Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af projektor mm.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2003 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en bekendt til at hjælpe mig, både med materiale og bukningen da han arbejder på et værksted hvor de gør i sådanne ting. Men tror nu ikke det er løsningen for dig hvis den som min skal hænge i loftet, da mit beslag kun er 12 cm højt pga. min lave loft højde. Med dine 3,5 m fra bagvæg til lærredet, var det så ikke en ide at finde en smart hylde eller ligende at sætte den på, eller hænge den under ??. Hvor langt nede skal pj hænge i forhold til loftet ? ( Altså hvor skal toppen af billedet være i forhold til loftet + 6 cm ved 90" )

Mht. prog. scan på mine R1 plader er der ikke stor forskel, billedet bliver en smule mere rolig og små fine detaljer bliver mere tydelige, men man skal kigge godt efter. Der er dog mange som oplever en stor forskel, og der har undret mig, for jeg ser den ikke.

Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Der er nok ingen tvivl om at Panasonic PTAE 300 er den bedste LCD-projektor i budgetklassen lige nu, dvs. under 15000 kr.  Men for dem der søger et alternativ, gælder det om at vente til slutningen af september. Sanyo lancerer på IFA-messen 29. august - 3. sept. den nye Sanyo Z2. Jeg tror at den er værd at vente på. Her er lidt specs.

16:9     1280 x 720  

700 ANSI

Kontrast:   1200:1

DVI-indgang

IRIS-funktion: (kan regulere kontrast og lys i forhold til rummet; findes i NEC HT1000 og Sharp XV10000)

Støj: under 28 dB

Pris:    I Tyskland forventer man at den vejledende pris kommer til at ligge mellem 2000-2300 Euro

Jeg er 98% sikker på at denne proj. bliver min næste projektor.

Panasonic kommer desuden med en Panasonic PTAE400 til december.

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Vedr. PT-AE400 så er der tale om den opgradering af AE300, ligesom AE200 er en opgradering af den gamle AE100. Der kommer dog en sprit ny model AE500 som kommer på det Japanske marked sidst på året, og i Skandinavien tidligst ½ år efter, den skulle få følgende data.

1200 ANSI Lumens -WXGA 1280x720 - Kontrast 1000:1.

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det irriterende ved tekonologi og i særdeleshed elektronisk teknologi.... Hver gang man skal købe "nyt" er det med vished om, at ens "nye" vidunder om et år er så godt som forældet og kun det halve værd i værdi!!

Jeg har derfor også overvejet at springe på den lidt ældre model AE100 (eller 200) for derved IKKE at skulle investere i det helt "nye"!!!! Men efter diverse testlæsninger tror jeg nu alligevel det bliver AE300'eren... Dog med håbet om, at man så IKKE fortryder sit køb, når det næste skud på stammen sikkert snart bliver lanceret - med prisfald i AE300'eren som følge.... 

Ved I hvilken prisklasse disse nye modeller vil ende i!? Og hvor meget de lovede specifikationer vil yde til OPLEVELSEN (som er det vigtigste for mig).

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 11 August 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jubelnar skrev:

Det irriterende ved tekonologi og i særdeleshed elektronisk teknologi.... Hver gang man skal købe "nyt" er det med vished om, at ens "nye" vidunder om et år er så godt som forældet og kun det halve værd i værdi!!

Jeg har derfor også overvejet at springe på den lidt ældre model AE100 (eller 200) for derved IKKE at skulle investere i det helt "nye"!!!! Men efter diverse testlæsninger tror jeg nu alligevel det bliver AE300'eren... Dog med håbet om, at man så IKKE fortryder sit køb, når det næste skud på stammen sikkert snart bliver lanceret - med prisfald i AE300'eren som følge.... 

Ved I hvilken prisklasse disse nye modeller vil ende i!? Og hvor meget de lovede specifikationer vil yde til OPLEVELSEN (som er det vigtigste for mig).

Klog ide den AE100 er en oki maskine og til de 6600kr i sverige den koster fra NY er helt billigt.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

HVOR i Sverige??

Nogen der ved, hvor "LANGT" der er fra AE100 til AE300. Vil hellere købe noget ORDENLIGT til 13.000 end noget mindre brugbart til 7.000???

Håber noget har set BEGGE i aktion...

På forhånd tak for hjælpen...

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jubelnar skrev:

HVOR i Sverige??

Nogen der ved, hvor "LANGT" der er fra AE100 til AE300. Vil hellere købe noget ORDENLIGT til 13.000 end noget mindre brugbart til 7.000???

Håber noget har set BEGGE i aktion...

På forhånd tak for hjælpen...

Hejsa.

Har ikke set AE100 i aktion. Men du kan prøve dette link og læse lidt om hvad andre oplever.

Håber det kan bruges !.

http://www.avsforum.com/avs-vb/search.php?s=70790b4ff81219bea221395fe91d3905&action=
showresults&searchid=3608189&sortby=lastpost&sortorder=
descending

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2003 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Nå øv .... dette link virker ikke.

Så prøv dette link http://www.avsforum.com/avs-vb/search.php?s=70790b4ff81219bea221395fe91d3905

Vælg at søge efter ordet ae100

Vælg: Digital Projectors - under $5000 USD

Seartch titles only

6 months ago ( and newer )

Så skulle der komme en del emner omkring AE100 vs. AE200/300

Held og lykke.

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Virkelig MEGET info... kan være jeg lader dig i fred i nogle dage nu..:):)

Tak for hjælpen..

Mvh Martin

Men hvor i Sverige finder I Ae100'eren til 6600 kr? Godt nok billigt..

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har flere gange set begge i aktion, og med en dvd med en god progressiv scan, er forskellen ikke overvældende. En AE 100 er en fremragende projektor især til prisen. Mvh ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har IKKE progressive scan i min DVD!! Gør det en forskel i valget mellem de to?

Er godt nok kommet i tvivl IGEN..... er jo en DEL penge at spare ved en AE100 fremfor AE300..

Jonas Bojer.. Hvor har du set AE100'eren til 6.600 kr?

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Sendt: 12 August 2003 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Hej. Ja det gør en enorm forskel, den progressive kreds i AE100 er ikke særlig god, og kræver hjælp fra en god dvd med en sådan, mens i AE300 er kredsen lige så god som i de bedre dvd maskiner, så har du tænkt dig at beholde den dvd du har nu, skulle du nok tage AE300 med i dine overvejelser. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

ASFGSF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2003 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Du skrev for 14 dage siden at du manglede lidt hjælp til valg af lærred, jeg har lige bestilt et lærred fra Quality Screen det hedder BL2017-W - jeg glæder mig.

Hilsen

Gustav

Til top Vis ASFGSF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASFGSF

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet et 92" Projecta ProCinema 16:9 lærred brugt her i DK... GLÆDER MIG OGSÅ HELT VILDT..... Har heller ikke bestilt AE300'eren endnu.. men gør det meget SNART.. men med den prisrutchetur, som den tager sig for tiden, venter jeg lige et par uger.. (alene igår €4)

Men for HULEN, hvor er det svært at vente... Jeg er som en knægt i hans bedste alder lige op til jul...

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 September 2003 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej Jubelnar

Har du bestilt din projektor endnu? Hvis du stadig er interesseret i en mindre model end PT-AE 300 til under 10.000, så prøv at se på www.preissuchmaschine.de. Der vil du kunne finde en PT-AE 200 til ca. 7.500 kr. + forsendelse.

Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

tak for info.. Jeg har dog købt og modtaget Ae300'eren og er GANSKE tilfreds..:)... tror Smooth Tech. er godt til mig, da vores stue IKKE er specielt stor (sidder kun ca. 3 meter væk)...

Nu venter jeg bare på lærred fra AV Connection.... Håber snart det dukker op.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 22 September 2003 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

LG er netop kommet med en helt ny revolutionerende projektor med den nye DLP-DMD teknologi. Den køres på tilbud på www.dctronic.dk/lgkampagne

Bare en mulighed.....

Dan L. Christiansen
Til top Vis www.dctronic.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af www.dctronic.dk Besøg www.dctronic.dk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes