Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Træt af copybeskyttelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 21 September 2003 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
dfms skrev:

Hej

Ikke Slipsefyr hvorfor beskytter du pengedrengene i pladeindustrien? Du skiver det er dyrt at producere en plade, men det er mere dyrt at lave en film, og den kan man købe for ca. 200kr.

Øhhh ja,, det er jo så også dyre end en cd plade???

Jeg ved ikke helt hvordan du er kommet til at jeg skulle beskytte nogen som helst fordi jeg syntes prisen på cdér er rimelig.???Venligt uddyb dit indlæg hvis det er noget jeg skal tage alvorligt.

Jeg kunne forestille mig han mente MEGET MERE dyrt at lave en film og den KUN koster en 50'er mere...

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline
Sendt: 21 September 2003 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Uden at ville fornærme nogen, så syntes jeg det er noget klynk at man ikke vil betale 150 kroner or en cd plade.

Her er mange herinde i forumet der har high-end udstyr til flere hundrede tusinde kroner.......come on man

Det ville være det samme som at man har købt en bil, men man vil ikke komme benzin på den fordi benzinen er for dyr. 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
dfms skrev:

Hej

Ikke Slipsefyr hvorfor beskytter du pengedrengene i pladeindustrien? Du skiver det er dyrt at producere en plade, men det er mere dyrt at lave en film, og den kan man købe for ca. 200kr.

Jeg ved ikke helt hvordan du er kommet til at jeg skulle beskytte nogen som helst fordi jeg syntes prisen på cdér er rimelig.???Venligt uddyb dit indlæg hvis det er noget jeg skal tage alvorligt.

Jeg kunne forestille mig han mente MEGET MERE dyrt at lave en film og den KUN koster en 50'er mere...

Mvh.

Sikkert, men han glemmer bare at de fleste film har spillet en masse penge hjem i biograferne først.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Slips, man kan også omvendt sige, at hvad jeg lige har råd til nu er 5-10 om måneden, men hvis jeg så køber i f.eks. England har jeg råd til (for det samme beløb) 5 mere, DET betyder da noget!

Mvh.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Mugge skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
dfms skrev:

Hej

Mvh.

Sikkert, men han glemmer bare at de fleste film har spillet en masse penge hjem i biograferne først.

Enig! - Men det ligne dem ikke, ikke at ville skrabe penge ind alligevel.... Nå ja det er en anden disk. sorry!

Mvh.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:

Slips, man kan også omvendt sige, at hvad jeg lige har råd til nu er 5-10 om måneden, men hvis jeg så køber i f.eks. England har jeg råd til (for det samme beløb) 5 mere, DET betyder da noget!

Mvh.

Det er da helt korrekt, det er da heller ikke det ,det går på om folk køber dem billigt eller på udsalg, helelre det end de kopiere dem. Det er folks indstilling jeg  sparker lidt til.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Mugge skrev:

Mvh.

Det er da helt korrekt, det er da heller ikke det ,det går på om folk køber dem billigt eller på udsalg, helelre det end de kopiere dem. Det er folks indstilling jeg  sparker lidt til.

Quote: "Uden at ville fornærme nogen, så syntes jeg det er noget klynk at man ikke vil betale 150 kroner or en cd plade."

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 September 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

godt der efterhånden ikke laves særlig god musik mere,  så er man ovre det problem.

Må nu iøvrigt sige at de få kopisikret cdér jeg har, har jeg ingen som helst problem med at afspille dem. Har kun haft muglighed for A/B test på en enkelt af dem og her vandt den kopisikret lydmæssigt over originalen..

Men bortset fra det så jeg nu også gerne at de holdt op med det fis og at folk så også ville stoppe deres sindsyge kopiering som jo i den sidste ende er det er skylden i det. 

Der laves såmænd masser af god musik - man skal bare kigge de rigtige steder!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 September 2003 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

DØMT TIL SUCCES

Tjaa hvad kan man sige. Engang fantes der er godt medie som hed Laserdisc det var med stor kvalitet og kunne ikke kopieres. Dette medie blev kun en succes hos nørderne som går efter ren kvalitet men aldrig af den almindelige forbruger.

Disse selskaber bag laserdiscen laver nu et nyt Medie DVD/mpeg det kan en computer læse og derfor MENT kopieres. Dette medie bliver derfor hurtigt en KÆMPE succes.

Jeg tror at pladeselskaberne kan lære noget af denne historie for hvis de laver et medie som ikke kan kopieres så bliver det aldrig en succes og det tjæner de ikke mange penge på, men laver de et medie som let kan kopieres så spredes det som en steppebrand og flere får øjene op for kvalitetes og de måske tjæner lidt mere.

Hvad vil disse selskaber vil de sætte prisen ned på en plade til 70kr hvis mediet ikke kan kopieres ? dette må i da kunne finde nogle som kan svare på fra brancen.

LaserDisc kan skam sagtens kopieres - hvad får dig dog til at tro at det ikke kunne lade sig gøre??

Uanset så er der ALTID nogle folk der finder ud af hvordan - intet er eller var sikkert, det er bare et tidsspørgsmål!

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 21 September 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:

DØMT TIL SUCCES

Tjaa hvad kan man sige. Engang fantes der er godt medie som hed Laserdisc det var med stor kvalitet og kunne ikke kopieres. Dette medie blev kun en succes hos nørderne som går efter ren kvalitet men aldrig af den almindelige forbruger.

Disse selskaber bag laserdiscen laver nu et nyt Medie DVD/mpeg det kan en computer læse og derfor MENT kopieres. Dette medie bliver derfor hurtigt en KÆMPE succes.

Jeg tror at pladeselskaberne kan lære noget af denne historie for hvis de laver et medie som ikke kan kopieres så bliver det aldrig en succes og det tjæner de ikke mange penge på, men laver de et medie som let kan kopieres så spredes det som en steppebrand og flere får øjene op for kvalitetes og de måske tjæner lidt mere.

Hvad vil disse selskaber vil de sætte prisen ned på en plade til 70kr hvis mediet ikke kan kopieres ? dette må i da kunne finde nogle som kan svare på fra brancen.

LaserDisc kan skam sagtens kopieres - hvad får dig dog til at tro at det ikke kunne lade sig gøre??

Uanset så er der ALTID nogle folk der finder ud af hvordan - intet er eller var sikkert, det er bare et tidsspørgsmål!

Yes ALT KAN KOPIERES. og de "kopisikrede" CD'er kan også kopieres så nemt som ingenting. Jeg har skam selv prøvet flere gange! Det sjove er at man så kan få pengene tilbage i butikken (altså rent teoretisk) fordi de sælger det som en CD (Hvad det jo ikke er) som ikke kan afspilles derhjemme (det kan man jo bare påstå). Defor: kopisikring = at piraterne har endnu lettere ved at lave kopier. De skal jo ikke engang betale originalen! De graver sin egen grav de stakkel kapitalistiske pladeselskaber!

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er ulovligt at kopiere CD,DVD o.s.v....., det er at snyde selsskaberne. MEN de snyder jo os forbruger så vandet driver. Et eks. fra consol spillende: Resident Evil spillende er meget populære (der er solgt over 10mil. copier), den gang PS2 kom frem kostede et spil 400-500kr. så da R.E. kom til PS2 kostede spillet pludselig 600kr.??? hvorfor, fordi pengedrengene havde regnet ud at idioterne (os forbruger) gladligt ville betale ekstra for det populære spil.

Spørgesmål:   Hvem snyder hvem?

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ang. Copy Control - er det kun min gamle Aiwa discman med der indimellem roder rundt på cd'er med copy control men vel at mærke kun når stødsikringen er sat til?

Lidt irriterende at man så er nødt til at høre musik på transporten uden stødsikring - så jævne er cykelstierne i København og omegn altså ikke!

VH Jeppe

b_skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

hvis folk ellers ville holde op med at at lave 10 kokier af hver cd der bliver solgt så var der ikke noget problem

det angår os alle

Til top Vis b_skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b_skov

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kopierer cd'er fra biblioteket til eget brug.

Jeg vil påstå at jeg nu bruger flere penge på originaler end før jeg begyndte at kopiere.

www.bibliotek.dk kan man søge i alle biblioteksdatabaser i DK og bestille hjem til sit lokale bibliotek. Der er et pænt stort udvalg ;o).

Det betyder at jeg bliver introduceret til flere kunstnere end før, for nu er jeg ikke begrænset af tilfældige pladebutikkers dårlige udvalg. Kan jeg lide kopien ender jeg som regel også med at købe originalen - helst på vinyl (så har jeg cd-kopien til arbejdet).

Så for mit vedkommende betyder det altså at jeg får meget mere musik indenfor dørene. Jeg har nemmere ved at vurdere holdbarheden af musikken inden jeg køber og jeg bliver introduceret til kunstnere og musikgenrer som jeg aldrig ville have opdaget før jeg begyndte at kopiere. Tilgengæld bruger jeg flere penge på originaler end før.

Det er vel det man kalder en win-win situation

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

b_skov skrev:

hvis folk ellers ville holde op med at at lave 10 kokier af hver cd der bliver solgt så var der ikke noget problem

det angår os alle

ENIG!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes