Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nu også med bas... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej Hurtig,

Diagram over ES505 kan jeg da godt bruge

Overvejer alvorligt at tweake lidt på en ES505

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Hej Obi,

tillykke med det. Du har jo skrevet om den et stykke tid, så jeg håber det bliver rigtig godt! Vi glæder os til billeder og kommentarer.

OK - nu har lyttet noget mere på den, og kan da komme med et par mere nuancerede kommentarer.

Den langt mere detaljeret. Og det er faktisk over hele spektret, men især bassen er blevet langt mere artikuleret. Det er også lidt mere niveau i bassen - noget jeg har savnet.

Instrumentadskillelsen er rigtig god. Især guitar og sang står knivskarpt, og korstemmer står skarpt adskilt fra solisten osv osv.

Så har den en "lækker" lyd/klangbillede, men samtidig er der stor forskel i klangbilledet på forskellige cd'er, hvilket vel må betyde at den er rimelig neutral. Men samtidig er den ikke analytisk, ihertfald ikke så det giver problemer med det setup jeg har pt. Så er den også mere "blød" i toppen den gamle.

Og så har den bare generelt et klippefast og roligt lydbillede, der ikke kolapser ved høje niveauer, og som gør det muligt at høre musik højere og i længere tid uden at blive "træt i ørene". Den er med andre ord rolig og kontroleret, men uden at være udynamisk og kedelig på nogen måde.

Nuvel, nu er mine præferencer ikke verdens største, og jeg har ikke haft nogen decidere "high-end" maskiner hjemme på noget tidspunkt. Men dette er uden tvivl den bedste cd jeg har haft/hørt i mit setup, og den har på alle punkter tilført forbedringer. Jeg kan faktisk ikke sætte fingeren på så meget som en eneste ting jeg har hørt andre cd'er gøre bedre i mit setup.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Obi Jon Kenobi.

Flot setup - og meget lækker Audio Analogue amp du har der!

Jeg har selv haft en pucinni se, og den kan bare spille god musik time efter time...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Takker.

Ja den Pucinni er virkelig lækker. Meget anderledes end hvad jeg tidligere har haft, klart nogle andre dyder end eks. Densen. Men den passer bare perfekt til et par pro-ac kloner. Jeg startede med at låne den af Becker - bare for at prøve den. OG det stod hurtigt klart at den måtte jeg bare eje.

Og så har den jo RIAA  - så der er mulighed for at lege lidt med plov uden at skulle bruge en formue.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej Obi,

Kan se det endelig lykkes dig, at finde en Sony-cd....tillykke med den, den ser fin ud....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Ja ENDELIG. Det har satme været en kamp. Men nu da jeg har den, forstår jeg at det var det hele værd.

Så vidt jeg ved er der stort set ikke forskel på 505 / 707 , udover nogle enkelte småting, og så at 707 er balanceret også. Lyden på de to skulle være MEGET ens. Så du kender jo nok selv fordelene ved denne afspiller. Men 707'eren i guld/champagne er stadig som en våd drøm for mig. Den ligner bare en million. Jeg kan sidde og kigge på det billede længe...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

He he....ja, du har søgt længe efterhånden....

Jeg har aldrig hørt en 505'er, så jeg ved ikke hvor stor/lille forskellen evt. er. Men ja, min kan jo køre balanceret, og det benytter jeg mig også af.

God fornøjelse med den i hvert fald, skal nok huske dig, hvis min ryger til salg....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller aldrig hørt 707 - men det er min lokale Sony-ekspert (bedr kendt som Ronin) der har lækket oplysninger til mig gennem et hemmeligt besked system.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hovsa, hvad er nu det????

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Hovsa, hvad er nu det????

Noget med bund i?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Ja det er ikke helt ved siden af. Flere billeder om lidt...

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Sådan ser den så ud. Velodyne Spl1200 mkII. MMmm - tror de andre beboere i huset er rigtig glade for den...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

lækkert.. du skal nok få lavet dig et par fjender mere med sådan en sub.. tillykke med den!!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej Obi,

tillykke med den. Det er vel noget der varmer dit trommeslager hjerte???

Glæder mig til at høre den!

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hva sat..
Godt du bor i stuen

Hvad skyldes denne ekspansion?

Lækker sub btw.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Takker. Indtil videre kan jeg ihvertfald konstatere at den tilfører noget jeg aldrig før har haft. Dyyyyb og fysisk bas. Det største "problem" er at indstille den, så den ikke dominerer, men bare spiller det den skal. Så det arbejdes der på.

Heldigvis er der som påpeget ingen underbo. Til gengæld er nabo'en nok ikke så glad.

Inspirationen kom egentlig fra en USA tur, hvor jeg stiftede bekendtskab med en Sunfire the Truth sub. Hjemvendt fra "over there" spurgte husstandens anden halvdel "Hvorfor har vi ikke sådan en? Sådan en vil jeg også have!". Som sagt så gjort, og nu står der så en sub på adressen.

Nærmere lytteindtryk følger...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den Obi, og velkommen i "klubben".......

Og ja, den blir hurtigt dominerende, så man skal passe på, ikke at skrue for meget op for den. Min er skruet lige omkring 1/4 op, og den spiller fra 40 Hz og ned. Men der er lidt at lege med.....god fornøjelse mester....

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 August 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

hej obi, tillykke med "den lille ny" glæder mig til en evt minianmeldelse?

jeg har selv overvejeet spl'eren, synes ikke lige der var i budgettet til den DD12 jeg selv havde på besøg , men jeg må indrømme at størrelsen på den tiltaler mig meget.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Takker. Det bliver leget med indstillingerne i øjeblikket. Jeg kan ikke rigtig holde fingrene væk....

Olsen: Den kan anbefales. Jeg turde ikke rigtig få en DD-model på besøg, da jeg vidste der aldrig ville blive råd til sådan en, og omend jeg synes SPL'eren er røvfed, er jeg alvorligt bange for at DD'erne en klart bedre. Der kommer jo en ny SPL-r version inden længe, så vidt jeg har forstået, så det var måske værd at prøve?

En anmeldelse... Hmmm - nu er mit sammenligningsgrundlag ikke så stort. Det er faktisk den første sub jeg har haft. Jeg købte den bare som et sats, (og som sagt under stærkt press fra fruen, som insisterede i en sådan grad, at hun faktisk har betalt halvdelen!!!) for at se hvordan det ville lyde. (Og det lyder godt) Så jeg vil nok ikke være i stand til at leve op til selv de mindste krav om videnskabelighed. Og som akademiker må man jo værne om den slags værdier...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes