Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 11:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Skuffende oplevelse med vinyl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jubiiiii
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 September 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Kom til at tænke på om ikke er en skuffende oplevelse med vinyl, kan være at man er opvokse med musik der ligge inden for
loudness war på CD og Mp3, og så få den rigtig lyd at høre først gang da man høre det samme nummer på vinyl, og nogle derfor mene at musik med
loudness war er den meste korrekt indspilning da det er den men er opvokse med, og man derfor fravælger LP contra CD/Mp3    

Og hvis man ikke ved at der er noget der hedder loudness war, og derved ikke ved at fejl ligge på CD/Mp3 siden ikke på LP siden, så ja en LP lyder ikke
god.

Husk det er kun en tanke


Hvis du læser første indlæg engang mere, så er det næppe det der er årsagen
Til top Vis jubiiiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jubiiiii
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Nej ikke i denne tråd, men mere genral.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

StarTeek, du er lidt på vildspor. Unge kan sagtens høre forskel, dynamikken "rummet" i musikken, de kan høre forskel, men de fleste bruger
musikken som baggrund, som et element i deres liv, lige nu og her, og de får ikke op i detaljerne, kvaliteten som vi nørder gør, bevares nogen gør,
men det er de færreste. Man kan sige at i hifi barndommen, hvor man gik fra mono til stereo skete der en opblomstring, men sidenhen er kvaliteten
faldet i forhold til kvantiteten. Men det er der masser af tråde både her og på Nerds der beskæftiger sig rigeligt med, så lad os lade det ligge her, og
vil du gerne rode lidt mere med det, så hop ind på Nerds, på Tråden "Stinker den digitale lyd" men pas på, du risikerer at stikke hånden i en
hvepsekube
God fornøjelse

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Vi er efterhånden kommet lidt væk fra udgangspunktet, så her er en afslutning fra min side. Nu kom pladespilleren op på væggen. Er klar
over glas er et levende materiale, men sådan er det nu engang. Det hele har lige fået 10% mere i den gode retning i forhold til da det stod
og gyngede på kommoden. Lækkert.

Hylden hænger i vatter begge veje. Det er mere end man kan sige om gulvet



Så fra godt til skidt - med jeres hjælp! Er sikker på denne tråd kan hjælpe mange videre og hjælpe til erkendelse af, at vinylen ikke er plug
and play som det er tilfældet med CD. Tak.
Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Smukt
Tillykke med den, og den skal nok glæde dig i lang tid fremover

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
jubiiiii
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 September 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

holberg19

Perfekt

Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde
Til top Vis jubiiiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jubiiiii
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det er en debat, en dialog om hvad der er essensen i odeuren i det der stinker, i den digitale lyd.
Spændende at se hvad der kommer af nyt på denne tråd, meget
Skønt at denne hobby har så mange snørklede grene, der kan berige, oplyse og som fyrtårne pejle den vej vi alle skal begive os hen for at kunne
opløfte vores middelmådige anlæg til det eneste sagliggørende i den høje lydverden. Glædes hver dag, når døren sparkes op til haven, hvordan man
kan høre klart og tydeligt græssets vej gennem mulden, hvorledes mosegrise tumler med jorden og skubber den op, mens anlægget beriger mit
univers med lyde som aldrig er den samme, da jeg kan høre nyt hver gang. Grunden til at jeg ikke endnu tør begå mig af den forjættede vej,
streaming, er netop at kvaliteten på især lp, men også de cd'er der har rykket ud i fryseren, sammen med cd afspilleren er svært opnåelige, måske

Nå, rent off topic, livet er heldigvis andet end hifi, søvn skal der også til, og i morgen er det mandag, glæder mig til at læse nyt fra Pouls skuende øje,
som forhåbentlig sætter tingene på spids, og smilet igen kan pryde mit aldrende fjæs.

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Blev s´gu lige helt ked af det,

holberg19 skrev:
Så fra godt til skidt - med jeres hjælp! Tak.


Altid godt med et forum, hvor man kan få hjælp til at ødelægge det hele

Struktøren skrev:
Nå, rent off topic, livet er heldigvis andet end hifi, søvn skal der også til, og i morgen er det mandag, glæder mig til at læse nyt fra Pouls skuende øje,
som forhåbentlig sætter tingene på spids, og smilet igen kan pryde mit aldrende fjæs.


Der sker intet i den blog i dag, den er fredelig, helt uden tynd mave, kun en enkelt smadret bil, og enten har du været ekstra vedholdende med at passe "Musik og Alkohol"-tråden, hvis det er gået så galt med fjæset. Sidst, du var her, var det da ikke særligt slemt



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Der sker intet i den blog i dag, den er fredelig, helt uden tynd mave, kun en enkelt smadret bil, og enten har du været ekstra
vedholdende med at passe "Musik og Alkohol"-tråden, hvis det er gået så galt med fjæset. Sidst, du var her, var det da ikke særligt slemt




Næ, fjæset er såmænd ikke så galt, bare bleven lidt ældre
Var lige inde og lægge hovedet på bloggen. Ja du har ret, den passer faktisk fint til denne tråds overskrift, en skuffende oplevelse
Spændende om der skal investeres i en ny Mercedes, eller noget andet spændende, måske mindre anonymt? Maserati eller lignende

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

*Holberg 19*

Det ser rigtig godt ud.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Det må vel nærmer hedde "fra skidt til godt" og ikke omvendt

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

holberg19 skrev:









__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.
Nu er det snart vinter så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.Nu er det snart vinter
så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.


Ellers må kunne finde ud af noget med den der skal laves og den jeg har der bare står og kigger? Ellers har jeg også en Thorens TD 160 super med
Rega rb 300 arm, du skal ikke vansmægtes, men tror du finder en god løsning

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

jubiiiii skrev:
holberg19

Perfekt

Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde


Du må ikke sammenligne en pladetallerken og en hylde. De tjener to forskellige formål.

Jeg vil holde stædigt fast på at den glashylde er en dårlig ting.
Selv middelmådige CD-afspillere har det bedre på træhylder.

Holberg19: I min verden er glas et dødt materiale. Træ er "levende". Og det er godt.
Træ kan transportere vibrationer væk. Det kan glas ikke.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Claus Jensen skrev:
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.Nu er det snart vinter
så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.


Ellers må kunne finde ud af noget med den der skal laves og den jeg har der bare står og kigger? Ellers har jeg også en Thorens TD 160 super med
Rega rb 300 arm, du skal ikke vansmægtes, men tror du finder en god løsning

Mvh
Birger


Jeg afventer lige den anden 2001 skæbne. Måske jeg lige vender tilbage. jeg har som ikke så travlt. kunne være man skulle nørde lidt med at finde ud af hvad de forskellige arme og pu hedder.


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
jubiiiii
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 September 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
jubiiiii skrev:
holberg19

Perfekt

Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde


Du må ikke sammenligne en pladetallerken og en hylde. De tjener to forskellige formål.



Både og

Til top Vis jubiiiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jubiiiii
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:

Struktøren skrev:
Claus Jensen skrev:
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.Nu
er det snart vinter
så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.


Ellers må kunne finde ud af noget med den der skal laves og den jeg har der bare står og kigger? Ellers har jeg også en Thorens TD 160 super med
Rega rb 300 arm, du skal ikke vansmægtes, men tror du finder en god løsning

Mvh
Birger
Jeg afventer lige den anden 2001 skæbne. Måske jeg lige vender tilbage. jeg har som ikke så travlt. kunne være man skulle nørde lidt
med at finde ud af hvad de forskellige arme og pu hedder.


Ellers siger du bare til, du kunne evt. Låne den 160 super til at fordrive ventetiden Det eneste man skal være opmærksom på denne fine spille, er
at den er manuel, men det kan også have sin charme
Sikken dejlig dag det er i dag, sådan nogen skal man have lidt flere af
Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jubiiiii skrev:
vilmann skrev:
jubiiiii skrev:
holberg19

Perfekt

Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde


Du må ikke sammenligne en pladetallerken og en hylde. De tjener to forskellige formål.



Både og



Lad høre?
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Kom til at tænke på om ikke er en skuffende oplevelse med vinyl, kan være at man er opvokse med musik der ligge inden for loudness war på CD og Mp3, og så få den rigtig lyd at høre først gang da man høre det samme nummer på vinyl, og nogle derfor mene at musik med loudness war er den meste korrekt indspilning da det er den men er opvokse med, og man derfor fravælger LP contra CD/Mp3    

Og hvis man ikke ved at der er noget der hedder loudness war, og derved ikke ved at fejl ligge på CD/Mp3 siden ikke på LP siden, så ja en LP lyder ikke god.

Husk det er kun en tanke


Mener du, at problemet er, at cd'er bruger brickwalling og er lavet sådan her:


Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes