Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Den gule etikette: (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen DGG plader overhovedet! Eller hvordan er det nu..

Ach, du mener de stiliserede og flerfarvede tulipaner paa etiketten, er det en hollandsk åre mon?;o)

Mvh. Jens/Modifix, -der mener at det også kan være støvdrageren der er for lang..

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

sporer din pu hele vejen ind???

Hej, SES. Det finder jeg ud af når jeg har fået fjernet diverse marsbar efterladenskaber, malerklatter m.v. som folk har smidt på deres plader jeg har fundet brugt

Senest en Mozart Requim Karajan DGG 138767 Tulip

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Jeg har ingen DGG plader overhovedet! Eller hvordan er det nu..

Ach, du mener de stiliserede og flerfarvede tulipaner paa etiketten, er det en hollandsk åre mon?;o)

Mvh. Jens/Modifix, -der mener at det også kan være støvdrageren der er for lang..

Sehr genau und nun komm schon, du weiss doch - DGG = Deutche Grammophon Gesellschaft

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Gul Etikette quiz:

dem der tyder indholdet af denne side oversat maskinelt (af google, hermed et lille tip) til engelsk fra italiensk vinder retten til at finde mange tulipaner den næste måned.

Deutsche Grammophon Labels

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

I er sgu' godt nok heldige, sådan et veritabelt overflødighedshorn af brugt vinyl får jeg næppe fingre i nogensinde. Var til plademesse her i Sønderborg for godt en uges tid siden, og her blev jeg nærmest trukket over disken. Jeg gør sjældent i sådan noget, så min erfaring hermed er minimal, men der var et par ting jeg burde have opdaget, f.eks. at den ene plade har en krølle så stor som sjældent set. Og en anden kunne faktisk ikke afspilles for bare støj. Jeg må lære at stole mindre på folks integritet. Priserne var heller ikke små, de tror jo de sidder på guld, uanset hvilken stand skidtet er i.

Nuvel, der var også en fornuftig person der solgte fine eksemplarer til fornuftige priser (hej Jan). Og han kan forhåbentlig hjælpe mig til at få renset den plade der ikke var god. Måske man skulle overveje en rigtig pladerensemaskine, et par af eksemplarerne i samlingen kunne godt trænge til en lille behandling, mest af antistat-mæssige hensyn.

For i øvrigt har jeg også købt via forsendelse et par gange, hvor jeg bare har måttet stole på sælgers ærlighed. Men i forhold til hvad nogle kalder gennemsnitlig eller endda god tilstand, som åbenbart er lig med covers der nærmest falder fra hinanden og en hel masse knas og ridser, så er stort set hele min samling jo nærmest mint condition, at forveksle med ny. Det kan da ikke passe at jeg er den eneste der passer lidt på sine ting, eller hvad?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Det kan da ikke passe at jeg er den eneste der passer lidt på sine ting, eller hvad?

Nej, da. Tror bare du har været uheldig. Der skal da nok være nogle gode plader til dig også.

Herregud se på mig. Har købt pladespiller igen for kun 2 uger siden, solgte ellers hele baduljen i slut 80'erne, og jeg har allerede på de 2 uger fundet 90 vinyler af rimelig god stand. Der i blandt vel en 10 stykker der ser ud til aldrig at have været spillet.

Har flere gange været ude for at der i samme stak i kassen fandtes ny udseende plader + gamle slidte ubrugelige eksemplarer.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Var til plademesse her i Sønderborg for godt en uges tid siden, og her blev jeg nærmest trukket over disken. Jeg gør sjældent i sådan noget, så min erfaring hermed er minimal, men der var et par ting jeg burde have opdaget, f.eks. at den ene plade har en krølle så stor som sjældent set. Og en anden kunne faktisk ikke afspilles for bare støj.

Rigtigt surt sjov. Måtte du ikke se pladerne inden du købte eller så de bare gode ud eller fik du bare ikke checket i kampens hede?

Skal jeg give dig et tip. Prøv at se om du kan komme i tanke om steder de andre IKKE har været endnu. Det er der 'guldet' er. Stederne må du selv gætte dig til. Sorry.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes