Forfatter |
|
claus64 Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 19 September 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det har jeg da ikke, for det er så typisk mit svine uheld. Men det skal dog siges at jeg kan nå at få den med posten endnu i dag, da der er udlevering af pakker fra 16-21. Fedt at sidde herhjemme og vente fredag aften... 
Claus
|
Til top |
|
|
PappaDuck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 20 September 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er så heldig at jeg skal stå for testen af netop NorthQ 7100 maskinen for en større dansk it portal. 
Jeg ville høre om der var nogen ting I specielt godt kunne tænke jer at jeg gik i dybden med? Hvad mener I er vigtigst for en harddisk recorder?
Gode råd og tekniske forklaringer modtages med kyshånd 
På forhånd tak,
Magnus
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2003 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Nu er den kommet. Blev vækket kl 900 i morges efter at være kommet hjem fra byen 630. Nå men jeg klager ikke. umiddelbart virker den meget lækker, men instruktionen og remoten er klam. Lehlig-> synes du det hele virker logisk i den manual, eller er det mig der har for mange hangovers og røget for meget fjolletobak?? 
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 20 September 2003 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej du har ret - remoten er MEGET klam!
instruktionsbogen er heller ikke for god, og jeg kan ikke finde ud af at ligge kanalerne i den rækkefølge jeg gerne vil..? kan du?
jeg synes faktisk ikke manualen er så dårlig, så sov lidt mere og vent til imorgen :-)
|
Til top |
|
|
Bruger Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
|
Sendt: 21 September 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heisan
Hvordan håndterer denne maskinen MP3 filer ? Kan man legge hele samlingen på harddisken og spille de av med et GUI på TV skjermen? Det hadde jo vært praktisk. Hvordan fungerer dette?
Knut
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2003 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lehlig
Det kan jeg heller ikke finde ud af. Og det er et minus, men jeg kan nok lære at leve med det. Men hvordan ser jeg starten af et program som maskinen er ved at optage?? Uden at den stopper med at optage slutningen?? Evt skulle vi tage den over PM istedet, måske ikke skide interessant for resten af gruppen 
VH Claus
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej claus
ja, det kan jeg faktisk heller ike lige lure.... jeg havde idag sat den til at optage et program som min kæreste så gerne ville se mens den stod og optog! men så stoppede den helt med at optage, og nu er der ikke noget som helst af det er der optaget?
du kan skrive til mig på lehlig@mail.dk - hvis du finder ud af noget. jeg har nu også prøvet at den har frosset helt fast to gange, det var mens jeg ville spille end dvd over på hdd'en - har du prøvet det??
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 21 September 2003 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
claus64 skrev:
Evt skulle vi tage den over PM istedet, måske ikke skide interessant for resten af gruppen 
|
|
|
For min skyld må i meget gerne fortsætte med at skrive her i tråden... Det giver jo både indtryk af godt og skidt, og så kan man hurtigt finde jeres erfaringer med maskinen, hvis man selv skal købe en på et tidspunkt! 
|
Til top |
|
|
Pete_hb Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 22 September 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Jeg har også fået Northq 7100 for et par dage siden.
Mht. at se en udsendelse mens den optager videre, skal I bare trykke på rewindknappen frem til udsendelsens start. Harddisken optager stadig videre.
jeg har heller ikke regnet ud hvordan man lægger programmer i rækkefølge. Kan den overhovedet? 
Pete
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stadigvæk store problemer med den, sådan helt generelt. Den starter kun med at optage sådan ca. hver anden gang når jeg har timet den... Og når jeg så vil se optagelsen, er der ikke noget. Meget mystisk. Jeg kan heller ikke spole tilbage i et program den optager, når det er en timet optagelse.
Tror sku den ryger retur igen. Det er også underligt man skal ind i 4 undermenuer før man kan time maskinen, at man ikke kan flytte kanalnumre osv. Der mangler en SERIØS software update i mine øjne..
VH Claus
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2003 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme problem her: - skulle optage noget igår - det havde den bare ikke gjort!
den har desuden et problem med at den fryser når jeg har skullet optage noget fra dvd - har i prøvet det!??
Claus, du har ret - de må godt nok komme med en MEGET seriøs update til den! hvor lang tid er det nu man har til at sende retur når man har købt over nettet - mener der er nogle specielle regler!
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, er ret sikker på at vi har 14 dage. Jeg har ikke prøvet at lægge en film over på harddiscen. Har ikke haft brug for det endnu 
Men alt i alt virker den ikke specielt gennemtænkt. Jeg mener vi kunne have købt et GODT tv tunerkort med PVR funktion og så have brugt en software løsning der havde været MINDST lige så god.
|
Til top |
|
|
Pete_hb Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 22 September 2003 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Jeg har besluttet at returnere nortq 7100.
Jeg købte maskinen hos CableTeam og jeg har forsøgt at kontakte dem både pr. email og deres kundeservice samt direkte mobilnummer, men jeg kan ikke komme i kontakt med dem?!
Der er heller ingen telefonsvarer - det virker underligt! 
Har I kontaktet dem for nyligt??
Hilsen
Pete
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har skrevet til Cableteam idag og fået følgende respons:
Vil du være venlig at ringe til NorthQ´s hotline. Du skal ringe på 32 64 18 01 så får du direkte fat i ham der står for udviklingen af NorthQ.
Tror jeg prøver det inden jeg gør mere ved det, det kan jo være der kommer en opdatering, ellers ryger den godt nok retur!
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 22 September 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte det nok, at der var tale om skrammel og halvfærdigt produkt.
Men jeg har ikke hørt nogen af Jer kommentere billedekvaliteten??? Hvordan er denne? Og hvor god er tuneren?
At firmware og betjening så er det rene 1864, ja det forbavser mig egentlig ikke. Der er mange produkter på marked der slet ikke skulle have været sat til salg.
Man har 14 dages returret iflg. købeloven når man køber pr. postordre. Det forudsætter naturligvis at produktet leveres tilbage i samme stand som ved modtagelse, dvs. org. emb og manualer m.m.
Hvis der går længere tid, så kan man påberåbe sig mangler, det vil sige at hvis der er nogle egenskaber som annonceret der ikke virker eller er udeladt. Men tænk Jer lidt om, der er grænser for hvormeget man kan få for 2600,-
Husk også at Philips er på vej med DVD-recordere med harddisk i. Og kribler det meget i hænderne så køb Panasonic. Det fungere faktisk rigtig godt.
Mvh
Christian
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2003 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaliteten er vel nogenlunde. Ikke noget prængende, men det er jeg slet ikke gået op i endnu, nu da betjeningen i sig selv er så elendig.
Lehlig og Pet_hb, jeg har også bedt om returnummer i dag, og Andreas skrev tilbage at alle var utilfredse med den... Er der nogle af jer der ringer til NorthQ på det nummer som han har skrevet til os? Jeg er selv på arbejde i dag, og får nok ikke tid. I må meget gerne poste hvad de har at sige.
-Claus 
|
Til top |
|
|
lehlig Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2003 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg selv kan desværre heller ikke ringe idag!
er der ikke en der kan ringe?, så kan vi høre hvordan vi skal forholde os!
|
Til top |
|
|
cvscvs Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Stor-København
|
Sendt: 23 September 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Northq 7000 købere!.
Jeg repræsenterer NorthQ og kan forstå I har nogle problemer med optageren.
Vi har en ny update klar meget snart som vi vil lægge online i overmorgen.
Ring til mig på 32641801 eller email mig på cvs@datapoint.dk så vil
jeg forsøge at få løst Jeres problemer hurtigst muligt.
|
Til top |
|
|
Maximillian Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 23 September 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
claus64 Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har snakket med Carsten fra Datapoint der er impotør/navngiver til NorthQ.
Han siger der kommer en ny firmware update inden for to -tre dage, og så gik jeg ellers i gang med at forklare ham hvad der sker af fejl, hvad jeg mener er ulogisk osv.
Jeg giver updaten en chance, hvis den vel og mærke er her SNART... HINT HINT Datapoint...
Claus
|
Til top |
|
|