Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
en stor tak for invitationen og en hyggelig stund fra den modsatte ende af byen.
Emilie fik vist hvad de kunne, og den smule der var at udsætte på lyden blev med tysk effektivitet demonstreret hovedsageligt var rummet.
at det så herligt ud (også dine hjemmelavede borde) gjorde ikke oplevelsen ringere. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klarheden fra COldRays er virkelig overbevisende. Og på flere områder er jeg enig med dig i din beskrivelse af deres formåen.
Selv har jeg solgt mine efter en periode på ½ år. Det blev lige lovlig klart, jeg havde PP under alle apparater og under højtalere også, men der manglede tilsidst korpus, en naturlig fylde så at sige. Det blev så ciffontyndt og sart
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
en stor tak for invitationen og en hyggelig stund fra den modsatte ende af byen.
Emilie fik vist hvad de kunne, og den smule der var at udsætte på lyden blev med tysk effektivitet demonstreret hovedsageligt var rummet.
at det så herligt ud (også dine hjemmelavede borde) gjorde ikke oplevelsen ringere.
|
|
|
Kunne du uddybe setupéts "kunnen" en anelse...?
Specielt diskanten vil jeg gerne høre mere om, men også dynamikken, 3D , etc... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
også en tak for en fornøjelig eftermiddag fra mig.. det var bestemt et møde jeg havde set frem til, og jeg må indrømme at mange af mine tidligere udtalelser om Emilie blev gjort til skamme. Du mangler stadig de tæpper, og andet godt for at få dæmpet rummet. Rammsteins Keine Lust, Nils Lofgrens 'puttin out fires', Keb Mo's 'let your light shine', Yellos ' Planet Dada (flamboyant)' og ikke mindst 50 cents 'patiently waiting' lød direkte forkert i mine ører.. men samtidig var der en stue der spillede mere med, end hvad godt er.
Min endelige dom over Emilie S3, må vente til du har fået styr på stuen. Men indtil videre er mine oplevelser stærkt forandret, over de højttalere er begyndt at spille godt, men ikke godt nok. endnu..
ser frem til mere..
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, hvad angår perspektivet, især i dybden var det knivskarpt, ingen slinger i valsen her. den nedre bund manglede kun det allerdybeste, og den lettere sløvhed der var til stede tilskriver jeg den stakkels densen amp.
personligt manglede jeg noget mere direkte dynamik, og noget mere gang i den og attack i diskanten, men det var samtidigt tydeligt (for mig) at rummet havde så stor en indflydelse at jeg nægter at lade de negative indtryk skinne alt for tydeligt igennem, og at der her er tale om et setup der med en anden amp og et forbedret lytterum kan blive formidabelt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften på sitet, kære venner.
Endnu en gang tak for en ganske hyggelig eftermiddag.
Om de numre som Witzel synes lød forkert, vil jeg ikke udtale mig om, for hvem siger at de skal lyde som de evt. gør på andre set-up's? Men, som du så rigtigt siger, Witzel, så lød de forkert i dine ører. Det er helt sikkert, at Rammstein ikke var til UG, dertil havde rummet for stor indflydelse. Jeg håber, at jeg ganske hurtigt kan få styr på de værste resonanser med nogle tæpper...kommer tid, kommer råd.
At diskanten mangler attack og der skulle være mangel på direkte dynamik, må jeg stille mig helt uforstående overfor. Jeg synes, diskanten er fremragende og har alt den attack, der skal til. Men, ikke to sæt ører hører ens.
Jeg håber I er klar på en ny lytter, når rummet er blevet optimeret i nær fremtid.
Det glæder mig, at jeg ikke er den eneste, der kan høre, at EMILIE S3 har et stort potentiale, og som Kim Olsen så rigtigt påpeger: "Det kan blive formidabelt".
På snarligt gensyn til et par forhåbentligt hyggelige timer i Casa Flex.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også kun tilslutte mig et stort tak for en rigtig hyggelig eftermiddag.
Der er bestemt potentiale til et meget lækkert velspillende setup når det kommer styr på resonansen fra rummet.
Den "runde" lyd som jeg refererede til, har helt sikkert også skyldes rummets klang. Det blev tiltider udefineret hvad der blev formidlet i den nedre mellemtone og bas området (i musik med kraftig og dyb basgengivelse) - igen grundet rummets indflydelse.
Jeg er bestemt frisk på at vende tilbage når du har fået arrangeret dæmpeplader med lærrede på.
Det nummer jeg satte på med saxofon-introen var til gengæld lige i skabet!!! Det blev virkelig leveret intenst og direkte på den lækre måde, der manglede intet i gengivelsen.
Nummeret der er tale om er Joshua Redman, Freedom in the Grove, track 1: Hide and Seek

En rigtig lækker skive med sax og lækkert groove i den jazzede genre.
- BR
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Kan også kun tilslutte mig et stort tak for en rigtig hyggelig eftermiddag.
Der er bestemt potentiale til et meget lækkert velspillende setup når det kommer styr på resonansen fra rummet.
Den "runde" lyd som jeg refererede til, har helt sikkert også skyldes rummets klang. Det blev tiltider udefineret hvad der blev formidlet i den nedre mellemtone og bas området (i musik med kraftig og dyb basgengivelse) - igen grundet rummets indflydelse.
Jeg er bestemt frisk på at vende tilbage når du har fået arrangeret dæmpeplader med lærrede på.
Det nummer jeg satte på med saxofon-introen var til gengæld lige i skabet!!! Det blev virkelig leveret intenst og direkte på den lækre måde, der manglede intet i gengivelsen.
Nummeret der er tale om er Joshua Redman, Freedom in the Grove, track 1: Hide and Seek

En rigtig lækker skive med sax og lækkert groove i den jazzede genre.
- BR
|
|
|
God aften Bjarke.
Du skal være velkommen en anden gang, og håber desuden at du selv indbyder til en lign. seance, så vi kan få hørt lidt på dine DIY-projekter...de ser spændende ud.
Med hensyn til Joshua Redman, så kan jeg kun føje mig til koret. Den sad nemlig lige i skabet. Et super nummer...ærgeligt, at vi ikke hørte mere af pladen, men det kan vi jo gøre ved en anden lejlighed. Det var intet mindre end klasse .
Det er en skive, der helt sikkert skal hjem og stå på hylden sammen med resten af samlingen.
På snarligt gensyn.
FLEX
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu vi er ved musikken, så spillede du i starten noget orkester musik der lavede cover af en masse film temaer, tør man spørger hvem det var og fra hvilken plade?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
|
|
|
jeg kunne ikke være mere enig.. det er nok den bedste 'gengivelse' af det nummer, jeg har hørt til dato.. virkelig smukt.
de mangler, jeg savner er også i den nedre mellemtone.. igen, jeg håber virkelig det er rummet der gør det så frembrusende..
Al Agamis version af 'vicious' var meget tæt på, hvordan jeg synes den skal leveres. Kun overgået af den lyd jeg har hjemme lige pt.
Der blev spurgt til en enkelt af mine medbragte skiver, og det var Randi Laubek - Almost Gracefully .. den kan varmt anbefales.
btw .. Gl Jas spurgte lidt til hvordan vi opfattede båndet. og jeg må indrømme at jeg ikke er for vild med bånddiskanter normalt, men Emilies har givet mig lysten til at lytte mere. Det var en god oplevelse. og bestemt en af højttalerens stærke sider
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Du skal være velkommen en anden gang, og håber desuden at du selv indbyder til en lign. seance, så vi kan få hørt lidt på dine DIY-projekter...de ser spændende ud.
|
|
|
Der kan snildt laves en lytte seance på undertegnedes domæne - nu er det jo ikke det store stereo setup jeg har, men det gør det bestemt hæderligt som ss-opsætning.
FLEX skrev:
Med hensyn til Joshua Redman, så kan jeg kun føje mig til koret. Den sad nemlig lige i skabet. Et super nummer...ærgeligt, at vi ikke hørte mere af pladen, men det kan vi jo gøre ved en anden lejlighed. Det var intet mindre end klasse .
Det er en skive, der helt sikkert skal hjem og stå på hylden sammen med resten af samlingen.
På snarligt gensyn.
FLEX
|
|
|
Lige mine ord - jeg er lige ved at gå så vidt at sige, at denne skive er en "must have" hvis man er til jazz.
Og på snarligt gensyn herfra også.
- BR
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
nu vi er ved musikken, så spillede du i starten noget orkester musik der lavede cover af en masse film temaer, tør man spørger hvem det var og fra hvilken plade? |
|
|
Ja, det var bestemt meget interessant!
Der er ikke noget som en tuba der giver den gas med det vilde riff 
- BR
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
nu vi er ved musikken, så spillede du i starten noget orkester musik der lavede cover af en masse film temaer, tør man spørger hvem det var og fra hvilken plade? |
|
|
Det drejer sig om et russisk orkester, der hedder 4:15 (skyldes, at de mødes hver fredag eftermiddag og øver). Det er en samling amatørmusikere, der bare nyder at spille musik sammen, át de så gør det til UG med kryds og slange er en anden side af sagen. Indspilningen er ganske enkelt i en klasse for sig og jeg kan ik' sige andet end "DET HOLDER!"
mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halopsa venner.
Så blev der bestil musik til EMILIE-pigen .
Joshua Redman er netop bestilt i Englang til den nette sum af 7.23£. Ganske billigt, taget i betragtning af, at der er tale om en "Gudeskive". Et best buy...Lige som EMILIE.
Mvh. FLEX
NB: Jeg takker Bjarke for at ha' medbragt en så fin skive til den føromtalte lyttesession i Casa Flex.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Så blev der bestil musik til EMILIE-pigen .
|
|
|
Lækkert!
FLEX skrev:
NB: Jeg takker Bjarke for at ha' medbragt en så fin skive til den føromtalte lyttesession i Casa Flex.
|
|
|
Ingen problem, dit grej fortjener den bedste vellyd 
- BR
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gode broder FLEX
Jeps, undertegnede takker ogsaa for en hyggelig eftermiddag. Spændende at faa muligheden for at lytte til frk. EMILIE. Syntes personligt at kritikken er for kontant.
De besidder absolut nogle gode dyder....... Dynamik, soundstage, perspektiv var nogle af dyderne som jeg syntes rigtig godt om. Det til trods at lytterummet langt fra var optimeret. Men det skal nok komme hen af vejen. Rom blev som sagt ikke bygget paa en dag.
Intet er som bekendt perfekt, ej heller Eben. Eben spiller anderledes end jeg er vant til, specielt i top/mellemtonen. Stemmer lyder bla. mere komprimeret og lukket end jeg normalt oplever hjemme hos eks. mig selv. Bunden er ligeledes stram, selvom de dybeste oktaver udebliver. Dette rokker bestemt ikke ved et meget fint helhedsindtryk.
Broder FLEX har absolut grund til at være lykkelig for sit grej inkl. frk. EMILIE. Naar lytterummet engang er blevet optimeret, vil dette setup uden tvivl hæve niveauet til nye højder.
En ting er et uomtvisteligt faktum: Dette setup spiller sgu musik, hvilket er en af de fineste dyder et setup kan have !
WAY TO GO MY FRIEND 
Glæder mig til en ny omgang munkedrik og orgelmusik naar lejligheden byder sig
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Joshua Redman er netop bestilt i Englang til den nette sum af 7.23£. Ganske billigt, taget i betragtning af, at der er tale om en "Gudeskive". Et best buy...Lige som EMILIE.
|
|
|
Hvis man ikke har mod på at købe i udlandet, så burde www.jazzmusic.dk også have den hjemme. Skiven kan findes vha. af søgefunktionen på siden.
- BR
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke I kan få JB til at lave en tunedem ???
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Mon ikke I kan få JB til at lave en tunedem ??? |
|
|
Godaften Kontrast.
Det kan godt være, at den gamle her er lidt mat i betrækket i dag, efter at ha' skovlet, blandet og kørt 4 kubikmeter beton i løbet af dagen. ...Uha mine hænder gør ondt....Men, hvad er det lige du mener med en "tunedem" og hvem er JB?
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fyr der har huseret herinde i tidernes morgen, som jeg kan se på gamle tråde der var megalange. Han er Linn fanatiker og har godt fat om en speciel måde at sætte højttalere op på. Og det virker, må man sige!!
Kan ikke lige huske hvor tunedem omtales på en tråd, men prøv at søge efter ordet på google eller på Linns jemmeside. Kurt Kubik har skrevet om det på en tråd her for ganske nylig. Ham og Jonas Bojer, tror jeg han hdeer, er vist venner.
|
Til top |
|
|