Forfatter |
|
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
en der har set lyset for enden af tunnellen ?
træt af at opgradere hele tiden, uden at opnå den perfekte lyd ?
hifi er spild af penge, især når man skifter udstyr hvert eller hver andet år ik ?
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
hifi er spild af penge, især når man skifter udstyr hvert eller hver andet år ik ? |
|
|
Er det det?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nye sager på vej?
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...lad os høre en rørende historie
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager lige hatten af og bukker mig for det anlæg:-)
Hold da k... det ser godt ud!! ikke lige noget man ser hver dag!! den cd spille minder en lille bitte smule om MBL ´S
Top herfra
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej don
Tak for de rosende ord, jeg burde faktisk snart opdatere med nye billeder, der er kommet et sæt Rogue Audio M150 til siden.
|
Til top |
|
|
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan er de?
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad blev der af det med ikke at bruge flere penge på det  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at bruge flere penge på hifi, det er jeg nu ikke så sikker på mere, jeg synes efterhånden at jeg har nået smertegrænsen for hvor mange penge der skal poste i min hobby.
Jeg burde end ikke tænke på at anskaffe mig noget andet, de forskellige komponenter harmonere godt sammen, de supplere hinanden godt og får musikglæden frem hos mig, hvad mere kan jeg så ønske mig. 
Pt. har jeg bestilt lidt mere musik, det er Clutch og Robin Trowler, prograsivt rock og blues.
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Det med at bruge flere penge på hifi, det er jeg nu ikke så sikker på mere, jeg synes efterhånden at jeg har nået smertegrænsen for hvor mange penge der skal poste i min hobby.
Jeg burde end ikke tænke på at anskaffe mig noget andet, de forskellige komponenter harmonere godt sammen, de supplere hinanden godt og får musikglæden frem hos mig, hvad mere kan jeg så ønske mig. 
Pt. har jeg bestilt lidt mere musik, det er Clutch og Robin Trowler, prograsivt rock og blues.
|
|
|
Hej Alex!
Sådan tror jeg vi er mange der har det! På et tidspunkt kan det næsten ikke blive bedre - så er det kun små ændringer. Og kan det så betale sig?? Er det ikke bare en anden lyd og ikke nødvendigvis en bedre lyd!
Når du skriver at det hele bare passer sammen - hvor står du så i dag med anlægget i forhold til de første sider i dette link? Er det det samme anlæg endnu. Har du ikke et billede? __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Jeg har ikke knipset nogle nye billeder endnu, mit digicam. har ikke andet end 1.2 megapixel, så alt andet lige bliver resultatet ikke så pænt.
Jeg køre stadigvæk med Audiomeca Mephisto II.X - PS Audio PCA-2 - Wilson Audio CUB I - Nirvana Audio S-L - og sidst tilkommende er Rogue Audio M150 monoblokke, 2 x 30 kg. med 6550 EH udgangsrør - 12AU7 RCA / 12AX7 RCA signalrør.
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex!
Lyder som guf for enhver musikelsker. Jeg kan sagtens forestille mig dine Wilson med så meget rørkraft bag.
At du er i hifi-nirvana og ikke trænger til noget nyt er sikkert - hvem ville ikke være det med sådan et anlæg. Det er jo sin sag at bryde "kæden" op - det kan være svært at finde ind på sporet igen. Så modig er jeg heller ikke selv .
En overgang havde du også en Krell effekt er det ikke rigtig ??? Hvad er der blevet af den? Og hvorfor faldt valget på rør? __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Som nummer 1 - må jeg tilstå at Krell-sættet var kun til låns, desværre :( sådan er det, men det lød godt at have Krell FPB600 og KRC.
Når det så er sagt, så havde jeg utallige gange set at Wilson bruger rør, når de er på div. messer og nogle ganske kostbare af slagsen, så hvad var mere naturligt end at forsøge sig med rør !
Jeg viste at jeg ikke gad at fise frem og tilbage mellem en fagmand og hjemmet når der skulle justeres bias på rørne, så mit første krav var at jeg selv kunne gøre dette eller en auto-bias.
Rogue har justering for hvert udgangsrør og det gøres i et snuptag, efter en 1/2 til en hel times opvarmning og mute trykket ind på forforstærkeren, kan bias justeres, det tager kun få minutter og gøres ca. hveranden måned.
Men det korte af det lange, jeg lånte et sæt M150 af en forhandler, han var villig til at låne mig den i et par uger og de blev iøvrigt leveret til døren ! - eller retter til mit cykelskur, jeg var ikke hjemme, da den gode forhandler mødte op på min adresse.
Det tog faktisk ikke særlig lang tid at høre hvilke dyder min Wilson indeholder når der er rør på den, det passede som hånd i handske, den berømte harmoni og samspil var som skabt for hinanden.
Den gode forhandler havde sagt til mig at Wilson dur med rør, og det holdte også stik, der gik ikke engang 3 uger, så havde jeg købt M150 - og det har jeg ikke fortrudt, at jeg så senere har haft det til salg, er bare et udtryk i hifi'ens vildfarelse, uroen har fortaget sig og musikken spiller igen, også med rør og Wilson 
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex!
Jeg tror dig - de Wilson får det bedste frem i forstærkeren. Og rør er bare fordrende for musikglæden og lytningen. Jeg har selv en lille en af slagsen - 13w fra Kina.
Og som du selv skriver er det ofte man bliver fristet af nyt fra alle fronter . Dog synes jeg ofte det er lidt som det gamle ordsprog "gammel vin på nye flasker". Det lyder lidt anderledes - måske i en anden retning - lidt lysere/lidt mørkere - flere detaljer??? Ja ofte kan det være svært at vurdere. En ting er dog altid sikkert og det er at det bliver dyrere - ofte ret meget.
Nej det er svært at lave handler som i gamle dage - byttehandel - måske kan du huske.... Se det var tider .
PS! Hvis du har lyst til at høre andet end rør på Wilson må du komme forbi - det går nu meget godt . __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal da også lige siges at, inden jeg bestemte mig for Rogue, da var der også en Bryston 4BSST indover matriklen, den gjore det bestemt også godt, der var masser af power og samtidig en varme som ikke altid kendetegner trans'er.
Bryston kunne meget nemt have stået her idag.
At det så blev Rogue, er helt klart fordi at Wilson CUB i den grad trives med rør - der er et samspil som er meget betagende og befordrende for hele musikoplevelsen.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Det skal da også lige siges at, inden jeg bestemte mig for Rogue, da var der også en Bryston 4BSST indover matriklen, den gjore det bestemt også godt, der var masser af power og samtidig en varme som ikke altid kendetegner trans'er.
At det så blev Rogue, er helt klart fordi at Wilson CUB i den grad trives med rør - der er et samspil som er meget betagende og befordrende for hele musikoplevelsen.
|
|
|
Vil du sælge det alligevel, Alex? Hvad så i stedet? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
Vil du sælge det alligevel, Alex? Hvad så i stedet?
|
|
|
Det ved jeg ikke endnu, det må tiden vise 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Brian7500 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
|
Det ved jeg ikke endnu, det må tiden vise  |
|
|
Hvorfor vil du af med M 150'erne? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Brian7500 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
|
Det ved jeg ikke endnu, det må tiden vise 
|
|
|
Hvorfor vil du af med M 150'erne? |
|
|
Der er ikke nogen speciel grund, andet end interessen er for ned-ad-gående.
|
Til top |
|
|