Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Ny forstærker til mine Evidence 870 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Så alt i alt er H/K ikke noget bras alligevel, hvad mener du egenligt ?  Du er nødt til at udtrykke dig klarere når du, ikke for at være på nakken af dig for dit danske - det er ganke udmærket , når du postulerer at H/K ikke er strømstærk     

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Aaargh!  Hvor svært kan det være? HK er strømstærke, men mange af de andre merkene har også blivet det. Så vidt jeg kan se er den eneste forskellen mellom HK og mange andre merker at HK underdriver effekten, mens de andre typisk opgiver den reelle effekten, eller overdriver lidt.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Aaargh!  Hvor svært kan det være? HK er strømstærke, men mange af de andre merkene har også blivet det. Så vidt jeg kan se er den eneste forskellen mellom HK og mange andre merker at HK underdriver effekten, mens de andre typisk opgiver den reelle effekten, eller overdriver lidt.

du er ved at være kørt i knæ nu ....en sidste reprimande til H/K ejerne inden vi lukker og slukker? Made in China, ......det ved vi godt Andre ?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er villig til at indrømme hvad som helst nu

Ikke helt i tråd med tråden, men jeg satt og leste den, og tenkte det måske kunne være interessant for andre også

http://members.cox.net/fabulousfrankie/Nousaine.htm

Sjov og se at den Cerwin Vegaen jeg en gang ejde har f3 punktet ved 60hz :)

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg er villig til at indrømme hvad som helst nu

Sjov og se at den Cerwin Vegaen jeg en gang ejde har f3 punktet ved 60hz :)

Det er god værkstedshumor , du skulle have haft en H/K på de Vega'er før de yder max......så kan du lære det ! 

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 August 2005 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Fonebone skrev:
Hej Alle

Tusind tak for de gode råd

jeg har søgt efter brugte nad C370 og HK 675. i den sammenhæng er jeg faldet over en hjemmeside der hedder Hi-Fi Choice.

http://www.hifichoice.co.uk/buyersguide_list.asp?category= AMP&subcategory=INTGR

De anbefaler  Kenwood KAF-3030R

Det er muligt for mig at købe en. er der nogen der kender denne forstærker og kan sige godt eller skidt om den? Og ved om den kan levere nok power til et par Dali Evidence 870?

Jeg synes at det er interessant at følge debatten og håber at den fortsætter lidt endnu

Venlig hilsen

Fonebone

Nu ved jeg ikke hvorfor vi er havnet i Surround forstærkere jeg mener det var en 2-kanals forstærker du eftersøgte (eller er der noget jeg har overset).

Fandt lige et udsnit af testen fra den KenWood, hvad jeg ser så er der ikke meget power i den forstærker og selvfølgelig skal man kigge på prisen, den er jo ikke særlig dyr, men derfor kan den jo lyde udmærket men du snakker heletiden om at der er power nok.

Testen :: Kenwood

FEATURES

Arguably the most impressive amp to emerge from Kenwood in many years, the KAF-3030R benefits from great L/R symmetry. Both channels clip at precisely 67W/8 Ohm and 96W/4 Ohm, both have a matched 84.9dB S/N ratio, a slight -0.15dB treble loss and matched 0.045 Ohm output impedance through the bass. In Direct mode there's a +0.1dB recovery in overall gain, which is a reflection of the losses incurred through tone, balance circuits etc. Furthermore, the '3030 has just about the lowest distortion you'll see (or hear) from a sub-£1,000 amplifier through bass and midrange where figures as low as 0.0005% are typical. The increase to 0.02% at the treble extremes seems quite a jump though, in practice, the absolute figure is still very respectable. Power-wise, there's a bonus with increases under dynamic conditions to 92W and 159W into 8 and 4 Ohm, respectively, but limited to 115W (7.6A) and 58W (7.6A) into 2 and 1 Ohm loads through Kenwood's rather conservative current-limit protection.

Her er et udklip fra en NAD C370:

Testing the C370´s output power with a low-duty-cycle 1kHz toneburstצ cycles on, 400 cycles off—and just one channel driven gave a much different picture (fig.12). Under these conditions, 279W was available into 8 ohms (24.5dBW, black trace), 512W into 4 ohms (24.1dBW, red), 846W into 2 ohms (23.25dBW, blue), and a whopping 1166W into 1 ohm (21.6dBW, green). The last figure is equivalent to an RMS output current of 34 amperes! Yes, the low-level distortion rises by 6dB or so every time the load impedance halves, but with normal, transient-rich music, the C370 will sound like a much more powerful amplifier than its 120Wpc specification suggests. No more toneburst power is available with the NAD´s soft clipping engaged, but, as fig.13 reveals, the distortion begins to rise at an earlier level, which is somewhat akin to how a tube amplifier overloads.—John Atkinson .

Jo mere du belaster C370 jo mere power er der.

Kenwood Normal udgangs effekt : 67/96 i 8/4 ohm.

Kenwood : peak 92/159/115/58  i 8/4/2/1 ohm.

hvis du kigger så falder Kenwood  fra så snart den belastes med 2-ohm, og måske allerede ved 3-ohm.

NAD c370 Normal udgangs effekt : 172/172 i 8/4ohm

NAD peak : 279/512/846/1166 i 8/4/2/1 ohm.

NAD C370 den har ikke flere watt i 4 ohm end i 8 men når den belastes aflevere den meget store effekter og det er det der gør at en forstærker kan følge musikkens spidser, den falder heller ikke fra i 2 eller 1 ohm men aflevere meget mere effekt.

Uden at være efter Kenwood så tror jeg ikke det  er den forstærker du skal bruge til dine nye højtalere da den ikke er særlig strømstærk.

Skal lige sige at samligne Kenwood - 3030r og NAD C370 er jo ikke helt fair da de jo ligger i to forskellige klasser, men det er for at du selv kommer ind på den Kenwood at jeg lige viser dig dette. håber du kan bruge det til noget.

En Harman 675 gør det på samme måde, den har ikke så mange watt som NAD C370 men har masser af strøm.

Fandt lige hifichoice egen test af NAD C370 ::

For whatever reason, NAD has stopped publishing any sort of technical specification in its manuals. On paper, the fact that it's capable of delivering a continuous 2x185W output into 8 Ohm would seem impressive, though the fact that this increases not a jot into 4 Ohm would appear puzzling. In fact it's simply a reflection of NAD's commutating power supply design. This optimises power delivery under the sort of dynamic conditions experienced with 'real life' music. Consequently, the C370 will pump out 252W and 473W (10.9A) into 8 and 4 Ohm with no less than 790W (19.9A) into 2 Ohm and even succeeds in punching through the 1kW barrier with a massive 1139W (33.8A) into 1 Ohm! Hence, the NAD will tackle any speaker you care to throw in its path and, typically, will sound a lot 'louder' than you might expect. Distortion is mainly 3rd harmonic at ~0.004%, channel balance excellent at <0.1dB (re. 0dBW) and the S/N exceptionally (perhaps too) wide at ~95dB (re. 0dBW).

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

Fonebone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2005
Sendt: 21 August 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Fedt at se de mange indlæg

Poul-Erik tusind tak for din grundige gennemgang af Kenwood og Nad. Jeg tror at jeg så småt begynder at forstå lidt om forstærkere (jeg er fuldstændig novice). Jeg er sikker på at jeg skal undersøge mulighederne for at købe en brugt/ny HK 670 eller en brugt NAD C370.

Jeg forstår dog ikke din kommentar om surround forstærkere. det er bestemt en almindelig integreret forstærker jeg leder efter.

Venlig hilsen

Fonebone

Til top Vis Fonebone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fonebone

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Acer og Manic, tror i ikke vi skal lade den ligge for nu? haha, men jo Manic, du har fuldstændig ret, både H/K og Nad underdriver hvad de levere, og på en måde er det jo latterligt?

Det klart, de andre er ligeså gode efterhånden til at levere noget godt, det er også derfor det er vigtigt at kigge på THD og hvad de levere i lavere ohm tal. Men tror vi alle 3 har ret på mange punkter :)

Jeg er i hvert fald ikke uenig i noget af det i skriver :)

Til Fonebone, tror helt klart Nad eller H/K vil være et godt valg til dig, men vær opmærksom på, der er enorm lydforskel på de 2 producenter, så det er vigtig du får lyttet inden køb!

Held og lykke :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 August 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Fonebone skrev:
Hej Alle

Fedt at se de mange indlæg

Poul-Erik tusind tak for din grundige gennemgang af Kenwood og Nad. Jeg tror at jeg så småt begynder at forstå lidt om forstærkere (jeg er fuldstændig novice). Jeg er sikker på at jeg skal undersøge mulighederne for at købe en brugt/ny HK 670 eller en brugt NAD C370.

Jeg forstår dog ikke din kommentar om surround forstærkere. det er bestemt en almindelig integreret forstærker jeg leder efter.

Venlig hilsen

Fonebone

Hej,

Det var heller ikke henvendt til dig, men hvis du kigger på mange af de andre indlæg så snakker de om surround forstærker, og jeg læser det jo også som at du gerne vil have en 2 kanals forstærker.

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes