Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen!

Det bliver du vist nok nødt til at uddybe. Jeg kunne ikke finde noget af interesse på det link du sendte.

Mr. High end.

Det er da bare prisen , så sparre du en masse penge .

der må da være nogle links til den http://www.google.dk/search?hl=da&q=gamut+D200&btnG=Google-s %C3%B8gning&meta=

http://rayofsound.com/d200.html
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Det er Gamut du mener? Det har været i mine tanker, idet de jo som bekendt spiller med Mos-fets i udgangen og det lyder ofte godt på Extremaerne. Jeg kender dm 200 mk3 ret godt fra et medlem af familien - dog har jeg prøvet nogle af de tidligere modeller og det var ikke sagen. De gamle løber fra ydreenderne i musikkeni mit anlæg.

Dm 250 var absolut et forsøg værd. Har du et bud på, hvor en sådan kan høres eller lånes?

Mr. Highend.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen!

Det er Gamut du mener? Det har været i mine tanker, idet de jo som bekendt spiller med Mos-fets i udgangen og det lyder ofte godt på Extremaerne. Jeg kender dm 200 mk3 ret godt fra et medlem af familien - dog har jeg prøvet nogle af de tidligere modeller og det var ikke sagen. De gamle løber fra ydreenderne i musikkeni mit anlæg.

Dm 250 var absolut et forsøg værd. Har du et bud på, hvor en sådan kan høres eller lånes?

Mr. Highend.

hej

jeg tro bare du skal ringe til Gamut

eller til ham der laver dem .

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Det har jeg skam prøvet! Her skal der dog en masse penge på bordet inden jeg kan prøve et lyt. Gamut er i dag lige så dyrt som alt andet  High End grej, så der skal tænkes og prøves inden ....

Hvad med de her BAT forstærkere VK75 (er det de hedder) - har du prøvet dem?

Ville den være i stand til at gøre noget ved SF´erne?

Mr. Highend.

PS! En personlig mail er også ok.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen!

Det har jeg skam prøvet! Her skal der dog en masse penge på bordet inden jeg kan prøve et lyt. Gamut er i dag lige så dyrt som alt andet  High End grej, så der skal tænkes og prøves inden ....

Hvad med de her BAT forstærkere VK75 (er det de hedder) - har du prøvet dem?

Ville den være i stand til at gøre noget ved SF´erne?

Mr. Highend.

PS! En personlig mail er også ok.

VK75 ved jeg ikke men VK60 eller VK120 nej , de lyd ikke godt her .

Men en VK75 er god , men om den kan trække dem det tro jeg ikke .

Men mon ikke VK150 kan spise dine SF , men de er ikke lette at komme til at høre da det jo står stille i dk .

så skal du nuppe dem hjem fra us der kan du finde dem til 45000kr brugt og de kan stilles om til 230v jeg ved hvordan man gør .

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Så er det blevet den 12 maj 2005 -  

High Fidelity nr. 4 er på gaden!

Giganternes kamp er i gang!

Løsningen er????

mr. Highend

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Så er det blevet den 12 maj 2005 -  

High Fidelity nr. 4 er på gaden!

Giganternes kamp er i gang!

Løsningen er????

mr. Highend

har da haft to blade i nolge dage nu

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Ja, ja jeg ved godt, at alle jer der har abonnement får den tidligere - og jeg overvejer, da også at købe et par stykker.

Med genlyd

Mr. High End

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen!

Ja, ja jeg ved godt, at alle jer der har abonnement får den tidligere - og jeg overvejer, da også at købe et par stykker.

Med genlyd

Mr. High End

Hehe køb da 10

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er da helt fint du har haft besøg og jeg har læst artiklen. Det er klart en stor oplevelse at få høre gode forstærkere i selskab med et kompetent lyttepanel, der sikkert kan give gode fifs fra sig.

Det store problem har nu meldt sig; du har ikke råd til dem du vil have og hvad gør man så? Netop denne problemstilling kender alle andre også.

Løsningen er let nok, du må have det du har råd til og beholde resten i drømmenes verden. Desuden ved jeg at hvis du havde råd og købte det ene sær forstækere, ville du alligevel mangle noget som du synes det andet forstærkersæt kunne. Sådan bliver HIFIkarrussellen jo bare ved...!

Du spørger om det er rigtigt at en SF lyder særlig godt med en forstærker der har J-fets i indgangen og MosFets i udgangen.

Hæ, svaret er nej, når sandheden skal frem. Hvis vi derimod bevæger os i mytologien, er det sjovt nok sådan at den forstærker SF selv har lavet med hjælp af en tysker hvis navn jeg ikke kan huske ligenu, Musicaen, så er den netop bestykket med den ovennævnte konfiguration. Og så er det jo ligesom med Linns argumentation; Linns spiller bedst med Linn....

Og HAns FAber, som du helt sikkert har hørt argumentet fra, har sjovt nok en Musica. Ja, verden er slet ikke så stor... 

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

hej Mr. Highend,

Jeg har med stor interesse læst artiklen om "forstærkerjagten". For det første vil jeg sige at jeg synes det er meget underholdende at læse om folks private anlæg, og ikke mindst når det her kombineres med en form for test af henholdsvis Lamm og Accuphase!

Her er et par spørgsmål og kommentarer:

I artiken står der at du er konkurrencetypen, og at du bestræber dig på at finde og sammensætte den helt rigtige løsning med perfekt synergi i dit setup. Det er jo meget fint, men hvornår ved man at man har skabt synergi-effekten. Har du en specifik reference, du går efter, eller prøver du dig lige så stille frem med forskellige komponenter? Er det overhovedet muligt at finde den perfekte synergi med Extrema?

Ikke at jeg siger dit anlæg ikke lyder fantastisk, men man sidder hele tiden med fornemmelsen af at du ikke er helt tilfreds...?

Så nævnes sonus faber - klubben  dejligt med lidt gratis reklame! Vi håber at så mange så muligt - og dvs. også dem fra Sjælland - vil komme og deltage i det første officielle møde i Aalborg d. 22. Så vil det vise sig  om alle de gode hensigter og planer kan udmønte sig i noget konkret  

Med SF-hilsener,

Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Man ved det....synergien.....når den er der. Jeg selv er ikke i tvivl. Det er skide svært at finde den der effektforstærker, når han nu er glad for sine højtalere og ikke vil skifte dem. Nu har jeg hørt hans setup og Lamm forstærkerne er ret gode på SF, faktisk så gode at jeg ikke har hørt SF`erne lyde bedre, men prisen er skræmmende. Det eneste han ikke har prøvet er rør...det kunne være det rykkede, men jeg ved det ikke tiltaler ham helt.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Det er ganske vist nogle år siden så indtrykket er noget slidt, men jeg husker dog at Extrema bliver vækket til live med en Krell FPB 600 - så hvis Krell ikke er prøvet endnu så var det måske en idé.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Nu er LAMM jo rør i forforstærkeren og RIAA, men vil da gerne leverer LAMM rør forstærker også

Krell er vist ikke billigere end de 2 andre, hvis de skal kunne rykke. 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

LAMM`erne var gode Gli-. Stinkende gode. Første gang i lang tid jeg hørte noget nyt og intersant der rykkede så markant.. Rummet åbnede sig og perspektiv og alt det andet tekniske var 1. klasses.

mvh

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe mfl.

Jo jeg er tilfreds med min lyd - det ved 270961 også. Han og jeg lytter ofte og længe til hinandens anlæg. De er forskellige men spiller begge rigtig godt. Hver på deres måde. Forstærkersiden er næsten den samme, men den ene er en elektrostat (ML) og den anden en Sonus Faber Extrema.

Begge disse højttalere har samme drifteffekt - men højttalerprincippet er slet ikke det samme. Derfor er lyden også forskellig. Jeg kan lide begge slags lyd og er ikke kategorisk til det ene eller det andet (jeg har som man kan læse i artiklen haft forskellige "bånd"). I dag er det SF Extrema fordi:

1. Et godt tilbud kom i sin tid.

2. Jeg havde dengang - Quad og SOTA panorama på samme tid - og undersøgte verden for noget jeg kunne lide - det blev Extrema, fordi den gjorde det bedste fra de 2 verdener.

3. Den spiller rigtig godt i mit lille lytterum og den spiller den slags musik jeg kan lide - jeg skal sige at jeg har ikke ændret min musiksmag på grund af højttaleren - det var omvendt! Man kan sige at Extremaen spiller med mit lytterum og ikke imod. Derfor ingen store tunge basstærke højttalere.

4. Den er flot og speciel - ejeglæden er for mig stor.

5. Der var/er mange muligheder for at eksperimentere - det har jeg flittigt gjort siden - dette er nemlig min HOBBY - ikke mit liv. Jeg nyder det i fulde drag og er ikke let at imponere (spørg bare 270961) - ikke fordi alt andet er noget skidt - jeg gider bare ikke, at det skal være en konkurrence om hvem der er bedst og hvem, der har det bedste anlæg. Dette er for mig uvæsentligt.

6. Og mange andre ting.

Når jeg har prøvet LAMM og Accophase er det ikke for at det skal se ud af noget, men fordi jeg godt kunne tænke mig at se hvor langt man kunne gå. Jeg har set flere spille på Extrema med super grej (LAMM, ML, Accupase, m.m.) og hvor langt var jeg fra det???? Derfor! Dog skete der også dette, at jeg kendte de to udstillere Dynamax og High End Sound - de var med på ideen og udfordringen. Tidligere har jeg prøvet adskillige effekter og andet udstyr fra Audiovision i Skive og Evald Steensen - super grej! (det er jo det jeg har i dag). Hvad gør man så for at se og prøve noet nyt - prøver. Jeg vil ikke bare tale om, at jeg har læst et eller andet  - jeg vil prøve det for at kunne udtale mig. Det kan jeg nu.

Som det står i artiklen til aller sidst, så er jeg blevet meget klogre. LAMM og Accuphase er toppen, men jeg er glad for det jeg spiller på - for det gør det næsten lige så godt - specielt idet jeg købte Analyse Oval Plus netkabler og arbejdede med rummet (mindre dæmpning). Jeg skifter ikke bare for at skifte! Det er en hobby - det skal der være plads, tid og økonomi til for at det er sjovt - det har jeg som det er nu. Kommer der et godt tilbud og er heldet ude så..... Sådan var det da Extremaerne kom ind - held blandt andet. Jeg skal ikke nødvendigvis eje det andre ejer. For mig kunne det godt være en 20 år gammel effektforstærker - hvis den bare giver det til lyden jeg godt kan lide!

Desuden har jeg jo min lille Sonus Faber Musica, som spiller en gang i mellem. Den er god, men ikke som Proceed/ML - prisen er også en anden.

Men Malthe - jeg er glad og tilfreds - de synger faktisk ret godt disse Extremaer med det grej der er spændt for. Så konkurrenceånden går på at jeg "træner" mig selv og min reference - måske også min opfattelse af hvor og hvordan jeg skal komme videre!

Det næste der skal ske er at nu rabler det her. Jeg skal prøve med "spøgelser" for at se om det hjælper eller om de kan gøre det der skal til. Søren Bertram kommer forbi med "the Ghost" icepower monotrin. Så se med her på linket de næste uger.

Med "konkurrenceånd" og lytteglæde

Mr. Highend

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Til Malthe! - og andre SF medlemmer!

Jeg vil utrolig gerne komme til Ålborg, men jeg har eksamen rundt om denne Weekend - hvorvidt det kan lade sig gøre vil tiden vise. Jobbet skal jo klare regningerne til alt dette...!

Det er jo en lang tur - lidt dyr som alene mand. Men interessen er der.

Dog ser det jo ud til at I har ganske godt fat i det hele, så mon ikke et enkelt afbud går?

Med SF hilsen Mr. Highend

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. High End

Stor respekt herfra, med den udtagelse der lige er kommet om konkurrence parameteret.

Det er lige den filosofi jeg kan lide, at man er tilfreds med det man har, men søger hele tiden for at komme tættere på "målet". Det er en laaaaaaaang men en meget dejlig vej at gå, og som du skriver "er det en hobby".

De sidste 2-5 % for at nå det perfekte er svært, meget svært endda.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Lidt lommefilosofi:

Det er også en lettelse at nå målet og koncentrere sig om essensen, nemlig musikken. Jeg tror også, at det er vigtigt at sige til sig selv at der en grænse for det opnåelige...det skulle jo nødig gå hen og blive en tvangstanke. Jeg ved at mr. Highend ikke er så nem at friste og at det er derfor han holder på sine ting. I virkeligheden har han måske nået målet Han har faktisk et superanlæg med superlyd......Men det er selvfølgelig sjovt at lege....fedt nok. Alt kan blive anderledes, ikke nødvendigt bedre, bare anderledes. Når det kun rykker 5-10 % men at det koster 50 måske 100% mere, det er svært at sætte tal på her, tja så er det kun et spørgsmål om at sige til sig selv at det er småting og anden farve på lyden og at det i virkeligheden ikke er pengene værd. Meget nyt kan friste.....Køb lidt musik og man glemmer resten.

Lykkelige er de tilfredse og uvidende.

PS: Mr. Highend...du skriver om Bertrams Ghost-forstærker...det får mig til at tænke på om vi i virkeligheden ikke jager spøgelser ????

Mvh

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det er en sjov ting med hifi ... når det lyder godt så vil man have mere ... Det er skruen uden ende ... har været stoppet med denne hobby en gang pga. udgifterne men er ramt igen.

Problemet er at der skal ske noget, hvis man har kunnet forbedre så kan man sikkert forbedre yderligere.

Jeg er også en tilfreds mand ... vil imidlertid også gerne have noget mere power i systemet. Jeg er så heldig i den forstand at mine Proac 3.8 ikke er så kræsne og krævende som Extrema.

Fornemmelsen af et godt anlæg ... det er at man får lyst til at skrue op ... man lægger ikke mærke til det ... men man spiller svinsk højt ... uden at det lyder højt ... Det er som at træde på speederen i en bil hvor den bare bliver ved med at acccelerere ubesværet.

Jeg har selv en svaghed for Extrema, men droppede dem, da jeg vidste, at jeg ikke havede råd til både dem og de forstærkere de fortjener.

Der er næsten ingen billige emne på markedet ... jeg ville nok prøve

Parasound JC monoblokkene - 60.000

Ellers er der den nye Adyton fra norge, samt Krell og de tunge ML 33H og 33, men så nærmer vi os en halv krig. Kunne måske være at noget klasse D var en ide, og så BI-ampe dem, med Klasse D i bunden og noget andet i toppen. Det må være muligt at låne et sæt fra f.eks. Bertram ... og så hvordan det rykker.

SATMIT 

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes