Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er CD afspilleren død? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThomasScherrer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hej igen, sikke mange gode svar.
OK mikkel har startet med at bevise at der stadig bliver udviklet nye lækre hiend CD afspillere, dvs vi kan konkludere at CD afspilleren ikke er død, man forventer åbenbart at CD mediet vil leve i mange år endnu, så vi kan stadig roligt gå ud og investere i en ny lækker CD afspiller hvis det er sådan vi ønsker af afspille vores digitale musik.

Det må også være rimeligt klart for enhver, at musik fra en CD er 100% digitalt, det er bare tal der skal læses op, og overføres til en DAC for så at blive til lækkert lyd. Så længe at en læse mekanisme er i stand til at læse alle tal korrekt, så bliver de digitale tal, altid rigtige og altid det samme, se selv hvor mange gange i kan åbne det samme tekst dokument fra jeres pc og check selv efter, der står altid det samme tekst i det.

Så hvis man kan læse sin originale CD inden der kommer ridser i den, over på sin PC som en digital fil, og lave verify, dvs passer alle checksummer med originalen, ergo nu har man den perfekte fil. nu ligger den på hardisken, og kan backes op så man aldrig mister den, selv om disken futter af, har man sin backup. Det er her jeg taler om slid, det er nemlig ligemeget om man læser filen 1000 vis af gange, det er altid 100% de samme tal der kommer ud, er harddisken direkte slidt op, får man en læse fejl og regner vel nok ud at nu skifter man den bare ud med en ny. og fylder den op med data fra sin backup.

Fra nu af handler det kun om brugervenlighed, hvordan får man sin fil afspillet lettest og smartest på sin gode DAC ? Her er der i dag et vælg af muligheder, nogle mere smarte end andre, jeg har selv brugt flere metoder, og er mange år bagud mht de nye smarte måder hvor det kan gøres via tlf app eller ipad. jeg skal enten tænde projektoren eller bladre rundt i blinde på blueray afspillerens håbløse fjernbetjening alt efter om jeg bruger den ene medie afspiller eller den anden.
Så i er meget velkommen til at anbefale en ny / anderledes metode, gerne med noget ipad som styring, så jeg kan overskue mine filer på en fed måde, jeg vil dog intet have med itunes at gøre, det er MINE egne filer fra egen harddisk jeg vil afspille, ikke deres komprimerede, dem kan jeg ikke bruge.

Hvad angår egne filer, er jeg ikke ude efter komprimerede formater, jeg vil beholde original filen eller i det mindste bruge loss-less komprimering, dvs ved udpakning (under afspilning) bliver filen 100% som originalen var igen. det svare til ZIP for lydfiler, hvis dette bedre giver mening.

Jeg har da stadig originale CD'er liggende, og bruger dem også flittigt, der er noget hyggeligt over at sidde med det fysiske medie i hånden, man behøver ikke sige farvel til det ene, bare fordi man udbygger med noget af det nye samtidig.

Angående at købe sin musik digitalt på nettet, kan jeg godt lide ideen, Det giver mulighed for brugervenlighed, jeg spare køre turen til posthuset eller butikken, men findes der en metode til at få en 100% ukomprimeret fil ? dvs en der er lige så god som den fil der ligger på CD skiven ?

Til top Vis ThomasScherrer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasScherrer

Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

ThomasScherrer skrev:
Det må også være rimeligt klart for enhver, at musik fra en CD er 100% digitalt, det er bare tal der skal læses op, og overføres til en DAC for så at blive til lækkert lyd. Så længe at en læse mekanisme er i stand til at læse alle tal korrekt, så bliver de digitale tal, altid rigtige og altid det samme, se selv hvor mange gange i kan åbne det samme tekst dokument fra jeres pc og check selv efter, der står altid det samme tekst i det.

Bare tal som skal læses? Ja - det er rimeligt nemt at læse tallene, men problemerne opstår ved at få tallene ud ved en konstant hastighed (jitter) - og så få tallene omsat til et lækkert analogt signal Jeg plejer at rippe CD'er med Exact Audio Copy - og så gemme filerne i FLAC formatet
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Men hvor køber vi vores cdere nu om stunder?

Har genopfundet cd mediet hos mig selv og købt et super lækkert Teac drev. Har 600 cdere, men vil gerne ud og kigge igen som dengang
man i Stereostudiet kunne købe en masse bagkataloger for omtrent 50 kr. pr cd!!!

Findes de mulighedr stadig fx i Aarhus hvor jeg så bor;-)?

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

mn1974,

Hvis du går en tur fra Nørreport gennem Nørregade og Nørre Allé, hen til Vesterbro Torv, til venstre og tilbage igennem Vestergade, støder du på mindst 6 genbrugsbutikker. Stik hovedet ind i dem alle, og gå slavisk igennem alt, hvad de har. F.eks. Bogshoppen i Nørregade er i bogstaveligste forstand "læsset" op med brugte CD´er. Der er med garanti noget, du har lyst til, og deres priser passer med alles pengepung. Det vil så ta´ nogle timer at grave sig igennem, men det gi´r næsten altid et udbytte, der er langt større og temmelig meget billigere end forventet

Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg køber de fleste af mine CD'er i forskellige genbrugsbutikker - Her koster de normalt 10Kr/styk og ind i mellem kan man få 10 styk for 25Kr.
Heldigvis så har de ofte et ret blandet udvalg - og til prisen, så er det ind i mellem sjot at tage et par stykker, som man ikke li kender

Ellers - så køber jeg CD'er på nettet
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
mn1974,Hvis du går en tur fra Nørreport gennem Nørregade og Nørre Allé, hen til Vesterbro Torv, til venstre og tilbage
igennem Vestergade, støder du på mindst 6 genbrugsbutikker. Stik hovedet ind i dem alle, og gå slavisk igennem alt, hvad de har. F.eks.
Bogshoppen i Nørregade er i bogstaveligste forstand "læsset" op med brugte CD´er. Der er med garanti noget, du har lyst til, og deres
priser passer med alles pengepung. Det vil så ta´ nogle timer at grave sig igennem, men det gi´r næsten altid et udbytte, der er langt
større og temmelig meget billigere end forventet

Selvfølgelig;-) Tak!
Tænkte ikke lige genbrugsbutikker;-)

ThomasScherrer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2016 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

hej Weezer,
>Bare tal som skal læses?

jeg vil henvise dig til tråden:
Digital lyd / Dvd eller cd afspiller?

hvor jeg giver en mere teknisk grundig forklaring.
Til top Vis ThomasScherrer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasScherrer

Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Kan godt fornemme at CD´er til folk som IKKE har den store computer erfaring ...... Fair nok ....... Som sagt så har jeg backup på 2
forskellige harddiske som opbevares på 2 forskellige adresser ...... sååååh !

Jeg har over 30 år's erfaring (software og hardware) med computer, men musik fra harddisk, Spotify, Tidal m.m. siger mig intet. Syntes det virker
for upersonligt. Vi bliver nok ikke enige. Om man bruger lp, cd, bånd, radio, harddisk, nettet..... det vigtigste er at vi nyder musikken.
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

ThomasScherrer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2016 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej Jan, det er da ærgeligt hvis du mener at det handler om at være enige ?
Det er da på ingen måde foremålet, så har vi ingen måde at lære nyt eller høre om andres folks oplevelser,
eller om hvad du gør og bedst kan lide.
nummer ET er vel at vi kan skrive pænt og høfligt til hinanden, og der ser da ud til at virke perfekt :-)

Jeg er ret enig i din opfattelse mht upersonligt med live net musik,
det virker lidt for let-købt, men desværre er min største anke den elendige kvalitet pga den alt for store kompression.
I dag er vi blevet så forvente mht brugervenligheden, hele verden er lige inden på ipad skærmen
og man er aldrig mere en 1 meter væk fra den, de fleste tager den endda med på wc.

Jeg savner lidt de "gode" gamle dage for man startede med at lave en god kande the,
umhyggelidt udvælge og derefter pakke en LP ud, kikke grundigt på den, og puste den ren,
og støve den helt perfekt af med sin dyrt indkøbte filt børste,
checke om der sad et lille fnug på diamanten, og så ellers sidde og slappe af de næste 22 min
med sin varme the, inden man skal op og vende :-) Se det var tider..

Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

ThomasScherrer skrev:
Hej Jan, det er da ærgeligt hvis du mener at det handler om at være enige ?
Det er da på ingen måde foremålet, så har vi ingen måde at lære nyt eller høre om andres folks oplevelser,
eller om hvad du gør og bedst kan lide.
nummer ET er vel at vi kan skrive pænt og høfligt til hinanden, og der ser da ud til at virke perfekt :-)

Beklager at du opfatter mig indlæg som uhøflig. Jeg skriver ingen steder at vi
skal være enige og det mener jeg heller ikke at vi skal være. Du har ret i at man lærer nyt ved at høre om andres oplevelser og som jeg skrev til
sidst..... Om man bruger lp, cd, bånd, radio, harddisk, nettet..... det vigtigste er at vi nyder musikken.
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

De “gode gamle dage” er da ikke gået nogen steder hen? Det er da helt op til dig, om du vil zappe rundt på Spotify som en
koldsvedende musikjunkie. Det handler ene og alene om disciplin. Brug lidt tid på at finde den musik, du vil lytte til - enten ved at
bladre fysisk i samlingen af cd’er eller ved at scrolle gennem albumlisten i afspillersoftwaren til netværksafspilleren. Tryk på play, og
lad musikken flyde. Hvis musikken minder dig om et andet stykke eller en anden kunstner, du gerne vil høre, så skriv det ned, og
så vælger du bare den skive næste gang. Bare fordi man har adgang til "det hele", behøver man jo ikke forsøge at gabe over det på
én gang.

Jeg har etableret en lille rutine, hvor der først brygges en god kande stempelkaffe. Trækketiden bruger jeg på at udvælge den eller
de plader, jeg vil lytte til. Forud er selvfølgelig gået timers eller nogle gange dages overvejelser. Derefter er det bare at slappe af og
nyde musikken. Den slags stunder bør man unde sig selv.

Du efterspørger også en løsning til at styre og afspille din musiksamling i rå form, dvs. rippet til FLAC, AIFF eller lignende. Jeg
spiller selv AIFF-filer fra en NAS og kablet over i min netværksafspiller. Det hele kan styres via iPhone eller iPad eller med den
medfølgende fjernbetjening. Det virker fint for mig. Hvis du vil have et setup med en speciel DAC, så kan de fleste
netværksafspillere sende signalet digitalt videre, og så afspilleren kun fungerer som “bibliotek”.

Mvh. Jan
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad

ThomasScherrer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2016 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

10-4 JAN :-) alt ok..

Draagmad:
Ja tak, jeg søger nye smarte løsninger, eller i det mindste at vide meget mere om dem, enten køber jeg eller løber skrigende væk :-) kunne i evt liste nogle produkt navne, og sige hvad der gjorde at i "hoppede på" så kan jeg selv google vidre om dem.

Jeg ville helst høre om foredele og ulemper fra rigtige slut brugere, end kun at høre om alt det fede set med sælgerens øjne. Måske er jeg lidt gammeldags, regner med at min nye "dims" bare skal forbindes til en stor fed USB disk med alt min musik på, og så skal den have den rigtige fede fjernstyrings metode, uden at jeg behøver internet eller tv eller projektor, eller noget lign,
hvis ipad eller telefon, kunne forbindes direkte til den, trådløst, for visning af foldere og fil navne, bladre, find rigtig folder, spil hele folderen, eller spil enkelt nummer, start, ikke mere bøvl, eller pjat, ville jeg nok juble højest :-) af digital udgang er HDMI eller lign højhastigheds format nok det bedste, for jeg vil nok også gerne snart prøve højere opløsnings audio da flere af mine hifi venner siger der er mere hul igennem, end standard 16 bit/44kHz og dette kan man som bekendt ikke overføre via normale optiske kabler. Det kunne også være sjovt hvis der fandtes en med super god DAC indbygget ? så kunne man lige teste hvad der virker bedst mod hinanden, og så vælge at køre med det output man bedst kan lide.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Der findes MANGE seriøse løsninger ...... Jeg selv har en Hegel H360 med indb. dac ...... Hvis du vil beholde dine cd´er i den oprindelige kvalitet så læg dem på harddisk i wav kvalitet ..... det fylder lidt, men en harddisk koster jo ikke mange basseøre i dag !

Personligt bruger jeg kun streamingstjenester som inspirationskilde og intet andet ( det er til gengæld ganske glimrende til det formål )
God jagt !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Her er lidt af mine tanke omkring det du efterlyser:

Man skal jo være være lidt moderne. Jeg købte min Marantz NA 6005 streamer fordi jeg ønskede at at købe og streame 24 bit filer. Desuden ønskede jeg en streamer der også kunne favne det hele, NAS, Airplay, USB, bluetooth, inernetradio....og det kan den. Den interne dac og analogdel var jeg egentlig lidt ligeglad med, da den skulle og er tilsluttet min Luxmans interne dac med et toslink kabel fra Argon.. som uden problemer overfører 24 bit/96 afspillet fra min NAS.

Jeg har også prøvet at streame fra iTunes biblioteket i min mac computer til min Apple Airport express.......igen med toslinkkabel til min Luxman....fabelagtigt godt og superfed lyd....til ingen penge...men kun 16bit/44.1. Men det virker fedest og kan anbefales.

Jeg styrer min Marantz streamer med fjernbetjeningen(den virker altid) og ikke applikationen. Den virker simpelthen ikke efter den sidste opdatering. Sur røv. Og det er her filmen knækker lidt for mig.......det streaming er ikke heeeeeelt gennemført endnu med forbehold for at jeg gør noget forkert. Apples tilgang til streaming må jeg rose. Deres applikation (remote) virker hver gang.

Har også prøvet TIDAL og Spotify, begge i deres respektive topudgaver og det er fedt at finde inspiration her. Men som det ser ud hos mig foretrækker bare det hjemlige CD medie og LP....det lyder altså bare bedre i mine ører på mit anlæg.

Netværket er kablet.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

...som supplement til mit ovenstående indlæg: Der er flere frie valg i hifi`en end der nogenside har været. Grib det blot.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

ThomasScherrer skrev:

Jeg ville helst høre om foredele og ulemper fra rigtige slut brugere, end kun at høre om alt det fede set med sælgerens øjne.

En rigtig hi-fi sælger er også slutbruger

Alle de fordele og ulemper der dukker ved at skifte er for nogen en sekundær ting, bare det er nemt og fylder så lidt så muligt. For andre er det en større beslutning og de kommer ind og snakker om det flere gange over et år eller to inden de tager skridtet...eller bliver hvor de er, med en ny afspiller eller hvad der nu skal ske.

Jeg er som tidligere nævnt sprunget tilbage på medier efter at have været på streaming i en kort periode.

Det der gjorde udslaget for mig var flere ting. For det første så fordrer min musiksmag, at jeg skal have flere tjenester tilknyttet, hvis jeg vil det meste af vejen rundt. Og stadig mangler jeg en del musik. Det kan man så komme udenom ved at købe cd'erne og rippe dem. Men så ryger noget af det smarte ved streaming efter min mening.

Betjeningen er i top på streaming...hvis man gider og sidde med en tablet eller telefon i hånden...og det gør jeg ikke. Når jeg lytter musik, så skal alverdens dimser ligge langt væk. De forstyrrer mig. Jeg søgte længe efter en dedikeret streamer, hvor der var et display på selve enheden til at betjene, men nej; skal man streame fra Spotify, Tidal eller hvad de nu hedder, så kræver det at man gider sidde med en dims i hånden.

Som det sidste, så bliver boligen bare kold, hvis den ikke er fyldt op med livsminder, hobby-dimser, en hund og naturligvis den store musiksamling. Jeg bliver utryg i en en bolig, hvor man ikke kan se om det er Jensen eller Hansen der bor der. En bolig skal afspejle ens personlighed. Så da jeg i sin tid havde pakket alle CD'erne og vinylerne væk, så endte jeg med at sidde på kontoret og høre musik fordi jeg ikke brød mig om at sidde i stuen. Så kan anlægget spille nok så godt, men til hvad nytte.

Så frem med det hele igen. Og sådan bliver det ved med at være her i huset

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har solgt min CD afspiller og er gået all in med streaming. Har rippet en del af mine bedste CD'er tabsfrit til NAS server, men eller hentes musikken fremdeles fra Spotify. Synes sgu ikke der er den store kvalitetsforskel, selvom jeg har et godt anlæg.

Glæden ved det kæmpestore opdaterede bibliotek, som streaming løsningen tilbyder, overstiger de ulemper der måtte være.

Når jeg hører et stykke musik i radioen, eller læser anmeldelser i Berlingske søndag morgen, kan jeg med det samme hente albummet frem. Det betyder jeg hører meget mere nyt musik nu end tidligere, hvor det hele var baseret på CD'er.

Jeg tror ikke CD-afspilleren overlever de næste 5 år.
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

cocochanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2015
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hmm, tror ikke cd'en uddør foreløbig.
LP er primært medie her i huset.
Men spiller cd før digital musik filer.
Jeg døjer med at få samme eller bedre lyd udaf selv meget høj opløsnings musik, spiller helst de blanke skiver på mit Esoteric drev (cd/sacd).
Digital musik spiller jeg fra SSD HD og uden andet på en bærbar, foretrækker DSD typen frem for PCM (eller hvad det nu hedder max. 32 bit@384 kHz).
Men spændende at DSD byder på 2 x og 4 x eller højere opløsning, så nu mangler vi blot at den musik jeg kan lide er tilgængelig i de høj opløselige typer
Til top Vis cocochanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cocochanel

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke brugerne i dette forums holdninger er repræsentativt for, hvordan udviklingen vil gå. Det er absolut ingen kritik, men en nøgtern betragtning.

Se hvordan det er gået med TP musikmarked, GUF m.v. hvor jeg elskede at gå på opdagelse og indkøb. Jeg tager deres lukning som en mere retvisende pil for I hvilken retning CD-medie vil gå fremover.   
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

ThomasScherrer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2016 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

RYSZ
>En rigtig hi-fi sælger er også slutbruger

JA han skal både kende produkterne, hjemme og i butikken for at kunne levere den rigtige overbevisende forestilling,
men når alt kommer til alt, er en sælger, en sælger, han lever ikke af at underholde folk, men af at der kommer vare over disken. Et par gange er jeg direkte blever frarådet køb af egne vare af en sælger, pga at de ikke levede op til vigtige ønsker eller krav, sådan en type sælger virker meget troværdig på mig, og man har lyst til at komme igen,
og købe noget andet i butikken.

Ja coco, højere opløsninger antal bits, eller højere sample rate kHz set fra afspillerens DAC er jo totalt ligemeget,
når original materialet stadig er CD standard rates.
Jeg har været i gamet længe og ved godt at fine tekniske specifikationer har det med at sælge
også selv om det så i praksis er tæt på ligegyldigt. kæden bliver ikke stærkere end det svageste led,
selv om digital opskalering i dag er blevet så god og genialt, at det er helt ufatteligt hvad de kan,
se bare hvordan jeres billede processor kan opscale en DVD til HIDEF, og det ligner jo ikke DVD opløsning mere,
når denne funktion er slået til, men noget der helt klart er blevet bedre.
Dette beviser bare mulighederne i dag med digital opskalering.
MEN ja, jeg ville hellere have højere opløsning original materiale, det er altid bedste løsning.

Hej Bob:
>Jeg tror ikke CD-afspilleren overlever de næste 5 år.

Det var da noget af en påstand.. og lige netop hele meningen med denne tråd.
Vi ved jo godt at forbrugeren har magten, og er mange nok enige op at noget andet er det de vil,
så kan der ske ting og sager meget hurtigt.
så giver det bare ikke mening at store fine firmaer, udvikler nye lækre hiend CD afspillere til ret mange penge,
hvis de forestiller sig at om 5 år kan man ikke købe CD skiver mere.
Vil kunderne købe en afspiller til 30 af de store sedler, hvis den er antik om 5 år ?

Angående streaming :
Flere taler om live online tjenester, jeg er med på at bruger venligheden er svært at slå,
aldrig har det været lettere at søge og finde, MEN de køre alle med hårdt komprimerede lyd filer,
jeg er enig i at de er gode nok til at vurdere om man skal bestille den rigtige "CD" hjem,
eller synge med ude i køkken mens man laver mad,
men man kan desværre ikke høre musikken i fuld CD rate hverken online,
eller købe musik nummeret online uden at det er komprimeret.
Så den lækre fin lytning i sofa gruppen på det store hifi grej bliver bare ikke rigtigt fedt, når diskanten
har onde mis-lyde og skingre fnidre toner.
RET MIG ENDELIGT, hvis jeg har overset noget her ??

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes