Emne: DENSEN set-up ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
musica skrev:
Tillykke med de nye kabler!
Noget kunne tyde på, at der virkelig er potentiale i de nye kabler fra Nordost, lyttede lidt til dem på messen i Odense, men det var svært at vurdere, da demonstrationen hos Nordost i år var, for at sige det mildt, meget dårlig!
Har du lyttet på de nye højttalerkabler inden valget faldt på Valkyrja?
|
|
|
hvordan ringe?.
synes ellers hr C gjorde meget ud af at præsentere de nye kabler!
|
|
|
Jeg har før oplevet en supergod demo fra Nordost, men da jeg var der, druknede det desværre under for meget snak om de nye produkter fra Onkyo (digital forskærker), og der blev snakket for lidt om kabler og spillet for lidt musik til at demonstrere forskellene på de nye modeller. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var bestemt ikke noget at udsætte på lyden, da der blev spillet musik! 
Men fokus på det nye Onkyo var desværre ikke lige det, som havde min interesse, da jeg var mest opsat på at stifte bekendtskab med de nye modeller. Det kan være, at jeg bare har været uheldig med tidspunktet, jeg var der... __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
musica skrev:
Der var bestemt ikke noget at udsætte på lyden, da der blev spillet musik! 
|
|
|
...Jeg er helt enig. God lyd og rigtig god musik. Specielt "Fever" med The King (læs: ELVIS) . Kontrabassen og trommerne sad lige i skabet og ikke mindst den gudeskønne røst fra Elvis.
Mvh. Flex
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa gæve broder FLEX !
Jeg skal love for at der er kommet ydeligere tiltag på klostret, som uden tvivl vil forsyne eders setup samt catedral med endnu mere vellyd !! Bliver sku helt bange 
Tillykke med grejerne !! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
tarup 13 skrev:
Lækkert anlæg, jeg drømmer selv om en pladespiller. |
|
|
Tak, tak, men tjek lige dit eget grej...det er FOR lækkert!
Din Beat 330 vil jeg gå igennem ild og vand for at eje. Den er simpelthen for sprød.
I øvrigt, velkommen på sitet.
Mvh. Rune
|
|
|
Tak Rune
Jeg prøver med nogle billeder senere, hvis jeg kan hitte u aet' __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, så er jeg tilbage igen...som lovet tidligere.
Der er taget lidt billeder af de nye grejer, der gemmer sig i Casa Flex. Som den skarpe seer vil opdage, så er det ikke Emilie S3, der står i stuen og fylder Casa Flex med vellyd, men EBEN X2 By Raidho. Emilie-pigerne er på visit ved den gode full blown, så jeg må "nøjes" med X2, indtil S3 vender hjem igen.
Jeg lader billederne tale for sig selv, i denne omgang....sådan da.

IsoTek Mini-Sub GII.

En lille lækker sag, der (efter fruens udsagn) steger kablerne. Dette er et must, hvis man vil have fuld valuta for pengene, når der investeres i nye "pipes" til systemet. Her er ikke tale om marginale forbedringer, men jeg vil skyde på op mod 15-20 procent i øget performance, (hvis man ellers kan måle det i procenter med sine øren).

Så er der ild i kablerne. Det røde kabel er mit nye Nordost Heimdall med WBT nextgen stik. Uha, hvor det performer efter en tur på grillen. De andre kabler er TaraLabs og tilhører mr. Full blown.

Medens Heimdall er en tur på Weber grillen, er det også et af de nye skind fra NORDOST, der benyttes som signalkabel. Her er der tale om TYR, der også er termineret med WBT Next Gen Sølv. Et hamrende godt kabel, der virkelig slipper informationer igennem.

De nye speakerkabler. Nærmere betegnet NORDOST VALKYRJA, der også har været en tur på grillen. Jeg har kun hørt to kabler, der gjorde det bedre og det var begge to Nordost Valhalla....sjovt nok.
Netkablet er Nordost Valhalla Rev. I.

Terminalerne på EBEN X2 (føj, hvor er det bare kvalitet, ligesom resten af højttaleren...den spiller intet mindre end fremragende). Samt Valkyrja.

X2 som den tager sig ud i Casa Flex. Godt, det er samme diskant, der benyttes i S3, ellers var jeg nødt til at snakke med bankdamen i næste uge.
Håber I nyder synet.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en Thor jeg ser , hvad synes du om den .
Den er jo passiv .
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
en isotek gamle jensen,hold lidt igen med træspritten  __________________
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
en isotek gamle jensen,hold lidt igen med træspritten |
|
|
hm kan ikke se mere . nå det er jo også den samme næsten da .
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Den er jo passiv . |
|
|
Halopsa Jensen.
Det er ikke en THOR, men en ISOTEK Mini-Sub GII.
Jeg har det lidt svært med den, da jeg synes, at den virker som en dynamikdæmper, hvilket ikke er ønskværdigt. Men bassen er stram som bare pokker og kvindevokaler og akustiske instrumenter levers meget smukt.
Jeg prøvede mig frem med et skærmet netkabel fra stikkontakt og hen til Mini-Sub'en...det var under ingen omstændigheder et hit. Et standard netkabel fra BURMESTER rykker simpelthen sådan et skærmet kabel fra hinanden. Vupti, så kom der mere fart over feltet igen. Så skærmede kabler er yt!!
Nu ved jeg slet ikke om det er noget, der skal blive stående, da der lige pludselig kom en langt mere homogen oplevelse efter det skærmede netkabel blev pillet af igen.
Mvh. Flex
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
full blown skrev:
en isotek gamle jensen,hold lidt igen med træspritten |
|
|
hm kan ikke se mere . nå det er jo også den samme næsten da .
|
|
|
Der er ikke langt fra en THOR til en Isotek. det er jo også Isotek, der står for udviklingen af THOR...eller i hvert fald et samarbejde mellem de to firmaer
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
jensen skrev:
Den er jo passiv . |
|
|
Halopsa Jensen.
Jeg har det lidt svært med den, da jeg synes, at den virker som en dynamikdæmper, hvilket ikke er ønskværdigt. Men bassen er stram som bare pokker og kvindevokaler og akustiske instrumenter levers meget smukt.
Jeg prøvede mig frem med et skærmet netkabel fra stikkontakt og hen til Mini-Sub'en...det var under ingen omstændigheder et hit. Et standard netkabel fra BURMESTER rykker simpelthen sådan et skærmet kabel fra hinanden. Vupti, så kom der mere fart over feltet igen. Så skærmede kabler er yt!!
Nu ved jeg slet ikke om det er noget, der skal blive stående, da der lige pludselig kom en langt mere homogen oplevelse efter det skærmede netkabel blev pillet af igen.
Mvh. Flex
|
|
|
ahhh,tror du ikke man skal passe på at slå alle skærmede kabler over samme læst!!.
yours in heaven FB
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
FLEX skrev:
jensen skrev:
Den er jo passiv . |
|
|
Halopsa Jensen.
Mvh. Flex
|
|
|
ahhh,tror du ikke man skal passe på at slå alle skærmede kabler over samme læst!!.
|
|
|
Du har ret min ven....Men dette netkabel var/er simpelthen ligesom at kaste en dyne henover mine speakers. Ved godt, at de nye interconnects er skærmede og de gør det jo alle tiders.
Så du har helt ret...alle kabler må ikke skæres over en og samme kam.
FLEX
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg vil bare støtte op omkring udseendet af dine højttalere, de er sku flotte!?!
Jeg kan sagtens følge den med "fruen" der har noget at skulle have sagt... Det gør ikke noget at det ser godt ud, også __________________ mvh
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 04 November 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:

Medens Heimdall er en tur på Weber grillen, er det også et af de nye skind fra NORDOST, der benyttes som signalkabel. Her er der tale om TYR, der også er termineret med WBT Next Gen Sølv. Et hamrende godt kabel, der virkelig slipper informationer igennem.
Vi må blankt er kende at de nye kabler fra NO bringer endnu mere vellyd til setupèt. Selv det billigste signalkabel "Baldur" gør det forrygende godt til prisen, men smækker man HEIMDAL på, er der dømt 3-stjernet vellyd Tyr er forresten termineret med WBT i bronze, som Heimdal og Frey, men stadig særdeles vellydende.

De nye speakerkabler. Nærmere betegnet NORDOST VALKYRJA, der også har været en tur på grillen. Jeg har kun hørt to kabler, der gjorde det bedre og det var begge to Nordost Valhalla....sjovt nok.
Jeg må nikke beundrende for den vellyd der er i casa Flex. Valkyrja har løftet niveauet betragteligt, og nu folder bånddiskanten sig virkelig ud. Helt modsat den ring-radiator som Sonus Faber benytter. (Magen til skærebrænder finder man kun ved beryllium-diskanter)
|
|
|
Tillykke med opgraderingen gamle dreng. Jeg kommer snart forbi, for at lytte på et veltrimmet Heimdal interconnect. Men selv uden et toastet heimdal, er der fantastisk flot lyd på slottet. Ingen massiv og pumpet bas, flot og elegant mellemtone, og særdeles flot og fyldig diskant. Godt gået... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 04 November 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
jensen skrev:
Er det en Thor jeg ser , hvad synes du om den . Den er jo passiv . |
|
|
Halopsa Jensen.
Mvh. Flex |
|
|
Ja der skulle være nordost kabler i thor .
Jeg har hørt thor engang og der oplvet jeg det samme som du oplever med ISOTEK dynamikdæmper af de store , men det var nu kun den ene gang , prøv at lån en Expower i kt , jeg køre med den store og den lille og kan ikke unvære dem mere .
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 04 November 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
FLEX skrev:
jensen skrev:
Er det en Thor jeg ser , hvad synes du om den . Den er jo passiv . |
|
|
Halopsa Jensen.
Mvh. Flex
|
|
|
Der er nordost-kabler i thor, svarende til valhalla netkablet.
Jeg har hørt thor engang og der oplvet jeg det samme som du oplever med ISOTEK dynamikdæmper af de store , men det var nu kun den ene gang , prøv at lån en Expower i kt , jeg køre med den store og den lille og kan ikke unvære dem mere .
Jeg har ligeledes afprøvet Thor og Exact. Der er fordele og ulemper, men jeg har en formodning om at "afkoblingen" af sådan et par fætre, er ganske afgørende. Det skal der eksperimenteres med ved lejlighed. Indtil videre er Exact stillet i bero. Thor skal forhåbentlig snart have foretræde.
|
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 04 November 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hedder din højttaler X2 ?, den er ikke vist i hifi4all's besøg hos Eben. Den ser meget spændende ud, er det en helt ny model.
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 04 November 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
FLEX skrev:

Vi må blankt er kende at de nye kabler fra NO bringer endnu mere vellyd til setupèt. Selv det billigste signalkabel "Baldur" gør det forrygende godt til prisen, men smækker man HEIMDAL på, er der dømt 3-stjernet vellyd Tyr er forresten termineret med WBT i bronze, som Heimdal og Frey, men stadig særdeles vellydende.

Jeg må nikke beundrende for den vellyd der er i casa Flex. Valkyrja har løftet niveauet betragteligt, og nu folder bånddiskanten sig virkelig ud. Helt modsat den ring-radiator som Sonus Faber benytter. (Magen til skærebrænder finder man kun ved beryllium-diskanter)
|
|
|
Tillykke med opgraderingen gamle dreng. Jeg kommer snart forbi, for at lytte på et veltrimmet Heimdal interconnect. Men selv uden et toastet heimdal, er der fantastisk flot lyd på slottet. Ingen massiv og pumpet bas, flot og elegant mellemtone, og særdeles flot og fyldig diskant. Godt gået...
|
|
|
Halopsa min ven.
Mente, at TYR også var termineret med det nye WBT Next Gen. sølv, ligesom næste generation af dens storebror....my mistake!
Jeg har netop pillet Heimdall af "grillen", og tag ikke fejl, kære venner. Det er et enestående kabel. For sølle 5,5K får man bare så meget kvalitet, at det ikke er til at forstå. Jeg er spændt på hvor godt TYR kommer til at performe, når det har været en tur i N.O's kabelbrænder. Lige nu er Heimdall på samme bølgelængde som TYR...så kom ik' og sig til den gamle ræv her, at en kabelbrænder ikke virker. DET GØR DEN!
Du skal være velkommen i Casa Flex, kære ven. Slå blot på tråden og jeg skal trampe saften ud af de røde druer.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 04 November 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
Hej Jensen.
Der er Valhalla netkabler i THOR, som Gl. Jas også beskriver. Jeg har endnu ikke selv prøvet nogle af de produkter du nævner, men det er da helt sikkert at det er noget, der skal prøves...hvorfor snyde sig selv for en god oplevelse, hvis der ligger en og venter lige rundt om hjørnet.
Så vidt jeg mindes, så tror jeg, at jeg én gang tidliger har hørt et set-up med Exact Power (den gamle model mindes jeg) hos den gode Hr. HOLBERG. Det var vist ikke et ubetinget hit. Men jeg kan godt tage fejl, da det er en rum tid siden.
Hvilke fordele/ulemper oplever du ved Exact Power?
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|