| Forfatter |
|
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kom til at tænke på om ikke er en skuffende oplevelse med vinyl, kan være at man er opvokse med musik der ligge inden for
loudness war på CD og Mp3, og så få den rigtig lyd at høre først gang da man høre det samme nummer på vinyl, og nogle derfor mene at musik med
loudness war er den meste korrekt indspilning da det er den men er opvokse med, og man derfor fravælger LP contra CD/Mp3
Og hvis man ikke ved at der er noget der hedder loudness war, og derved ikke ved at fejl ligge på CD/Mp3 siden ikke på LP siden, så ja en LP lyder ikke
god.
Husk det er kun en tanke  |
|
|
Hvis du læser første indlæg engang mere, så er det næppe det der er årsagen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke i denne tråd, men mere genral.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTeek, du er lidt på vildspor. Unge kan sagtens høre forskel, dynamikken "rummet" i musikken, de kan høre forskel, men de fleste bruger
musikken som baggrund, som et element i deres liv, lige nu og her, og de får ikke op i detaljerne, kvaliteten som vi nørder gør, bevares nogen gør,
men det er de færreste. Man kan sige at i hifi barndommen, hvor man gik fra mono til stereo skete der en opblomstring, men sidenhen er kvaliteten
faldet i forhold til kvantiteten. Men det er der masser af tråde både her og på Nerds der beskæftiger sig rigeligt med, så lad os lade det ligge her, og
vil du gerne rode lidt mere med det, så hop ind på Nerds, på Tråden "Stinker den digitale lyd" men pas på, du risikerer at stikke hånden i en
hvepsekube
God fornøjelse
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er efterhånden kommet lidt væk fra udgangspunktet, så her er en afslutning fra min side. Nu kom pladespilleren op på væggen. Er klar
over glas er et levende materiale, men sådan er det nu engang. Det hele har lige fået 10% mere i den gode retning i forhold til da det stod
og gyngede på kommoden. Lækkert.
Hylden hænger i vatter begge veje. Det er mere end man kan sige om gulvet
Så fra godt til skidt - med jeres hjælp! Er sikker på denne tråd kan hjælpe mange videre og hjælpe til erkendelse af, at vinylen ikke er plug
and play som det er tilfældet med CD. Tak.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt
Tillykke med den, og den skal nok glæde dig i lang tid fremover
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
holberg19
Perfekt
Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en debat, en dialog om hvad der er essensen i odeuren i det der stinker, i den digitale lyd.
Spændende at se hvad der kommer af nyt på denne tråd, meget
Skønt at denne hobby har så mange snørklede grene, der kan berige, oplyse og som fyrtårne pejle den vej vi alle skal begive os hen for at kunne
opløfte vores middelmådige anlæg til det eneste sagliggørende i den høje lydverden. Glædes hver dag, når døren sparkes op til haven, hvordan man
kan høre klart og tydeligt græssets vej gennem mulden, hvorledes mosegrise tumler med jorden og skubber den op, mens anlægget beriger mit
univers med lyde som aldrig er den samme, da jeg kan høre nyt hver gang. Grunden til at jeg ikke endnu tør begå mig af den forjættede vej,
streaming, er netop at kvaliteten på især lp, men også de cd'er der har rykket ud i fryseren, sammen med cd afspilleren er svært opnåelige, måske
Nå, rent off topic, livet er heldigvis andet end hifi, søvn skal der også til, og i morgen er det mandag, glæder mig til at læse nyt fra Pouls skuende øje,
som forhåbentlig sætter tingene på spids, og smilet igen kan pryde mit aldrende fjæs.
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev s´gu lige helt ked af det ,
holberg19 skrev:
| Så fra godt til skidt - med jeres hjælp! Tak. |
|
|
Altid godt med et forum, hvor man kan få hjælp til at ødelægge det hele 
Struktøren skrev:
Nå, rent off topic, livet er heldigvis andet end hifi, søvn skal der også til, og i morgen er det mandag, glæder mig til at læse nyt fra Pouls skuende øje, som forhåbentlig sætter tingene på spids, og smilet igen kan pryde mit aldrende fjæs. |
|
|
Der sker intet i den blog i dag, den er fredelig, helt uden tynd mave, kun en enkelt smadret bil  , og enten har du været ekstra vedholdende med at passe "Musik og Alkohol"-tråden, hvis det er gået så galt med fjæset. Sidst, du var her, var det da ikke særligt slemt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Der sker intet i den blog i dag, den er fredelig, helt uden tynd mave, kun en enkelt smadret bil , og enten har du været ekstra
vedholdende med at passe "Musik og Alkohol"-tråden, hvis det er gået så galt med fjæset. Sidst, du var her, var det da ikke særligt slemt
|
|
|
Næ, fjæset er såmænd ikke så galt, bare bleven lidt ældre
Var lige inde og lægge hovedet på bloggen. Ja du har ret, den passer faktisk fint til denne tråds overskrift, en skuffende oplevelse
Spændende om der skal investeres i en ny Mercedes, eller noget andet spændende, måske mindre anonymt? Maserati eller lignende
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Holberg 19*
Det ser rigtig godt ud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må vel nærmer hedde "fra skidt til godt" og ikke omvendt __________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Claus Jensen Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt. Nu er det snart vinter så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.
__________________ Claus Jensen
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus Jensen skrev:
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.Nu er det snart vinter
så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.
|
|
|
Ellers må kunne finde ud af noget med den der skal laves og den jeg har der bare står og kigger? Ellers har jeg også en Thorens TD 160 super med
Rega rb 300 arm, du skal ikke vansmægtes, men tror du finder en god løsning
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jubiiiii skrev:
holberg19
Perfekt
Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde |
|
|
Du må ikke sammenligne en pladetallerken og en hylde. De tjener to forskellige formål.
Jeg vil holde stædigt fast på at den glashylde er en dårlig ting.
Selv middelmådige CD-afspillere har det bedre på træhylder.
Holberg19: I min verden er glas et dødt materiale. Træ er "levende". Og det er godt.
Træ kan transportere vibrationer væk. Det kan glas ikke.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Claus Jensen Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Claus Jensen skrev:
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.Nu er det snart vinter
så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.
|
|
|
Ellers må kunne finde ud af noget med den der skal laves og den jeg har der bare står og kigger? Ellers har jeg også en Thorens TD 160 super med
Rega rb 300 arm, du skal ikke vansmægtes, men tror du finder en god løsning
Mvh
Birger |
|
|
Jeg afventer lige den anden 2001 skæbne. Måske jeg lige vender tilbage. jeg har som ikke så travlt. kunne være man skulle nørde lidt med at finde ud af hvad de forskellige arme og pu hedder.  __________________ Claus Jensen
|
| Til top |
|
| |
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
jubiiiii skrev:
holberg19
Perfekt
Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde |
|
|
Du må ikke sammenligne en pladetallerken og en hylde. De tjener to forskellige formål.
|
|
|
Både og
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus Jensen skrev:
Struktøren skrev:
Claus Jensen skrev:
Det ser rigtig godt ud. jeg håber også at jeg får taget mig sammen til at få pladespiller til at lyde fedt.Nu
er det snart vinter
så må jeg se hvad tiden bringer og om Throensen jeg skulle have haft kan laves.
|
|
|
Ellers må kunne finde ud af noget med den der skal laves og den jeg har der bare står og kigger? Ellers har jeg også en Thorens TD 160 super med
Rega rb 300 arm, du skal ikke vansmægtes, men tror du finder en god løsning
Mvh
Birger |
|
|
Jeg afventer lige den anden 2001 skæbne. Måske jeg lige vender tilbage. jeg har som ikke så travlt. kunne være man skulle nørde lidt
med at finde ud af hvad de forskellige arme og pu hedder. |
|
|
Ellers siger du bare til, du kunne evt. Låne den 160 super til at fordrive ventetiden  Det eneste man skal være opmærksom på denne fine spille, er
at den er manuel, men det kan også have sin charme
Sikken dejlig dag det er i dag, sådan nogen skal man have lidt flere af
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jubiiiii skrev:
vilmann skrev:
jubiiiii skrev:
holberg19
Perfekt
Glas er nu ikke altid dårligt, det er nu en af grundene til at Rega P2 og 3 blev til det de nu gjorde |
|
|
Du må ikke sammenligne en pladetallerken og en hylde. De tjener to forskellige formål.
|
|
|
Både og
|
|
|
Lad høre?
|
| Til top |
|
| |
Board Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |