Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: DENSEN set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 November 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Hedder din højttaler X2 ?, den er ikke vist i hifi4all's besøg hos Eben. Den ser meget spændende ud, er det en helt ny model.

Hej min ven.

X2 blev introduceret samtidig med de andre modeller i EBEN-serien, den er dog opgraderet med et nyt filter. Det skal dog siges, at de forskellige modeller som du ser i dag på fx www.eben.dk ikke er som de første modeller, der så dagens lys for få år tilbage. Tidligere var EBEN ikke udstyret med en af de bedste bånddiskanter som verden endnu har hørt, men var bestykket med Morel-enheder. Så vidt jeg husker, så hedder lillesøster EBEN X1 og er stadig udstyret med Morel-enheder, men har fået implementeret Hr. Børresens bånddiskant.

EBEN X2 er bestykket med Per Skånings Flex Units, der selvfølgelig er custommade til RAIDHO i et tæt samarbejde med RAIDHO's chefingeniør og produktudvikler Michael Børresen. Desuden er den selvfølgelig også bestykket med bånddiskanten. Et andet/bedre filter og sidst men ikke mindst er X2 afkoblet med to gange Cold Ray. Et lille sæt mellem højttaler og plint og et sæt store Cold Ray's mellem plint og gulv. Om der er flere markante forskelle er jeg ikke klar over, men det kan du helt sikkert få mere at vide om, hvis du kontaker RAIDHO.

Det er en virkelig livlig sag, der bare har så meget msuik i sig, som den slet ikke kan vente med at kaste ud i lokalet. Synes virkelig, at den lyder godt. Den tonale balance minder utrolig meget om mine EMILIE S3, så det er ikke en lyd jeg er ubekendt med. Dog synes jeg, at S3 virker en smule mere helstøbt/homogen. Men, det hænger selvfølgelig også sammen med at X2 endnu ikke er tilspillet til punkt og prikke. Når den først har fået lidt flere "tæv", så sker der ting og sager.

Min fader var et smut forbi her til eftermiddag for at lytte lidt til skønhederne, og han var meget tilfreds med det han hørte. Der blev spillet højt..meget højt og på intet tidspunkt lød X2 presser eller skinger. Men formidlede musikken smukt og med engagement.

Dette er dog ikke min speaker, men er venligst udlånt af RAIDHO, alt imedens Full blown har mine EMILIE S3 til en grundig gennemlytning, inden der træffes valg af nye højttalere til hans set-up....han skal dog tage sig i agt, sådan et par tøser er stærkt vanedannende.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 04 November 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Det er da godt klaret hvis et par S3 nærmest spiller lige op med et par X2, der må være en pæn prisforskel. Måske har det også noget at gøre med det øvrige udstyr. Hvad er dit bud på en speaker til mig. Husk det skal være bedre end 803'erne. (blir nok svært)

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Det er da godt klaret hvis et par S3 nærmest spiller lige op med et par X2, der må være en pæn prisforskel. Måske har det også noget at gøre med det øvrige udstyr. Hvad er dit bud på en speaker til mig. Husk det skal være bedre end 803'erne. (blir nok svært)

At S3 nærmest spiller lige op med X2 skyldes helt klart, at de er gennemspillet og så en kæmpe portion grundighed omkring opstilling mv. Der er da en ganske pæn prisforskel på ca. 20K på de to speakers, hvilket jo må siges at være en pæn slat....der skal i hvert fald rasles kraftigt med fastelavnsbøssen hvis sådan et par søjler skal finde vej til mit kloster.

Hæ, hæ...om det bliver svært at finde en speaker, der er bedre end 803, tror jeg nu ikke, men den tager vi vist lige en anden gang. Synes ikke, at sådan et sæt B&W tænder mig voldsomt, men sådan er vi jo så forskellige. Måske du skulle komme forbi ved lejlighed og lægge øren til EMILIE S3 og evt. X2, hvis de stadig er her til den tid. Måske du kunne finde inspiration til valg af kommende speakers.

