Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
blueyes skrev:

Efter en del tests flere steder, er jeg selv kommet til den konklusion, at VdH HT-kabler har noget til fælles: de er behagesyge, spiller blødt, tilbagelænet og er bassvage. Diskanten er ikke-analytisk og jeg har dem mistænkt for at rulle af for tidligt, ihvertfald er de ikke så åbne som visse andre. Deres forcer er 3D og mellemtone, øvre bas.  

Det er simpelthen noget vrøvl - hvad baserer du det på? Hvilke HT-kabler har du hørt? (det må have været på verdens mest behagesyge, svampede elektronik).

Det kan jeg bare SLET ikke genkende - jeg kender ingen, der har hørt VdH, der kan....

MVH

Så - så. Rolig i dejen. Den blåøjede har sin menig, du har din, og sådan er det. Men jeg kender flere der har hørt Vdh, som finder dem en anelse svampede. Dem jeg har hørt afruller bestemt i toppen, og desuden snævrer de båndbredden, hvorfor de ikke er min kop the. Men alt er jo relativt, og passer de i den enkeltes setup, er det jo fint......

Mr. Highend, lad os komme til sagen.Det ser forbandet godt ud. Var den gode G&S med ..........................?

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

de er da godt nok noget større end man umiddelbart går og tror...

jeg glæder mig til en quick anmeldelse af dem.. ??du har jo en del erfaring med analoge forstærkere af de bedre, så lad os høre hvad du mener om soft-ice forstærke

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej Igen!

Flere billeder - hvordan tror I lyden var??

19/12 fjernet

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Det ser sku stygt ud, om de er flotte vil jeg ikke udtale mig om.

Der er vist kun EN der kan udtale sig om lyden og det er dig. Jeg har selv haft ICE på besøg og det var ikke lige min kop te, men ICE bliver vel også bedre med tiden.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik mfl.

Ja icen er brudt - spøgelserne har været her. Ikke for at blive, men på besøg. De kunne godt være blevet uden nogen skulle høre for det!

Om de er flotte - døm selv! - jeg synes det var noget af det bedste jeg havde set - uden at være seriefremstillet. Man må sige, at der fra første færd var respekt om disse "Ghosts" - bare udseendet og vægten kunne godt "skræmme" en "Ghostbuster" eller to. De er bare flotte og tunge - og noget større end jeg havde regnet med. Respekt her fra!

Til seancen var vi samlet 7 mand, som alle var superklar til at lytte.

Søren Bertram kom med 4 stk. asp1000w og en masse net- og højttalerkabler af egen konstruktion. Spændingen var i top.

I første omgang blev der lyttet til 2 stk. 1000w i biwire tilstand med 1 sæt Bertram signalkabler. Super lyd - varm - og let at lytte til. Slet ikke som jeg husker Icepower. Om det var bedre end min Proceed HPA2 - ja det må være op til ...... Jeg var ikke sikker.

Derpå kom der 4 x 1000w med et helt setup af Bertram Kabler - så kunne man høre der skete noget med lyden. Massere af overskud var til stede - som da Accuphase A60 x2 og LAMM monoblokkene var til stede. Der var bare nok af det hele - intet nævne og intet glemt. Om det var bedre en disse monsterforstærkere er lidt svært at afgøre, idet der helt afgjort var skiftet meget ud i kæden og der med garanti skulle justeres en del på forskellige ting for at få alt ud af anlægget. Men en ting var, at alle fik god musik for pengene - det var bare medrivende. Super kontrol og slet ingen "digital" sound - hvis man skulle sige et ord måtte det nærmest være "analog".

Icepowerforstærkerne er med i kapløbet om det bedste.

Prisen er også med......

Hvis man er i tvivl om dette bør man tage et lyt - jeg er sikker på at dette vil overbevise om "ICEN er brudt"

19/12 fjernet

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

De ligner jo næsten rejsekufferter. Er der nogen der har kigget indeni?. Kunne da være interessant at vide, hvad det er der kræver så meget plads. 

Mr. Highend: Fik du et indtryk af de kabler i forhold til MIT'erne?.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hej Bundgaard!

Efter sigende skulle der være ICE - og så selvfølgelig en masse strøm - hvis du er intresseret tror jeg gerne Søren Bertram vil svare dig på det. Der var ingen tvivl om at de havde væsentlig mere kontrol over sagerne end de ICE power forsrtærkere jeg har hørt før.

Med hensyn til sølv og MIT - svær sammenligning. Sølv passer ikke ind i mit eget setup, men er rigtig godt til The Ghost. Der var aldrig mulighed for en direkte sammenligning, idet der var for få MIT kabler. En blanding dur ikke.

Jeg kan kun sige, at jeg ved en senere lejlighed får lov at  låne sølv hele vejen rundt - så der vil jeg kunne bedømme Sørens Kabler rigtigt. Det skulle jo ikke gerne være halv-gjort.

Generelt vil jeg sige om sølv, at jeg personligt ikke har noget problem med dem, idet de med det rigtige setup spiller super godt. Eksempelvis bruger Gert fra High End Sound selvkonstruerede sølvkabler med LAMM forstærkerne og det spiller bare forrygende - helt op dil det bedste jeg kender. Omvendt vil der være anlæg -  eksempelvis Madrigal-anlæg, hvor de bare vil være for lyse og umusikalske at lytte til. Fornemmelsen af at de bare give hul igennem er selvfølgelig til stede, men det bliver bare ikke lyttevenligt nok. Om Sørens kabler har det på samme måde er jeg usikker på - det prøver jeg ved en senere lejlighed.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Bundgaard!

Efter sigende skulle der være ICE - og så selvfølgelig en masse strøm - hvis du er intresseret tror jeg gerne Søren Bertram vil svare dig på det. Der var ingen tvivl om at de havde væsentlig mere kontrol over sagerne end de ICE power forsrtærkere jeg har hørt før.

Med hensyn til sølv og MIT - svær sammenligning. Sølv passer ikke ind i mit eget setup, men er rigtig godt til The Ghost. Der var aldrig mulighed for en direkte sammenligning, idet der var for få MIT kabler. En blanding dur ikke.

Jeg kan kun sige, at jeg ved en senere lejlighed får lov at  låne sølv hele vejen rundt - så der vil jeg kunne bedømme Sørens Kabler rigtigt. Det skulle jo ikke gerne være halv-gjort.

Generelt vil jeg sige om sølv, at jeg personligt ikke har noget problem med dem, idet de med det rigtige setup spiller super godt. Eksempelvis bruger Gert fra High End Sound selvkonstruerede sølvkabler med LAMM forstærkerne og det spiller bare forrygende - helt op dil det bedste jeg kender. Omvendt vil der være anlæg -  eksempelvis Madrigal-anlæg, hvor de bare vil være for lyse og umusikalske at lytte til. Fornemmelsen af at de bare give hul igennem er selvfølgelig til stede, men det bliver bare ikke lyttevenligt nok. Om Sørens kabler har det på samme måde er jeg usikker på - det prøver jeg ved en senere lejlighed.

Helt enig i, at sølv har nogle kvaliteter. For mig har diskanten med sådanne kabler dog en tildens til at være lidt aggressiv. Men der findes sikkert undtagelser. På min ML 27.5 lyder det ikke godt. Lux M-05 blokkene spiller på en anden måde og her går det bedre.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej Bundgaard!

Jeg har også haft ml 27 - og prøvet sølv - her er jeg hlet enig med dig. Hvorfor det ikke går med Madrigals ting ved jeg ikke. Men det skal man holde sig væk fra - kobber gør det bedre her.

Har hørt at mange med rør er ville med sølv - og disse ICE har det også godt med sølv. Men i mit univers er det fint at forskellige anlæg kræver forskellige kabler. Tag nu for eksempel VDH og Sonus Faber - de fungere også med stor synergi. Her tror jeg bar man ska følge ørene og ikke navnet.

Og det med navnet er jo lige ved at være et problem for nogen - eller som en sort klud. Et alt for unuanceret syn synes jeg.

Jeg skal nok fortælle når jeg låner Bertams sølvkabler - jeg tror måske der kan ske ting og sager når hele linien er fra samme firma. Sådan har jeg oplevet det med flere kabelfirmaer (madrigel, MIT, Siltech, Supra, Analyse plus m.m.)

19/12 fjernet

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvordan går det med effektforstærker-tankerne ? Noget nyt.....lad høre ? Har du nogle tanker om hvad det skal være eller er Proceed forstærkerne alligevel den bedste i dit setup ?

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hej - så er sommerpausen overstået!

Musikken spiller på ny. Det er Musica og min lille ny CD på 17 kg. der spiller. Det er slet ikke så dårligt at lytte til denne kombination. Om det er High End må I selv dømme. Et lille billede af købet! Hvem kan se hvad det er? Hvad mon den har kostet! Prøv at gætte med.

19/12 fjernet

Dr. Lyd - du kender svaret - og jeg kan fortælle at den bare køre og spille som en drøm. Her et kik ind i maven på den! Det forklarer vægten.

Hvilken forstærker der kommer til at stå her? Prøv at følge med på det andet link. Der vil der snart ske noget.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 August 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Det ligner en Denon DCD 3520/3560

DEN lyder nammenam, du har garantert givet en kasse nybagte fastelavnsboller for den?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hej blackhawk

Du er en hurtig mand blackhawk!

Og du havde næsten ret i hvad det er - og om den kan spille - langt bedre end jeg husker  Denon - gad vide om de har været foran deres tid dengang?

19/12 fjernet

Jeg er rystet over kvaliteten af dens indre.

Dog er det ikke en 3560 men..... tæt på. Hvad kan den koste ????

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

JA den spiller fremragende, har selv en kampvogn af samme mærke. Man bliver overrasket over hvor overraskende godt den spiller, særligt hvis man sætter en god DAC på. Måske koste en god tusse siden du er så tilfreds, monstro..?

Gav selv 2500,- kr for min, og den spiller F*** godt

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hej blackhawk

Det må jeg prøve - jeg har en Proceed - går det? - og det er en 3520! Så du lever op til dit navn - hawk - eye

Hvad med prisen???

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Takker tak

Efter sigende er der en bedre digital udgang på 3520, så det kan du kun blive glad for. 3560 / 3560 har et ekstremt godt drev, meget stabil og jitterfri hvilket giver et ekstremt bredt dynamikområde. Hør et stort Steinway flygel, man kan næsten se flygelet. Der er en utrolig stor ro når den gengiver selv komplicerede passager, jeg elsker den gamle kæmpe!

En Proceed DAC ville være konge, selvom DA delen i 3520 er ganske god for sin alder. Kører som du kan se med en Lars Nielsen DAC, og der er ingen tvivl om at det er den ellers fremragende DAC der sætter begrænsningerne.

Prisen, skal jeg gætte på at den har kostet gratis?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hej blackhawk

30,- kr - med støv og XLR kabel

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Tillad mig at quote den gode KVK fra en anden tråd:

Citér:
Må altså lige opkaste en fodnote her.
Der er en alenlang tråd om netop 3560 her på sitet, som er spækket med gode informationer om spillens opbygning og evt. modifikation af dens analogdel, som godt kan bringes til at yde mere, uden dog at vokse ind i himlen.

Løbeværket i den er efter min opfattelse nok et af de bedre. Jeg ville sige det bedste der er lavet, men jeg må o blankt erkende, at jeg ikke har hørt alle verdens løbeværker.
Det her i 3560 har dog det særkende, at det er så slagkraftigt, bredbåndet og dynamisk i relation til alt andet jeg har hørt op imod den, så man faktisk ikke helt forstår hvad der er galt med de fleste CD maskiner og løbeværker.
Hvis du en dag skulle gå hen og få den skøre idé, at du vitterligt insisterer på, at du VIL have fuldt dynamikområde på et koncertflygel eller et symfoniorkester, så har du det løbeværk der kan gøre det.
Jeg kender ingen andre der når den nogen vegne. Og forskellen er ganske enkelt markant og ikke til at overhøre.
Jeg har såmænd lyttet til hundedyre maskiner med sekscifrede prisskilte, der ikke nær har samme formåen. Så jeg ved ikke hvordan man skal bære sig ad med, at finde noget der sparker tilsvarende bagdel.
Teac, der ellers også laver overbevisende CD maskiner, har klart en mere rund, fraværende og lyrisk lyd.
Så du sidder med dynamit mellem hænderne, skulle jeg hilse og sige.
Pas godt på den, når den kommer hjem fra behandling.
Hvad er der i øvrigt galt med den. Den eneste fejl på den, som jeg nogensinde har hørt om, er at gummiremmen til CD skuffen kan springe efter mange år, og at laseren kan stå af. Det første er en smal sag for en pilfinger, det andet skal den bruge en pæn instrumentsamling for at få til at virke, idet justeringerne sidder på digitalboardet i maskinen og ikke på selve laseren.
I øvrigt er laseren med glasoptik og hedder KSS151A.
Ode tunger fortæller, at den er ude af produktion nu, hvilket får mig til at anbefale, at du indkøber et eksemplar som reserve - de holder i øvrigt typisk ca. 10-12 år godt og vel og lyder klart bedst efter pæn lang tid. En ny laser er altså ikke ønsketænkning.
Til eksempel kan jeg berette, at jeg pt. har 2 maskiner i stalden, den ene med "ny" laser - dvs. 2 år - den anden med original laser. Jeg mener til stadighed, at den med original laser er bedre, desværre er det ikke min. I øvrigt har jeg kun set en spritny der var pænere end den - og så endda. Den er i mint condition - simpelthen - imponerende.
Det specielle ved løbeværket er at dets mekaniske dele er lavet af BMC og at de rigtige dele er tuuuuuuuuuuuuuuuuuunge - tror jeg.
Hertil er laseren gearløs, den glider på en skinne i den ene side og triller på et hjul i den anden. Fremføringen er magnetisk og dermed 100% kontaktløs. Det giver lydløs aftastning med lynhurtige og samtidig smoothe reaktioner og bevægelser af slæden. Selve linsen bevæges altid af elektromagneter, der styres af en linseservo.
Metoden ses aldrig i dag, nu anvender selv de allerdyreste Cd maskiner billige og upræcise nylon gear, som de regner med, at de straffrit kan korrigere efterfølgende. Sørgeligt er det, men selv det allermest berømmede værk der findes nu om dage - CDM-PRO MKII fra Phillips ligner bare en joke og lyder ligesådan.
Så vær du glad for den gamle kæmpe og pas på den.

Sakset fra: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25269&K W=blackhawk

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

TREDIVE KRONER.....!!!

Vær opmærksom på at drevet er gået ud af produktion, så pas godt på den. Eventuelt kan det varmt anbefales at sende den til service i Hifiklubben, så holder den i mange år. Laseren måtte jeg desværre udskifte, men den kostede kun 250,- kr som reservedel

Tillykke med den gamle kæmpe, den bliver du glad for

EDIT: Må spille fremragende med Musica og et par smukke Sonus Faber kæmper, dejlig akustisk musik, blues og jazz med vokaler. Kan du fortælle lidt mere om den berømte Musica?

Min gamle tråd om vedligeholdelse af den gamle 3560/3520 kæmpe:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25239&K W=blackhawk&PN=0&TPN=2

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej blackhawk

Ja hifi er en sjov ting. Tilfældighedernes spil kommer ofter ind over denne hobby. Det spiller faktisk rigtig godt sammen - jazz, klassisk, rock og pop - en gammel cdmaskine på 15 år eller der omkring, en nyere SF Musica (nr51 - så det er en af de tidligere) og Extrema højttalerne. Det burde ikke være som fod i hose, men jeg ved faktisk ikke, hvad man skulle ønske mere!

Selvfølgelig er der anlæg der spiller bedre eller anderledes - men det er nok til at gøre mig forvirret.

Hvad er det vi vil???

Skifter vi ikke bare ud for at skifte ud?

Får lyden ikke bare en anden karakter?

Hvad er rigtigt og forkert?

Et er sikkert og det er, at i mit anlæg må der gerne stå et sæt LAMM forstærkere og en forforstærker fra samme firma. Dog skal pengene være der, så gælden ikke er det der lyttes til og forpligtelsen til at lytte i flere timer om dagen ikke bliver det alt afgørende. Det skulle gerne være sjovt og afslappende!

Denon 3520, Musica og Extrema - så kan jeg godt slappe af - for dyrt er det i alt fald ikke - men det er ikke det bedste jeg kan præstere med Extremaerne men..... Dog er jeg ikke færdig - også selvom jeg er over de 40 år!

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes