Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 05:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Lydbutikken...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Butikker skal have holdninger efter min mening. Hvis en butik sagde til mig at mit anlæg ikke er godt til prisen ville jeg da slet ikke blive sur !! nej jeg ville blive nysgerrig og blot få dem til at vise hvad de mener i en test. Hvis testen viser at de har ret vil jeg skifte mærke.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej Schelde

Jeg har tit snakket med Ricco i tidernes morgen (hans nye kaffebar er i øvrigt krediteret på Kashmirs nye album Zitilites, sjovt nok! ) og ja, han var ærlig. Hans humør svingede ret ukontroleret dengang og det gik desværre indimellem ud over kunderne, men at fejle er jo som bekendt menneskeligt.

Nej, ham der sagde det om Exposure cd'erne var Anders.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hi Jonas - du er på sporet. Men holdninger er ikke nok, viden skal oveni, og så skal man vide hvad man handler med, og hvad der sker når tingene sættes sammen på kryds og tværs. Så kan man lægge en strategi for at udvikle det lille hjemmealter. Før dette forum og før jeg kendte Lydbutikken måtte jeg sjusse mig frem, og det har nemt kostet 1000 plader i fejlkøb. Sommetider skal der ikke meget til før man kan justere de flotte klange til ægte musik. Nogen kan finde ud af det selv, jeg kan forklare (næsten) hvorhenad - og nu kender jeg en del der kan komme med forslag til løsninger der virker.

Jeg kan godt lide når der meldes klart ud, da en fra Lydbutikken satte mit blåbærgelekabel på kunne han ikke nå at ændre ansigtsfolder - han lignede en citron - og hvad værre var - han havde ret. Vi har prøvet en gang senere at sætte det på igen, for det kunne jo ikke være rigtigt, det var på i mindre end 20 sekunder. Nå det var 750 plader lige ud i luften. (hov de nuller det kan vist "kun blive" til 75) 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

musiknøjd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Nå jamen jeg kan se at det er en gammel tråd. Jeg har bare lyst til at sige, at jeg faktisk har de samme kedelige oplevelser især i Lydbutikken, men også i audio art og andre såmænd. Jeg har så godt som hver gang oplevet i Lydbutikken at man prøver at rakke éns anlæg ned og fremhæve sine egne produkter. Og sagen er jo at de i og for sig sikkert er ganske søde og rare, de har bare nogle uhyre kedelige tendenser. Og det synes i øvrigt ikke at være troværdigt at de har et indgående kendskab til de produkter de kritiserer. Har de virkelig siddet og nærlyttet alle disse produkter ? Nej! Det er sket temmelig mange gange. Og jeg har på en måde ikke lyst til at handle der. Sidst men ikke mindst: Det er pladespilleren, cdén, forstærkeren og højttaleren jeg er interesseret i at lytte til. Ikke ekspedienten i og for sig.
Til top Vis musiknøjd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musiknøjd

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

musiknøjd skrev:
Nå jamen jeg kan se at det er en gammel tråd. Jeg har bare lyst til at sige, at jeg faktisk har de samme kedelige oplevelser især i Lydbutikken, men også i audio art og andre såmænd. Jeg har så godt som hver gang oplevet i Lydbutikken at man prøver at rakke éns anlæg ned og fremhæve sine egne produkter. Og sagen er jo at de i og for sig sikkert er ganske søde og rare, de har bare nogle uhyre kedelige tendenser. Og det synes i øvrigt ikke at være troværdigt at de har et indgående kendskab til de produkter de kritiserer. Har de virkelig siddet og nærlyttet alle disse produkter ? Nej! Det er sket temmelig mange gange. Og jeg har på en måde ikke lyst til at handle der. Sidst men ikke mindst: Det er pladespilleren, cdén, forstærkeren og højttaleren jeg er interesseret i at lytte til. Ikke ekspedienten i og for sig.
man skal tale med pete eller claus,de andre skal man være psykisk helt på toppen for at tale med

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Man skal passe på med at dømme de meget få butikker i Danmark hvor der rent faktisk er ansatte eller indehavere der har nogle evner i at sammensætte grej så det synger, for det er en sjælden kreativ gave som mange, både blandt butiksindhavere- og ansatte samt privatpersoner, kunne lære ret meget af.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Nedenstående er fra en anden tråd,men 'sjovt' nok om Lydbutikken

Jeg har to vidt forskellige oplevelser vedrørende reparation af min Tandberg cd-afspiller(TCD3015A).Lad mig starte med den dårligste oplevelse nogensinde mht værksteder.Lad dette tjene som advarsel.
For 3 år siden sendte jeg ovennævnte cd-afspiller til rep hos Lydbutikken(fejl nr 1) på Frederiksberg Alle i Kbh.På opfordring af min kammerat,som kun havde gode oplevelser derfra.Jeg indleverede apparatet i original emballage(fejl nr 2) og i kassen var også manualer(fejl nr 3) samt org.netkabel(fejl nr 4).Efter en rum tid ringede jeg til dem og spurgte til min cd-afspiller.De var ikke gået igang.Godt nok,ingen skade sket......troede jeg.Jeg sagde at jeg ville hente apparatet og det var ok med dem.Ved afhentning nægtede Lydbutikken pure at den var blevet afleveret i org.emballage,med manualer og org. netkabel!!!!!!!Jeg måtte tage til takke med apparatet og et tilfældigt netkabel,og 'acceptere' at jeg aldrig villle se mine manualer og ej heller org.emballage.Det er bare så groft!!!!!!!Jeg har haft den fra ny,og har ALTID gemt al originalemballage fra alt det grej jeg har haft.De nægtede som sagt ethvert kendskab til andet end det rå apparat!!Dette ment som en advarsel til jer musikelskere.BRUG IKKE LYDBUTIKKEN på Frb.Alle!!!!!!!!
Ovennævnte gjorde at jeg ikke skulle nyde noget andre steder.......så der gik tre år før jeg atter havde mod på at overlade mit dejlige apparat til andre værksteder.Valget faldt på High End Musikservice på Skjulhøj Alle i Vanløse.Nu var der ligesom ikke mere at smide væk/stjæle,så jeg krydsede fingre.Man skal ikke tro at de ridder den dag de sadler,men apparatet BLIVER rent faktisk repareret.Nu tog det 40 dage faktisk,men i betragtning af at apparatet ikke havde spillet i 13 år(!!),så havde jeg ikke så travlt.Nu har jeg fået min fede Tandberg cd-afspiller hjem og koblet til min lækre Tandberg-reciever(TR2075) .Jeg er lykkelig for at jeg aldrig pakkede fjernbetjeningen i kassen til Lydbutikken......

Summa sumarum,Lydbutikken på Frederiksberg Allé SUCKS ,High-End Musikservice på Skjulhøj Allé ROCKS!!!

P.S.Det var converteren den var gal med

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Man skal passe på med at dømme de meget få butikker i Danmark hvor der rent faktisk er ansatte eller indehavere der har nogle evner i at sammensætte grej så det synger, for det er en sjælden kreativ gave som mange, både blandt butiksindhavere- og ansatte samt privatpersoner, kunne lære ret meget af.

"dolph"
selv om man kan sætte et anlæg sammen der spiller godt,og det kan de i lydbutikken kan man jo godt tale pænt til folk

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke oprette en helt ny tråd, så tillad mig at skrive det her:

Er her nogen som ved om Lydbutikken stadig er aktiv eller er den lukket ned? Jeg synes efterhånden at deres hjemmeside har stået stille i LANG tid.

De står som forhandlere af Phonosophie, og jeg søger efter nogle priser. Phonosophie svarer ikke selv på mine henvendelser, og det gør Lydbutikken desværre heller ikke pt.

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007
Sendt: 14 August 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jeg gik forbi hjørnet hvor butikken ligger forleden, og der så da ud til stadig at være liv....

/Prinds
Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret overbevist om at lydbutikken findes i bedste velgående. Indehaveren, Klaus, er også indehaver af tekni-fi, så prøv at
kigge på www.tekni-fi.dk om de har priserne der.

Bortset fra det har jeg nu haft de føromtalte dårlige oplevelser med hver eneste ekspedient i lydbutikken. Hvis man bruger sin
"taletid" i butikken til at "reklamere" for fremmede produkter kan tonen blive vilkårligt grim for at lukke den del af samtalen
ned.

Deres levebrød er at de har været så uforskammet gode til at sammensætte deres produktsortiment og har en fabelagtig evne
til at sammensætte bedste bang for the buck i mange forskellige prisklasser.

Alts, så længe det er deres produkter du er interesseret i er alt godt.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 14 August 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Guests skrev:

SES. skrev:
Man skal kun gå i lydbutikken hvis man dyrker musik på musikkens præmisser. På hifi præmisser kan man gå mandre andre steder.   

Jeg er enig!
Gid det var sådan overalt!

Mvh.

Det er lige precis det som er det mest modbydelige ved lydbutikken!

De hævder utrolig arrogant at de ikke handler med hifi, men med musik apparater. Dermed har det sat alle andre i bås som værende en flok hujende latterlige hifi-nørder som ikke har begreb om hvordan musik lyder i virkeligheden.
Men de gange jeg har lyttet i butikken har der overvejende været tale om lyd der har ligget meget langt fra hvordan akustiske instrumenter lyder i virkeligheden. Specielt deres Shahinian må være lavet af en gammel mand, med dårlig hørelse. Jeg lytter rimelig meget til både live klassisk og jazz, bigband og må sige at når Lydbutikken proklamerer at de formidler apparater ud fra deres musikgengivelse ja så er det en stor omgang selvbedrag som de prøver febrilsk at videregive via den måde de opfører sig på i butikken.
Det undrer mig at de behøver at bruge så beskidte tricks når man ved de har Harbeth højtalere som må tale for sig selv, sat sammen med Manley og Nottinham leverer de jo en rigtig god hifi-rigtig lyd. Men de har åbenbart ikke selvtillid nok til lade deres produkter tale for sig selv, de skal åbenbart istemme en grim halvreligiøs hyletone lige så snart de ser en anden tilgang til det at formidle musik.

mvh. M

PS:Et godt råd hvis man skal handle hos dem, tag de der gule skumfiduser i ørerne, gå ind, bestil, betal, gå igen.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 August 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
.......Hvis man bruger sin "taletid" i butikken til at "reklamere" for fremmede produkter kan tonen blive vilkårligt grim for at lukke den del af samtalen
ned.

Der er vel heller megen indtjening i at diskutere hvad andre sælger ?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Kan du fortælle mig hvordan man skal købe et apparat i denne, eller andre, butik uden at nævne hvad man ellers måtte have i
sit lytterum?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Og det er altså det niveau vi er på når jeg siger "reklamere".

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 16 August 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hej
Hvis jeg skal stå og decideret forsvare det, jeg har derhjemme overfor en flabet sælger, så forlader jeg butikken i en fart...kan han/hun tænke sig
om og komme med gode konstruktive forslag på en lyttende og seriøsmåde uden at være Talibaneragtig i sin argumantation, så er jeg på og
modtagelig...de har jo ikke sandheden i lydbutikken...kun noget af den Pete er sg en seriøs mand at tale med.....hvis man har argumenterne i
orden
Venligst

konaflet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 August 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

angående servicen i lydbutikken har jeg samme utrolige negative erfaring som flere af de øvrige her har oplevet,man kommer ned i butikken og beder om at få lov at høre evox højttalerne.Så kommer man ind i et lytterum hvor ekspedienten sætter noget musik på skruer næsten helt op hvorefter han skrider uden et ord.Hold kæft hvor lød det dårligt, jeg kunne slet ikke genkende den lyd for andetsteds lød de højttalere bare kanon godt.Jeg tror aldrig jeg noget sted har oplevet så arrogant og ubehøvlet en betjening som i lydbutikken på frederiksberg,idioten havde tydeligvis ikke forstand på hifi.Og til dig der kalder dig branchemedlem kibri vil jeg sige lad være med at forsøge at nedgøre og bagatelisere de negative oplevelser der  bliver beskrevet her på siden ,vi er efterhånden en del der har oplevet denne negative og ufaglige betjening i denne butik og den er fuldt ud berettiget,lydbutikken sucks og deres lyddemonstrationer er katastrofalt ringe bedømt på lydkvaliteten.

Til top Vis konaflet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af konaflet

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

-

karl1970
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2009
Sendt: 02 December 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er en af de som har kastet mig ud på en hel del af de påstander som Lydbutikken har præsenteret som konklutioner på mange års research, jfr musikalitet. Sidder lige nu at lytter til noget MP3!!, med en Exposure XIX som pre og Exposure Dual IV reg - lyden formidles gennem Shahinian Obelisk. Har tidligere været forbi Hifiklubben, densen, Naim pre og effekt, primare, audiovector etc etc - har også lyttet meget til Lyngdorf fuld pakke med Dali osv osv. Ved ikke hvordan jeg kan sige det klart nok - selv MP3 lyder som musik. Når jeg tænder for min gamle Thorens er Norah Jones stemme så fyldig at den nærmest kan berøres.

JEg skal ikke sige om jeg ikke også har mødt et snæv af (faglig) arroganse i Lydbutikken, men det vigtigste må jo være om klaveret spiller - og det gør det - virkelig. De har virkelig noget at have deres til tider ensidige påstander i. Det er ihvertfald min mening...

Til top Vis karl1970's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af karl1970

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 December 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Det gamle Exposure er da også i en klasse for sig selv, næsten.

Det laves ikke mere så pas godt på det

Og en MP3 ! - det er da næsten synd

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes