Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Råd til vinyl opstart (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 15 December 2014 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil komme med 2 råd som ikke helt går hånd i hånd.


1. Råd: LAD VÆRE...... Hvorfor nu det? Du har solgt alle dine LP`r og skal starte forfra, dvs. ingen musik. Jow jow genbrugen har
massere til 10 kr osv, men er det dem du gider at høre. Næppe!
At starte en pladesamling op idag, er dyrt og tidskrævende. Brugtpriserne er blevet høje og ny priserne er også steget. Så vælger
du at bruge 2000-5000,- på selve pladespilleren, kommer du hurtigt til at bruge det dobbelte på LP´r eller 10 dobbelte og så har du
stadigvæk ikke mange.

2. Råd: Vælger du at hoppe på vognen, så er en pladevasker et rigtigt godt redskab at have. Du behøves ikke at have en ala Okki
Nokki/ Nitty Gritti til 3-4000K. Men som tiden den går og du får flere og flere plader, så er det en god ide at anskaffe sig en
ordentlig pladevasker.
Jeg bruger selv en Okki Nokki, som har vasket omk 2500/3000 plader og kører stadigvæk ubeklageligt. Jeg har inden for de sidste
3 måneder fået vasket/ genvasket omk 1000 LP´r og det ville aldrig havde været muligt med en manuel pladevasker.



Men vinyl er dejligt og jeg ville ikke leve uden.
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 15 December 2014 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

pac-man...du har jo helt ret...

Jeg skulle aldrig have kastet mig ud i det....og jeg vidste det jo godt....
Jeg får nok heller ikke lyttet så meget til det, som jeg burde...
Suk..... stort suk....

Men, det er sgu da hyggeligt og en anden måde at lytte til musik.
Når konen sætter sig ind i stuen, så sætter hun oftere en plade på end tænder for squeezeboxen....
Plader...joooo....meeeeen...genbrug og venner har gjort, at jeg har passeret de 130 plader (har lige talt) - så jeg er kommet for langt til at
droppe det


Ak ja....

Hvorfor hulen kan man ikke købe en AT440mla i Danmark?
Den er jo en tusse billigere end en Goldring G1042 - men, får man det mere for pengene?
Ja, jeg kan da købe den gennem ebay, men der hvor den er billig, vil de ikke sende ud af England og så nærmere de sig hinanden i pris.

Forresten, så har jeg købt en knosti pladevasker til næsten ingen penge, bare for at prøve det af. Ret hurtigt og nemt at arbejde med - hvor god
den er, er svært at vurdere.
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 19 December 2014 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3D aps&field-keywords=Audio+Technica+AT440MLA+&rh=i%3Aa ps%2Ck%3AAudio+Technica+AT440MLA +

Der er en til 133.99£, så er det da bare at bestille og få den sendt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 19 December 2014 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Er bestilt fra Thakker til 165EUR, som faktisk er nogen få kroner billigere.
Håber, at den kommer idag....

Jeg bestilte vægt og libelle ved samme lejlighed.
Jeg har printet protractor ud fra Giga's gode vejledning.

Jeg er klar
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 29 December 2014 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

I Mikkel Giga's vejledning mht. indstilling af pladespilleren, er der et link til en protraktor man kan printe selv.
Jeg har printet den til Rega'en, men undrer mig over, at min PU ikke følger den buet linje der er vist - skal den ikke det?

(jeg har ikke skriftet PU endnu, det er Elys2'eren der sidder på armen).
På protraktroen, er der et mål, som kan bruges til kontrol mht. om størrelse er uændret, og det passer, så printet skulle være OK.


Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes