Emne: My-FI ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessen for musik og hifi er endnu engang vendt tilbage til undertegnede, det har medført nogle små ændringer siden sidst.
Jeg har pt. ikke nogle billeder som jeg kan dele med jer, men det vil jeg bestræbe mig på i nær fremtid.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ændringer siden sidst er som følger:
Wilson Audio CUB er skifte ud med et sæt CUB II - ligeledes måtte mine rørbamser Rogue Audio M150 finde et nyt hjem, og ind kom Krell KSA 200s.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Ændringer siden sidst er som følger:
Wilson Audio CUB er skifte ud med et sæt CUB II - ligeledes måtte mine rørbamser Rogue Audio M150 finde et nyt hjem, og ind kom Krell KSA 200s.
|
|
|
Hvad er forskellene på CUB og CUB II? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
CUB II har fået en ny diskant, ligeledes er fronten fræset ud af det samme materiale som Wilson Grand Slamm, sider og bagstykke er forsat MDF.
Delefilterne er også ændret, det er i øvrigt blevet nemmere at servicere, da de afmonteres seperat, hver for sig, uden man skal have hele bagpladen af som på CUB I - delefilternes hus er også i andet materiale, orginalt var det plastik, nu er det børstet aluminium.
Det blev aldrig lavet originale standere til CUB I - CUB II har originale standere som skal købes seperat, disse er ligeledes lavet i samme materiale som Grand Slamm.
På lydsiden er store forandringer i forhold til CUB I -det er i den grad en forbedring som ikke lader sig skjule.
Og ja, jeg ved godt at det er sagt før om mange andre højttalere, men jeg tror at Wilson CUB II er absolut verdens bedste standerhøjttaler. basta slut færdig 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
CUB II har fået en ny diskant, ligeledes er fronten fræset ud af det samme materiale som Wilson Grand Slamm, sider og bagstykke er forsat MDF.
Delefilterne er også ændret, det er i øvrigt blevet nemmere at servicere, da de afmonteres seperat, hver for sig, uden man skal have hele bagpladen af som på CUB I - delefilternes hus er også i andet materiale, orginalt var det plastik, nu er det børstet aluminium.
Det blev aldrig lavet originale standere til CUB I - CUB II har originale standere som skal købes seperat, disse er ligeledes lavet i samme materiale som Grand Slamm.
På lydsiden er store forandringer i forhold til CUB I -det er i den grad en forbedring som ikke lader sig skjule.
Og ja, jeg ved godt at det er sagt før om mange andre højttalere, men jeg tror at Wilson CUB II er absolut verdens bedste standerhøjttaler. basta slut færdig 
|
|
|
Det lyder da ikke tosset.
Hvad var så det for nogle standere du havde på de "gamle"?
Får vi mon lidt billeder af nyerhvervelserne? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er slet ikke så tosset 
Standerne på CUB I var nogle som KT Radio havde fået lavet til den første ejer, det var en helt konservativ stander i stål, 3 søjler, top og bund ligeledes i kraftig stå. Søjlerne var fyldt med sand.
Som regl ser man CUB I med Sound Anchors standere, de er kendt for at lave standere til specifike producenter.
Billeder er på vej så snart jeg finder et rimeligt digicam.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Standerne på CUB I var nogle som KT Radio havde fået lavet til den første ejer, det var en helt konservativ stander i stål, 3 søjler, top og bund ligeledes i kraftig stå. Søjlerne var fyldt med sand.
Som regl ser man CUB I med Sound Anchors standere, de er kendt for at lave standere til specifike producenter.
|
|
|
Hvad med forforstærker og kilde(r)?
Hvad har du der?
Jeg forstod at du havde fået et Krell effekttrin.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
Hvad har du der?
|
|
|
Hvis du ser på side 1. kan du se hvad der spilles på, desværre uden billeder, endnu 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Brian7500 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
Hvad har du der?
|
|
|
Hvis du ser på side 1. kan du se hvad der spilles på, desværre uden billeder, endnu 
|
|
|
Det står nogenlunde som det hele tiden har stået altså.
Glæder mig til billeder. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex
Det er med hobbyer som alt det skrammel man har samlet sammen i et kælderrum - Får man det først smidt ud finder man ud af at det lige var det man stod og manglede.....
Velkommen tilbage, glæder mig til billeder af dit- som altid - spændende grej..
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
Hej Alex
Det er med hobbyer som alt det skrammel man har samlet sammen i et kælderrum - Får man det først smidt ud finder man ud af at det lige var det man stod og manglede.....
mvh
|
|
|
Hej Mørch
Tak for velkomsten.
Jeg må indrømme at jeg ikke var meget interesseret i hifi og musik efter jeg solgte Wilson CUB I og Rogue M150, sætte havde en helt speciel harmoni, det passede slet og ret godt sammen, så at finde en erstatning for ovennævnte blev lidt af en udfordring.
Som et plaster på såret, havde jeg anskaffet mig en Krell KSA 200s, men hvad dur sådan et monster til når man ingen højttalere har ... ?
Så gik turen over forbi Vassago-hifi, efter en del musik på René spændende grej, købte jeg et sæt brugte Meadowlark Osprey, nu havde jeg da noget som kunne give lyd fra sig.
Hjem kom jeg med Meadowlark, de var i øvrigt ikke så nemme at have i min lille WV Polo, men hvad gør man ikke i hifi'ens tjeneste.
Meadowlark Osprey var fra start ment som en middlertidig erstatning for noget bedre, men nu havde jeg da lyd, og jeg kunne høre min Krell ...
Nu forholder det sig sådan at Meadowlark er en transmissions højttaler og det læret jeg aldrig at forene mig med, stor var skuffelsen .... endnu engang tog jeg kontakt til René, vi fandt ud af at løsningen nok var at prøve noget fra Focus Audio, jeg fik model 788 på prøve.
788 er en meget kompetent højttaler, den kan rigtig meget og har ganske få svagheder, der var ingen tvivl om at den lå nærmere min smag end Meadowlark, jeg lånet 788 en en rimelig tid men trods dennes åbenlys kvaliteter og ganske få fejl, så kunne jeg ikke forstille mig et længere bekendtskab med denne højttaler, så turen gik tilbage til René og et stort tak for lån, spændende højttaler !
Endnu engang sad jeg uden et sæt højttalere, Focus var retur hos Vassago - og Meadowlark var solgt til en meget flink svensker ved navn Kenneth.
sidst jeg havde en god oplevelse med hifi og musik, var da jeg havde Wilson Audio CUB I ... godt så ! - så måtte det alt andet lige være i den retning jeg skulle se efter en ny højttaler. Jeg søgte på samtlige Wilson højttalere på danske site's - og jo der var da en alt for dyr CUB I og en billig CUB I - og jeg kendt jo CUB I fra mine tidligere oplevelser og ejerskab, men det virkede også bare for nemt at gå tilbage til en allerede prøvet højttaler, det måtte være CUB II eller WATT / PUPPY jeg skulle se efter.
Jeg opdagede ret hurtigt at hvis jeg skulle have et sæt Watt/Puppy som ikke var helt udtjent, så kostede de kassen En Watt/Puppy 5.1 eller 6 var en miniumskrav og det var der ikke mønt til.
Jeg søgte så på et tyske site, og der fandt jeg et sæt CUB II med originale standere alt tilbehør og stadigvæk med folien på den flotte pianolak, jeg kontaktede en meget flink tysker ved navn Lothar Wegner som er autoriseret Wilson forhandler, efter nogle mail's frem og tilbage, lidt prutten om prisen, nåede vi frem til en acceptabel handel, jeg overførste det aftalte beløb og ventede spændt på om der nu også kom nogle højttalere på min adresse.
Dagene gik og jeg blev mere og mere utålmodig, så fik jeg en mail fra Lothar med billeder af CUB'sne hvor de var læsset på den fragtbil, han ville åbentbart bare berolige en utålmodig hifi-nørd om at de var på vej.
På noget nær den eneste varme sommerdag ankom CUB II ... de blev tilsluttet i al hast og straks var jeg tilbage til de gode dage hvor musik lyder som jeg kan lide det, harmonien og musikken er igen faldt i hak og jeg har fundet det højttalermærk som giver mig allermest musik og glæde, ja, jeg er en sucker for Wilson, ingen tvivl om det !
Det var så den røverhistorie fra en desperat hifi-nørd som var kommet på afveje, men som endt lykkeligt 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg venter med billeder til jeg finder et godt digicam, nu har jeg set Medlem's billeder i Avalon tråden og dem vil jeg helst ikke stå tilbage for De er dælme flotte !
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
mørch skrev:
Hej Alex
mvh
|
|
|
Hej Mørch
Tak for velkomsten.
Jeg må indrømme at jeg ikke var meget interesseret i hifi og musik efter jeg solgte Wilson CUB I og Rogue M150, sætte havde en helt speciel harmoni, det passede slet og ret godt sammen, så at finde en erstatning for ovennævnte blev lidt af en udfordring.
Som et plaster på såret, havde jeg anskaffet mig en Krell KSA 200s, men hvad dur sådan et monster til når man ingen højttalere har ... ?
Så gik turen over forbi Vassago-hifi, efter en del musik på René spændende grej, købte jeg et sæt brugte Meadowlark Osprey, nu havde jeg da noget som kunne give lyd fra sig.
Hjem kom jeg med Meadowlark, de var i øvrigt ikke så nemme at have i min lille WV Polo, men hvad gør man ikke i hifi'ens tjeneste.
Meadowlark Osprey var fra start ment som en middlertidig erstatning for noget bedre, men nu havde jeg da lyd, og jeg kunne høre min Krell ...
Nu forholder det sig sådan at Meadowlark er en transmissions højttaler og det læret jeg aldrig at forene mig med, stor var skuffelsen .... endnu engang tog jeg kontakt til René, vi fandt ud af at løsningen nok var at prøve noget fra Focus Audio, jeg fik model 788 på prøve.
788 er en meget kompetent højttaler, den kan rigtig meget og har ganske få svagheder, der var ingen tvivl om at den lå nærmere min smag end Meadowlark, jeg lånet 788 en en rimelig tid men trods dennes åbenlys kvaliteter og ganske få fejl, så kunne jeg ikke forstille mig et længere bekendtskab med denne højttaler, så turen gik tilbage til René og et stort tak for lån, spændende højttaler !
Endnu engang sad jeg uden et sæt højttalere, Focus var retur hos Vassago - og Meadowlark var solgt til en meget flink svensker ved navn Kenneth.
sidst jeg havde en god oplevelse med hifi og musik, var da jeg havde Wilson Audio CUB I ... godt så ! - så måtte det alt andet lige være i den retning jeg skulle se efter en ny højttaler. Jeg søgte på samtlige Wilson højttalere på danske site's - og jo der var da en alt for dyr CUB I og en billig CUB I - og jeg kendt jo CUB I fra mine tidligere oplevelser og ejerskab, men det virkede også bare for nemt at gå tilbage til en allerede prøvet højttaler, det måtte være CUB II eller WATT / PUPPY jeg skulle se efter.
Jeg opdagede ret hurtigt at hvis jeg skulle have et sæt Watt/Puppy som ikke var helt udtjent, så kostede de kassen En Watt/Puppy 5.1 eller 6 var en miniumskrav og det var der ikke mønt til.
Jeg søgte så på et tyske site, og der fandt jeg et sæt CUB II med originale standere alt tilbehør og stadigvæk med folien på den flotte pianolak, jeg kontaktede en meget flink tysker ved navn Lothar Wegner som er autoriseret Wilson forhandler, efter nogle mail's frem og tilbage, lidt prutten om prisen, nåede vi frem til en acceptabel handel, jeg overførste det aftalte beløb og ventede spændt på om der nu også kom nogle højttalere på min adresse.
Dagene gik og jeg blev mere og mere utålmodig, så fik jeg en mail fra Lothar med billeder af CUB'sne hvor de var læsset på den fragtbil, han ville åbentbart bare berolige en utålmodig hifi-nørd om at de var på vej.
På noget nær den eneste varme sommerdag ankom CUB II ... de blev tilsluttet i al hast og straks var jeg tilbage til de gode dage hvor musik lyder som jeg kan lide det, harmonien og musikken er igen faldt i hak og jeg har fundet det højttalermærk som giver mig allermest musik og glæde, ja, jeg er en sucker for Wilson, ingen tvivl om det !
Det var så den røverhistorie fra en desperat hifi-nørd som var kommet på afveje, men som endt lykkeligt 
|
|
|
Var de helt nye da du fik dem, Alex? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Den første ejer havde købt dem ved Lothar Wegner, men nåede kun lige at tilspille dem, derefter indgik de i en handel med et par større Wilson, også hos Lothar Wegner, og så købte jeg dem 
Folien nåede aldrig at tages af, den ære fik jeg .... under den matte folie afslørede sig den flotteste pianolak som kun Dave Wilson kan fremstille 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Brian
Den første ejer havde købt dem ved Lothar Wegner, men nåede kun lige at tilspille dem, derefter indgik de i en handel med et par større Wilson, også hos Lothar Wegner, og så købte jeg dem 
Folien nåede aldrig at tages af, den ære fik jeg .... under den matte folie afslørede sig den flotteste pianolak som kun Dave Wilson kan fremstille 
|
|
|
Ja man kan være heldig __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 08 September 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex!
Dejligt at du er vendt tilbage til Wilson! Hvordan går det med digitalkameraet? Et billed  __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej Alex!
Dejligt at du er vendt tilbage til Wilson! Hvordan går det med digitalkameraet? Et billed 
|
|
|
Hej highend
Der var ingen vej uden om Wilson ... meeeen det er straks værre med at finde et digicam. nu har jeg brugt alle pengene på hifi 
Men lidt musik er det blevet til, jeg har lige anskaffet mig Cheb Mami "Layali" - etnisk musik når det er bedst.
Det er også blevet til et tilbageblik i new wave of british metal, Iron Maiden fandt også vej til hulen.
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex!
Ja penge er der ingen der har! Heller ikke jeg.
Musikken lyder ny for mig, men måske får jeg lov at høre den en dag. Hvad med Neil Young? Er han glemt og borte?
Hvad spiller du ellers på dine Wilson - har du ændret smag efter du har anskaffet dig dem?
Hos mig er jeg blevet mindre kræsen med hvad jeg spiller - men det bliver til en del jazz af forskellig slags. Ingen nævnt og ingen glemt. Dog vil jeg sige at pop, wave, hip hop eller for meget mainstream vælger jeg fra. __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
mr highend skrev:
Hej Alex!
Dejligt at du er vendt tilbage til Wilson! Hvordan går det med digitalkameraet? Et billed 
|
|
|
Hej highend
Der var ingen vej uden om Wilson ... meeeen det er straks værre med at finde et digicam. nu har jeg brugt alle pengene på hifi 
|
|
|
Har du overvejet, om der i din bekendtskabskreds kunne tænkes at være én, som har et digitalkamera du kunne låne? 
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|