Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Blev det en aha-oplevelse eller ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hello mister Highend.

Tja...hvad skal jeg skrive.....der er ikke noget der overgår MIT og iøvrigt kablerne fra Nirvarna...som i mine ører iøvrigt har helt samme klangegenskaber.

Van den Hul...næ, det tror jeg ikke helt på.

Man får ikke det hele for det halve. MIT er blandt kongerne. Dette er inddiskutabelt....og så gælder det bare om at finde kombinationen mellem kabler og stereoanlægget....hvor svært kan det være.

Mr. Highend......behold dine MIT.... Jeg er ret sikker på, at det stadig er det bedste.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Tak for de mange gode kommentarer og meninger. Ja sammensætningen af anlæg er helt sikkert vigtig.

Om det er hokus pokus, økonomi, guru-dyrkelse eller udviklingsteknologi - ja jeg ved det ikke.

Et par billeder til at fortsætte på!!!!!

19/12 fjernet

Spændende debat! Det der har været det sjove set fra min side er, at jeg har fulgt de mange meninger og diskussioner på nettet på de forskellige links. Jeg har selv været i stand til at lave en meget præcis A-B test, idet jeg har haft kabler til hele linien (cd-forforstærker-effektforstærker-højttaler) med begge kabler - "VDH the Second og the Inspiration" og "MIT Shotgun" hele vejen.

Resultatet - JA, JA!!

PS! Nu er det snart tid til at lukke spøgelserne ud! Håber ikke på for mange "Ghostbusters" - altså dem der ikke ved hvad......

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Lad os høre Jeg kan næsten gætte hvad det bliver...Du har jo gyldne ører.

Mvh

Dr. Lyd

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej!

"Morgenstund har guld i mund"!!!!!!

Jeg ved ikke, hvem det var der skrev det - men om det også var i øret. Tja som gammel overlærer kan det jo godt være, at man ikke husker alle detaljer!

19/12 fjernet

Et kan jeg dog sige - "at man skal ha´ hørt for at vide og ikke bare ....."

Og som "Linie 3" siger "man husker ikke så godt, man høre ikke så godt og man ...... husker ikke så godt", når man er blevet gammel.

Så mon ikke det er godt at prøve de 2 kabeltyper i forlængelse af hinanden??? Sådan lidt A - B test altså.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Man får ikke det hele for det halve.

Nå nej... det er jo kun godt, hvis det har været dyrt, og er blevet leveret i en fin træ-æske.

Så er det vel også "synd for signalet" at det skal igennem de formastelige vandenhul-kabler i Mortens Extremaer... (?)

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hehe ... vi vil høre nogle resultater fra dine test NU

Man kan ikke holde os for nar på denne vis .... 

SATMIT

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hva så, Hr. High End, bliver det til noget? Synes du går rundt og gejler en stemning op, men kommer ikke med resultater eller mellemresultater fra kabeltesten?

MIT kan vel sagtens vise sig at være bedre end VdH, som pludselig og uden påviselig grund, er blevet det hotte lige for tiden her på sitet.

Hvem siger der er VdH i Extremaen? Og hvem ved det med sikkerhed??

Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
[QUOTE=270961]

Nå nej... det er jo kun godt, hvis det har været dyrt, og er blevet leveret i en fin træ-æske.  Dyrt ???? Alt er relativt. Du er jo heller ikke i besiddelse af den billigste anlæg

Så er det vel også "synd for signalet" at det skal igennem de formastelige vandenhul-kabler i Mortens Extremaer... (?)

---------------------------

Træ-æske......næ...papkarton 

MIT, van den Hul....kombinationen og hvad man lægger vægt på i gengivelsen må være afgørende. Hvad der ligger i højtaleren er vel ikke afgørende for om det skal være det samme som skal "ligge" mellem højtaler og forstærker....for så var der mange der skulle bruge NKT kabler eller lignende.

Køb noget musik.....det er der noget ved.

Mvh

Dr. Lyd

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

blueyes skrev:

Hva så, Hr. High End, bliver det til noget? Synes du går rundt og gejler en stemning op, men kommer ikke med resultater eller mellemresultater fra kabeltesten?

MIT kan vel sagtens vise sig at være bedre end VdH, som pludselig og uden påviselig grund, er blevet det hotte lige for tiden her på sitet.

Det er nok mere sandsynligt, at der er brugt VdH end MIT internt. Jeg har selv MIT MAGNUM M1 kablet og det forekommer særdeles uegnet til intern wiring

Iøvrigt lavede jeg selv en test af det kabel og et par af VdHs på et tidspunkt. Det var på mine B&W 801D. Jeg beholdte da også mit MIT kabel. Specielt lydbilledet var jeg ikke tilfreds med på VdH.

Jeg har selv gået lidt i Extrema tanker, men efter at have læst om effektkravene ifm den højttaler, ved jeg nu ikke.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:
blueyes skrev:

Det er nok mere sandsynligt, at der er brugt VdH end MIT internt. Jeg har selv MIT MAGNUM M1 kablet og det forekommer særdeles uegnet til intern wiring

Iøvrigt lavede jeg selv en test af det kabel og et par af VdHs på et tidspunkt. Det var på mine B&W 801D. Jeg beholdte da også mit MIT kabel. Specielt lydbilledet var jeg ikke tilfreds med på VdH.

Jeg har selv gået lidt i Extrema tanker, men efter at have læst om effektkravene ifm den højttaler, ved jeg nu ikke.

Extrema skal bare have et stort los i røven med en Krell FPB600 - findes for små US$4000

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Van den Hul bruges til intern wirering af flere højttalerfabrikanter såsom B&W og Sonus Faber så vidt jeg ved...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Van den Hul bruges til intern wirering af flere højttalerfabrikanter såsom B&W og Sonus Faber så vidt jeg ved...

Jeps også i mine Tannoy´s.

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan jeg se på andre tråde, andre stedr. Men der er så osse tale om andre modeller fra VDH end inspiration og carbon. Det er the breeze og the wind de bruger nogle steder, og de fleste steder er det med HT-fabrikantens eget navn påtrykt kablet, så hvad hedder kablet så?
Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Bundgård skrev:
blueyes skrev:

Extrema skal bare have et stort los i røven med en Krell FPB600 - findes for små US$4000

Ved du hvor man kan opdrive Extrema idag?. Synes der er meget langt imellem dem.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Det er ikke længe siden at der var et sæt til salg her på marked til 34.000,- (de er sikkert solgt)

- ellers er det amerikanske marked stedet hvor de nogle gange kan findes -og iøvrigt også Italien har jeg ladet mig fortælle.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

blueyes skrev:
Ja, det kan jeg se på andre tråde, andre stedr. Men der er så osse tale om andre modeller fra VDH end inspiration og carbon. Det er the breeze og the wind de bruger nogle steder, og de fleste steder er det med HT-fabrikantens eget navn påtrykt kablet, så hvad hedder kablet så?

Godt spørgsmål...

Det "tricky" ved Van den Hul er deres alsidighed. De har alskens forskellige kabler med forskellige "filosofier" og klang/lyd.

Der er både en fordel og en ulempe. Der er næsten noget for alle, men til gengæld skal man sandsynligvis lede længe. Personligt synes jeg om Van den Hul i den billige kategori hvor andre "billige" kabler har svært ved at følge med. Men der er jo en lang tråd om det herinde et sted...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
MaltheK skrev:
[QUOTE=270961]

Nå nej... det er jo kun godt, hvis det har været dyrt, og er blevet leveret i en fin træ-æske.  Dyrt ???? Alt er relativt. Du er jo heller ikke i besiddelse af den billigste anlæg

---------------------------

Træ-æske......næ...papkarton 

MIT, van den Hul....kombinationen og hvad man lægger vægt på i gengivelsen må være afgørende. Hvad der ligger i højtaleren er vel ikke afgørende for om det skal være det samme som skal "ligge" mellem højtaler og forstærker....for så var der mange der skulle bruge NKT kabler eller lignende.

Køb noget musik.....det er der noget ved.

Mvh

Dr. Lyd

Nej, jeg ved godt at træerne ikke vokser ind i himlen.

Men jeg opponerede mod den holdning at det skal være dyrt for at være godt - dog er det en udbredt holdning hos mange (og måske også hos dig?).

Teknologien har vist efterhånden overhalet det retfærdige i de tårnhøje kabel-priser.

Hvem gider i dag købe 2 x 3 m NO SPM til fuld pris? Da gør eks et VDH Inspiration til 5000,- det langt bedre i mine øjne.

Men ellers helt enig med dig! Kabelvalget er en kombination af alle mulige faktorer. Hvad der duer hos den ene, kan være det helt forkerte hos den anden.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu aldrig at teknologi har haft særligt meget med prisen at gøre - desværre. Men markedsføringsbudget måske ... både på den ene og på den anden måde.

Ingen tvivl om at der er mange bud på det bedste kabel ... men det er jo ikke engang sikkert at man nødvendigvis fortrækker den dyreste model i serien ... tag f.eks. Kubik der foretrækker de ældre varianter af et kabel - ja sådan er der så meget.

Personligt er jeg meget nysgerrig omkring V.d.h. kabler, så nu vi snart have et svar fra mr. highend.

SATMIT

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej I utålmodige!

Jeg kan kun sige at kabler er noget meget personligt i et anlæg og at begge disse to kabeltyper er gode!

Dog er der klasseforskel - såvel i pris som i lyd.

Disse kabler vandt - klart i en A-B test. Der var mere af det hele. Dette både hvis jeg brugte Madrigal-setup og/eller Sonus Faber Musica.

19/12 fjernet

Dog kan jeg godt forstå facinationen af VDH kablerne, idet de er rigtig gode - lidt mere up-front og ellers en masse af det der gør HIFI lytning til noget ophøjet.

Men sammenligner man kablerne direkte i madrigal-anlæget, så er det MIT der giver mest af det hele (rum, punktformighed og lidt mærkeligt set med den diskussion der har været på nettet - nuancer i bassen m.m.) Men spilles der med Sonus Faber Musica og Extrema, så kan jeg godt forstå at man bliver fascineret af VDH - det er et rigtig harmonisk kabel der ikke løber fra noget - og til prisen! Dog vil jeg sige, at jeg også har prøvet med MIT Shotgun hele veje i SF opsætningen og her spiller det altså også bare.

Skal man vælge vil jeg dog foretrække at man selv giver det et lyt. MIT eller VDH??? Jeg mener det kommer an på udgangspunktet (anlæg, økonomi, viden, muligheder, m.m.)

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes