Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forum support (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Forum support
Emne Emne: Tegnsætning er kun for sprognørder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Så, nu har jeg rettet til og med Sumikoarm - så kan en anden importere til Word og gøre arbejdet færdigt. Min kone siger, at hun og datteren vil have mig med til Skt. Hans bål, og det er vel også lidt vigtigere end det andet.

I stedet for al den energi, som er lagt i denne tråds indlæg, kunne alle rette en bid af gangen. Så vær så god, her er begyndelsen:

Så er jeg også hoppet på vognen af digitale eff. forstærkere. Valget stod mellem Icepower og LC audio. Jeg hørte først en Icepower og var ikke i tvivl, jeg ville prøve en Predator. Jeg har nu også altid godt kunnet lide Lars Clausens produkter. De har altid spillet godt. Jeg har også et par 78 w. mk2 klasse A monoblokke, der spiller rigtig rigtig godt, så jeg var meget spændt på, om en klasse D forstærker kunne lyde ordentligt. Mit nuværende anlæg har jeg samlet sammen igennem mange år nu og har haft rigtig mange ting som Quad ELS 63 og Martin Logan CLS2. Her er, hvad jeg har brugt til testen af min Predator 2.3 SE. Forforstærker: hjemmebygget med rør og alle de bedste stumper, der kunne opdrives. Pladespiller Systemdek 2 med Sumikoarm og tushiku pickup highphonic sølvstepup cd sony 707es (kun brugt til løbeværk) dolphins rørdac modificeret med den nyeste lclock højtalere hf 275 modi. med andre delefiltere højtalere fostex båndenheder + fostex kantløse basenheder (nogle af de bedste enheder der nogen sinde er lavet ) efter min mening og til sidst også et sæt 78wklasse a monoblokke også fra lcaudio jeg købte forstærkeren i samle sæt og den er utrolig nem at samle der gik kun ca 3 timer så var den spille klar jeg var meget spændt på lyden da jeg er jo normalt spiller på klasse a forstærkere man kunne jo nemt tro lyden var hård og ikke så detajeret som på mine monoblokke men til min store forbavelse var lyden super åben der var ikke det mindste hårdhed og forstærkeren var meget musikalsk med upåklageligt perspektiv både i bredde højde og dybde og bassen var noget af det bedste jeg endnu har høft og det sjove efter et par timers musik er forstærkeren stadigvæk iskold jeg har nu spillet med forstærkeren i en uge og den bliver bedre og bedre og jeg bliver gladere og gladere for den jeg må sige det er rigtig godt gået af et lille firma som lcaudio kan lave sådan en forstærker til de penge der spiller så godt jeg har ikke fortrudt jeg valgte predatoren frem for icepower da jeg synes den spiller bedre men det er jo en smagssag

Stor Skt. Hans hilsen  

Don Keyshark 

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
@Live21
Tja... Det er ikke mig der hopper indlæg over grundet grammatiske fejl. Det har jeg allerede noteret flere gange nu. Kan dog heller ikke mindes at andre, i denne tråd, har skrevet de helt hopper dem over.

@Guldkysten
Tænker du på @vilmann, så skriver han blot at han ikke vil bruge den ekstra tid det tager at forstå den. Her er der jo tale om grammatiske fejl af en sådan karakter, at det er uforståeligt. Hvem vil læse noget der virker uforståeligt?

"overbetjente"??

Jeg kunne forstå dig, hvis der var blevet sendt "hadebreve" til forfatteren, men vi snakker altså kun om en gruppe, der blot bliver irriteret over symantikken. Der er, så vidt jeg ved, ingen der griber til våben her.

"Ikke nogen særlig konstruktiv måde at reagere på en smule kritik, der, som jeg har forstået det, er ment konstruktivt, og som et debatoplæg, ikke en lynchning."
"- lynching næ, hvem har sagt det, konstruktiv? er det konstruktivt at man råber op om sådan en for mig at se lille detalje, og hvad er der konstruktivt i "Selvkritik, Please!" og at man udstiller det."

Her forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener (?) Og hvem råber? Troede dette var en debat.

"Der er ingen der rent faktisk har skrevet at anmeldelsen skal trækkes tilbage, eller at personen skal holde sig væk."
"næ det har du ret i, nu er der ganskevist så mange sider, at jeg ikke kan huske hvad der er skrevet, men du er vist den første der siger det, jeg tror du forveksler det med, at jeg sagde, at jeg godt kunne forstå hvis forfatteren ikke ville bruge dette forum."

Nej, jeg forveksler det ikke med noget du har skrevet. Blot en konstatering, for at pointere at dette stadig er en debat ikke et KRAV om bedre grammatik og "overbetjente".

SUK, SUK - giver op - gider simpelthen ikke det her - du vil jo kun piske en stemning op, for du mener jo næsten som jeg, at man godt kan forstå teksten uanset fejlene.
Men alligevel tak for konstateringer og alt det andet, men jeg var af den tro at dette var et forum for diskutioner omkring hifi, og ikke grammatik og personfnider
At der åbentbart er nogle uskrevene regler, omkring dette forum, er mig ubekendt, men hvis det er legitimt mål, at ligeså snart folk laver den fejl, at de er aktive eller skriver en anmeldelse, og gud nåde trøste mig, hvis det er et branchemedlem, der skriver noget, så står folk jo i kø for at hakke, så er det for mit vedkommende slut i dette forum, man må respektere hinanden, og det gør man ikke, man kommer som et ulvekobel, og flår byttet med det samme - peace with that.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Så er hele teksten blevet rettet til, så alle skulle kunne læse - og forstå den. Hvis I kan lokke Michael til det, kan han jo klippe og kopiere den, så anmeldelsen er på et nydeligt dansk. Så burde alle næsten være glade, undtagen de, der kan lide fornemmelsen af at gå i selvsving.

Så er jeg også hoppet på vognen af digitale eff.forstærkere. Valget stod mellem Icepower og LC Audio. Jeg hørte først en Icepower og var ikke i tvivl, jeg ville prøve en Predator. Jeg har nu også altid godt kunnet lide Lars Clausens produkter. De har altid spillet godt. Jeg har også et par 78 w. mk2 klasse A monoblokke, der spiller rigtigt, rigtigt godt, så jeg var meget spændt på, om en klasse D forstærker kunne lyde ordentligt. Mit nuværende anlæg har jeg samlet sammen igennem mange år nu og har haft rigtigt mange ting som Quad ELS 63 og Martin Logan CLS2. Her er, hvad jeg har brugt til testen af min Predator 2.3 SE. Forforstærker: hjemmebygget med rør og alle de bedste stumper, der kunne opdrives. Pladespiller Systemdek 2 med Sumikoarm og Tushiku pickup, Highphonic sølvstep-up, CD Sony 707ES (kun brugt til løbeværk), Dolphins rørdac modificeret med den nyeste LC clock, højttalere HF 275 modif. med andre delefiltre, højttalere Fostex båndenheder + Fostex kantløse basenheder (nogle af de bedste enheder der nogen sinde er lavet  efter min mening) og til sidst også et sæt 78 w. klasse A monoblokke, også fra LC Audio. Jeg købte forstærkeren i samlesæt, og den er utrolig nem at samle. Der gik kun ca. 3 timer, så var den spilleklar. Jeg var meget spændt på lyden, da jeg jo normalt spiller på klasse A forstærkere. Man kunne jo nemt tro, lyden var hård og ikke så detaljeret som på mine monoblokke, men til min store forbavselse var lyden super åben, der var ikke den mindste hårdhed, og forstærkeren var meget musikalsk med upåklageligt perspektiv både i bredde, højde og dybde, og bassen var noget af det bedste, jeg endnu har hørt - og det sjove: efter et par timers musik er forstærkeren stadigvæk iskold. Jeg har nu spillet med forstærkeren i en uge, og den bliver bedre og bedre, og jeg bliver gladere og gladere for den. Jeg må sige, det er rigtig godt gået af et lille firma som LC Audio, at de kan lave sådan en forstærker til de penge - der spiller så godt. Jeg har ikke fortrudt, jeg valgte Predatoren frem for Icepower, da jeg synes, den spiller bedre, men det er jo en smagssag.

mange rigtigt venlige hilsner

Donkey's hark  

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at inddele teksten i afsnit, så man ikke farer vild?

Derudover er det vist på tide at stille nogle mindstekrav op skulle en bruger vælge at bidrage med anmeldelser, da budskabet ellers drukner i formalia som nok er trivielle men ikke desto mindre væsentlige

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeps, så gerne:

Så er jeg også hoppet på vognen af digitale eff.forstærkere. Valget stod mellem Icepower og LC Audio. Jeg hørte først en Icepower og var ikke i tvivl, jeg ville prøve en Predator. Jeg har nu også altid godt kunnet lide Lars Clausens produkter. De har altid spillet godt. Jeg har også et par 78 w. mk2 klasse A monoblokke, der spiller rigtigt, rigtigt godt, så jeg var meget spændt på, om en klasse D forstærker kunne lyde ordentligt.

Mit nuværende anlæg har jeg samlet sammen igennem mange år nu og har haft rigtigt mange ting som Quad ELS 63 og Martin Logan CLS2. Her er, hvad jeg har brugt til testen af min Predator 2.3 SE. Forforstærker hjemmebygget med rør og alle de bedste stumper, der kunne opdrives. Pladespiller Systemdek 2 med Sumikoarm og Tushiku pickup, Highphonic sølvstep-up, CD Sony 707ES (kun brugt til løbeværk), Dolphins rørdac modificeret med den nyeste LC clock, højttalere HF 275 modif. med andre delefiltre, højttalere Fostex båndenheder + Fostex kantløse basenheder (nogle af de bedste enheder der nogen sinde er lavet  efter min mening) og til sidst også et sæt 78 w. klasse A monoblokke, også fra LC Audio.

Jeg købte forstærkeren i samlesæt, og den er utrolig nem at samle. Der gik kun ca. 3 timer, så var den spilleklar. Jeg var meget spændt på lyden, da jeg jo normalt spiller på klasse A forstærkere. Man kunne jo nemt tro, lyden var hård og ikke så detaljeret som på mine monoblokke, men til min store forbavselse var lyden super åben, der var ikke den mindste hårdhed, og forstærkeren var meget musikalsk med upåklageligt perspektiv både i bredde, højde og dybde, og bassen var noget af det bedste, jeg endnu har hørt - og det sjove: efter et par timers musik er forstærkeren stadigvæk iskold.

Jeg har nu spillet med forstærkeren i en uge, og den bliver bedre og bedre, og jeg bliver gladere og gladere for den. Jeg må sige, det er rigtigt godt gået af et lille firma som LC Audio, at de kan lave sådan en forstærker til de penge - der spiller så godt.

Jeg har ikke fortrudt, jeg valgte Predatoren frem for Icepower, da jeg synes, den spiller bedre, men det er jo en smagssag.

endnu flere endnu venligere hilsner

DONKE ysha RK 

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Af hjertet tak

Mon ikke budskabet skulle være trængt igennem, således at vi gemene brugere kan se frem til læselige anmeldelser omkring de emner, der lader vores hjerter slå om muligt endnu hurtigere?

Kom nu drenge og piger; I skal ikke holde Jer tilbage, fat nu pennen og skrive en brugeranmeldelse!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Derudover er det vist på tide at stille nogle mindstekrav op skulle en bruger vælge at bidrage med anmeldelser, da budskabet ellers drukner i formalia som nok er trivielle men ikke desto mindre væsentlige

Oki - hvilke mindste krav? jeg kan da bedre forstå omtalte anmeldelse, end det du lige siger - ikke noget ondt ment, men tænk over det - inden man stiller krav, så burde man som minimum tænke over, om man selv kan honorere dem , ved jeg er grov nu, men noget tyder på at alt skal stilles på en spids. Sorry

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Selvsving er en fed ting! 

donkey SH ark

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Mindstekravet er vel at man kan forstå budskabet, ellers er det vel spild af både skribentens og læserens tid. Samt at man honorerer almindelig retstavning og grammatik, af hensyn til læseren.

Derudover er der ikke noget galt med mit udsagn, det er blot resultatet af lidt for mange indskudte sætninger. Men det giver jo en meget god pointe i sig selv, det er jo også tilladt at stille krav til læseren ?

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Mindstekravet er vel at man kan forstå budskabet, ellers er det vel spild af både skribentens og læserens tid. Samt at man honorerer almindelig retstavning og grammatik, af hensyn til læseren.

Derudover er der ikke noget galt med mit udsagn, det er blot resultatet af lidt for mange indskudte sætninger. Men det giver jo en meget god pointe i sig selv, det er jo også tilladt at stille krav til læseren ?

hmm - tja - man kan da vist ændre en del kendsgerninger og udtalelser - bare lidt en skam at jeg havde nået at citer den

Org. indlæg :

Redigeret indlæg :

Af hjertet tak

Mon ikke budskabet skulle være trængt igennem, således at vi gemene brugere kan se frem til læselige anmeldelser omkring de emner, der lader vores hjerter slå om muligt endnu hurtigere?

Kom nu drenge og piger; I skal ikke holde Jer tilbage, fat nu pennen og skrive en brugeranmeldelse!

Og jeg kan kun være helt enig - skriv alle de bruger anmeldelser der skal være, og se dog gennem fingre med fejl, eller lad helt vær med at læse det hvis man ikke synes om det

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Allright den tager jeg på mig, jeg er ikke særligt kvik på denne tid af natten. Jeg er også god til at skrive så ingen andre end migselv kan forstå det, men så ændrer jeg på det. Selvkritik er vel okay, så længe at du ikke går efter manden men efter bolden, Herr Guldkysten

Du kender forskellen, ikke?

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Allrigt den tager jeg på mig, jeg er ikke særligt kvik på denne tid af natten. Jeg er også god til at skrive så ingen anden end migselv kan forstå det, men så ændrer jeg på det. Selvkritik er vel okay, så længe at du ikke går efter manden men efter bolden Herr Guldkysten

Du kender forskellen, ikke?

Forskellen er hårfin,  og bliver man gået på klingen, ja - så er det indrømmet, så er jeg grov, og går lige efter struben - det er ikke noget personlig eller noget, det er bare hele princippet i hele denne tråd om korrekthed og krav, som får mig til at se totalt rødt - sorry - beklager - og ja selvkritik er godt

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Godt så

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Og så er det vist efterhånden ved at være uddebateret - de samme ting kører i ring, så for god ordens skyld kommer jeg lige med en gentagelse af hvad jeg skrev i starten af tråden - vi har korrektur på under normale omstændigheder, og er tilfældene helt slemme, bliver teksten returneret med besked om at rette eventuelle fejl og mangler.

MEN......pga. af tidsmangel og det omfattende arbejde med den kommende nye version af siden og alt hvad der dertil hører, er der sket et par smuttere - vi har ganske enkelt ikke tiden til at rette så meget opmærksomhed mod alle ting på en gang, og så ryger der altså nogle ting igennem som måske ikke skulle have været ude endnu, men hvad kan jeg sige - beklager, det er spillets regler når man ikke har al den tid man kunne ønske sig.

Det er egentlig utroligt at en enkelt brugeranmeldelse kan få det til at rumstere så meget....

Vi på redaktionen lover at det ændrer sig når arbejdet er overstået, og det hele kan komme til at foregå normalt igen - indtil da må i altså finde jer i at der sker nogle smuttere fra tid til anden. Problemet er altså ikke større end det i gør det til...

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

kim olsen skrev:
jeg havde tænkt mig at skrive nogle flere brugeranmeldelser her i ferien, men eftersom stemningen åbenbart er for at en bruer anmedelse åbenbart er på niveau med de obligatoriske opgaver der bliver stillet på mit studium, så tror jeg bare at jeg springer over i første omgang

Lad være med at springe. Det er sgu for nemt.

MaltheK skrev:

Jeg vil da gerne tilbyde dig at læse korrektur på dine anmeldelser, såfremt du ønsker det.

Jeg synes for øvrigt heller ikke du kommer i den kategori, der ikke kan / vil udtrykke sig forståeligt...(?)

så---> spids pennen!

Enig med Malthe. Du skriver så meget, så du udmærket godt ved hvor du kan tillade dig at være sløset uden at sammenhæng læsevenlighed forsvinder.

Men hvis det skulle være, skal jeg også gerne læse korrektur.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

og jeg siger så tak til skolelærer Vilmann og Malthe....

jeg skal lige have noget ekstra reference udstyr frem, så går jeg i gang med intens lytning...

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
MaltheK skrev:

kim olsen skrev:
jeg havde tænkt mig at skrive nogle flere brugeranmeldelser her i ferien, men eftersom stemningen åbenbart er for at en bruer anmedelse åbenbart er på niveau med de obligatoriske opgaver der bliver stillet på mit studium, så tror jeg bare at jeg springer over i første omgang

Lad være med at springe. Det er sgu for nemt.

MaltheK skrev:

Jeg vil da gerne tilbyde dig at læse korrektur på dine anmeldelser, såfremt du ønsker det.

Jeg synes for øvrigt heller ikke du kommer i den kategori, der ikke kan / vil udtrykke sig forståeligt...(?)

så---> spids pennen!

Enig med Malthe. Du skriver så meget, så du udmærket godt ved hvor du kan tillade dig at være sløset uden at sammenhæng læsevenlighed forsvinder.

Men hvis det skulle være, skal jeg også gerne læse korrektur.

/vilmann

jeg er helt enig med Vilmann og MaltheK, Kim. Dine skriftlige færdigheder fejler ikke noget, så du kan roligt fortsætte dine anmeldelser (jeg vil rent faktisk glæde mig til dem!!!). Som adskillige superliga-trænere fremhæver, så drejer det sig om bundniveauet. Der er grænser for hvad der skal trykkes, hvilket admin jo også har tilkendegivet er normen på sitet. Den her omtalte anmeldelse var en smutter. Det gør jo ikke noget der er enkelt fejl (det er jo ikke facitlisten til "Læs og forstå" dette her), men en tekst der er fuld af fejl, er ofte umulig at læse,  og giver derfor ofte et forkert budskab.

Jeg tror Vilmanns indlæg skal opfattes som et løftet pegefinger overfor sløseri som forvansker budskabet. Og det både overfor admin og personen der indrykker teksten. Så lad os alle kontrollere vores indlæg inden vi offentligør dem; forstår vi dem selv ved en enkelt gennemlæsning, er jeg sikker på at det samme gælder for størstedelen af medlemmerne her.

Og hvis ovenstående er forståeligt oven på de mængde rødvin jeg har indtaget i aften, så er jeg faktisk lidt skuffet!!!

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hvis man indtager samme mængde rødvin du har indtaget, så giver alt fint mening.

Du ved jo godt at; to forkerte, gør én rigtig.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

og jeg siger så tak til skolelærer Vilmann og Malthe....

jeg skla lige have noget ekstra reference udstyr frem, så går jeg i gang med intens lytning...

Du må gerne gå i gården først.

mvh
Skolelærer Vilmann

Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

jo tak, jeg burde være fædig omkring september, måske før.....

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes