Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2024 | 10:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 428XD før/efter kalibrering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej forum, har netop købt et spritny Pioneer 428XD plasma skærm, vil egentlig gerne have det kalibreret når jeg engagn får skrabet mønterne sammen, men hvor meget er der egentlig og hente ved sådan en kalibrering? nogen forhandlere mener det ikke er nødvendigt, andre mener der er sotr forskel og man skal få det gjort? hvad mener i? vil selvfølgelig gerne have det bedste ud af mit nye fjernsyn!

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have det bedste ud af dit nye fjernsyn, så skal du selvfølgelig også have det kalibreret professionelt!
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
kim j
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

jeg har selv et pioneer 508xd,som jeg har fået kalibreret hos av connection.

det er de bedste 2500kr,som jeg nogensinde har givet ud.billedet er blevet

meget mere naturlig og behagelig at se på.så det kan helt klart anbefales.

Til top Vis kim j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim j
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

kim j skrev:

jeg har selv et pioneer 508xd,som jeg har fået kalibreret hos av connection.



Det er muligt du har ret. Men jeg har ikke tidligere hørt, at AV Connection kalibrerer tv.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
kim j
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

undskyld jeg mente selvfølgelig av precision
Til top Vis kim j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim j
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

kim j skrev:
undskyld jeg mente selvfølgelig av precision

   Det satme dagens joke.

Men der er meget at hente ved en kalibrering.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, var nu også det svar jeg havde regnet med at få, så må jeg lige få skrabet pengene sammen til sådan en omgang! Jeg er nu ovenud tilfreds med billedet som det er nu, der er en verden til forskel fra mit gamle Loewe Planus crt flimmer!



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Tak for hjælpen, var nu også det svar jeg havde regnet med at få, så må jeg lige få skrabet pengene sammen til sådan en omgang! Jeg er nu ovenud tilfreds med billedet som det er nu, der er en verden til forskel fra mit gamle Loewe Planus crt flimmer!

Du skal bare være opmærksom på at en kalibrering ikke holder længe, panelet ændre sig nemlig løbende, og af samme årsag kalibrerer man helst skærme hver 3 mdr. (540 timer). B&O har lige lavet verdens grimmeste PDP fjernsyn, med indbygget kalibrator, og der sker det allerede for hver 100 timer. Du burde derfor overveje en SpyderTV (900 dkr) og selv kalibrere, du opnår ikke samme niveau som ISF, der gør det på alle indgange m.m. men du får mere valuta for dine sparepenge den vej over din skærms levetid.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
flex195 skrev:

Tak for hjælpen, var nu også det svar jeg havde regnet med at få, så må jeg lige få skrabet pengene sammen til sådan en omgang! Jeg er nu ovenud tilfreds med billedet som det er nu, der er en verden til forskel fra mit gamle Loewe Planus crt flimmer!

Du skal bare være opmærksom på at en kalibrering ikke holder længe, panelet ændre sig nemlig løbende, og af samme årsag kalibrerer man helst skærme hver 3 mdr. (540 timer). B&O har lige lavet verdens grimmeste PDP fjernsyn, med indbygget kalibrator, og der sker det allerede for hver 100 timer. Du burde derfor overveje en SpyderTV (900 dkr) og selv kalibrere, du opnår ikke samme niveau som ISF, der gør det på alle indgange m.m. men du får mere valuta for dine sparepenge den vej over din skærms levetid.

Ej hold dog op.

Et plasma skal bare køres til i starten. Og efter tre måneder vil jeg forslå en kalibrering.

Men at man efterfølgende skal kalibrer hver tredje månede er en gang fis.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Du skal bare være opmærksom på at en kalibrering ikke holder længe (...)


Sludder.

Det er professionelle skærme med ekstreme krav til præcision der kalibreres så ofte som du nævner. Efter en indkørselsperiode på 100-200 timer ændrer et forbruger-plasma sig ikke så nævneværdigt, at det på nogen måde ubrugeliggører en kalibrering. Det er en god idé, hvis man vil have ABSOLUT MAKSIMUM YDELSE ud af sit tv, at få det kigget på igen efter et par år, men det er helt ude i skoven at påstå, at det skal kalibreres flere gange om året, for at man kan få noget ud af sådan en kalibrering.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Naiera, har du noget dokumentation for at en PDP ikke ændre sig nævneværdigt over tid efter indkøringsperioden? Jeg ved fra tidligere kollegaer på B&O at din påstand ikke holder, af samme årsag går det nye beovision ud og korrigerer for hver 100. time. Lidt mere ekstremt end det som firmaet bag Spyder-produkterne angiver, 2-3 måneder, eller 540 timer.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Naiera, har du noget dokumentation for at en PDP ikke ændre sig nævneværdigt over tid efter indkøringsperioden? Jeg ved fra tidligere kollegaer på B&O at din påstand ikke holder, af samme årsag går det nye beovision ud og korrigerer for hver 100. time. Lidt mere ekstremt end det som firmaet bag Spyder-produkterne angiver, 2-3 måneder, eller 540 timer.

Det der dokumentation må sgu da snart hænge dig langt ud af halsen ctacta.

PS. Naiera det var federe før da du skrev Vrøøøøøøøvl.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Naiera, har du noget dokumentation for at en PDP ikke ændre sig nævneværdigt over tid efter indkøringsperioden? Jeg ved fra
tidligere kollegaer på B&O at din påstand ikke holder, af samme årsag går det nye beovision ud og korrigerer for hver 100. time. Lidt mere ekstremt
end det som firmaet bag Spyder-produkterne angiver, 2-3 måneder, eller 540 timer.

og Spyde-tv har jo SLET ikke nogen økonomisk interesse i at påstå at tv'et skal kalibreres hver tredje måned
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Naiera, har du noget dokumentation for at en PDP ikke ændre sig nævneværdigt over tid efter indkøringsperioden?


Du skriver det jo selv: over tid.

Efter indkørselsperioden, som er relativt kort og ikke burde tage de fleste forbrugere mange uger at komme ud over, så er der absolut intet i vejen for at få foretaget en kalibrering, og så køre med den i minimum et par år efterfølgende. Som nævnt, så kan man da godt arrangere et besøg af en professionel efter et år eller to, men det er altså kun hvis man er nærmest vanvittigt pernitten med at få de sidste par procent ud af tv'et.

Dit forslag om køb af kalibreringsudstyr er jo ikke til at bruge for 95% af alle dem derude, der sidder med et godt plasma tv, som de vil have mest muligt ud af, mens de ser en masse gode film. Bare at købe udstyret gør jo ikke, at man lige pludselig kan kalibrere et tv godt! En professionel kalibrering sammenlignet med en SpyderTV-kalibrering foretaget af en tilfældig Pioneer ejer er udenfor sammenligning. Idéen med professionel kalibrering er jo netop, at man fralægger sig ansvaret, og overlader det til en anden at gøre arbejdet, så man bare kan læne sig tilbage og se film.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Det er i virkeligheden meget simpelt: Et TV bliver dårligere og dårligere over tid, hvadenten man kalibrerer på det eller ej. En kalibrering er ikke en garanti for at man har perfekt billedkvalitet til evig tid. En ny kalibrering kan offsette lidt af kvalitetstabet, men du vil aldrig kunne kalibrere tv'et til at være fuldstændigt som nyt.

Idéen med løbende kalibrering indbygget i TV'et er fin. At det så kommer fra netop B&O, der ikke ligefrem udviser nogen større forståelse for behovet for at følge de gældende standarder man normalt kalibrerer efter, er temmeligt ironisk.

Uanset hvad, så er der for de fleste brugere en væsentlig værdi i at en professionel kalibrering ikke kun drejer sig om at kalibrere selve tv'ets performance, men også at kontrollere settings i de enkelte afspillere, levere råd mht. brug og tilslutning, forslag til forbedringer af systemet osv. Jeg vil skyde på at for omkring en fjerdedel af de brugere jeg besøger, så er investeringen godt givet ud, inden jeg overhovedet begynder at pille i TV'ets indstillinger.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
ctacta skrev:
Naiera, har du noget dokumentation for at en PDP ikke ændre sig nævneværdigt over tid efter indkøringsperioden?


Du skriver det jo selv: over tid.

Efter indkørselsperioden, som er relativt kort og ikke burde tage de fleste forbrugere mange uger at komme ud over, så er der absolut intet i vejen for at få foretaget en kalibrering, og så køre med den i minimum et par år efterfølgende. Som nævnt, så kan man da godt arrangere et besøg af en professionel efter et år eller to, men det er altså kun hvis man er nærmest vanvittigt pernitten med at få de sidste par procent ud af tv'et.

Dit forslag om køb af kalibreringsudstyr er jo ikke til at bruge for 95% af alle dem derude, der sidder med et godt plasma tv, som de vil have mest muligt ud af, mens de ser en masse gode film. Bare at købe udstyret gør jo ikke, at man lige pludselig kan kalibrere et tv godt! En professionel kalibrering sammenlignet med en SpyderTV-kalibrering foretaget af en tilfældig Pioneer ejer er udenfor sammenligning. Idéen med professionel kalibrering er jo netop, at man fralægger sig ansvaret, og overlader det til en anden at gøre arbejdet, så man bare kan læne sig tilbage og se film.

Som sagt, har du noget dokumentation der støtter din påstand?

Jeg har aldrig påstået at en pro kalibrering kan måle sig med en consumer kalibrering! Men taget det faktum - at skærmen hele tiden ændre sig - i betragtning, så ville jeg til enhver tid selv vælge consumer kalibrering.

SpyderTV kan anvendes af alle, det er et consumer-produkt udviklet til samme formål. Softwaren anbefaler kalibering 4 gange årligt, det er så op til en selv om man vil følge den. Personligt anvender jeg Proudgaven til min skærme og htpc-anvendelse, men SpyderTV gør det godt til prisen, og er man et par kollegaer der deles, så er udgiften næsten komisk.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=572098

http://www.audioholics.com/buying-guides/calibration-test-ge ar/datacolor-spydertv-calibration-system-reporting

Pris og software er ændret til det bedre siden audioholic kiggede på den i 2005!

http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_4/datacolor-spyder- tv-12-2005-part-2.html

Samme med ovenstående!

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Naiera skrev:
ctacta skrev:
Naiera, har du noget dokumentation for at en PDP ikke ændre sig nævneværdigt over tid efter indkøringsperioden?


Du skriver det jo selv: over tid.

Efter indkørselsperioden, som er relativt kort og ikke burde tage de fleste forbrugere mange uger at komme ud over, så er der absolut intet i vejen for at få foretaget en kalibrering, og så køre med den i minimum et par år efterfølgende. Som nævnt, så kan man da godt arrangere et besøg af en professionel efter et år eller to, men det er altså kun hvis man er nærmest vanvittigt pernitten med at få de sidste par procent ud af tv'et.

Dit forslag om køb af kalibreringsudstyr er jo ikke til at bruge for 95% af alle dem derude, der sidder med et godt plasma tv, som de vil have mest muligt ud af, mens de ser en masse gode film. Bare at købe udstyret gør jo ikke, at man lige pludselig kan kalibrere et tv godt! En professionel kalibrering sammenlignet med en SpyderTV-kalibrering foretaget af en tilfældig Pioneer ejer er udenfor sammenligning. Idéen med professionel kalibrering er jo netop, at man fralægger sig ansvaret, og overlader det til en anden at gøre arbejdet, så man bare kan læne sig tilbage og se film.

Som sagt, har du noget dokumentation der støtter din påstand?

Jeg har aldrig påstået at en pro kalibrering kan måle sig med en consumer kalibrering! Men taget det faktum - at skærmen hele tiden ændre sig - i betragtning, så ville jeg til enhver tid selv vælge consumer kalibrering.

SpyderTV kan anvendes af alle, det er et consumer-produkt udviklet til samme formål. Softwaren anbefaler kalibering 4 gange årligt, det er så op til en selv om man vil følge den. Personligt anveder jeg Proudgaven til min skærme og htpc-anvendelse, men SpyderTV gør det godt til prisen, og er man et par kollegaer der deles, så er udgiften næsten komisk.

I en anden tråd her på forum er du ude efter Pioneer og deres PDP/plasma division, og du forsøger af al magt, at sandsynliggøre at de styrer mod fallitten's rand, og hvor din primære diskussions modstander er Otto, som du iøvrigt, i mine øjne indimellem er fælt nedladende overfor. 

Nu bidrager du så i endnu en Pioneer DPD tråd, denne gang omhandlende kalibrering, og sørme om du ikke her benytter lejligheden til indirekte, endnu engang at lange ud efter/miskreditere Otto og så tvivl om, hvorvidt den kalibrering han tilbyder overhovedet er noget værd, den har tilsyneladende kun en værdi hvis den gentages hver 3 måned, og enhver er vel klar over hvor få mennesker der i givet fald vil være parate til, at ofre 2500Kr i kvartalet så det er enten ren idioti eller drilleri fra din side , når du vælger at bringe det på bane.

Har du et udestående med Otto ?, jeg kan se, at du også ovre på det infantile nabo forum forsøger at trække Otto rundt i manegen.

 

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:

I en anden tråd her på forum er du ude efter Pioneer og deres PDP/plasma division, og du forsøger af al magt, at sandsynliggøre at de styrer mod fallitten's rand, og hvor din primære diskussions modstander er Otto, som du iøvrigt, i mine øjne indimellem er fælt nedladende overfor. 

Nu bidrager du så i endnu en Pioneer DPD tråd, denne gang omhandlende kalibrering, og sørme om du ikke her benytter lejligheden til indirekte, endnu engang at lange ud efter/miskreditere Otto og så tvivl om, hvorvidt den kalibrering han tilbyder overhovedet er noget værd, den har tilsyneladende kun en værdi hvis den gentages hver 3 måned, og enhver er vel klar over hvor få mennesker der i givet fald vil være parate til, at ofre 2500Kr i kvartalet så det er enten ren idioti eller drilleri fra din side , når du vælger at bringe det på bane.

Har du et udestående med Otto ?, jeg kan se, at du også ovre på det infantile nabo forum forsøger at trække Otto rundt i manegen.

Jeg har intet mod Pioneer, er selv ejer af en skærm fra samme. Men jeg har oprettet en tråd hvor der stilles spørgsmåltegn ved om Pioneer PDP ikke er i vanskeligheder. Så lad vær med at fordreje facts og fakta med din egen opfattelse! Tak  Og fælt eller nedladende har jeg ikke udtalt mig til Otto.

Nu er det underordnet om vi snakker kalibrering af en PDP, LCD eller en projektor, jeg skrev blot følgende: "Du skal bare være opmærksom på at en kalibrering ikke holder længe, panelet ændre sig nemlig løbende, og af samme årsag..." Så det er alene udfra den betragtning at man med få midler selv kan foretage en kalibering der kommer ganske tæt på en pro, dog uden at sammenligne udstyr eller arbejdet hermed, for som jeg skrev, det kan og skal ikke sammenlignes med ISF kalibrering, men resultatet er forrygende for de 900dkr en SpyderTV koster. Og så er det jo gratis at kalibrer igen og igen, hvis man har lyst til dette efter de anbefalede 540 timer.

Jeg har intet udestående med Otto og jeg ser ham ikke trampe rundt i nogen manege som du angiver, vi har en anden spændende debat kørende, men den omhandler ikke denne.Men nu er det også galt at man giver gode råd der ikke er dyre? Eller hvad er din pointe?  Og jeg har på intet tidspunkt miskrediteret eller stillet spørgsmåltegn ved Otto's arbejde ifm. kalibrering. Lad venligst være med at fordreje facts og fakta med dine egne meninger! Tak!

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Som sagt, har du noget dokumentation der støtter din påstand?


Jeg har aldrig påstået at en pro kalibrering kan måle sig med en consumer kalibrering! Men taget det faktum - at skærmen hele tiden ændre sig - i betragtning, så ville jeg til enhver tid selv vælge consumer kalibrering



Hvad for en påstand? Du skriver det jo også selv! Det er over tid at panelet ændrer sig. Det anfægter jeg ikke; men det ændrer sig ikke nok til fuldstændig at ubrugeliggøre en professionel kalibrering.

Jeg tror du mener det omvendte af hvad du skriver her, men du har stadigvæk misforstået pointen med professionel kalibrering, som nævnt: Det handler om at fralægge sig ansvaret og få det gjort af en man VED er god til det. Man skal holde op med at tænke på, om det ene eller det andet nu også står rigtigt, og, som nævnt, bare læne sig tilbage og se film. Det siger jo sig selv, at det slipper man ikke for, hvis man som nybegynder går igang med at lege med SpyderTV. Det kan simpelthen ikke passe at man skal tage ISF-kørekort bare fordi man vil have det bedste ud af sit nye tv. Derfor er professionel kalibrering en god ting.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Undskyld Naiera,

Hører du ikke efter? det er dig der påstår at et panel ikke ændre sig væsentligt over tid, og det var egentlig det jeg så bad dig dokumentere, jeg fremhæver at det gør de, B&O fandt ud af det, og at det var mest forsvarligt at kalibrer for hver 100. time, dem der laver kalibreringssoftware og prober (Spyder incl.) siger efter 540 timer. Så klap lige hesten

Spørg man ISF direkte, så anbefaler de at man får kalibreret sin skærm hvert 2.000 timer DEt er altså hvert år! Så kan man diskutere hvor langt vi så er fra hinanden, når vi snakker ændringer over tid  Et års normalt tv-kiggeri er ca. 5,5 timer dagligt. Du kan selv kontakte ISF angående dette, se evt. hvad een af deres certified kalibratorer skriver:

Will it last forever?

No, but then what does? Studio monitors are calibrated daily or weekly when used in critical viewing situations where consistency is paramount. Most consumer televisions will drift from correct settings over time and will typically "hold their own" for 12-24 months. The variables are the specific chassis, amount of use and number of on/off cycles. ISF recommends annual calibration for optimum performance, life span (the unit's) and viewing pleasure (yours).

Kilde: http://www.hdtvguy.com/faqs.html#faq04

Hvis man regner med at have sin skærm i 4 år, så er det en udgiftpost på ca. 10.000,- ca. det halve af hvad trådstarter har givet for sin Pioneer skærm. Og så siger jeg bare, overvej om ikke en SpyderTV er god nok, prisen taget i betragtning.

Det er kun et godt råd

Hvorfor ikke lave en A/B blindtest, hvor Otto får lov at kalibrer en 427'er og at der ligeledes gøres det samme med SpyderTV, så lader +20 tilfældige mennesker udtale hvilket billede de bedst kan lide, og hvilket billede de tror der er henholdsvis ISF og SpyderTV.

Venligst,    

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes