Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 07:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: DENSEN set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Her er genvejen:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78 53&KW=Tunedem
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Her er genvejen:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78 53&KW=Tunedem

Linket virker ikke, min ven. Men ellers skal du have tak for responsen.

FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

http://www.aarhushifi.dk/reftune.htm

Det gør det her til gengæld.

Og søg derefter her på sitet under ALLE FORA og TUNEDEM så får du Kurts indlæg

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

http://www.aarhushifi.dk/reftune.htm

Det gør det her til gengæld.

Og søg derefter her på sitet under ALLE FORA og TUNEDEM så får du Kurts indlæg

Tak, så kører det.

Mvh. FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 05 August 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

God formiddag, for det er sandt at sige en rigtig god formiddag...fruen er på job, knægten er i dagpleje og undertegnede er alene hjemme.

Så, er der ankommet en lille pakke med gooddies fra Himmerland. Der er tale om Cold Rays steel.

Jeg fik først monteret første sæt under amp'en...Vupti, hvad var lige det, der skete. Der blev i den grad gjort noget ved detaljerinegen og de luftige detaljer. Lige pludeselig var der mulighed for at spille langt højere uden det kom til at lyde roddet og resonansrungende.

Næste sæt røg under spillen...med samme resultat tilfølje. Beat 400+, der ikke er kendt for at være verdens mest detaljerede afspiller, men rig på musikalitet og dynamisk formåen, fik føjet et nyt kapitel til historeien...mere luftig og detaljeringsgraden fik enddog et kraftigt løft. En meget stor forbedring.

Endnu et sæt blev smidt på set-upet, men denne gang under rack'et. Jeg kan nu sige, at der ik' er mange resonanser tilbage i mit kloster. Sammen med de nye tæpper. udgør Cold Rays det, måske ikke ultimative tweak, men jeg er godt på vej. Der er virkelig tale om vellyd i Casa Flex.

Marcus Miller "Live and More" får virkelig lov til at folde sig ud...der bliver spillet højt og jeg er på ingen måde træt i øren eller hovedet...det lyder bare så rigtigt.

EMILIE S3 spiller med større glæde end tidligere oplevet. Hurtighed, 3D, transparence og en utrolig punktformig basgengivelse er nøgleordene for mit set-up.......tænk, hvad de nye kabler fra NordOst ikke ville kunne bidrage med i fremtiden, thi de er ganske enkelt fremragende.

Dynamiske hilsner

FLEX

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hopla i Tweak`s

Sådan en gang Coldrays, er slet ikke værst. På de fleste setups, er der tale om betydeligt løft på samtlige parametre, og slutteligt kan der spilles højere uden musikken "klumper"...

Eksperimenter en smule med placeringen. Der er vitterlig forskel på performence, alt efter placering. Her på slottet er der EN i front, næsten ude ved forpladen, og 2 bagtil, placeret på forsiden af originalstøtten, dog "vinklet" ind mod midten...

Held med det hele. Måske det bliver keramiske kugler næste gang

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 05 August 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hopla i Tweak`s

Sådan en gang Coldrays, er slet ikke værst. På de fleste setups, er der tale om betydeligt løft på samtlige parametre, og slutteligt kan der spilles højere uden musikken "klumper"...

Eksperimenter en smule med placeringen. Der er vitterlig forskel på performence, alt efter placering. Her på slottet er der EN i front, næsten ude ved forpladen, og 2 bagtil, placeret på forsiden af originalstøtten, dog "vinklet" ind mod midten...

Held med det hele. Måske det bliver keramiske kugler næste gang

Har leget en del med Coldrays hele aftenen og jeg synes det bedste resultat opnås ved at placere 2 stk. i fronten og en bagpå. Ved den omvendte konstellation virkede dt hele en smule ustabilt og som om, at spillen tippede mod venstre.

Har du forresten prøvet at vende Coldrays med spidsen ned mod pladen og hvad siger dine erfaringer dig er den bedste løsning?

