Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 07:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: DENSEN set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

God aften De herrer.

Så, har jeg haft gang i den helt store støvkost. Alle kabler er blevet vasket omhyggeligt og som tidligere beskrevet fik allle stik mv. en tur med isopropyl alkoholen....jeg selv nøjes dog med en god italiensk hvidvin.

Jeg valgte at gå ret så omstændigt til værks, men jeg tror på, at man skal være grundig, når man vil tweake sit set-up...ligesom med alt andet her i livet.

Hvert enkelt komponent blev hooked up med Pulsar Poits, og så skulle der ellers lyttes lidt. Først var det rack'et, der fik en tur med pulsar points.

Derefter videre til næste enhed i det samlede set-up osv. Nu er jeg nået frem til, at hele mit set-up står på Pulsar points, og det er nu ikke det værste, der er sket her i Casa Flex. Jeg oplever en øget detaljeringsgrad uden det opleves som værende på bekostning af dynamikken. Dybdeperspektivet er helt klart øget og musikken føles langt mere 3D, hvis man ellers kan sige sådan.. Lydbilledet opleves i hvert fald væsentligt større og mere homogent end tidligere. Trommer og tangentinstrumenter samt hornblæsere gengives med en fremragende naturligehd, og LouisArmstrog og Ella Fitz Gerald fornemmes som værende på besøg i min stue.

At Pulsar points ikke kan anvendes under højttalere forstår jeg ikke. Jeg synes nu, at det virker ganske glimrende, men jeg ser selvfølgelig frem til, at der kommer Cold Ray Ceramic under The Twin Towers.

Det samlede set-up med Pulsar Points under ses følgende:

Fortsat god aften til alle.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Coldrays er absolut en glimrende investering, og især når vi taler om keramik. Men at spikes skulle være bedre end PP under htér er ikke min erfaring. Spikes kobler alt for HÅRDT til trægulv i forhold til PP. Spikes overfører i den grad resonnanser mellem alle led i kæden , hvilket på ingen måde forbedrer lydbilledet. PP er naturligvis også en kobling , men en mere "selektiv" form. PP begrænser resonnansoverførsel i en hvis grad , hvilket netop er formålet med tweaket!! Coldrays i keramik er endnu mere selektive , og jeg kan kun anbefale at man prøver at lege med herligheden........

Mht Emilie-serien...hvis det forholder sig sådan at lyddrengene ikke vil have serien i butikken længere, håber jeg rigtig nok, at der er andre der vil. Lyddrengene må ganske enkelt sidde på ørene, hvis de tror at XX på nogen måde når Emilie-serien til sokkeholderne. Jeg ser, at de er på 2.hand-bud , så håber at i er hurtig drenge  Der venter en kanon højttaler....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Coldrays er absolut en glimrende investering, og især når vi taler om keramik. Men at spikes skulle være bedre end PP under htér er ikke min erfaring. Spikes kobler alt for HÅRDT til trægulv i forhold til PP. Spikes overfører i den grad resonnanser mellem alle led i kæden , hvilket på ingen måde forbedrer lydbilledet. PP er naturligvis også en kobling , men en mere "selektiv" form. PP begrænser resonnansoverførsel i en hvis grad , hvilket netop er formålet med tweaket!! Coldrays i keramik er endnu mere selektive , og jeg kan kun anbefale at man prøver at lege med herligheden........Må give Gl. Jas ret i sine antagelser om, at de medfølgende spikes kobler noget hårdere til trægulvet end Pulsar Points. Jeg kan tilføje, at EMILIE S3 er blevet langt mere harmonisk efter P.P. kom under højttalerne. Der mærkes ikke mange resonanser i gulvet nu....selv ved ganske høje lydtryk.

Mht Emilie-serien...hvis det forholder sig sådan at lyddrengene ikke vil have serien i butikken længere, håber jeg rigtig nok, at der er andre der vil. Lyddrengene må ganske enkelt sidde på ørene, hvis de tror at XX på nogen måde når Emilie-serien til sokkeholderne. Jeg ser, at de er på 2.hand-bud , så håber at i er hurtig drenge  Der venter en kanon højttaler........hvis andre højttalere i denne klasse skal følge Emilie-serien tildørs, så skal de dælme stå tidligt op. Jeg har på intet tidspunkt hørt en så velspillende højttaler i denne klasse. Hvis man ikke er tændt på at bruge en mindre formue på højttalere, så er S-BABY et godt bud på en rigtig dejlig standerhøjttaler. Den kan det meste. Men, det siger sig selv, at når den virkelig bliver fodret med mange watt, så kan den ene bas/mellemtone godt blive stresset. Men generelt, så er det virkelig value for money, når man taler om Emilie-serien.

Hvorfor Lyddrengene ikke skal forhandle disse speakers mere, må Guderne vide...jeg kan ikke komme med et eneste kvalificeret bud på, hvorfor man vælger at sælge hele Emilie-serien til spotpriser.

FLEX

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Kan ikke huske hvorfor jeg syntes spikes var bedre end PP, det er nogle måneder siden jeg prøvede. Jeg tror nu også jeg fik lidt hjælp fra de professionelle og deres tommelfingerregel er:

Cold Rays i keramik under CD

PP under forstærker

Spikes under HT

Spørg ikke hvorfor og hvordan og alt muligt. Prøv selv og hør. Hvis du kan låne et sæt MiniColdRays et sted, så gør det og sæt dem under CDen. Så skal du bare høre, den kan noget som PPerne ikke kan. Ih, dog!

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Dige : Jeg tror ikke du har læst vore indlæg helt igennem.  Vi påpeger netop at Codrays er sagen. Ikke kun under cd-spillen , men i lige så høj grad under forstærker.

Hvis der er professionelle der mener at spikes er godt under htér, vil jeg mene at det er en fejlkonklusion. Jeg har iøvrigt ikke mødt professionelle der mener sådan , tværtom.

Her på matriklen er der coldrays under højttalerne , endda dobbeltafkoblet. Det har i den grad afhjulpet basproblemer. Før var der grums og snask , nu er der præcision og klarhed! Det kan jeg godt lide. Man skal sq kunne følge en basgang , uanset om det er NHØP eller Jack Bruce..................Og netop en Emilie S3 magter dette. Sammen med en i særklasse god diskant , kan den også spille en særdeles god basgang. Prøv det, inden din nabo snupper den.......

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Som gl. jas skriver, så kan EMILIE virkelig levere en basgang, der siger spar 2.

Pæcision og punktformig er bassen på S3 og netop Jack Bruce brillierer med sit formidable basspil i de gode gamle CREAM-dage, hvor Hr. Clapton blot var en skoledreng i den konstellation.

Jeg har nu lyttet i ca. 6 timer med P.P under hele setup'et og jeg bliver mere og mere begejstret for resultatet. Men vil skynde mig at tilføje, at jeg næsten ikke kan vente med at få Cold rays under mine ht'ere, da de så absolut slår alle andrea afkoblingsprodukter med lysår. Men, det er jo kun godt, at der kan lægges flere alen til en i forvejen framragende lyd, der på nuværende tidspunkt hersker i Casa Flex.

EMILIE-pigen har gjort sit indtog og hun er kommet for at blive.

FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Så sker det i løbet af eftermiddagen, når den "røde mand" kommer forbi min brevsprække. Jeg har bestilt 8 stk Cold Ray Ceramic til mine dejlige EMILIE S3 speakers.

På nuværende tidspunkt er jeg da ganske tilfreds med den afkobling som Pulsar Points fordrer, men Cold Ray's, og især Ceramic-modellen, er i en klasse for sig selv...det bliver spændende. Jeg giver lidt tilbagemeldinger, når de er smidt under mine speakers.

Mvh. FLEX

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Virkelig flot anlæg, meget stylish med god lyd!

FLEX skrev:

Rent faktisk holder jeg mere af lyden fra PLUS'en end Densens reference XS.....men sig det ikke til nogen.

Mvh. FLEX

Interessant. Vil du eventuelt uddybe dettte?

Dit Valhalla netkabel ser lidt specielt ud. Jeg synes det ser lidt anderledes ud end de andre billleder, jeg har set af det, da det ligner, at der er tre ledninger snoet om hinanden. Kan det passe?

Også tillykke med de nye højttalere. De lyder bestemt til at være nærmere bekendtskab værd. Hvad gjorde at du valgte S3 fremfor S2?

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

musica skrev:

Virkelig flot anlæg, meget stylish med god lyd!....Mange tak skal du have. Det er efterhånden ved at opnå det niveau jeg har eftertragtet i en rum tid. (Flex)

FLEX skrev:

Rent faktisk holder jeg mere af lyden fra PLUS'en end Densens reference XS.....men sig det ikke til nogen.

Mvh. FLEX

Interessant. Vil du eventuelt uddybe dettte?....Det vil jeg da gerne.....Som jeg ser det, så er det forbavsende lidt man får mere, når man spenderer 12K mere for XS-udgaven. Nuvel, den er en anelse mere analytisk, men som så ofte, er det ikke altid til den positive side. PLUS'en er, efter min overbevisning, en anelse mere musikalsk i sit udtryk, og har mere glød end XS'en. Der er da punkter, hvor XS slår PLUS'en, men om det er yderligere 12K værd, vil jeg sætte spørgsmålstegn ved. Hvis det analytiske bliver på bekostning af spilleglæde, så vælger jeg helt klart spilleglæde. Men, jeg må i samme åndedrag sige, at jeg ikke har testet de to maskiner op mpd hinanden på mit eget set-up, men kun gjort det i inde i forretningen, hvor jeg i sin tid købte bEAT 400 PLUS. Når vi begynder at bevæge os op i klassen over 25K, så er det måske ikke XS, der vil være mit første valg, da man så lige så godt kan tage springet ud, hvor man alligevel ikke kan bunde(Flex).

Dit Valhalla netkabel ser lidt specielt ud. Jeg synes det ser lidt anderledes ud end de andre billleder, jeg har set af det, da det ligner, at der er tre ledninger snoet om hinanden. Kan det passe?...Du har helt ret, der er tre snoede ledere om hinanden. Det er et prototype-kabel, der består af tykke solidcore kobberledere, der er forsølvet, men med den specielle monofilamentteknologi. Et ganske godt kabel, der rangerer på linje med fx Vishnu eller lige lidt over. Det når ikke helt op på den nuværende Valhallas niveau, der ganske enkelt er enestående. Men, det er jo en helt anden snak.(FLEX)

Også tillykke med de nye højttalere. De lyder bestemt til at være nærmere bekendtskab værd. Hvad gjorde at du valgte S3 fremfor S2?...Mange tak skal du have, Mr. Musica. De er så bestemt et bekendtskab værd. Som dagene går her i Casa Flex bliver jeg gladere og gladere for S3, der kvitterer med vellyd, så man skulle tro, at man var kommet nærmere en vis Herre.

Som du sikkert tidligere har læst, så havde jeg EMILIE S2 hjemme til test igennem en længere periode. Det er en glimrende højttaler, der også markerer sig som et absolut best buy i klassen. Den har samme fremragnede diskant, der er konstrueret af Michael Børresen,og samme bas/mellemtone-enheder, der kommer fra Vifa, med ventileret svingspole og andre lækkerier samt med en dustcap, der også er konstrueret af Hr. Børresen. Alt i alt en rigtig god højttaler, der går dybt, spiller detaljeret og luftigt. Har god 3D og integrationen af de forskellige enheder i selve konstruktionen er eminent...lige som på S3. Det, der gør, at jeg vælger S3 skal ses i lyset af flere ting. Den er i stand til at flytte langt mere luft, kva de flere enheder som den er i besiddelse af. Den går dybt...endnog meget dybt, helt uden at miste pusten og begynde at mudrer som mange andre højttalere gør. Jeg sammenligner bl.a. med de helt dyre modeller fra DALI eller Audiovector, der ikke har en chance for at være med. DALI-højttalerne kan simpelthen ikke gengive de dybeste oktaver detaljeret og med punktformighed som er nødvendigt for at bevare en vis realisme...DALI sender unuanceret impulser ud i rummet, og det hele virker på ingen måde integreret. Den virker langsom og kluntet. Noget af det samme gør sig gældende med fx Audiovector Mi3, dog med omvendt fortegn. Den spiller ikke dybt på nogen måde og konstruktionen virker som en spinkel kvinderøst. Det er begreber som man slet ikke kan nikke genkendende ved EMILIE S3. Den er hurtig, præcis, luftig og med en fantastisk stor båndbredde.

Jeg skriver ikke ovenstående for at genere evt. ejere af DALI eller Audiovector, men det er nogle af de højttalere som jeg har sat op imod mine S3, når jeg har været rundt omkring og lyte. Det har taget mig meget lang tid at finde den højttaler som lige passende ind i min filosofi. Musik skal, i min termonologi, ikke være kønt og afdæmpet. Der skal være knald på og fyldt med udtryk. Det er vel sådan at musikerne har det, når de spiller sammen. det handler om følelser og formidling. Lyden skal gøre noget ved én. Den skal skubbe til mit følelsesregister, ellers kan det være lige meget.

S3 har evnen til at ramme mine sanser på alle leder og kanter og derfor står de nu i min stue og pryder selv indretningen.

Mvh. FLEX

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Halløj, mr. Flex

Tillykke med de nye højttalere - S3 er en aldeles fremragende højttaler som i dit setup med garanti leverer musikalske lydtryk af høj kaliber. Flot opsætning og grej i lækkert design.....

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

S3:  Den går dybt...endnog meget dybt, helt uden at miste pusten og begynde at mudrer som mange andre højttalere gør. Jeg sammenligner bl.a. med de helt dyre modeller fra DALI eller Audiovector, der ikke har en chance for at være med. DALI-højttalerne kan simpelthen ikke gengive de dybeste oktaver detaljeret og med punktformighed som er nødvendigt for at bevare en vis realisme...DALI sender unuanceret impulser ud i rummet, og det hele virker på ingen måde integreret. Den virker langsom og kluntet. Noget af det samme gør sig gældende med fx Audiovector Mi3, dog med omvendt fortegn. Den spiller ikke dybt på nogen måde og konstruktionen virker som en spinkel kvinderøst. Det er begreber som man slet ikke kan nikke genkendende ved EMILIE S3. Den er hurtig, præcis, luftig og med en fantastisk stor båndbredde.

S3 har evnen til at ramme mine sanser på alle leder og kanter og derfor står de nu i min stue og pryder selv indretningen.

Mvh. FLEX

Hej Flex

Er meget enig omkring dine betragtninger. S3 er en overset htér som mestrer en række faktorer, som flere kendte htér i samme prisklasse bestemt ikke formår. Og den mestrer faktisk en disciplin yderligere : 3D.

Nu har jeg ikke hørt den i dit spillerum , men med det rum jeg fornemmer, fra billeder og beskrivelse, kan jeg kun tro at også denne dimension til fulde forekommer hos dig. Har i flere tilfælde hørt S3 spille særdeles perspektivrigt, som langt overgår flere andre prisfætre. Og når den ligeledes formår at spille de fundamentale elementer som fx. en kanon basgang, opnår man et lydbillede som er ganske imponerende.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Er meget enig omkring dine betragtninger. S3 er en overset htér som mestrer en række faktorer, som flere kendte htér i samme prisklasse bestemt ikke formår. Og den mestrer faktisk en disciplin yderligere : 3D.

FLEX skriver:

Enig, gamle dreng. S3 formidler 3D i topklasse og mit rum tillader til fulde, at denne disciplin mestres til UG med X og Snakebite. Har netop flyttet dem yderligere 7 cm frem i rummet og vinklet dem en lille smule mere. Endnu en forbedring i perspektivet....Det er spændende at se, hvor meget, der kan hives ud af disse herlige søjler. Jeg er på intet tidspunkt blevet negativt overrasket. De kan spille højt, meget højt, helt uden at miste fokus. Intet stikker af og bliver belastende.

Jeg kan kun opfordre andre interessenter til at stifte bekendtskab med denne speaker, hvis man er på jagt efter nye til sit set-up.

Mvh. FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg hentet pakken på postkontoret med den nyeste opgradering. Som lovet i går ville jeg vende tilbage, når mine små babyer kom til Casa Flex.

Mit set-up er nu blevet opgraderet med Cold Ray Ceramic, på højttalerfronten. Under min Beat 100 og 400 står der stadig Pulsar Points og de bliver stående indtil kirkebøssen klinger af guld, der bare venter på at blive skudt a' på flere Cold Ray's.

Selve S3, der nu har fået Cold Ray Ceramis som "sko".

De små "sko" tæt på.

Og, her gik man så runt og troede, at det ikke kunne blive meget bedre....men, endnu en gang tog jeg fejl (heldigvis). I forvejen syntes jeg, at S3 leverede en pragtfuld lyd, der gjorde Hr. FLEX ganske blød i knæene. Men nu...tjaa, der er en verden til forskel. Alt står hamrende klart og detaljeret uden den mindste dynamiktab....Det er klasse, hvad Cold Ray formår at gøre ved ens speaker, altså på lydfronten. Vi taler om afkobling, når det er allerbedst...Jeg er imponeret ud over alle grænser.

Som tidligere beskrevet, så betragter jeg basgengivelsen som super punktformig og man er ikke ét sekund i tvivl om, at det er en bas, der spilles på og hvordan den lyder (ja, nærmest ser ud og føles at have hængende om halsen). Nu er der bare mere realisme tilføjet den i forvejen fremragende speaker.

Har man ikke prøvet Cold Ray Ceramic endnu, så er det bare om at komme ud af starthullerne. Man finder ud af, at der er så meget mere at hente i sit set-up.

I'm a lucky potatooo......

Mvh. FLEX

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej FLEX

Først tillykke med dine nye speakers. Det lyder som om du har ramt plet i forhold til dit eget lydideal, hvilket jo ikke kan være bedre. Har du forresten sammenlignet Emilie med X-3?

Jeg er blevet en smule interesseret i dine Coldrays (har selv store problemer med svingninger der går i gulvet). Hvor meget har du måtte slippe for dem (2x4 stk)?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Hej FLEX

Først tillykke med dine nye speakers. Det lyder som om du har ramt plet i forhold til dit eget lydideal, hvilket jo ikke kan være bedre. Har du forresten sammenlignet Emilie med X-3?

Jeg er blevet en smule interesseret i dine Coldrays (har selv store problemer med svingninger der går i gulvet). Hvor meget har du måtte slippe for dem (2x4 stk)?

Hej Shras.

Tak skal du have.

Ja, jeg har vist ramt plet mht. lydfilosofi. S3 svinger fantastisk sammen med Densen. Og, ja, jeg har lyttet en del til X3, der så absolut må siges, at være min foretrukkende speaker....Men den koster også mere end det dobbelte, så kommer tid kommer råd.

jeg er nu ganske godt tilfreds med mine S3 og kan sagtens leve med disse speakers i laaaag tid fremover.

Cold Ray Mini Ceramic kan bl.a. købes hos Oslo Hificenter, der forhandler alt seriøst grej. De koster 2.995 NOK for en pakke med 4 stk. Men, i DK er det Nordost, der distribuerer Cold Ray, så måske du skulle tage kontakt til dem.

Mvh. FLEX

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Hej Shras.

Tak skal du have.

Ja, jeg har vist ramt plet mht. lydfilosofi. S3 svinger fantastisk sammen med Densen. Og, ja, jeg har lyttet en del til X3, der så absolut må siges, at være min foretrukkende speaker....Men den koster også mere end det dobbelte, så kommer tid kommer råd.

jeg er nu ganske godt tilfreds med mine S3 og kan sagtens leve med disse speakers i laaaag tid fremover.

Cold Ray Mini Ceramic kan bl.a. købes hos Oslo Hificenter, der forhandler alt seriøst grej. De koster 2.995 NOK for en pakke med 4 stk. Men, i DK er det Nordost, der distribuerer Cold Ray, så måske du skulle tage kontakt til dem.

Mvh. FLEX

Tak for info! Man må sige at de tager sig godt betalt for sådan et sæt fødder.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
FLEX skrev:

Mvh. FLEX

Interessant. Vil du eventuelt uddybe dettte?....Det vil jeg da gerne.....Som jeg ser det, så er det forbavsende lidt man får mere, når man spenderer 12K mere for XS-udgaven. Nuvel, den er en anelse mere analytisk, men som så ofte, er det ikke altid til den positive side. PLUS'en er, efter min overbevisning, en anelse mere musikalsk i sit udtryk, og har mere glød end XS'en. Der er da punkter, hvor XS slår PLUS'en, men om det er yderligere 12K værd, vil jeg sætte spørgsmålstegn ved. Hvis det analytiske bliver på bekostning af spilleglæde, så vælger jeg helt klart spilleglæde. Men, jeg må i samme åndedrag sige, at jeg ikke har testet de to maskiner op mpd hinanden på mit eget set-up, men kun gjort det i inde i forretningen, hvor jeg i sin tid købte bEAT 400 PLUS. Når vi begynder at bevæge os op i klassen over 25K, så er det måske ikke XS, der vil være mit første valg, da man så lige så godt kan tage springet ud, hvor man alligevel ikke kan bunde(Flex).

Meget interessant, fordi det gør det nødvendigt lige at lytte lidt nærmere til forskellene mellem de to maskiner, og i hvert fald gøre det meget klart for sig selv, hvad man vægter højst. Også set i forhold til prisen. Jeg har netop overvejet noget Densen på et tidspunkt, så det er jo rart med lidt "forhåndsindtryk".

FLEX skrev:

Også tillykke med de nye højttalere. De lyder bestemt til at være nærmere bekendtskab værd. Hvad gjorde at du valgte S3 fremfor S2?...Mange tak skal du have, Mr. Musica. De er så bestemt et bekendtskab værd. Som dagene går her i Casa Flex bliver jeg gladere og gladere for S3, der kvitterer med vellyd, så man skulle tro, at man var kommet nærmere en vis Herre.

Som du sikkert tidligere har læst, så havde jeg EMILIE S2 hjemme til test igennem en længere periode. Det er en glimrende højttaler, der også markerer sig som et absolut best buy i klassen. Den har samme fremragnede diskant, der er konstrueret af Michael Børresen,og samme bas/mellemtone-enheder, der kommer fra Vifa, med ventileret svingspole og andre lækkerier samt med en dustcap, der også er konstrueret af Hr. Børresen. Alt i alt en rigtig god højttaler, der går dybt, spiller detaljeret og luftigt. Har god 3D og integrationen af de forskellige enheder i selve konstruktionen er eminent...lige som på S3. Det, der gør, at jeg vælger S3 skal ses i lyset af flere ting. Den er i stand til at flytte langt mere luft, kva de flere enheder som den er i besiddelse af. Den går dybt...endnog meget dybt, helt uden at miste pusten og begynde at mudrer som mange andre højttalere gør. Jeg sammenligner bl.a. med de helt dyre modeller fra DALI eller Audiovector, der ikke har en chance for at være med. DALI-højttalerne kan simpelthen ikke gengive de dybeste oktaver detaljeret og med punktformighed som er nødvendigt for at bevare en vis realisme...DALI sender unuanceret impulser ud i rummet, og det hele virker på ingen måde integreret. Den virker langsom og kluntet. Noget af det samme gør sig gældende med fx Audiovector Mi3, dog med omvendt fortegn. Den spiller ikke dybt på nogen måde og konstruktionen virker som en spinkel kvinderøst. Det er begreber som man slet ikke kan nikke genkendende ved EMILIE S3. Den er hurtig, præcis, luftig og med en fantastisk stor båndbredde.

Jeg skriver ikke ovenstående for at genere evt. ejere af DALI eller Audiovector, men det er nogle af de højttalere som jeg har sat op imod mine S3, når jeg har været rundt omkring og lyte. Det har taget mig meget lang tid at finde den højttaler som lige passende ind i min filosofi. Musik skal, i min termonologi, ikke være kønt og afdæmpet. Der skal være knald på og fyldt med udtryk. Det er vel sådan at musikerne har det, når de spiller sammen. det handler om følelser og formidling. Lyden skal gøre noget ved én. Den skal skubbe til mit følelsesregister, ellers kan det være lige meget.

Mvh. FLEX

Ud fra din beskrivelse af lyden af S2 vs. S3 og dine ønsker til, hvordan musik skal lyde, så kan jeg godt forstå at du valgte sidstnævnte!

Jeg synes, at det lyder meget spændende med de overvejelser, du har gjort dig omkring højttalerkøbet. Specielt din beskrivelse af både Dali og Audiovector passer rigtig godt i forhold til de oplevelser jeg har haft med de to mærker.

Specielt basgengivelsen er uhyggelig vigtig, og jeg synes desværre alt for tit, at mange forskellige højttalere fejler på dette punkt. Betydningen af en hurtig, dyb og præcis basgengivelse er enormt stor. Når mange højttalere bare buldrer og brager, eller slet intet siger, så går det i høj grad ud over aftegningen/gengivelsen af optagerummet og man mister et væsentligt fundament i selve musikgengivelsen. Din beskrivelse af S3 og nu med Cold Rays lyder til at mestre denne disciplin forbilledligt, netop på grund af en god basgengivelse i sammenhæng med en glimrende gengivelse af resten af lydspektret. Endnu en god grund til at få lyttet lidt mere intensivt til disse højttalere....

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Mvh. FLEX

Hej Flex

Jeg mener at lyddrengene på et tidspunkt solgte Coldrays til en rimelig penge.

4 stk. kr 600 - ( men med stål forståes )

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Tillykke med de to tårne Flex. Jeg tror jeg snart skal en tur forbi lyddrengene og ligge øre til Emilie. Jeg købte Coldrays de store med keramik hos lyddrengene og jeg mener jeg gav ca. 1000,- for 4 stk.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hede skrev:
Hej

Tillykke med de to tårne Flex. Jeg tror jeg snart skal en tur forbi lyddrengene og ligge øre til Emilie. Jeg købte Coldrays de store med keramik hos lyddrengene og jeg mener jeg gav ca. 1000,- for 4 stk.

Hej Hede

Så er vi ved at være nede i en pris der er til at betale.  Jeg smutter en tur forbi dem i eftermiddag.

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes