Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2024 | 13:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PX70 vs Samsung M8/F8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WebLock
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Er der nogle af jer der har sammenlignet billedkvaliteten i virkeligheden mellem Panasonic PX70 og Samsung M8 eller F8, som har lyst til at give en kommentar?

Jeg har overvejet enten Panasonic eller Samsung i noget tid, men kan ikke rigtigt bestemme mig.
Jeg har set Panasonic'en IRL hos en forhandler der skiftede rundt så jeg kunne se tv og dvd på det, og sammenlignet med deres Panasonic LCD der stod lige ved siden af, så var det lige til at juble over.
Samsung M8 har jeg set i Merlin hvor man hverken kan det ene eller andet, men må tage til takke med den DVD der nu engang kørte - det så også fint ud, men havde været nice hvis Pana'en stod lige ved siden af så man kunne sammenligne.

Grunden til at jeg ikke bare springer på Pana'en er at jeg ikke ved om jeg orker alt det med risikoen for fastbrænding af ting og sager i skærmen, og så den mystiske opløsning som ikke helt er 16:9, kunne forestille mig at Samsung'en vil vise film fra PC'en bedre?

Men så igen, så er Samsung's kontrast opnået ved dynamisk kontrast, og jeg har et Samsung R7 32" hvor jeg bliver helt skør i hovedet når dynamisk kontrast er slået til, så det ved jeg at det skal slås fra omgående, og hvor høj/lav er kontrasten på Samsung'en så?

Så igen nogen der har sammenlignet de 2 TV der har en kommentar?

Til top Vis WebLock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WebLock Besøg WebLock's Websted
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

uhhh.. det er et farligt område du begiver dig ud i 

der er landminer overalt.

nu vil jeg lige engage min fremtidssans. hmmm du vil få en masse svar fra folk der IKKE har sammenlignet direkte. men bare spontant siger at panasonicen er bedst

mht film fra pc. så vil de klare det lige fint. og aspectet vil også være lige fint. for selvom det er en 4:3 opløsning på plasmaen vil scaleren bare klare jobbet for dig. på skrivebordet på pc'en vil du se det som om dine ikoner er en smule bredere end du er vant til. men det vender man sig hurtigt til.

min erfaring er at selvom der er mange der siger det modsatte så er indebrænding stadig et problem man skal tage alvorligt på plasma, vi ser stadig tv med burn in her på værkstedet.

jeg giver dig ret MHT dynamisk kontrast. det er ikke fem ører værd. men det er dog langt bedre på samsungs 8 serie end på 7'eren.

held og lykke med jagten. og styr uden om fanatikere


__________________
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

OttoAV er en af dem der har haft meget omgang m alle 3 skærme.Og han har aldrig lagt skjul på,at ahn mildest talt IKKE er særlig begejstret  for Samsung M

Så er der 2 tilbage. . .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:


nu vil jeg lige engage min fremtidssans. hmmm du vil få en masse svar fra folk der IKKE har sammenlignet direkte. men bare spontant siger at panasonicen er bedst



Hvorfor tror du det?

andersena skrev:

min erfaring er at selvom der er mange der siger det modsatte så er indebrænding stadig et problem man skal tage alvorligt på plasma, vi ser stadig tv med burn in her på værkstedet.


Nu du ligger inde med førstehåndsviden omkring burn-in på værkstedet, kan du så sige noget om hvilke generationer hos de forskellige producenter der rammes? Det er jo nok så væsentligt, om du taler om de nyeste generationer eller om tidligere modeller. Selv har jeg et Pioneer 427XD og der er ikke skyggen af burn-in, selv med stillbilleder (eller dele af billedet) i flere timer opstår der kun retention, som hurtigt forsvinder igen.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mit Panasonic PX70 i en uge nu, og jeg er mere end tilfreds. Jeg har endnu ikke prøvet at tilkoble en PC, men det skal også kun bruges til tv, film og xbox 360. Mange timer er blevet brugt på at lave research på div. tv, men efter mange overvejelser købte jeg panaen. Farverne, ja hele billedkvaliteten er fremragende, og med min pana dvd afspiller som kan opskalere almindelig dvd til 1080p, så bliver det ikke bedre. Jeg var decideret måløs første gang jeg så en dvd opskaleret til 1080p på mit nye pana tv. Hvad skal jeg så med blue ray og hd dvd? Min Xbox 360 står også super godt.

Jeg har ikke oplevet burn-in. Dog har jeg set retention en gang, men det forsvandt efter nogle sekunder. Alt i alt er panaen et af de bedste ”hardware” køb jeg har gjort.

Til top Vis Jalo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalo
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

- og lad en ejer af en "model-gammel" Panasonic plasma også komme med et indspark; jeg har aldrig haft "skyggen" ( fik I den  ) af bare noget som ligner burn-in på mit TV, og der kører nu på sit - vist nok - 4 år.

- er også meget intereseret i at høre hvilke Plasma'er andersena ser på sit værksted med burn-in probs ?...

 

mvh



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Lige en tilføjelse som er en smule off-topic, sorry.

Jeg har selv været nede i en Merlin butik for at se på PX70 og hvilken dårlig oplevelse. Alle butikker slår på service, og at man kan opleve varen før man køber. Sikke noget fis… Måske lige med undtagelse af dedikerede hifi butikker. Tilbage til Merlin hvor alm. Tv ikke var sat til PX70, og for det andet bliver man betjent af en forvokset konfirmand, der ikke aner noget om de apparater som sælges i butikken. Det er bare ærgerligt, at en normal gennemsnits dansker ikke ved bedre og køber udstyr til overpriser i butikker som Merlin, Fona osv.

Dette var lige et surt opstød… Tilbage til topic

 

Til top Vis Jalo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalo
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da lige give mine erfaringer med. For jeg har netop sammenlignet de tre modeller, sammen med et Pioneer 428
Sammenligningen M8 og panasonic PX70 var en lille sejr til Pana. Den viste et noget pænere sort niveau og lidt bedre styr på farvemætheden. Derimod var det lige omvendt med Pana PX70 og Samsung F8. Forskellen var dog ikke kæmpe stor, men stadig en bitte sejr til F8. Dertil skal så lægges at Samsungen er full HD. Og selvom nogle kan se det og andre ikke kan,så gør det stadig noget ved oplevelsen rent psykisk, at man ved det.
Men der er dog ingen af de tre modeller der kan nå Pio'en. Ganske simpelt. Men de kan bestemt heller ikke nå Pio'en på prisen

De fire sammenlignede modeller består altså af: Panasonic PX70 42", Samsung M86 40", Samsung F86 40" og en Pioneer 428 42".

Så det endte med at jeg bestilte en F86 for et par dage siden, som skal afhentes næste fredag. Og jeg glæder mig som et lille barn!!


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej Nagash

Må man have lov at spørge hvor du har bestilt dit Samsung ?

Mvh

H. Elmfelt



__________________
I stuen: AV-P. kalibreret Pioneer PDP-428XD, Receiver Yamahe RX-V1800, Blue Ray Yamaha 1900, HDD Panasonic DMR-EH58
Højt. Yamaha 225 PMD Series
I køkken: NAD 325BEE, 525BEE & Dali Elegance.
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
andersena skrev:


nu vil jeg lige engage min fremtidssans. hmmm du vil få en masse svar fra folk der IKKE har sammenlignet direkte. men bare spontant siger at panasonicen er bedst



Hvorfor tror du det?

fordi der er altid nogen der skal

andersena skrev:

min erfaring er at selvom der er mange der siger det modsatte så er indebrænding stadig et problem man skal tage alvorligt på plasma, vi ser stadig tv med burn in her på værkstedet.


Nu du ligger inde med førstehåndsviden omkring burn-in på værkstedet, kan du så sige noget om hvilke generationer hos de forskellige producenter der rammes? Det er jo nok så væsentligt, om du taler om de nyeste generationer eller om tidligere modeller. Selv har jeg et Pioneer 427XD og der er ikke skyggen af burn-in, selv med stillbilleder (eller dele af billedet) i flere timer opstår der kun retention, som hurtigt forsvinder igen.

ja gerne. jeg har så sent som idag haft en 42 samsung plasma af den nyeste model med burn in fra en DVD menu.. vi laver meget sjældent panasonic og nærmest aldrig pioneer. så der kan jeg intet sige. men samsungs plasma kan sagtens få burn in. og LG's paneler ligeså





__________________
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Mit indtryk er,at Panasonic er utrolig robust mht indbrænding. Der er solgt rigtig mange Pana70, - og jeg mindes ikke at have set brugere, - i diverse fora, der har haft problemer m indbrænding. Men derfor er det dog stadig et fænomen man bør erkende , - og i hvert fald skånes for v LCD. Ellers er jeg enig.Alle der har testet skærmene proffesionelt, konkluderer at Pana70 er synligt bedst til alt m levende billeder, -ifht Samsungs to alternativer. Men derfor kan man sagtes have et behov,hvor LCD er bedst.

Men lad for Guds skyld IKKE opløsningen være udslagsgivende på valget ! ! ! Fra 50" og nedad vil  full hd  svare til at skyde efter gråspurve m F16  fly . . . 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
solu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 419
Sendt: 04 November 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:

Så det endte med at jeg bestilte en F86 for et par dage siden, som skal afhentes næste fredag. Og jeg glæder mig som et lille barn!!

Nu må du næsten have modtaget tv'et. Der står ikke meget om det endnu på nettet, så kan du ikke komme med en lille vurdering?



__________________
Roder med digital afspilning
Til top Vis solu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af solu
 
vikings
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 06 November 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Nagash: kom nu med en vurdering.

Jeg har selv kig på F8. Først haved jeg lagt mig fast på pana fx70 men den fald for WAF factoren(Wife acceptance factor). Må sku give hende ret i at Samsungen er design mæssigt pænere (og noget dyrere).

Vi fik også set hvad F8 kunne nede i fona og her er billedet sku meget pænere end panaen (tv signal).

Til top Vis vikings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vikings
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes