Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Flot, flot, flot - lærredet inklusiv 
Hvis du rent kreativt springer fra den non-figurative ekspressionisme til impressionismen må du hellere passe på lyttebasserne
MVH Jesper
|
|
|
Halløj Jesper.
Jeg tror jeg bliver ved den nuværende stil, så jeg stadig har mulighed for at nyde musikken og mit set-up. Hvis det alligevel skulle ske, at jeg en dag får lyst til at ændre stil, så kan jeg jo altid lave en installation af mit set-up.
Måske det vil vække yderligere interesse for mine billeder/værker.
Mvh. FLEX (der stadig har begge ører på siden af hovedet)
|
Til top |
|
|
HIFIfyr på SU Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot! og lækre kabler.. hvordan er lyden egentlig i dem? har selv overvejet at købe samme slags... kan bare ikke få den fysiske forklaring ind i hovedet.. med så lille tværsnitsareal burde det give stor modstand/forstyrrelse..
__________________ MVH en stakkels HIFIfyr på SU!
Qui habet aures audiendi audiat // Vinum et musica laetificant cor.
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIfyr på SU skrev:
flot! og lækre kabler.. hvordan er lyden egentlig i dem? har selv overvejet at købe samme slags... kan bare ikke få den fysiske forklaring ind i hovedet.. med så lille tværsnitsareal burde det give stor modstand/forstyrrelse.. |
|
|
God eftermiddag og velkommen på sitet.
Det er altid rart, når der dukker nye interessenter op her på forum.
Du skal ikkke tænke så meget over det med tværsnittet, da interconncted fx består af 30 enkelte solid corer af sølvbelagt kobber, der er belagt med et lag isolerende teflon. Andre kabler benytter bare en teknologi, hvor alle lederne i kablet ligger opad hinanden i et rundt fx teflon- eller PVC-kappe.
Du kan bl.a. læse lidt om det på NordOst's egen hjemmeside, på http://www.nordost.com/Brands/blue-heaven.htm
http://www.nordost.com/Cables/speaker-flatline-blue-heaven.h tm
http://www.nordost.com/Cables/power-valhalla.htme
Der er ikke så meget hokus pokus i det., men give dig den fysiske forklaring på dette vil være meget at forlange fra en simpel hifi-broder. Skriv evt. en PM til Nordost (Lars Kristensen, der iøvrigt er en rigtig fin fyr) her på forum og han vil helt sikkert give dig svar på dine spørgsmål vedr. det fysiske aspekt.
Ellers kan jeg sige, at jeg er utrolig glad for mine kabler, hvor der virkelig er "hul igennem", så jeg får det bedste ud af mit set-up.
Som du sikkert kan se, så benytter jeg også NordOst netkabler, og det er altså noget, der virkelig rykker. For mig at se, er det så absolut det vigtigste kabel i hele ens set-up. Jeg har prøvet flere forsk. netkabler det sidste års tid og har på intet tidsdpunkt lyttet til et kabel, der matchede Vishnu elller Valhalla fra NordOst. Jeg prøvede bl.a. med Transparet SuperLink, der viste sig at være en direkte skuffelse. Det lød som om, at der blev lagt en dyne henover hver højttaler og al dynamik forsvandt med lynets hast.
Jeg benyttede tidligere Super Flatline som højttalerkabler, og var ganske godt tilfreds, men skiftede så til Blue Heaven Rev. II og en ny verden åbnede sig for mig...altså rent lydmæssigt. Langt større lydbillede og perspektiv i musikken. Mange musikere, der tidligere virkede halvkedelige blev lige pludselige levende og nu lød det som om, at de spillede musik. Det er bl.a. nogle af de oplevelser jeg har med Blue Heaven.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
HIFIfyr på SU Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for den fine velkomst og det uddybende svar.. det kunne være jeg lige skulle reconsider... og evt skrive Lars Kristensen.. ok  __________________ MVH en stakkels HIFIfyr på SU!
Qui habet aures audiendi audiat // Vinum et musica laetificant cor.
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Flot setup - Densen har et lækkert design og så lyder det godt - dine malerier ( maleri ) ser lovende ud , maler du så mange så du kan / har dem udstillet ?
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Rizzo skrev:
Smukt seup - virkelig smukt overvejer selv pågældende CD-spiller  |
|
|
God aften Rizzo.
Jeg kan kun anbefale dig, at få fingrerne i sådan en Beat 400 Plus. Der er tale om musikalitet i absolut højeste klasse.
Jeg er forresten, næsten færdig med mit nye rack, og det bliver klasse, kan jeg godt love. Men hylderne skal føst lige males, inden I bliber beriget med flere billeder her på sitet, så ind til da må I have tålmod.
Mvh. FLEX
|
|
|
Hey Flex! Det forholder sig sådan, at jeg her i weekenden har støvet en brugt b-400 (den almindelige) op på nettet. Om den skal opgraderes vides endnu ikke - men jeg havde ikke råd til en ny B-400 Plus (måske ikke noget at skamme sig over når man endnu ikke er på SU )
Nå - skal op og se krøniken i stuen sammen med de gamle..  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej
Flot setup - Densen har et lækkert design og så lyder det godt - dine malerier ( maleri ) ser lovende ud , maler du så mange så du kan / har dem udstillet ?
|
|
|
God aften Tub61
Jeg har endnu ikke prøvet at kontakte et galleri eller fx Café Biografen i Odense for at få lov til at lave en lille udstilling. Det afhænger meget af humøret og tiden om der bliver malet. Jeg har da efterhånden lavet en del billeder, der hænger her i Casa Flex, og pryder de hvide vægge. Desuden giver det jo også en forbedret rumakustik, og det er jo værd at tage med.
Jeg kunne dog godt tænke mig, at få udstillet mine malerier på et eller andet tidspunkt, og måske få solgt et enkelt eller to. Det er jo ikke helt gratis med al den maling og lærred samt rammer. Men det er alle pengene værd. Endvidere er det en sand fornøjelse at smidde en skive i spillen og bruge den som inspiration til det næste billed. Musik og billeder hænger for undertegnede uløseligt sammen. Når man sidder og lytter til musik, danner man sig ofte en lang række billeder inde i hovedet, og hvorfor så ikke male disse billeder.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
FLEX skrev:
Rizzo skrev:
Smukt seup - virkelig smukt overvejer selv pågældende CD-spiller  |
|
|
God aften Rizzo.
Jeg kan kun anbefale dig, at få fingrerne i sådan en Beat 400 Plus. Der er tale om musikalitet i absolut højeste klasse.
Jeg er forresten, næsten færdig med mit nye rack, og det bliver klasse, kan jeg godt love. Men hylderne skal føst lige males, inden I bliber beriget med flere billeder her på sitet, så ind til da må I have tålmod.
Mvh. FLEX
|
|
|
Hey Flex! Det forholder sig sådan, at jeg her i weekenden har støvet en brugt b-400 (den almindelige) op på nettet. Om den skal opgraderes vides endnu ikke - men jeg havde ikke råd til en ny B-400 Plus (måske ikke noget at skamme sig over når man endnu ikke er på SU )
Nå - skal op og se krøniken i stuen sammen med de gamle.. 
|
|
|
Tillykke med købet, min ven. Nu skal du ikke blive forskrækket hvis den ikke kan læse enkelte skiver i din samling. Det var/er et problem som den gamle BEAT 400 var indehaver af. Jeg ved ikke om du kan få den opdateret over hos Hr. Sillesen, så du ikke render ind i dette problem.
Det skal tilføjes at dette "lille" problem er løst på PLUS-udgaven, men så kan den til gengæld ikke afspille i HDCD-format. Man kan sagtens smidde en HDCD-skive i skuffen og den vil afspille cd'en, men det bliver på normal manér. Hvis du kan slå en god handel af med Densen (læs HR. Sillesen) så synes jeg at du med tiden bør få den opgraderet. Denne lille opgradering gør altså underværker, og som tidligere nævnt, så synes jeg at PLUS-udgaven er mere musikalsk end XS'en.
Du vil på intet tidspunkt fortryde en opgradering af din afspiller....Men, det koster altså boksen.
Held og lykke med din nyerhvervelse.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
|
|
Takker 
Og sorry jeg ikke kommenterede dit maleri... virkede ved først øjekast meget professionelt 
Jeg kunne sagtens forestille mig at der bliver opgraderet til en PLUS - men som tingene forholder sig nu skal der overhovedet ikke tænkes på nyerhvervelser - der skal bare LYTTES LYTTES LYTTES 
Og kan det så passe at den almindelige udgave spiller HDCD?
det anede jeg ikke... __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
FLEX skrev:
|
|
|
Takker 
Og sorry jeg ikke kommenterede dit maleri... virkede ved først øjekast meget professionelt 
Jeg kunne sagtens forestille mig at der bliver opgraderet til en PLUS - men som tingene forholder sig nu skal der overhovedet ikke tænkes på nyerhvervelser - der skal bare LYTTES LYTTES LYTTES 
Og kan det så passe at den almindelige udgave spiller HDCD?
det anede jeg ikke...
|
|
|
God aften Rizzo.
Du skal ikke undskylde din manglende kommentar...det er jo ikke kunst som sådan vi diskuterer (måske musisk kunst) her på forum.
Jeg kan godt forstå, at du i første omgang bare vil lytte og så lige lytte endnu en gang til, inden en evt. opgradering finder sted. Hvis du er/bliver tilfreds med din afspillers evne til at formidle de forskellige skiver du kaster i spillen, så kan du roligt vente med en opgradering. Det jeg forsøger at siger er, at med en PLUS-opgradering får man bare så meget mere af det gode...thats it!
Og, det er ganske rigtigt, at den mindste udgave kan afspille HDCD. Du kan bl.a. læse en del anmeldelser på Densens hjemmeside, hvor det også bekræftes. Desuden tror jeg også, at det dokumenteres i hifi4all's egne anmeldelser af disse afspillere.
Ha' en fortsat god fornøjelse med maskinen og endnu en gang tilykke med dyret.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen mange tak da!!!
som en lille sidekommentar:
Jeg var nede i Scala Hifi i dag, og hørte deres største Linn anlæg i dag - samlet pris for to fronter, en AV pre-amp, to effekter og en Unidisk ligger over 200.000 kr
Designet var utrolig imponerende - dynamikken er i højsædet og det er generelt lækkert gear - men der manglede lige den der "densen gnist" 
Jeg blir gladere og gladere for min b-100 for hver dag der går - og jeg er sikker på at b-400 bliver det samme
- med, eller uden opgradering __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften, kære interessenter.
Så er der sket nye tiltag i Casa Flex, endnu en gang.
Jeg har bl.a. været ved at konstruere et nyt rack til mit set-up. Og som den opmærksomme seer bemærker, så har jeg valgt at støve den gamle Denon DP-37F a' og har tilsluttet den gamle Luxman med rør som RIAA, da jeg endnu ikke har fundet en RIAA til mit set-up. Det går an, men det er bestemt ikke en nydelse, så lige nu er det ikke koblet til. Men, når en passende RIAA finder vej til huset, så skal der igen lyttes til vinyl.
Men den største opgradering, der lige har fundet sted er på højttalerfronten. Jeg har langt om længe fået et sæt EMILIE S3 fra Raidho. Det er intet mindre end gudeskønt. Casa Flex bobler af musisk glæde og det er en lykkelig mand, der i skrivende stund sidder ved tastaturet for at delagtiggøre folket i nyerhvervelsen.
Jeg har valgt at tage et par billeder, men kvaliteten kunne værre bedre, da de er taget i aftenbelysning med blitz. Jeg skal nok smidde nogle billeder på sitet, når dagslyset igen titter ind i Casa Flex.
De nye speakers

Terminalerne på S3:

Beat 100 Mk.V på bagsiden:

Komplet set-up:

Det var lige lidt stemningsbilleder her fra sognet.
Det skal tilføjes, at der nu skal arbejdes med rumdæmpning bag ved højttalerne i form af billedlærreder, der er 5 cm tykke og beklædt indvendigt med akustilux. Endvidere skal der et ligge et stort tæppe foran mit set-up og helt hen til sweet spot. Men det er først noget, der bliver tilføjet i næste måned.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
halløj du gamle.
De speakers er for lækre,og for dem som ikke har haft fornøjelsen at lytte til dem endnu!!.Pas på,for dine åre vil skrige efter mere og skilsmissen står for døren,når man hvert år samme dato kommer med blomster til sine speakers og ikke fruen...nemlig den dag man blev Emilie ejer .
Tillykke med dem,jeg ser frem til snart at skulle være i deres selskab igen .
see big bro __________________
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
halløj du gamle.
De speakers er for lækre,og for dem som ikke har haft fornøjelsen at lytte til dem endnu!!.Pas på,for dine åre vil skrige efter mere og skilsmissen står for døren,når man hvert år samme dato kommer med blomster til sine speakers og ikke fruen...nemlig den dag man blev Emilie ejer .
Tillykke med dem,jeg ser frem til snart at skulle være i deres selskab igen .
see big bro
|
|
|
Hil broder.
Jep, Flex er blevet godt kørende på højttalersiden (også på højttalersiden!). Det er jo skønt, at få en "kvinde" som EMILIE under sine vinger. Der er ingen former for jalousi mellem husets kvinder, thi mit hjerte er stort nok til at rumme begge. Ms. Fine får blomster og EMILIE får en omgang ECO3....for husk nu, der er ingen god lyd uden ECO3!
P.t. er NHØP kommet et smut forbi mit simple kloster for at give en live-koncert for FLEX og frue.
FLEX
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FLEX!
Flot opstilling! Masser af luft til højttalerne - det er altid godt 

|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ikke vente med at smidde et par billeder mere på sitet. Så, her kommer der lige lidt mere guf til folket.
Dette er, efter min mening, måske den bedste diskant, der til dags dato er blevet produceret. Jeg kan kun sige, at jeg er helt tosset med den og den er så fantastisk integreret i hele konstruktionen, at den på intet tidspunkt stikker a' og lever sit eget liv, som en lang række dome-tweeters har det med at gøre. Her er masser af luft og detaljerigdom.

Endnu et billede af selve speakeren. Smuk er den jo, og fruen i huset er meget tilfreds med købet. Hun siger i skrivende stund, at den er utrolig smuk og samtidig lyder fantastisk....Kan man forstå, at jeg elsker den kvinde

Håber I nyder synet. Men ellers er det jo nok ikke sidste gang, at man får disse smukke søjler at se.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex tillykke med de fine højtalere.
Sikker på de lyder godt. MB's Bånddiskant er ihvertfald fremragende. Den kan noget som domediskanter har svært ved. En flot sammenhængende lyd .
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex
Megen tillykke med de nye speakers. Det er en kanon-htér , som alt for mange desværre ikke har fået "øjnene" op for. Og som du fremhæver, sidder der en særdeles fornem bånddiskant , som integrerer sig fuldstændig i lydbilledet. Ingen ringeri , komprimering , og andre øreskærende unoder. Men en elegant og kropsfuld diskant (som er stærkt vanedannende).......
Hvordan med resten af lydbilledet..? Her tænkes på bassen-mellemtonen og 3D.?
Ser frem til en dag , at blive musikalsk underholdt i en snes timer , mens der nydes munkebryg i passende doser........
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke, Flex. Jeg havde selv den store fornøjelse at høre dine nye speakers ved et nyligt besøg hos Raidho - og der er tale om en klassehøjttaler!Jeg kan undre mig meget over, at den ht. ikke sælger mere end den gør, for den er et rent best buy i den prisklasse.
Lars
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser flot ud! Har aldrig hørt højttalerne, kunne være spændende efter al den debat der har været om Raidho. Jeg har svært ved at tro, at din B-100 får dem til at lyde af hvad de bør, men nu ved jeg ikke hvor krævende de er .
|
Til top |
|
|