Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: NY forstærker fra Bertram (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
blackhawk skrev:

Toftdahl..

Jeg kan godt forstå at der er nogle debatører, der mener at du er på lønningslisten hos Betram. Dine indlæg er utroligt velargumenterede og interessante, men din objektivitet er ved at ryge ud af vinduet.

Synd

Tro jeg skam ikke om ham , men har bare læst lidt af de indlæg han har lavet .

Nu har han vel lyttet til disse i meget langtid og de har jo nok brænd ind i mange uger .

Så til alle dem der har købt Beast den var nu ikke så god for hvis den nye er så meget bedre hm hvorfor ikke lave det rigtig første gang ?

Rigtig og rigtig, det hele er vel et spørgsmål om pris - jeg er SLET IKKE i tvivl om at Bæsterne giver fuld valuta for pengene (12k for et stereosæt)...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Blackhawk.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen, jeg roser det jeg hører og tester såfremt det fortjener det, hvilket jeg mener også kan komme andre til gode, det er jo et forum for nyheder og det man beskæftiger sig med.

Jeg tester mange produkter og køber også nogle ting, jeg har været inde på forum med LCs moduler - 2.3 de sidste par dage, dem har jeg rost til skyerne, da jeg også har sådan nogle stående. Jeg har endda fremhævet disse i forhold til ICE tingene.

Vær nu glad for at der er nogen der laver noget nyt, test det selv og glem alt det mudder du lægger op til, det er der da ingen grund til.

Og nu er der kommet noget nyt som jeg har hørt, så tillader jeg mig at gøre opmærksom på det - uanset hvem der producerer det, og i går var det som sagt debatten om LC nye moduler.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Dette kan jeg bekræfte og jeg forstår heller ikke at alle "angriber" dig for at være på Bertrams lønningsliste...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

lidt uden for tråden...

men hvad i himlens navn laver denne tråd under selvbyg

det gør det altså ikke lettere at finde rundt

Det eneste jeg kan komme i tanker om er, at modulerne er ICE power 1000ASP leveret af PowerHouse (B&O) som OEM. Herefter er det vel selvbyg

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kjeldsen.

Undskyld den blev kastet i selvbyg, meget beklageligt, fejl i et uopmærksomt øjeblik - det skal aldrig forkomme mere, jeg gjorde det to gange på samme dag - som jeg skrev andet sted - øvelse gør mester.

SÅ LAD OS BRUGE STRENGEN I ANALOG.

Prisen og indhold hænger sammen i dette tilfælde. Det jeg har set viser noget andet end bare strømformåen. der må nødvendigvis være mere forskel på standard forstærkeren og så super forstærkeren, ellers ville der ikke være rimelighed i prisforskelen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Det er sjovt, jeg ville selv have valgt DIGITAL (selv om forstærkningen foretages i det analoge domæne, hvis jeg har forstået det rigtigt), men mere pga. PWM princippet må betegnes som værende "digitalt"...

5 på stribe

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er måske lidt "bagud"...men hvem er du egentlig, Jørgen Toftdahl. Du lyder ligesom en der har rimelig meget check på det.   Jeg læser dine indlæg

med fornøjelse! Du har ihvertfald formået at få skærpet min interesse for de nye

"semi-digitale-analoge" forstærkere.  Ka´ jeg ikke lige låne et par stykker??

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk-

Jamen hvis det nu er analog lyd og ikke digital, hvorfor så skrive under digital. B&O oplyser dem jo til analog.

Lige nu i disse minutter spiller jeg på 2 hamrende fede LC monotrin, med 2 moduler i hver og trafoer i udgangene - det er bare bedre end godt, det er forrygende godt.

Men som jeg skrev så er Ghost vanvittig fed i lyd og kontrol i alle områderne, der er også en verden til forskel i pris og det der sidder i kasserne. Prisen bliver så vidt jeg husker 40.000 kontra 12.000 for standard Beast, så der skulle fandeme også gerne være forskel på indholdet og lyden.

Du spørger mig hvad jeg er til, så ved jeg det dårligt. Som du ved har jeg kæmpet med forforstærker problemer - i dag kom der en kopi af PASS, føj for den lede hvor der kom hul igennem og forrygende detaljer og musikalitet. Det gav igen et løft og endnu bedre billede af LCen.

Jeg tror absolut Ghost er toppen - det vil jeg teste om et par uger, for det nytter ikke at skifte ud og lytte til dit og dat, der bliver for mange åbne parametre, jeg hader rod og virvar i test sessions - og i sidste ende løber det ud i et forkert indtyk og helt uretfærdige sammeligninger.

Så er der de nye 2.3 moduler og de nye 1000 watt trafoer og mange andre detaljer omkring det setup. SÅ du kan nok se der går noget tid før noget endeligt er på banen - men for fanden hvor er det spændende med så meget grej - i topklasse.

Når det er på plads, så må jeg jo stille det op i et større lokale og indbyde til en lytte session, eller flere mindre i hjemlige omgivelser?????

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ppp_dk-

Jamen hvis det nu er analog lyd og ikke digital, hvorfor så skrive under digital. B&O oplyser dem jo til analog. Jeg har hørt argumentet, men jeg har stadig svært ved at affinde mig med at de skulle være analoge på niveau med klasse a+b og pladespillere

Lige nu i disse minutter spiller jeg på 2 hamrende fede LC monotrin, med 2 moduler i hver og trafoer i udgangene - det er bare bedre end godt, det er forrygende godt. Jeg VED det...

Men som jeg skrev så er Ghost vanvittig fed i lyd og kontrol i alle områderne, der er også en verden til forskel i pris og det der sidder i kasserne. Prisen bliver så vidt jeg husker 40.000 kontra 12.000 for standard Beast, så der skulle fandeme også gerne være forskel på indholdet og lyden. Jo, prisen er selvfølgelig markant og her må pengepungen selvfølgelig råde, idet det KAN blive dyrt, når man går efter det "bedste"...

Du spørger mig hvad jeg er til, så ved jeg det dårligt. Som du ved har jeg kæmpet med forforstærker problemer - i dag kom der en kopi af PASS, føj for den lede hvor der kom hul igennem og forrygende detaljer og musikalitet. Det gav igen et løft og endnu bedre billede af LCen. Ville jeg MEGET gerne høre...

Jeg tror absolut Ghost er toppen - det vil jeg teste om et par uger, for det nytter ikke at skifte ud og lytte til dit og dat, der bliver for mange åbne parametre, jeg hader rod og virvar i test sessions - og i sidste ende løber det ud i et forkert indtyk og helt uretfærdige sammeligninger. Enig...

Så er der de nye 2.3 moduler og de nye 1000 watt trafoer og mange andre detaljer omkring det setup. SÅ du kan nok se der går noget tid før noget endeligt er på banen - men for fanden hvor er det spændende med så meget grej - i topklasse. Herligt!

Når det er på plads, så må jeg jo stille det op i et større lokale og indbyde til en lytte session, eller flere mindre i hjemlige omgivelser????? Glem IKKE at invitere Kaptajnen!

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes