Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 10:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B&O Avant, grøn skærm? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mich1360
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 15 Juni 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg er ejer af et B&O Avant 28" m. VHS. For en 5 år siden klappede mit billederør sammen. Der var nærmest kun en lodret streg på skærmen med en bredde på ca. 1 cm. Jeg fik derfor et nyt billederør i apparatet. Nu her midt i EM fodbold tiden er min skærm / billede begyndt at blive lidt grønlig og en lille smule lyserød. Det er tydeligst at se, når billedet er mørkt. Nogen dage er det ikke så slemt, mens andre kan være værre. En meter fra TV-apparatet står der en B&O Penta MKIII og nogle af mine venner er begyndt at snakke om, at de 2 ting kan stå for tæt på hinanden. At det simpelthen går ind og "forstyrrer" hinanden.

Er der nogen, som evt. har en ide om hvad der kunne være galt med mit TV?

På forhånd mange tak

Mvh
Michael
Til top Vis mich1360's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1360
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 15 Juni 2012 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

mich1360 skrev:
....nogle af mine venner er begyndt at snakke om, at de 2 ting kan stå for tæt på hinanden. At det simpelthen går ind og "forstyrrer" hinanden.

Det kan man jo kalde det, i mangel af bedre :)   Hvis (!) afmagnetiseringskredsløbet i din tossekasse er gået udu, kan du prøve at tage strømmen fra,  vente et kvarters tid og tænde for det igen.

Men et sæt højttalere en meter fra et tv skulle kunne lave sjov i gaden,  er nu et særsyn,



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
mich1360
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 15 Juni 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

mich1360 skrev:
....nogle af mine venner er begyndt at snakke om, at de 2 ting kan stå for tæt på hinanden. At det
simpelthen går ind og "forstyrrer" hinanden.


Det kan man jo kalde det, i mangel af bedre :)   Hvis (!) afmagnetiseringskredsløbet i din tossekasse er gået udu, kan du prøve at tage strømmen
fra,  vente et kvarters tid og tænde for det igen.


Men et sæt højttalere en meter fra et tv skulle kunne lave sjov i gaden,  er nu et særsyn,



Hej - tak for svar.

Jeg synes også det der med højtalerne lyder lidt mærkeligt :)

Jeg vil prøve at pille strømmen fra her efter fodboldkampen. Kan du måske forklare lidt dybere, hvad det er der kan være galt - det her
afmagnetiseringskredsløbet, den forstår jeg ikke helt?

Mvh
Michael
Til top Vis mich1360's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1360
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

mich1360 skrev:
......det her afmagnetiseringskredsløbet, den forstår jeg ikke helt? 

Et gammeldags billedrør er følsomt for magnetisme, og har derfor et indbygget kredsløb, der kan afmangetisere hulmasken inde i billedrøret.   Hvis det bliver udsat for magnetisme kan elektronstrålen ramme lidt forkert, og andre fosforpletter end de tiltænkte kan lyse delvist op.  dette kan give farveurenhed i billedet.    Nogen gange oplevede man det hvis tossekassen stod tæt på en radiator, og blev drejet ud når det skulle bruges.



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes