Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 16:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: TW acoustic raven ac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 06 November 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

pac-man skrev:
Lækker, lækker, lækker!

Hvordan er 10.5 iforhold til SME V?



Hej Pac-Man

Jeg skyldte dig et svar, men har ikke haft tid før nu pga arbejde i Qatar som
jeg lige er hjemvendt fra.
Nu har jeg prøvet at bytte pu'er på armene og jeg synes faktisk de spiller
meget lige op, men bassen på 10,5 virker bedre end som SME V, 10,5 er
meget nemmere at sætte op, det som om Thomas virkelig har tænkt sig om
en ekstra gang da han designede den, for bruger venlig er den bestemt.
Jeg har nu ikke tænkt mig at skille mig af med min SME, med mindre den
skulle bytes med en i 12", hvilket jeg overvejer stærkt.



Hilsen MUNKEBO
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 06 November 2014 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Kan du beskrive "bedre" lidt bedre
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 11 November 2014 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Kan du beskrive "bedre" lidt bedre


Undskyld jeg aldrig fik besvaret, men jeg kom fra det.

Der er lidt mere dynamik i 10,5, bassen et federe og tungere synes jeg. For mig er det ufatteligt svært at fastholde lydbilleder, mens jeg bytter om på pu'er for det
tager jo en vis tid at justerer dem ind, så min vudering skal tages med forbehold, men der er mere dynamik i TW 10,5..
Jeg har nu haft min TW spiller i nogle uger, hvor jeg desværre også har været bortrejst men en del timer er det alligevel blevet til og jeg kan kun sige at jeg stadig
synes jeg har fået ufatteligt meget lyd for de mange penge som værk og armen koster.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 November 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Ja, den lydmæssige hukommelse er desværre meget kort - hjernen arbejder på højtryk for at tilpasse sig og finde sit sædvanlige equilibrium.

"Federe og tungere" ... det lyder som en god arm til rock

Nå, "fed og tung" (10.5'eren) vs. "stram og slank" (V'eren efter min vurdering) ... det lader til, at vi har med to forskellige lydidealer at gøre. Hvad der så lyder bedst er nok en smagssag (som med så meget andet hi-fi).

Jeg har hørt mange tilhængere af V'eren vurdere den som "neutral, nøgtern, tør og præcis", mens de mindre begejstrede beskriver den som "slank (tynd), kedelig og udynamisk". Gade vide, om 10.5'eren kan fremkalde tilsvarende reaktioner, hvor "fed og tung" bliver til "pumpet og opsvulmet i bassen" og "dynamisk" bliver til "overaccentueret"?

Mine år med hi-fi har i hvert fald lært mig, at vi hører meget forskelligt, endda overraskende forskelligt.

Men godt at høre, at du er glad for kombinationen ... det ville så sandelig da også have været ærgerligt, hvis den lød ad Pommern til
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 11 November 2014 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Analogueman

jo den er god til Rock, men så sandelig også jazz hvor der indgår en god kontrabas. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kikke forbi hvis du er i Odense, jeg
mener du havde familie eller stammede fra Svendborg ik?

Hilsen Munkebo
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 391
Sendt: 11 November 2014 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
pac-man skrev:
Lækker, lækker, lækker!

Hvordan er 10.5 iforhold til SME V?



Jeg har stadig ikke prøvet at bytte pu på armene, men jeg er meget
overrasket over hvor markant bedre min SME V lyder på mit nye værk i
forhold til min Avid, det med værket ikke betyder så meget tror jeg ikke på nu
hvor jeg kan høre forbedringe. Baggrunden er helt sort og tyst, som jeg og
mine gæster ikke har oplevet tidligere.
Jo værket har sandelig meget at sige. Det er jo ikke så mærkeligt eftersom det netop er værket der danner basis for de arbejdsbetingelser
arm og pickup har for at hive informationer op af rillerne. Og tænk at man så kan gå et step videre og eksperimentere med hvordan tallerkenen kan
drives frem. Direkte, bælte, rem, snor eller måske et trækhjuls træk.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 08 December 2014 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  



Så har jeg haft min dejlige pladespiller i 2 mdr, og hvor er jeg totalt glad for jeg skiftede den ud med min tidligere Avid Volvere.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 08 December 2014 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Spiller du direkte på kobber tallerknen?
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 08 December 2014 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

pac-man skrev:
Spiller du direkte på kobber tallerknen?


Hej Leif

Nej jeg har en carbon måtte fra TW imellem.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 December 2014 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Det er vel rettelig en kulfibermåtte?

Så vidt jeg ved, er den vævet af kulfiber med en anti-resonant overfladebehandling. Hvis det var en karbonmåtte, så måtte den være drejet i enten
grafit eller diamant (for at nævne nogle af karbons mere hyppigt forekommende allotrope former), hvoraf jeg aldrig har set sidstnævnte, da det vel er
fysisk umuligt at fremstille
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 December 2014 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Ja, nu tjekkede jeg lige TW-Acustics hjemmeside, og de benytter gudhjælpemig vrøvlebetegnelsen "CFK-Karbonfaser" om materialevalget. Enhver
med blot den mindste smule kendskab til tysk (sproget altså ...) vil vide, at CFK står for "Carbon Faserverstärkter Kunststoff", altså kulfiberforstærket
kunststof (plast). Så materialevalget er "kulfiberforstærket kunststof kulfiber" ... betegnelsen "CFK-Tellermatte" eller "Karbonfaser Tellermatte" kunne
have undgået den sproglige dobbeltkonfekt.

Nå, men om ikke andet, så er der nok ingen, der længere kan have undgået at bemærke, at der med overvejende sandsynlighed er tale om en
(sandsynligvis vævet) kulfibermåtte

Røg jeg en smule off topic
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 09 December 2014 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Røg jeg en smule off topic ??


Ja da, men det var hylemorsomt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 09 December 2014 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Ja, nu tjekkede jeg lige TW-Acustics hjemmeside, og de benytter gudhjælpemig vrøvlebetegnelsen "CFK-Karbonfaser"
om materialevalget. Enhver
med blot den mindste smule kendskab til tysk (sproget altså ...) vil vide, at CFK står for "Carbon Faserverstärkter Kunststoff", altså
kulfiberforstærket
kunststof (plast). Så materialevalget er "kulfiberforstærket kunststof kulfiber" ... betegnelsen "CFK-Tellermatte" eller "Karbonfaser Tellermatte"
kunne
have undgået den sproglige dobbeltkonfekt.

Nå, men om ikke andet, så er der nok ingen, der længere kan have undgået at bemærke, at der med overvejende sandsynlighed er tale om en
(sandsynligvis vævet) kulfibermåtte

Røg jeg en smule off topic


Det er nu det udtryk tyskerne selv bruger, når de sælger matrialet, som er meget brugt til bla. biler og både til forstærkning og forskønnelse
man kan i princippet selv lave en måtte med en lp som skabelon, hvis man har mod til at arbejde med epoxyharpiks
http://www.ekomposit.dk/kulfiber-kit-beklaedning.html
Jeg ville nu nok foretrække at købe en der lavet til formålet, ligesom Munkebo har fået.

Munkebo, bliver plademåtten statisk ?
Kulfiber er jo elektrisk ledende, heraf også de advarsler der er påtegnet på fiskestænger, feks. min egen Fenwick IM 7 kulfiberfluestang.
Iøvrigt en rigtig fed pladespiller du har anskaffet dig Er lidt misundelig

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 09 December 2014 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
pac-man skrev:
Spiller du direkte på kobber tallerknen?


Hej Leif

Nej jeg har en carbon måtte fra TW imellem.


Det tror jeg er fornuftigt, har læst flere steder at ellers så kan lakken godt blive slidt med tiden.
Har du prøvet deres anden plademåtte på 5mm tykkelse, eller fulgte den lille "bare" med?
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 December 2014 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Analogueman skrev:
Ja, nu tjekkede jeg lige TW-Acustics hjemmeside, og de benytter gudhjælpemig vrøvlebetegnelsen "CFK-Karbonfaser"
om materialevalget. Enhver
med blot den mindste smule kendskab til tysk (sproget altså ...) vil vide, at CFK står for "Carbon Faserverstärkter Kunststoff", altså
kulfiberforstærket
kunststof (plast). Så materialevalget er "kulfiberforstærket kunststof kulfiber" ... betegnelsen "CFK-Tellermatte" eller "Karbonfaser Tellermatte"
kunne
have undgået den sproglige dobbeltkonfekt.

Nå, men om ikke andet, så er der nok ingen, der længere kan have undgået at bemærke, at der med overvejende sandsynlighed er tale om en
(sandsynligvis vævet) kulfibermåtte

Røg jeg en smule off topic


Det er nu det udtryk tyskerne selv bruger, når de sælger matrialet, som er meget brugt til bla. biler og både til forstærkning og forskønnelse
man kan i princippet selv lave en måtte med en lp som skabelon, hvis man har mod til at arbejde med epoxyharpiks
http://www.ekomposit.dk/kulfiber-kit-beklaedning.html
Jeg ville nu nok foretrække at købe en der lavet til formålet, ligesom Munkebo har fået.

Munkebo, bliver plademåtten statisk ?
Kulfiber er jo elektrisk ledende, heraf også de advarsler der er påtegnet på fiskestænger, feks. min egen Fenwick IM 7 kulfiberfluestang.
Iøvrigt en rigtig fed pladespiller du har anskaffet dig Er lidt misundelig

At nogle tyske firmaer, men altså ikke alle, benytter betegnelsen, gør den jo ikke mindre dobbeltkonfektagtig. Det firma i Tyskland, som jeg køber kulfiberprodukter hos, benytter betegnelsen "CFK-Material", altså "materiale af kulfiberforstærket kunststof", hvilket jeg sprogligt holder noget mere af

Man kan i øvrigt købe færdige plader i vævet kulfiber i mange forskellige tykkelser, så man kan producere sin egen plademåtte. Men bemærk, uden det rette værktøj er det et helvede at skære i ... det risikerer at flosse noget så forfærdeligt!

Og ja, kulfiber er elektrisk ledende. Jeg har i mange år dyrket kaproning og ved tordenvejr (lyn) bør man øjeblikkeligt søge land. Vi ror med årer i kulfiber, så hvis lynet slår ned tæt på en åre, så risikerer vi at blive stegt/kogt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 09 December 2014 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

citat@
Og ja, kulfiber er elektrisk ledende. Jeg har i mange år dyrket kaproning og ved tordenvejr (lyn) bør man øjeblikkeligt søge land. Vi ror med årer i
kulfiber, så hvis lynet slår ned tæt på en åre, så risikerer vi at blive stegt/kogt

Det er det samme med fiskestænger, har set en carbon stang som var ramt af lynet, den var total splittet op i tråde, man gyser ved tanken at have
haft den i hånden ved nedslaget.

Det var off topic igen, sorry

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 09 December 2014 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja måtten bliver statisk ladet og den er møj irreterende at arbejde med, men
det går på ingen måde hørebart op i pu'en.

Med hensyn til om jeg har prøvet den anden måtte må jeg sige nej, jeg
nægter sgu at betale 2800 kr for den, uden at vide om den overhovedet er et
hak bedre end som den medfølgende.
Ærligt talt burde TW gøre noget ved problemet og ikke mindst set i lyset af at
man har betalt 80.000 kr for værket.

Munkebo
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 09 December 2014 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Er der forresten nogle gode bud på en god plademåtte, gerne noget i selv kan
stå inde for? ☺
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 December 2014 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
Hej

Ja måtten bliver statisk ladet og den er møj irreterende at arbejde med, men
det går på ingen måde hørebart op i pu'en.

Med hensyn til om jeg har prøvet den anden måtte må jeg sige nej, jeg
nægter sgu at betale 2800 kr for den, uden at vide om den overhovedet er et
hak bedre end som den medfølgende.
Ærligt talt burde TW gøre noget ved problemet og ikke mindst set i lyset af at
man har betalt 80.000 kr for værket.

Munkebo

Har du virkelig betalt DKK 80.000,- for værket!?! Det handles da til væsentligt lavere priser, hvis man "shopper" lidt rundt.

Jeg blev faktisk lidt nysgerrig, da du startede din tråd op og fandt i hvert fald to forhandlere, hvor prisen lå noget lavere. Jeg er ... overrasket ...

Så havde du også haft råd til en plademåtte til DKK 2.800,- ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 December 2014 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
Er der forresten nogle gode bud på en god plademåtte, gerne noget i selv kan
stå inde for? ☺

Du må prøve dig frem!

Materialekombinationen er efter min bedste vurdering (og erfaringer) altafgørende, så hvad der fungerer i en sammenhæng, fungerer ikke nødvendigvis i anden sammenhæng.

Så du må eksperimentere med, hvad der lydmæssigt fungerer bedst i forhold til en gelefyldt kompositpladetallerken med "kobberlåg".

Læder, filt, bobleplast, kork, gummi - mulighederne er mange og ikke nødvendigvis (specielt) dyre. Find nogle forhandlere og/eller gode hi-fi-venner i din omgangskreds, så du kan låne dig lidt frem.

Eller køb via internettet og benyt dig af returretten (inden for 14 dage), hvis produktet ikke tiltaler dig.

I første omgang kan du jo prøve, om det lyder bedre uden kulfibermåtten ... altså direkte på det nøgne "kobberlåg".
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes