Forfatter |
|
lehlig Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus,
det har været lidt forskelligt med deres svartid. Nogen gange ca. 1 time, mens andre gange en ½ dag - er dog overbevist om de nok skal svare! ellers bare ring til dem og hør hvad de siger (husk du skal kun give 2.599)
god fornøjelse!
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lehlig skrev:
Claus,
det har været lidt forskelligt med deres svartid. Nogen gange ca. 1 time, mens andre gange en ½ dag - er dog overbevist om de nok skal svare! ellers bare ring til dem og hør hvad de siger (husk du skal kun give 2.599)
god fornøjelse!
LEHLIG (igen igen)
Har du været inde på Northq.com i dag?? Der er netop kommet to nye modeller. Q7100 og NorthQ7101?? Har dog ikke fået læst alle specs, men en af dem har USB2.0
VH CLaus
|
|
|
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, den ser "desværre" lidt for fed ud!!
tror lige jeg tjekker med cableteam hvad den koster og leveringstidspunkt, det ville da være 10 gange federe med USB 2.0 i maskinen!
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm 7101:
Pris ex. moms kr. 2.055,-
Levering om ca. 3 uger
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lehlig skrev:
hmmm 7101:
Pris ex. moms kr. 2.055,-
Levering om ca. 3 uger
|
|
|
Det er ved at blive noget gejl det hele nu. Ringede til NorthQ nu og de sagde at 7101 MÅSKE ville komme snart. Men det er jo selvfølgelig fordi de vil sælge den billige først! Men men men, der er slet ikke USB port i den 7000 vi har bestilt. Og det blev jeg lovet af min forhandler CVM. Det kan selvfølgelig være ligemeget nu, hvis de har lukket biksen... !! Men det gør jo overførsel til PC osv osv skide hamrende besværligt hvis jeg skal have hdd skuffe osv ud. Jeg er i vildrede lige nu 
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også i vildrede - det ville godt nok være noget federe med USB, den pris jeg har skrevet er godt nok forhandler prisen så mon ikke den kommer til at koste ca. 3500 i udsalg? - men sh*t, jeg ved godt nok heller ikke helt hvad jeg gør.
Det er da direkte dumt af NorthQ at lancere nye modeller allerede inden de gamle er på gaden, det er da håbløst! Vi kunne have levet i lykkelig uvidenhed, og så kunne de have lanceret dem om 3 mdr. - de har vist ikke åbnet for mange bøger omkring markedsføring/strategi osv.!
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2003 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt nyt!
Jeg har prøvet at kontakte dig pr. telefon for at fortælle dig den glædelige nyhed, at NorthQ 7100 er kommet på lager. Din ordre er pakket, og klar til at blive sendt med Post Danmark kl. 17.00
Ang. Navnet, så er NorthQ 7000 og NorthQ 7100 ens, men de er blevet opdateret en lille smule, så NorthQ 7000 er incl. en 40 GB harddisk (Kan dog ikke leveres fra vores leverandør endnu) Og NorthQ 7100 er uden.
God fornøjelse med din NorthQ 7100, jeg kan love dig for at du har noget at glæde dig til ;-)
Nu glæder jeg mig bare til imorgen!!!!
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg modtaget den - den ser nu ret fed ud! Der medfølger HDD skuffe. Der er også splitter til antennen, så der er vist tænkt på det hele!
desværre er jeg på job nu, så jeg må vente til i aften med at lege med maskinen!
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lehlig nu skriver du lige hvordan den er ikke??
Jeg få r min i morgen. Dog ikke af CVM (tror jeg) men af cableteam.
Claus
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes den er intet mindre end genial!
har lige leget i en times tid med den, og den indfrier helt sikkert de forventninger jeg havde til den! Det eneste problem jeg har fundet er en lidt højere blæserlyd end jeg havde troet, og så er den utrolig langsom til at skifte mellem tv-kanalerne hvis man vil bruge den til at "zappe" med.
Ellers er den forrygende, det virker perfekt med at gå tilbage i udsendelserne mens man sidder og ser dem, og også opbygnigen af harddisk folders, virker godt nok.
glæder mig til at lege lidt mere med den, så det vil jeg gøre!
|
Til top |
|
|
carisma6216 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter
Jeg kan se I har været meget ivrige her, så jeg ville blive enormt glad, hvis en af Jer gider at opsummere Jeres viden, om maskinen, levering osv. hvikle modeller der har hvad ...
Og gerne lidt om hvad I syntes om brugervenligheden.
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@carisma - jeg ved kun noget om NorthQ7000 (som nu vist hedder 7100) - du skal selv købe en harddisk ved siden af, som skal være formateret, skal evt. gøres i en computer. Ellers er det meget let at putte harddisken i maskinen, og jeg synes brugervenligheden er god. Man kan dog godt mærke at det ikke er en B&O maskine man har købt, men man må også være realistisk til 2600 kr! Det smarte ved North'en er helt sikkert at man meget let kan skiftte hdd i den, og altså ikke er begrænset af den der er indbygget. Ellers kan den vel det samme som de andre, altså optage/pause tv, timer funktion osv.
brugervenligheden er ok, men jeg tror der går lidt tid inden min kæreste bliver fortrolig med maskinen, men hvis du ved lidt om mappestruktur på en pc, så får du ingen problemer.! Der er en fin brugervejledning på dansk med maskinen, ligesom ALLE kabler er inkluderet. både scart og 2 antennekabler/splitter til antenne/batterier til fjernbetjening osv. Så det er helt i top
den har som jeg skrev igår en lidt højere blæserlyd end jeg havde regnet med, men det er selvfølgelig en hdd så man undgår det jo desværre ikke!
Du kan bestille den på www.cableteam.dk hvor jeg har fået en rigtig god behandling
jeg kan helt sikkert efter at have brugt den i et par timer igår anbefale maskinen!
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Nogen der har prøvet at optage fra DVD til harddisk?
Hvis, hvordan fungerer dette? Hvad med lyden? Kommer hele lydsporet med over på harddisken, (DTS/DD osv..) Bliver DVD'en rippet fuldstændigt, dvs kommer sepciel features osv. med når man kopierer?
Er der mulighed for at udskifte blæseren i maskinen, man kan jo måske købe en blæser der støjer mindre....
MVH Christian
|
Til top |
|
|
vsonerud Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei!
Noen som vet om det er noen max. grense på hvor stor Harddisk som kan monteres i en Northq 7100 ?
Lehlig, hvor stor Harddisk har du testet med?
Jeg har ikke funnet noen informasjon på websidene til NorthQ om dette.
På websidene til Komplett Data i Norge som selger denne, så står det at det kan benyttes harddisker med max 120 GB størrelse...Stemmer dette?
Link til produkt hos Komplett Data Norge:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=39150&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr
Kjenner noen til hvilken (Taiwansk ? ) produsent som står bak dette produktet?
Og hva med ytterligere tekniske detaljer? Jeg tenker på spesifikasjoner på hvilke chips som er benyttet for TV-tuner og MPEG2 encoding.
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har puttet en 120 gb hdd i maskinen. ved ikek noget om de mere tekniske detaljer - desværre
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lehlih, jeg har ikke fået min endnu. Hulk snøft. Anyway, skulle du lae noget med den hdd du sattei eller hvad?? Satser på jeg får den i dag :)
Claus
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej den åd min harddisk uden problemer, men der står at hdd skal være formateret i en pc inden det virker.! jeg havde dog intet gjort ved min efter jeg købte den, så mon ikke bare det virker!
HAr pakkepostbuddet allerede været der?? der er da håb endnu!
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den har ikke været her endnu., Men jeg har ikke fået en "afendelses-mail" fra cableteam. Snakkede dog med Andreas i går og han sagde den ville blive sendt i går--
Nederen at have fri og ikke have noget at lege med :(
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
claus, har du fået den??
|
Til top |
|
|
carisma6216 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 19 September 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lehlig
Tak skal du have, jeg tænkte også på ... når du optager fra TV, hvilket du sikkert har prøvet, er det så med stereolyd og hele svineriet eller ? Det må jo kræve en Nicam tuner i app. Kan du sætte opt. kvalitet for hver udsendelse, eller er det en gang for alle ? Hvad med selve DVD delen ? kører den godt ? Støjer afspilleren ? (DVD, eller overgåes det af blæseren) Tak for din ulejlighed 
|
Til top |
|
|