| Forfatter |
|
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Lækker, lækker, lækker!
Hvordan er 10.5 iforhold til SME V?
|
|
|
Hej Pac-Man
Jeg skyldte dig et svar, men har ikke haft tid før nu pga arbejde i Qatar som
jeg lige er hjemvendt fra.
Nu har jeg prøvet at bytte pu'er på armene og jeg synes faktisk de spiller
meget lige op, men bassen på 10,5 virker bedre end som SME V, 10,5 er
meget nemmere at sætte op, det som om Thomas virkelig har tænkt sig om
en ekstra gang da han designede den, for bruger venlig er den bestemt.
Jeg har nu ikke tænkt mig at skille mig af med min SME, med mindre den
skulle bytes med en i 12", hvilket jeg overvejer stærkt.
Hilsen MUNKEBO
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du beskrive "bedre" lidt bedre
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 11 November 2014 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Kan du beskrive "bedre" lidt bedre  |
|
|
Undskyld jeg aldrig fik besvaret, men jeg kom fra det.
Der er lidt mere dynamik i 10,5, bassen et federe og tungere synes jeg. For mig er det ufatteligt svært at fastholde lydbilleder, mens jeg bytter om på pu'er for det
tager jo en vis tid at justerer dem ind, så min vudering skal tages med forbehold, men der er mere dynamik i TW 10,5..
Jeg har nu haft min TW spiller i nogle uger, hvor jeg desværre også har været bortrejst men en del timer er det alligevel blevet til og jeg kan kun sige at jeg stadig
synes jeg har fået ufatteligt meget lyd for de mange penge som værk og armen koster.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 11 November 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den lydmæssige hukommelse er desværre meget kort - hjernen arbejder på højtryk for at tilpasse sig og finde sit sædvanlige equilibrium.
"Federe og tungere" ... det lyder som en god arm til rock
Nå, "fed og tung" (10.5'eren) vs. "stram og slank" (V'eren efter min vurdering) ... det lader til, at vi har med to forskellige lydidealer at gøre. Hvad der så lyder bedst er nok en smagssag (som med så meget andet hi-fi).
Jeg har hørt mange tilhængere af V'eren vurdere den som "neutral, nøgtern, tør og præcis", mens de mindre begejstrede beskriver den som "slank (tynd), kedelig og udynamisk". Gade vide, om 10.5'eren kan fremkalde tilsvarende reaktioner, hvor "fed og tung" bliver til "pumpet og opsvulmet i bassen" og "dynamisk" bliver til "overaccentueret"?
Mine år med hi-fi har i hvert fald lært mig, at vi hører meget forskelligt, endda overraskende forskelligt.
Men godt at høre, at du er glad for kombinationen ... det ville så sandelig da også have været ærgerligt, hvis den lød ad Pommern til
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 11 November 2014 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Analogueman
jo den er god til Rock, men så sandelig også jazz hvor der indgår en god kontrabas. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kikke forbi hvis du er i Odense, jeg
mener du havde familie eller stammede fra Svendborg ik?
Hilsen Munkebo
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 11 November 2014 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
pac-man skrev:
Lækker, lækker, lækker!
Hvordan er 10.5 iforhold til SME V?
|
|
|
Jeg har stadig ikke prøvet at bytte pu på armene, men jeg er meget
overrasket over hvor markant bedre min SME V lyder på mit nye værk i
forhold til min Avid, det med værket ikke betyder så meget tror jeg ikke på nu
hvor jeg kan høre forbedringe. Baggrunden er helt sort og tyst, som jeg og
mine gæster ikke har oplevet tidligere.
|
|
|
Jo værket har sandelig meget at sige. Det er jo ikke så mærkeligt eftersom det netop er værket der danner basis for de arbejdsbetingelser
arm og pickup har for at hive informationer op af rillerne. Og tænk at man så kan gå et step videre og eksperimentere med hvordan tallerkenen kan
drives frem. Direkte, bælte, rem, snor eller måske et trækhjuls træk.
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 08 December 2014 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg haft min dejlige pladespiller i 2 mdr, og hvor er jeg totalt glad for jeg skiftede den ud med min tidligere Avid Volvere.
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 08 December 2014 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller du direkte på kobber tallerknen?
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 08 December 2014 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
| Spiller du direkte på kobber tallerknen? |
|
|
Hej Leif
Nej jeg har en carbon måtte fra TW imellem.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel rettelig en kulfibermåtte?
Så vidt jeg ved, er den vævet af kulfiber med en anti-resonant overfladebehandling. Hvis det var en karbonmåtte, så måtte den være drejet i enten
grafit eller diamant (for at nævne nogle af karbons mere hyppigt forekommende allotrope former), hvoraf jeg aldrig har set sidstnævnte, da det vel er
fysisk umuligt at fremstille
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu tjekkede jeg lige TW-Acustics hjemmeside, og de benytter gudhjælpemig vrøvlebetegnelsen "CFK-Karbonfaser" om materialevalget. Enhver
med blot den mindste smule kendskab til tysk (sproget altså ...) vil vide, at CFK står for "Carbon Faserverstärkter Kunststoff", altså kulfiberforstærket
kunststof (plast). Så materialevalget er "kulfiberforstærket kunststof kulfiber" ... betegnelsen "CFK-Tellermatte" eller "Karbonfaser Tellermatte" kunne
have undgået den sproglige dobbeltkonfekt.
Nå, men om ikke andet, så er der nok ingen, der længere kan have undgået at bemærke, at der med overvejende sandsynlighed er tale om en
(sandsynligvis vævet) kulfibermåtte
Røg jeg en smule off topic
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Røg jeg en smule off topic ?? |
|
|
Ja da, men det var hylemorsomt   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Ja, nu tjekkede jeg lige TW-Acustics hjemmeside, og de benytter gudhjælpemig vrøvlebetegnelsen "CFK-Karbonfaser"
om materialevalget. Enhver
med blot den mindste smule kendskab til tysk (sproget altså ...) vil vide, at CFK står for "Carbon Faserverstärkter Kunststoff", altså
kulfiberforstærket
kunststof (plast). Så materialevalget er "kulfiberforstærket kunststof kulfiber" ... betegnelsen "CFK-Tellermatte" eller "Karbonfaser Tellermatte"
kunne
have undgået den sproglige dobbeltkonfekt.
Nå, men om ikke andet, så er der nok ingen, der længere kan have undgået at bemærke, at der med overvejende sandsynlighed er tale om en
(sandsynligvis vævet) kulfibermåtte
Røg jeg en smule off topic  |
|
|
Det er nu det udtryk tyskerne selv bruger, når de sælger matrialet, som er meget brugt til bla. biler og både til forstærkning og forskønnelse
man kan i princippet selv lave en måtte med en lp som skabelon, hvis man har mod til at arbejde med epoxyharpiks
http://www.ekomposit.dk/kulfiber-kit-beklaedning.html
Jeg ville nu nok foretrække at købe en der lavet til formålet, ligesom Munkebo har fået.
Munkebo, bliver plademåtten statisk ?
Kulfiber er jo elektrisk ledende, heraf også de advarsler der er påtegnet på fiskestænger, feks. min egen Fenwick IM 7 kulfiberfluestang.
Iøvrigt en rigtig fed pladespiller du har anskaffet dig  Er lidt misundelig __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
pac-man skrev:
| Spiller du direkte på kobber tallerknen? |
|
|
Hej Leif
Nej jeg har en carbon måtte fra TW imellem. |
|
|
Det tror jeg er fornuftigt, har læst flere steder at ellers så kan lakken godt blive slidt med tiden.
Har du prøvet deres anden plademåtte på 5mm tykkelse, eller fulgte den lille "bare" med?
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Analogueman skrev:
Ja, nu tjekkede jeg lige TW-Acustics hjemmeside, og de benytter gudhjælpemig vrøvlebetegnelsen "CFK-Karbonfaser"
om materialevalget. Enhver
med blot den mindste smule kendskab til tysk (sproget altså ...) vil vide, at CFK står for "Carbon Faserverstärkter Kunststoff", altså
kulfiberforstærket
kunststof (plast). Så materialevalget er "kulfiberforstærket kunststof kulfiber" ... betegnelsen "CFK-Tellermatte" eller "Karbonfaser Tellermatte"
kunne
have undgået den sproglige dobbeltkonfekt.
Nå, men om ikke andet, så er der nok ingen, der længere kan have undgået at bemærke, at der med overvejende sandsynlighed er tale om en
(sandsynligvis vævet) kulfibermåtte
Røg jeg en smule off topic  |
|
|
Det er nu det udtryk tyskerne selv bruger, når de sælger matrialet, som er meget brugt til bla. biler og både til forstærkning og forskønnelse
man kan i princippet selv lave en måtte med en lp som skabelon, hvis man har mod til at arbejde med epoxyharpiks
http://www.ekomposit.dk/kulfiber-kit-beklaedning.html
Jeg ville nu nok foretrække at købe en der lavet til formålet, ligesom Munkebo har fået.
Munkebo, bliver plademåtten statisk ?
Kulfiber er jo elektrisk ledende, heraf også de advarsler der er påtegnet på fiskestænger, feks. min egen Fenwick IM 7 kulfiberfluestang.
Iøvrigt en rigtig fed pladespiller du har anskaffet dig Er lidt misundelig  |
|
|
At nogle tyske firmaer, men altså ikke alle, benytter betegnelsen, gør den jo ikke mindre dobbeltkonfektagtig. Det firma i Tyskland, som jeg køber kulfiberprodukter hos, benytter betegnelsen "CFK-Material", altså "materiale af kulfiberforstærket kunststof", hvilket jeg sprogligt holder noget mere af
Man kan i øvrigt købe færdige plader i vævet kulfiber i mange forskellige tykkelser, så man kan producere sin egen plademåtte. Men bemærk, uden det rette værktøj er det et helvede at skære i ... det risikerer at flosse noget så forfærdeligt!
Og ja, kulfiber er elektrisk ledende. Jeg har i mange år dyrket kaproning og ved tordenvejr (lyn) bør man øjeblikkeligt søge land. Vi ror med årer i kulfiber, så hvis lynet slår ned tæt på en åre, så risikerer vi at blive stegt/kogt
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
citat@
Og ja, kulfiber er elektrisk ledende. Jeg har i mange år dyrket kaproning og ved tordenvejr (lyn) bør man øjeblikkeligt søge land. Vi ror med årer i
kulfiber, så hvis lynet slår ned tæt på en åre, så risikerer vi at blive stegt/kogt
Det er det samme med fiskestænger, har set en carbon stang som var ramt af lynet, den var total splittet op i tråde, man gyser ved tanken at have
haft den i hånden ved nedslaget.
Det var off topic igen, sorry __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja måtten bliver statisk ladet og den er møj irreterende at arbejde med, men
det går på ingen måde hørebart op i pu'en.
Med hensyn til om jeg har prøvet den anden måtte må jeg sige nej, jeg
nægter sgu at betale 2800 kr for den, uden at vide om den overhovedet er et
hak bedre end som den medfølgende.
Ærligt talt burde TW gøre noget ved problemet og ikke mindst set i lyset af at
man har betalt 80.000 kr for værket.
Munkebo
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forresten nogle gode bud på en god plademåtte, gerne noget i selv kan
stå inde for? ☺
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Hej
Ja måtten bliver statisk ladet og den er møj irreterende at arbejde med, men
det går på ingen måde hørebart op i pu'en.
Med hensyn til om jeg har prøvet den anden måtte må jeg sige nej, jeg
nægter sgu at betale 2800 kr for den, uden at vide om den overhovedet er et
hak bedre end som den medfølgende.
Ærligt talt burde TW gøre noget ved problemet og ikke mindst set i lyset af at
man har betalt 80.000 kr for værket.
Munkebo |
|
|
Har du virkelig betalt DKK 80.000,- for værket!?! Det handles da til væsentligt lavere priser, hvis man "shopper" lidt rundt.
Jeg blev faktisk lidt nysgerrig, da du startede din tråd op og fandt i hvert fald to forhandlere, hvor prisen lå noget lavere. Jeg er ... overrasket ...
Så havde du også haft råd til en plademåtte til DKK 2.800,- ...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Er der forresten nogle gode bud på en god plademåtte, gerne noget i selv kan
stå inde for? ☺ |
|
|
Du må prøve dig frem!
Materialekombinationen er efter min bedste vurdering (og erfaringer) altafgørende, så hvad der fungerer i en sammenhæng, fungerer ikke nødvendigvis i anden sammenhæng.
Så du må eksperimentere med, hvad der lydmæssigt fungerer bedst i forhold til en gelefyldt kompositpladetallerken med "kobberlåg".
Læder, filt, bobleplast, kork, gummi - mulighederne er mange og ikke nødvendigvis (specielt) dyre. Find nogle forhandlere og/eller gode hi-fi-venner i din omgangskreds, så du kan låne dig lidt frem.
Eller køb via internettet og benyt dig af returretten (inden for 14 dage), hvis produktet ikke tiltaler dig.
I første omgang kan du jo prøve, om det lyder bedre uden kulfibermåtten ... altså direkte på det nøgne "kobberlåg".
|
| Til top |
|
| |