Keramik er der kun blevet råd til under mine EMILIE S3, men det virker til gengæld også over al forventning. Det kunne være fint at prøve keramikversionen under Densen også....kommer tid, kommer råd.

FLEX

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=FLEX]

Har du forresten prøvet at vende Coldrays med spidsen ned mod pladen og hvad siger dine erfaringer dig er den bedste løsning?

[QUOTE]

Har ikke leget med Coldrays "opside-down", men det skal da prøves. Umiddelbart er jeg betænkelig ved stabiliteten....

Og tiden nærmer sig for en gedigen lytteseance. Wartburgen er tæt på næsten toptrimmet, og er klar til at indtage det fynske højland, som en anden Basso
 "See you soon, old chap"...

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Ohøj i morgensynagogen

Undertegnede og "Ronin"  havde indbudt sig selv til en lyttesession hos Flex, men Ronin var desværre blevet ramt af  "vienna-titis"(migræne), og måtte melde afbud. Men Wartburgen var toptrimmet, så "vi" bankede ned over de jyske stepper med kurs mod den fynske hovedstad. Og heldigvis for det...

Det var nemmerlig en sand fornøjelse at lægge øre til lyden fra Flexés system. Det er tydeligt at der er justeret og afprøvet mht. opstilling, og det har båret frugt. S-3 leverer i samarbejde med resten af systemet, et fornemt lydbillede. Der er et glimrende perspektiv i lydbilledet med både bredde og dybde, der er dynamik og præcision, og hele lydbilledet serveres med flot sammenhænge.

Hvis det ikke er nævnt før, så kommer det her. Den bånddiskant der sidder i Raidhos produkter, er ganske enkelt helt i særklasse. Der er dømt stærkt vanedannede diskantlyd. Intet ringeri, ingen kompression, men blot naturlig og levende performence. Bækkener serveres sprøde og luftige, og nyder stor retfærdighed til det sublime jazz-spil som fx. Alex Riel præsterer.

Trommer, bas og guitar er guf for S-3, så uanset om vi lyttede på Bjørn Berge, Ulf Wakenius, Diana Krall, NHØP, Blue Mann Group(oma), var det en sand fornøjelse at opleve lydbilledet. Præcist, harmonisk, naturligt og medrivende er mine umiddelbare musikalske betegnelser. Naturligvis vil der altid være enkelte ræsonnerende områder, men kan man ikke se gennem dette, bliver man en stresset person. Den sidste musik-perle var en sand "hårrejsende" lydoplevelse: Chris Minh Dokey & Diana Reeves. Et sjældent flot og imponerende nummer, der i den grad blev serveret til ug!

Godt gået Flex. Musik med nerve og energi. Intet mudder i bassen, ingen grums i mellemtonen. Musikken kommer sq ud i lokalet, man involveres og det er jo målet

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 08 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

God aften Gl. Jas.

Det var så sandt at sige en fornøjelig dag/aften. Synd Ronin var ramt af Lucifers vrede, men han skal ikke blive snydt, så vi laver bare en ny lytteseance i nær fremtid.

Nu, hvor Valhalla får lov til at slå sine folder i Casa Flex, i hvert fald i en rum tid, er der virkelig blevet åbnet for Pandora's Box...Musikken emmer af liv og perspektivet er blevet så meget større. Jeg er virkelig imponeret over den performance som Valhalla ligger for dagen. Og set i lyset af det løft sådan et interconnect giver, ja så er sådan en investering jo peanuts....næsten.

Det er bestemt et kabel, der står højt på min ønskeliste til jul.

Nu venter jeg bare på Mini Sub'en skal gøre sin entre, så Casa Flex kan blive overstrømmet med yderligere vellyd.

På snarligt gensyn, kære ven.

FLEX

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Nu, hvor Valhalla får lov til at slå sine folder i Casa Flex, i hvert fald i en rum tid, er der virkelig blevet åbnet for Pandora's Box...Musikken emmer af liv og perspektivet er blevet så meget større. Jeg er virkelig imponeret over den performance som Valhalla ligger for dagen. Og set i lyset af det løft sådan et interconnect giver, ja så er sådan en investering jo peanuts....næsten.

Det er bestemt et kabel, der står højt på min ønskeliste til jul.

Hopla i "Valhalla"

Vi må nok konkludere der skete ting og sager på den positive liste da Valhalla "hoppede" på Densen og Emilie 
Det er egentlig ret imponerende at sådan et par forbandede små "stænger" i den grad kan løfte lyden, men det er bare sådan!

Lidt underligt at enkelte til stadighed negligerer interconncts betydning, men så kan de vel blot komme forbi Casa Flex?

Men du har et problem nu gode Flex. Når man først har haft "Valle" på systemet, er det mere end svært at undvære. Anyway, det med peanuts finder vi ud af.

Fortsat god fornøjelse med "Valle", og den fede musik du spiller

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 09 September 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Halopsa.

Det er ganske sandt, at disse fantastiske interconnects fra NordOst gjorde, og gør til stadighed, underværker på lydbilledet. Det er sgu fedt, når eksempelvis anslaget på guitarkroppen fra Michael Hedges kommer med sådan en autensitet, finesse og punktformighed, at man automatisk ryger en meter tilbage i Ron Arad stolen...ganske imponerende.

Jeg har det på samme måde med N.O. Valhalla som jeg har det med Hr. Børresens bånd....giv mig mere. Lad det aldrig stoppe!

Så nu hvor Casa Flex har fået nyt låg på væggene, så er der tid til at rasle med kirkebøssen endnu en gang. Valhalla SKAL i nær fremtid være en integreret del af mit set-up....der røg fruens nye varmluftovn.

Hvis folk har svært ved at forstå, hvor fremragende Valhalla er og hvor godt det lyder sammen med EMILIE S3....tjaaa, så kunne det være man skulle slå et smut forbi Casa Flex ved lejlighed.....om ikke andet, så skal vi nok få en del smagsprøver på Valhallas enestående evner, når www.HighFi.dk i samarbejde med Lars Kristensen arrangerer demo af de nye skind fra NordOst og højttalere fra Raidho i November. I'll be there.

FLEX in heaven

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 September 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Med hensyn til Joshua Redman, så kan jeg kun føje mig til koret. Den sad nemlig lige i skabet. Et super nummer...ærgeligt, at vi ikke hørte mere af pladen, men det kan vi jo gøre ved en anden lejlighed. Det var intet mindre end klasse.

Det er en skive, der helt sikkert skal hjem og stå på hylden sammen med resten af samlingen.

Måske dette link kunne have din interesse Rune - jeg synes du burde give den et lyt på dit toptunede grej!

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 09 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Halløj Bjarke.

Det skal være mig en fornøjelse at hjemføre den nye skive med Joshua Redman. Den forrige skive som du medbragte hin tid, er hjemskaffet og får lov til at snurre lystigt i spillen, forholdsvis ofte...en dejlig skive.

Du har så ganske ret, kære ven. Mit set-up er ved at være toptunet. Med nye tæpper på gulve og 10 stk. lærreder i 30x30x5 på bagvæggen, (alle beklædt med akustilux på bagsiden) samt Cold Rays hele vejen rundt, er der ved at være styr på de værste unoder.

Du må jo stikke snuden forbi ved lejlighed.

Mvh.

FLEX

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 09 September 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er bestemt frisk på en lyttesession i den nærmeste fremtid - det skal være mig en fornøjelse. Lad os snakkes ved omkring det.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 11 September 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

God aften.

Nu har jeg jo talt vidt og bredt om de nye tæpper, den akustiske dæmpning på væggene samt Valhallas indtog i Casa Flex. Valhalla er dog kun til låns, og jeg er ganske sikker på, at jeg græder af hele mit hjerte, når de igen skal hjem til Himmerland.

I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder af de seneste tiltag.

De 5 dæmpeplader, der befinder sig bagved hver speaker

En enkelt dæmpeplade/lærred set tæt på. Det drejer sig om malerlærred med de fysiske mål på 30x30x5 cm og er derefter præget med spartelmasse. Indvendigt er de beklædt med akustilux....kan kun sige, at de har en hørbar effekt.

Fronterne fra EMILIE S3 er som bekendt magnetiske og kan derfor monteres bagved mit set-up, direkte på radiatoren. De skal jo ik' sidde på en så smuk speaker, når den lyder bedst uden. Fruen synes iøvrigt, at det er en smart løsning, da de ikke længere behøves at stå i hjørnet ved reolen.

Ormegården set bagfra. Nordost og et enkelt Audioquest powerkabel på spillen. Skal skiftes med et N.O. Vishnu i fremtiden.

N.O. Valhalla fra Beat 400+ til Beat 100. Et fantastisk kabel, der endvidere gør sig godt rent æstetisk.

Coldray på Beat 400+

Coldray på Beat 100 Mk.V

Det samlede set-up med det nye og ganske kraftige tæppe.

Det var alt for denne gang. Jeg vender tilbage med lidt flere billeder, når Isotek Mini Sub GII dukker op. Den skulle gerne dukke op i den kommende uge. Det skal nok blive spændende.

Mvh. Flex

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 12 September 2005 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

det ser rigtigt lækkert ud, de dæmpe materialer er virkelit priken over i'et i lytterummet, for selve setup'et er jo frugt fra det forbudte træ.

jeg må indrømme at dine dæmpematerialer er noget kønnere end mine

når den engang kommer tilbage er du stadigvæk velkommen til at låne en anden forstærker

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Halløj gamle svajer!.

Dejlige billeder,det er helt uvirkeligt,hvilken ny verden der åbnede sig da valhalla blev spændt for,imponerende hvad en meter N.O af den fineste kvilitet kan gøre til forskel!. Vanedannende!!!!.

Glæder mig ligeså meget som dig til den isotek kommer med landposten!,det bliver stort.

FB

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Det samlede set-up med det nye og ganske kraftige tæppe.

Det var alt for denne gang. Jeg vender tilbage med lidt flere billeder, når Isotek Mini Sub GII dukker op. Den skulle gerne dukke op i den kommende uge. Det skal nok blive spændende.

Mvh. Flex

Hopla i lydbilledet

Det ser jo stadig godt ud i hifistuen Flex...Det bliver ret spændende med denne nye sag : Isotek GII....jeg ser meget frem til at skulle høre, et ellers vellydende system, med denne nyhed spændt for! Ronin og jeg har markeret d. 1/10, og Warthburgen har fået poleret navkapsler, så vi er klar.

P.S. Emilie S-3 er foruden vellyden, også et flot møbel

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 27 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Så blev der tid til endnu en investering igen.

Denne gang har jeg kastet mig over en RIAA. Jeg har netop købt en DP-01 MM-stage fra DENSEN. Og jeg må i samme åndedrag tilstå, at det er et fremragende RIAA-kort, der er blevet installeret internt i min BEAT 100.

Hvis der er noget, der halter i den forbindelse, så må det bestemt være den snart 15 år gamle plov fra DENON, (en DP-37F med Ortofon M20 OM Super pick-up). Det må klart være den, der skal skiftes med en ClearAudio Emotion, når der bliver plads i det trange Hi-Fi-budget.

Jeg tror dog, at det ville være godt med nogle lidt mere bastunge kabler fra pladespilleren. Det er de originale, der er fastmonteret, der sidder på pladespilleren, men det kan man jo altid skifte, med lidt fingersnilde.

Måske, der er en. der evt. kan anbefale et kabel, der kan give lidt mere i bassen?

Vender tilbage med lidt flere indtryk, når ploven har roteret en rum tid.

Mvh. FLEX

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum