Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 06:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Træt af copybeskyttelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Normalt er det ikke undertegnede, som startet sådanne en tråd, MEN...

Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt træt af pladeselskabernes copy beskyttelse???

Man kan snart ikke købe en skive uden der er puttet et eller andet håbløst beskyttelsessystem på skiven! Og for det ikke skal være løgn, så har alle selvfølgelig hver deres måde at gøre tingene på!

Ikke alene overholder selskaberne IKKE standarden for CD mediet, men lydkvaliteten lider under det, og er i den grad ringe. Faktisk burde selskaberne ikke have lov til at skrive CD og bruge logoet på deres latterlige udgivelser - ja, undskyld mig, men det er altså for meget!

En af de mest idiotiske problematikker jeg senest har oplevet, er at det alt for ofte ikke er muligt at bruge sin CD som drev, og sende det digitale signal videre via optisk eller coaxial kabel til f.eks. forstærker med dekoder.

Hvad f... er det for noget???

Senest har jeg indkøbt den nye Enigma plade i special edition, og glad smider man den i afspilleren, og hvad der sker der??? Ikke en hylende fis!

Godt så, ind på PC´en med den... Hov den spiller sgu her, men hvad er det... Skiven har sin egen afspiller (her får man altså heller ikke lov til at bestemme), og hvad det værste er, musikken er kun i 128 kilobytes!!!

Arggghhh..... Smask, crash, tramp... så kan du lære det, og pis så i skraldespanden med dig.

Min konklussion må der af være, at jeg for fremtiden skal gå langt uden om skiver hvor det er anført at selvskabet har smidt deres tåbelig beskyttelse på – hvis de da ellers gider skrive det!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Helt enig.

Hvor er Sony / Philips henne?????

Det strider jo mod "red book " licensen.

De burde have stoppet dette for længe siden .

Nåhhh - de har også aktier i pladeindustrien.

Hvor mange kasketter kan man have på ad gangen ????

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med ovenstående.

Jeg har valgt ikke at købe disse tingester (det er ikke en Compact Disc da de ikke overholder red book - Compact Disc logoet er da heller ikke at finde på dem længere).

Der findes så meget andet godt musik og for det meste kan man få tingene på vinyl også ;o)

Iøvrigt virker kopibeskyttelsen ikke. Jeg har kopieret de to skiver jeg har med copy control for overhovedet at kunne afspille dem.

Hvad med om man returnerede tingesterne til forretningen, med krav om pengene tilbage.

Se: http://www.emi.dk/ under punktet debat er der adskillige der indlæg om copy control.

Med venlig hilsen

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 September 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Den eneste branche der er sluppet af sted med at kalde deres kunder tyveknægte. Nå helt sluppet er de vel ikke - deres klagesange høres overalt. Og så sælger de plader som aldrig før.

Jeg har hørt at forhandlere i europa skal forhandle musik hvor pladen er trykt i europa? Hvis det er rigtigt - hvorfor må så f.eks. hifi produceres i koncentrationslejre i Østen? Som privatperson kan jeg (men må jeg?) få fat i de ret enestående vinyltryk fra US og ditto samt cd'er fra Japan.

Boykot - var min opfordring i det gamle forum.

Andre sjove ting: Hvis man vil have Sting i de nye formater udgives de skiftevis på DVD-A og SACD. Bøh

Hvis man vil have Alison Krauss på hybrid sacd - det kan man godt - men O Brother er singlelayer. Bøh

Det er ren Soap og der kan skrives vanvittige kapitler hver dag. Siden Polygram blev solgt til spritbranchen og senere .....branchen - er hjernerne "Gone With The Wind". 

Men så er der vinylerne, og de er kopisikre. Jeg kan stadig ikke få dem i cd-skuffen.

nå der skal lige en  med. Køb en rigtig cd plade - som sjoverne ikke vil udgive og ikke kan i den kvalitet. Jason Mraz, live, læste jeg om i HIFI+, så den måtte prøves. I mangel på selskab har han lavet pladen selv. Herlig Sing/songwriter i en optagelse der er på højde med det bedste audiophile. Ja selv luft er der i optagelsen, omkring stemmer og guitarer, og det selvom det er digitalt. Udstyret på cd'en er det simpleste og billigste jeg har set, og man kan kun købe på hans hjemmeside. Jason - Bolleywood 10-0.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 18 September 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Normalt er det ikke undertegnede, som startet sådanne en tråd, MEN...

Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt træt af pladeselskabernes copy beskyttelse???

Man kan snart ikke købe en skive uden der er puttet et eller andet håbløst beskyttelsessystem på skiven! Og for det ikke skal være løgn, så har alle selvfølgelig hver deres måde at gøre tingene på!

Ikke alene overholder selskaberne IKKE standarden for CD mediet, men lydkvaliteten lider under det, og er i den grad ringe. Faktisk burde selskaberne ikke have lov til at skrive CD og bruge logoet på deres latterlige udgivelser - ja, undskyld mig, men det er altså for meget!

En af de mest idiotiske problematikker jeg senest har oplevet, er at det alt for ofte ikke er muligt at bruge sin CD som drev, og sende det digitale signal videre via optisk eller coaxial kabel til f.eks. forstærker med dekoder.

Hvad f... er det for noget???

Senest har jeg indkøbt den nye Enigma plade i special edition, og glad smider man den i afspilleren, og hvad der sker der??? Ikke en hylende fis!

Godt så, ind på PC´en med den... Hov den spiller sgu her, men hvad er det... Skiven har sin egen afspiller (her får man altså heller ikke lov til at bestemme), og hvad det værste er, musikken er kun i 128 kilobytes!!!

Arggghhh..... Smask, crash, tramp... så kan du lære det, og pis så i skraldespanden med dig.

Min konklussion må der af være, at jeg for fremtiden skal gå langt uden om skiver hvor det er anført at selvskabet har smidt deres tåbelig beskyttelse på – hvis de da ellers gider skrive det!

Du ER og BLIVER en klynker !! Tænk dog på de stakkels fattige pladeselskabers aktionærer, der i de seneste år kun har haft ganske få hundrede milliarder $ i udbytte. Det ender jo med, at de må sælge det ene fly og og een af Porscherne - måske endda fyre den ene af de 6-7 boys, der skrubber dækket på deres lystyachter... DET er sgu da ikke rimeligt !!!

Og hvad med kunstnerne. I virkeligheden er det mindre end 1 % af de pladeudgivende kunstnere, der tjener godt. resten lever på små hummere i slumkvarterer og spiller musik på til kl. 5 om morgenen for at få en $ til en dåse ravioli og et hvidløg. Hvad nu hvis de også skulle gå ned i royalties ?? I forvejen har jeg ondt af dem, når jeg ser de ynkelige klude, de har på i videoerne på MTV....

Tænk dog på den stakkels branche. PIPHANS !

Nå, men jeg sejler lige til Beverly Hills og klipper kuponer... CYA

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

DØMT TIL SUCCES

Tjaa hvad kan man sige. Engang fantes der er godt medie som hed Laserdisc det var med stor kvalitet og kunne ikke kopieres. Dette medie blev kun en succes hos nørderne som går efter ren kvalitet men aldrig af den almindelige forbruger.

Disse selskaber bag laserdiscen laver nu et nyt Medie DVD/mpeg det kan en computer læse og derfor MENT kopieres. Dette medie bliver derfor hurtigt en KÆMPE succes.

Jeg tror at pladeselskaberne kan lære noget af denne historie for hvis de laver et medie som ikke kan kopieres så bliver det aldrig en succes og det tjæner de ikke mange penge på, men laver de et medie som let kan kopieres så spredes det som en steppebrand og flere får øjene op for kvalitetes og de måske tjæner lidt mere.

Hvad vil disse selskaber vil de sætte prisen ned på en plade til 70kr hvis mediet ikke kan kopieres ? dette må i da kunne finde nogle som kan svare på fra brancen.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

godt der efterhånden ikke laves særlig god musik mere,  så er man ovre det problem.

Må nu iøvrigt sige at de få kopisikret cdér jeg har, har jeg ingen som helst problem med at afspille dem. Har kun haft muglighed for A/B test på en enkelt af dem og her vandt den kopisikret lydmæssigt over originalen..

Men bortset fra det så jeg nu også gerne at de holdt op med det fis og at folk så også ville stoppe deres sindsyge kopiering som jo i den sidste ende er det er skylden i det. 

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Men bortset fra det så jeg nu også gerne at de holdt op med det fis og at folk så også ville stoppe deres sindsyge kopiering som jo i den sidste ende er det er skylden i det. 

Ved godt tråden ikke handler om det, men jeg vil da vove at påstå at de har gravet deres egen grav med de latterlige priser!

Iøvrigt har jeg heller aldrig haft problemer med at spille kopibeskyttede cd'ere, og har aldrig bemærket nogen lydmæssig ændring i forhold til almindelige cd'ere..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Ved godt tråden ikke handler om det, men jeg vil da vove at påstå at de har gravet deres egen grav med de latterlige priser!

Iøvrigt har jeg heller aldrig haft problemer med at spille kopibeskyttede cd'ere, og har aldrig bemærket nogen lydmæssig ændring i forhold til almindelige cd'ere..

Prisen er nu helt ok, det er bestemt ikke blilligt at lave plader.

et studie koster rask væk 4000 kroner i timen og det tager rundt regnet ca.3 mdr. at inspille den. hertil kommer musikerløn og nogen tjener ca 40.000 for at medvirke på et par numre bare osv osv osv......

150 kroner er rørenede billigt my friend, huske lige på skatter og afgifter også. 

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej Slips! Sådan er verden ikke mere. Det kan gøres billigere og mere effektivt. Se hvordan Naxos har banket "de gamle støvede" til plukfisk. tror du ikke at Heymann har en god biks selvom han sælger for 50kr. Han har!!!. Det kræver bare en hjerne der fungerer og nogle gode musikere der tænker på musik og dernæst penge. Der findes et pladeselskab der sælger alle sine produktioner for 0,99£ - de er heller ikke filantroper.

Udover at være vinylfan er jeg også red book fan. Det er verdens mest demokratiske kommunikationsmedie. Alle der har noget på hjertet kan på en eller anden måde få det udgivet. En neger der lever med sin guitar på en en lille ø i zambezi river kan få udgivet en cd, eller som tidligere nævnte Jason Mraz.

Kopier er ikke kun af det dårlige. I good old days lavede jeg en del bånd fra radio for at lære musik at kende - og det endte tit med et rigtigt musikkøb. Og der er mange gode og lovlige grunde til at lave kopier.

At lytte til MP3 er en straf - uanset om man gør det lovligt eller ulovligt.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Det som selskaberne kalder beskyttelse har ikke noget med beskyttelse at gøre. De fleste pc'ere idag har et digitalt input på lydkortet. Det betyder at hvis man vil kopiere, så kan man bare tilslutte en cd-afspiller via den indgang og optage digitalt, og brænde det ud bagefter.

Alt i alt forstår jeg ikke hvorfor man bruger så mange penge og resourser på noget som ikke virker, og som giver utilfredse forbrugere. Gad vide om man ikke kan klage til forbrugerstyrelsen?? Jeg har hørt i nyhederne at man arbejder på at sætte cd'er ned til 100 Kr. (det har vi godt nok hørt før). Ud over det tror jeg på, at man bør hæve standarden i det musikalske indhold. De ting ville gøre, at jeg personligt ville købe mere musik istedet for bare at høre det i radioen.

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Hej Slips! Sådan er verden ikke mere. Det kan gøres billigere og mere effektivt. Se hvordan Naxos har banket "de gamle støvede" til plukfisk. tror du ikke at Heymann har en god biks selvom han sælger for 50kr. Han har!!!. Det kræver bare en hjerne der fungerer og nogle gode musikere der tænker på musik og dernæst penge. Der findes et pladeselskab der sælger alle sine produktioner for 0,99£ - de er heller ikke filantroper.

Udover at være vinylfan er jeg også red book fan. Det er verdens mest demokratiske kommunikationsmedie. Alle der har noget på hjertet kan på en eller anden måde få det udgivet. En neger der lever med sin guitar på en en lille ø i zambezi river kan få udgivet en cd, eller som tidligere nævnte Jason Mraz.

Kopier er ikke kun af det dårlige. I good old days lavede jeg en del bånd fra radio for at lære musik at kende - og det endte tit med et rigtigt musikkøb. Og der er mange gode og lovlige grunde til at lave kopier.

At lytte til MP3 er en straf - uanset om man gør det lovligt eller ulovligt.

joo jo, der er mange alternativer, men reultatet er efter min mening også tit derefter. Du kan nu ikke lave ret meget under 30.000 kroner hvis du står for det hele selv og her taler vi kun udgift i forbindelse med optagelse og skæring af skiven, så skulle den jo også gerne markesføres hvis man har planlagt at ville sælge den til andre end familen og DET KOSTER. 

Vil man lave topprofessionel produktion uden fup og for meget computergrej, så koster det og mine priser holder 100%, jeg har selv været i trædemøllen og har venner i brachen og kender så udemærket produtionsomkostningerne..

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Glemte helt at rose redaktørens pick up, det kan man kalde heftig vådafspilning.

Ja det koster penge at indspille musik. Men prisen er skifter, tager du SAS til London eller Ryan koster det ikke det samme. Det basale er det samme. London Symphony udgiver cd'er fra deres koncerter 50kr. Noget man kunne ønske også skete i DR - men hvis de kunne finde ud af det bliver ikke til en 50'er. Og når man ikke kan finde nye veje dør man, imedens andre finder ud af det.

Promotion: Tja der er i tonsvis af blade der skriver om, hundredevis af radiostationer der spiller plader 24 timer i døgnet. Man behøver ikke at betale for det. 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Glemte helt at rose redaktørens pick up, det kan man kalde heftig vådafspilning.

Ja det koster penge at indspille musik. Men prisen er skifter, tager du SAS til London eller Ryan koster det ikke det samme. Det basale er det samme. London Symphony udgiver cd'er fra deres koncerter 50kr. Noget man kunne ønske også skete i DR - men hvis de kunne finde ud af det bliver ikke til en 50'er. Og når man ikke kan finde nye veje dør man, imedens andre finder ud af det.

Promotion: Tja der er i tonsvis af blade der skriver om, hundredevis af radiostationer der spiller plader 24 timer i døgnet. Man behøver ikke at betale for det. 

Gratis??, der er ikke ret meget i vores verden der er gratis og det bliver pladerne heller ikke heldigvis. Jeg betaler med stor glæde 150 kr for en GOD cd ér og de dårlige dem holder jeg mig  bare fra at købe. Husk lige hvor mange år du har glæade af den skive du giver sølle 150 kr. for. Jeg forstår ikke jeres klynkeri over at 150 kr er mange penge for en cdér. Men det må være samfundets skyld at de fleste i dag tror de kan få alt gratis. 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 20 September 2003 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Ikke Slipsefyr hvorfor beskytter du pengedrengene i pladeindustrien? Du skiver det er dyrt at producere en plade, men det er mere dyrt at lave en film, og den kan man købe for ca. 200kr.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 September 2003 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Sig langsomt efter mig : IRONI

(der er da ingen ,der er ved deres fulde fem , der vil

retfærdigøre pladebranchens fremfærd).

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2003 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
SES. skrev:

Gratis??, der er ikke ret meget i vores verden der er gratis og det bliver pladerne heller ikke heldigvis. Jeg betaler med stor glæde 150 kr for en GOD cd ér og de dårlige dem holder jeg mig  bare fra at købe. Husk lige hvor mange år du har glæade af den skive du giver sølle 150 kr. for. Jeg forstår ikke jeres klynkeri over at 150 kr er mange penge for en cdér. Men det må være samfundets skyld at de fleste i dag tror de kan få alt gratis. 

Jamen hvordan finder du af om den er god? Det er da, efter min mening, ikke nok bare at høre den 10 min i butikken. Det jeg gør er at dl cd'erne, hører den en hel dag hvorefter jeg så finder ud af om den er noget værd. Hvis jeg ikke havde muligheden for at dl den først og så købe den hvis den var noget værd, ja så ville jeg slet ikke købe cd'er.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej

Ikke Slipsefyr hvorfor beskytter du pengedrengene i pladeindustrien? Du skiver det er dyrt at producere en plade, men det er mere dyrt at lave en film, og den kan man købe for ca. 200kr.

Øhhh ja,, det er jo så også dyre end en cd plade???

Jeg ved ikke helt hvordan du er kommet til at jeg skulle beskytte nogen som helst fordi jeg syntes prisen på cdér er rimelig.???Venligt uddyb dit indlæg hvis det er noget jeg skal tage alvorligt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Sig langsomt efter mig : IRONI

(der er da ingen ,der er ved deres fulde fem , der vil

retfærdigøre pladebranchens fremfærd).

Mvh Peter

Hvad snakker vi lige om her???.

Jeg syntes skam også det er tåbeligt med alt det kopibeskyttelse, men hvis folk lod værre med deres sindsyge kopiering som i min verden er total værdiløs at eje en kopi af noget som helst, jamen så var det jo aldrig kommet.

En hvilken som helst arbejsdplads der er udsat for tyveri, gør som regel noget ved problemet.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
SES. skrev:

Jamen hvordan finder du af om den er god? Det er da, efter min mening, ikke nok bare at høre den 10 min i butikken. Det jeg gør er at dl cd'erne, hører den en hel dag hvorefter jeg så finder ud af om den er noget værd. Hvis jeg ikke havde muligheden for at dl den først og så købe den hvis den var noget værd, ja så ville jeg slet ikke købe cd'er.

Mig bekendt er der da ingen regler for hvor længe du kan stå i butikken og lytte.??. Men borset fra det, en cd der ikke fanger een på under 10 min, tænder vel ikke ligefrem een elelr hvad??. 10 min er personligt nok for mig til at danne mig et indtryk af om det er noget jeg ofre penge på, så jeg kan lslet ikke se noget problem her, men vi er da gudskelov så forskelige.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes