk
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Slet ikke forstået? Fordi du køber på nettet kan du da sagtens finde de pågældende modeller hos en forhandler og få dem demonstreret? Det ville jeg helt klart gøre for at danne mig et indtryk

Jeg skal undlade at kommenterer på de 2 tv, af hensyn til mit branchestatus. Men din udtalelse vækker en smule harme i min person. Det at gå i forretning og bruge dennes omkostninger til at få en given vare demonstreret, for derefter at finde produktet til den lavest mulige pris et andet sted, tangerer i mine øjne skattebedrageri. Du vil gerne have gratis sygehus, men vil ikke betale skat

Den holdning er med til at underminere muligheden for at får et produkt gennemgået på fornuftig vis hos en given forhandler. Såfremt man ikke vil betale for den service man ønsker, bør man afholde sig fra at bruge den.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Smurf skrev:

Slet ikke forstået? Fordi du køber på nettet kan du da sagtens finde de pågældende modeller hos en forhandler og få dem demonstreret? Det ville jeg helt klart gøre for at danne mig et indtryk

Jeg skal undlade at kommenterer på de 2 tv, af hensyn til mit branchestatus. Men din udtalelse vækker en smule harme i min person. Det at gå i forretning og bruge dennes omkostninger til at få en given vare demonstreret, for derefter at finde produktet til den lavest mulige pris et andet sted, tangerer i mine øjne skattebedrageri. Du vil gerne have gratis sygehus, men vil ikke betale skat

Den holdning er med til at underminere muligheden for at får et produkt gennemgået på fornuftig vis hos en given forhandler. Såfremt man ikke vil betale for den service man ønsker, bør man afholde sig fra at bruge den.

Det er måske så på tide man vågner lidt op, forstå mig ret, men tiderne har altså forandret sig med internettet.

Hvis jeg kunne vælge hvor jeg skulle handle ud fra alt andet end prisen så ville jeg heller ikke handle på nettet. Det er lidt det samme som alle de frelste der til tv m.m. siger jeg ville købe økologisk kød selvom det er meget dyrt i forhold til ikke økologisk, så viser salgstallene jo bare noget andet, netop at vi danskere siger en ting og gør det der er billigst m.m. oftere end det omvendte - så jeg er såmen bare ærlig.

En sammenligning er så, skal man købe ny bil, må man ikke prøve forskellige fordi jeg spilder tiden hos de pågældende forhandler med mindre jeg 100 % sikkert vil købe en bil hos dem?  Den eneste forskel her er så at en internet shop ofte har de lavere priser pga de ikke har de omkostninger til fremvisning og husleje i samme stil m.m.

Det er jo ikke forbudt at få vist noget i en butik og købe det i en anden hvis ikke prisen tiltaler mig hos den 1 om det så er på nettet eller ej har vel ikke den store betydning (udover din pointe I at det er nogen er til rådighed i en butik er omkostningstungt i forhold til en internetbutik der ikke har)
Rent personligt ville jeg sgu gerne give 300-400 kr for at få en time med fremvisning af 2-4 modeller (hvis dette er på et godt og solidt sagligt grundlag - men hvordan sikre man sig det i dag som forbruger????)man har valgt ud, men hvis jeg gik ned i en butik og sagde det ville de kigge på mig som om jeg var fra en anden verden (har skam prøvet 2 steder) :) - Dette ville jeg benytte til større køb rent økonomisk for at sikre jeg har valgt det jeg mener passer bedst til mig som forbruger.

Jeg kan naturligvis altid prøve at sige, jamen de kan sælge den til den pris, men jeg vil helst købe hos dig, så er det jo op til dig om du vil sælge?

At ligefrem kalde mit forslag for skattebedrageri må jeg så antage du gør fordi du føler dig ramt personligt fordi mit forslag ville kunne ramme dig og dine kollegaer, men I forventer vel heller ikke, at enhver fremvisning fører til et salg? Det er vel en form for kalkulation på det område hvad omkostninger angår?

Med alt det her mener jeg blot, jeg forstår helt klart din holdning sådan generelt, men derfra til og så sige det er bedrageri og jeg ved ikke hvad, det er nok lige at smøre for tykt på, da man ikke skal være meget logisk for at vide det er den måde, mange gør det på og det er i øvrigt lovligt, om det så er moralsk korrekt vil jeg ikke være herre over at bedømme.

Sidst men ikke mindst (dette er på INGEN måde myntet på dig) men der er altså også mange forhandlere derude der dårligt ved hvad de selv har imellem hænderne og der betaler man alligevel en dyr pris set i forhold til steder man ikke kan få noget fremvist, for at få vist noget og man evt. køber det uden at salgspersonen ved ret meget om det (dette var generelt ikke kun i denne branche for der er også en masse gode ingen tvivl om det).

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes