Forfatter |
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://reviews.pimprig.com/video_cards/sapphire_radeon_9600x t_ultimate.php?page=3
CKN, Jeg har læst det samme i ovenstående link til et review af 9600XT Ultimate, men er det ikke kun i ekstreme 3D sistuationer at kortet bliver så varmt at det låser? Kender vi slet ingen herinde der har dette kort?
Thue, jeg vil gerne kunne tage en manual med i seng på PowerStrip for at blive klog på dette produkt - pro's and con's?
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et Sapphire Atlantis 9600, 256Mb (Radeon, non-pro, DVI-out) med passiv køling - køleprofil - ikke noget heat pipe - hos Midt-Data for ca 1200,- Men tjek evt. www.edbpriser.dk først.
Det løser opgaven som det skal, og til DVD-afspilning er der næppe særlig grund til at købe et med højere ydelse.
Boye
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Thue, jeg vil gerne kunne tage en manual med i seng på PowerStrip for at blive klog på dette produkt - pro's and con's?
|
|
|
Det er et meget simpelt program, så jeg tror ikke at der er så meget læsning. Du kan evt. installere programmet og udskrive HELP filen 
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Jeg købte et Sapphire Atlantis 9600, 256Mb (Radeon, non-pro, DVI-out) med passiv køling - køleprofil - ikke noget heat pipe - hos Midt-Data for ca 1200,- Men tjek evt. www.edbpriser.dk først.
Det løser opgaven som det skal, og til DVD-afspilning er der næppe særlig grund til at købe et med højere ydelse.
Boye
|
|
|
Jeg har lige købt et ASUS Radeon 9200SE med 64MB RAM og passiv køling. 430kr hos Midt Data inkl. forsendelse....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue...du skriver "Powerstrip er hardwarebaseret og ikke CPU tung." - Er det ikke netop bare en applikation der scaler efter en ønsket setting og derved er CPU tung?? Jeg er ikke helt med - hvordan kan den ikke være CPU-tung - er det grafikkortet der får opgaven?
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg ville vælge et større grafikkort, er at jeg gerne vil spille lidt på min projektor (kommende projektor...) -skal ud og handle lørdag.... 
-ellers kunne man sagtens klare sig med mindre.... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Thue...du skriver "Powerstrip er hardwarebaseret og ikke CPU tung." - Er det ikke netop bare en applikation der scaler efter en ønsket setting og derved er CPU tung?? Jeg er ikke helt med - hvordan kan den ikke være CPU-tung - er det grafikkortet der får opgaven?
|
|
|
Det er nemlig rigtigt. Nørderne (inkl. mig selv) udnytter dette ved at bruge CPU-kraften til at foretage realtime postprocessing (ffdshow) og lader derefter kortet foretage den scaling som man ønsker.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Grunden til at jeg ville vælge et større grafikkort, er at jeg gerne vil spille lidt på min projektor (kommende projektor...) -skal ud og handle lørdag.... 
-ellers kunne man sagtens klare sig med mindre....
|
|
|
Enten har din kommende projektor en meget høj nativ opløsning eller også er det bare en dårlig undskyld for at købe noget grej. De færreste projektorer kører højere end 1280x768 og det er immervæk ikke meget kraft der skal bruges til at trække spil i den opløsning.
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
C K N skrev:
-ellers kunne man sagtens klare sig med mindre....
|
|
|
Enten har din kommende projektor en meget høj nativ opløsning eller også er det bare en dårlig undskyld for at købe noget grej. De færreste projektorer kører højere end 1280x768 og det er immervæk ikke meget kraft der skal bruges til at trække spil i den opløsning.
|
|
|
Det bliver med 99% sikkerhed en PLZ-2... Hvis man kigger på de nye dx9-spil der er kommer på markedet, så synes jeg da ikke det er for meget.... De fleste tests jeg har set, der ligger det mellem 20-50 fps, i en opløsning på 1280*1024.... Det er da sikkert at hvis man vælger et ældre dx8-spil, så er 150-250 fps slet ikke umuligt... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge dit ressonement.
Det giver ikke nogen mening at køre højere end 1280x720 med Z2. Antallet af pixels er 921.600. De test som du referere til er 1280x1024 hvilket giver 1.310.720 pixels. Det vil sige der er ca. 40% flere pixels i de test end hvad du kommer til at arbejde med i bedste tilfælde. For dette er nemlig kun gældende for spil som er 16:9 kompatible (hvilket langt fra alle er - besøg wide screen gaming forum for detaljer). Det vil igen sige at antallet af pixler du for hovedparten er sat i spil hedder 1024x720 hvilket giver 737.280 total pixels som igen er endnu færre pixels i forhold til en oprindelig reference på 1280x720.
Det som er vigtigst er at sørge for at kortet er DX9 kompatibelt og så ellers sørge for at du har rigeligt med power på PC'en til at håndtere ffdshow osv.
Bare lige nogle tanker fra hoften
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, du får da en til at tænke... Ville et 9600 non-pro måske så være bedre? Det har jo passiv køling, og sammenligner man med 9600XT Ultimate, er det næsten halv pris.... Har ikke rigtigt noget at sammenligne med, da jeg stadig sidder med et Geforce 2MX....  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Hmm, du får da en til at tænke... Ville et 9600 non-pro måske så være bedre? Det har jo passiv køling, og sammenligner man med 9600XT Ultimate, er det næsten halv pris.... Har ikke rigtigt noget at sammenligne med, da jeg stadig sidder med et Geforce 2MX....  |
|
|
Jeg er ret sikker på at omkostning/effektivitet ratio for dit vedkommende med dine behov taget i betragtning giver at det er et bedre køb med 9600 non-pro.
|
Til top |
|
|