Mvh. FLEX

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Det var da et tilbud. Jeg arbejder 17 timer om dagen, indtil en gang i det nye år, bortset fra når jeg skriver lidt her på sitet, (har 2 jobs), så det er lidt småt med tid. Er der strøm nok i din B100 til et par S3, hvor stort er rummet.

Jeg hørte B110 på KT Messen, der var pænt knald på, af en 60 watter.

De sidste par dage har jeg drømt om at låne et par Gamut T3, der var tilspillet. Måske gør jeg det. Fin fin service i KT Radio.

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg mindes,er du på jagt efter en standerhøjtaler,og det bliver nok vanskeligt at finde en lille højtaler der spiller op med emilie S3 og måske også dine egne(jeg har dog ikke hørt dem)

Hvad ligger disse Gamut T3 i af pris?

Umildbart synes jeg ikke at B100 har problemer med at kaste vellyd igennem flexmachine´s speakers og heller ikke X2 som i øjeblikket står i hans stue!. Det lyder sku topdollar.

Mvh FB

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Hvad ligger disse Gamut T3 i af pris?

Vejl.: 35 K

EDIT.: De hedder L3 og ikke T3

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

De spiller som en drøm de Gamuter. Meget varmt og åbent. De passer perfekt til resten af setuppet. Billeder kommer senere.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 08 November 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

De spiller som en drøm de Gamuter. Meget varmt og åbent. De passer perfekt til resten af setuppet. Billeder kommer senere.

God aften, kære ven.

Tillykke med nyerhvervelsen. Jeg har endnu ikke hørt den lille "skat" endnu, men smukke er de i hvert fald. Glæder mig til at se lidt billeder af dit set-up.

Det kan være, at vi snart skal lave en lille lytteseance i hinandens klostre....blot for at skamrose hinandens lyd. 

Resten af broderskabet skal selvfølgelig følge trop i Casa Flex, når dagen oprinder (U know who U are)...jeg smider lige et par datoer afsted, så I har lidt at vælge imellem.

Her i Casa Flex er Heimdall blevet brændt ind, til perfektion, så nu lyder det som en halv mio. Det er ganske enkelt imponerende hvad 9 dage i NO kabeltoaster gør ved ens kabler...VELLYD, VELLYD OG ATTER VELLYD!

Mvh. FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 29 December 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Så er der lige blevet flyttet lidt rundt på mit set-up, så det præsenterer sig en smule bedre end tidligere, men også grundet andre omstændigheder.

Som den skarpe seer har bemærket, så er BEAT 400+ kommet på øverste hylde. Det skyldes, at jeg endnu ikke er helt tilfreds med den lyd, der formidles via ploven (uanset hvilken jeg har prøvet, men den gode Hr. Sillesen arbejder på sagen), og derfor står min pladespiller p.t. på nederste hylde.

Beat 100 og 400 set bagfra og de nye kabler fra NordOst. Henholdsvis Valkyrja speakerkabler og Heimdall interconnect. Det er fremragende kabler og de forsyner EMILIE-pigerne med den rette mængde energi de skal have for at gøre deres herre tilfreds.

Et stk. ultradejlig og gennemmusikalsk spille fra Hr. Sillesen i Esbjerg.

Rigtig god jul til alle og et ønske om et godt nyt år, hvor der måske bliver mønt i kirkebøssen til nye investeringer. Et nyt strømkabel til spillen står meget højt på ønskesedlen.

De bedste hilsner

FLEX

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej Flex

Hyggeligt at hilse på dig og gl.jas, hvorfor arbejder Sillesen på at få din plov til at spille bedre? er der problrmer med en RIAA.

Du ved at en 400+ altid er bedre end en grammo

godt nytår Henrik

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 29 December 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Hej Flex

Hyggeligt at hilse på dig og gl.jas, hvorfor arbejder Sillesen på at få din plov til at spille bedre? er der problrmer med en RIAA.

godt nytår Henrik

Hil Henrik.

Lige over. Det var rart lige at få sat ansigt på.

Grunden til at Sillesen kiger lidt på min RIAA, skyldes, at min DP-01 ikke går fantastisk godt i spænd med en high output PU. Så folket i Esbjerg forsøger at finde en løsning på det lille problem, og hvis jeg kender dem godt, så skal de nok finde ud af noget inden for en overskuelig fremtid. Der er jo en ret udvidet service fra Hr. Sillesen himself, men det kender du jo sikkert alt til i forvejen.

Jeg ved godt, at min BEAT 400+ i langt de fleste tilfælde giver en plov tørt på, men når man nu har et stykke over 300 skiver, der bare venter på at blive pløjet, så vil det da være synd ikke at få gang i maskineriet.

Og iøvrigt, tillykke med den nye sub...håber, du bliver glad for den.

Godt nytår og lad os håbe, at vi i starten af det nye år kan mødes til en lille seance med munkedrik og lots of music.

De bedste hilsner

Rune

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
tarup 13 skrev:

Hej Flex

godt nytår Henrik

Hil Henrik.

Lige over. Det var rart lige at få sat ansigt på.

Grunden til at Sillesen kiger lidt på min RIAA, skyldes, at min DP-01 ikke går fantastisk godt i spænd med en high output PU. Så folket i Esbjerg forsøger at finde en løsning på det lille problem, og hvis jeg kender dem godt, så skal de nok finde ud af noget inden for en overskuelig fremtid. Der er jo en ret udvidet service fra Hr. Sillesen himself, men det kender du jo sikkert alt til i forvejen.

Jeg ved godt, at min BEAT 400+ i langt de fleste tilfælde giver en plov tørt på, men når man nu har et stykke over 300 skiver, der bare venter på at blive pløjet, så vil det da være synd ikke at få gang i maskineriet.

Og iøvrigt, tillykke med den nye sub...håber, du bliver glad for den.

Godt nytår og lad os håbe, at vi i starten af det nye år kan mødes til en lille seance med munkedrik og lots of music.

De bedste hilsner

Rune

Uden vi skal klappe for meget på skulderne, så er det altid rart at høre din positive tone.

vh Henrik

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Lige tid til en lille billedopdatering.

Mens min BEAT 400+ er på besøg i Esbjerg for at blive opdateret og gennemgå et 10.000 Km. eftersyn har jeg p.t. en Electrocompaniet EMC-1 på prøve, venligst udlånt af KT Radio i Odense.

Et lille kig ned i "munden" på spillen.

Endnu et billede af spillen med skuffen åben.

Mine nye højttalerkabler fra Nordost. Det er Valkyrja, der her er tale om.

Valkyrja connected til mine speakers, der i øvrigt er Emilie S3 af Raidho.

De nye interconnects fra Nordost. Det er fra den nye serie og hedder Heimdall.

Min Beat 100, nu med sølvknapper, så den matcher min Beat 400+.

Dette var såmænd bare en lille billedereportage af mit set-up, der stadig leverer vellyd til den lille familie i Casa Flex.

Mvh. Rune

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Uha da....bliver jo helt nostalgisk ved synes af "ELEKTROKOMPANIET".....
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej Flex

Fede billeder, det kunne være rart med en lille anmeldelse af "elkammeraten", hvis ikke du syntes jeg liiiiige skulle høre den. Tror du den er bedre end 400XS ?

vh. Henrik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hej Flex

Billederne taler for sig selv...lækkert ser det ud, og lyden er fremragende.

Er du stadig velfornøjet med EMC-1, og skubber den Densen af podiet...?

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Kom nu Rune, har du tid til at skrive lidt om lyden på den cd spille, vi venter

vh. Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 11
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes