Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Applikationen DScaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Du kan købe et Conax CAM for 54,95 € (410 kr.) her: http://www.hmm-satshop.de/ci-module-4.htm?hmm=276aefe5d190cd 66eae93990d3320a3f

Og her er et til 45 £ (493 kr.): http://www.dvb-shop24.net/index.php/cPath/2/category/ci-cam. html/XTCsid/eltn7ghdv9t592qh1q3jtddo35

Med en pris på 410 kr. synes jeg ikke det er besværet værd at rode med software CAM. Me software CAM skal du stadig købe en Phoneix kortlæser som også koster penge og det virker ikke med alle media centre.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Siden du bruger Meedio, så bør du nok købe  DVB-S kort der er på listen over understøttede kort: http://www.meedio.com/products/tv/devices/index.html

Jo. Det er også planen at jeg skal ha et Nova-CI og som du skriver er Hauppauges kort lavet af Technotrend så hvis bare du benytter Technotrends BDA drivere til Hauppauge kortene skulle de virke med Meedio..

Før øvrigt så jeg lige på Meedio forumet:
http://www.meedio.com/forum/about26877.html
at en gut laver bob deinterlacing af DVB materiale med deinterlaceren i WinDVD.

Nu er jeg ikke helt klar over hvad der menes med bob men såvidt jeg kan se stiller denne metode ikke nogen krav til tuneren på kortet som f.eks. DScaler.

Snurrerundtlyd skrev:
Med en pris på 410 kr. synes jeg ikke det er besværet værd at rode med software CAM. Me software CAM skal du stadig købe en Phoneix kortlæser som også koster penge og det virker ikke med alle media centre.

Helt enig.. Min holdning ændrede sig da også efter at jeg fandt ud af at man ikke kan sætte et smartcard direkte i et CI . Jeg har ikke så travlt så jeg tror bare jeg tjekker brugtmarkedet efter et Conax CAM.. De kan ikke være i så høj kurs..

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:
Jeg har ikke så travlt så jeg tror bare jeg tjekker brugtmarkedet efter et Conax CAM.. De kan ikke være i så høj kurs.

Brugtpriserne på QXL.dk er lige så høje som nypriserne i Tyskland.

Men du kan købe et nyt Conax modul med garanti til kun 9,99 € (75 kr.) her:
http://cgi.ebay.co.uk/CONAX-CI-Telenor-Modul-CAM-Neuwertig -m it-Garantie_W0QQitemZ5823524299QQcategoryZ88963QQssPageN ameZ WD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Men du kan købe et nyt Conax modul med garanti til kun 9,99 € (75 kr.)

Ja det var da til at høre. Det er bare lidt ærgeligt hvis de ikke tar VISA for så kommer der lige et gebyr fra banken på 40kr for at lave en wire transfer..

..og porto er vel også en 50-80 kroner, men stadig er det jo billigt sammenlignet med prisen i DK.

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:
Snurrerundtlyd skrev:
Men du kan købe et nyt Conax modul med garanti til kun 9,99 € (75 kr.)

Ja det var da til at høre. Det er bare lidt ærgeligt hvis de ikke tar VISA for så kommer der lige et gebyr fra banken på 40kr for at lave en wire transfer..

..og porto er vel også en 50-80 kroner, men stadig er det jo billigt sammenlignet med prisen i DK.

Der er ingen grund til at bruge wire transfer, køberen accepterer forudbetaling og efterkrav. Det billigste er en EU bankoverførsel (EU Payment) via netbank, det koster f.eks. 15 kroner via Nordea netbank.

"3) Betaling på maks. EUR 12.500 til en beløbsmodtager bank i en anden EU medlemsstat, Norge eller Island. Bestillingen skal indeholde korrekt SWIFT-adresse/BIC (Bank Identifier Code) og beløbsmodtagers IBAN (International Bank Account Number). Ordregiver betaler Nordeas gebyr, mens beløbsmodtager betaler modtagerbankens gebyr."

Se EU Payment vilkår/betingelser

Zahlungsform

- Vorkasse
- Nachnahme
Nachnahmegebühr beträgt 10.- pro Paket
- Bar - Selbstabholung ( Anfahrt )
keine Versandk., kostenlose Abholung

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Der er ingen grund til at bruge wire transfer, køberen accepterer forudbetaling og efterkrav. Det billigste er en EU bankoverførsel (EU Payment) via netbank, det koster f.eks. 15 kroner via Nordea netbank.

Hmm.. Jeg har foretaget en del overførsler indenfor EU (med IBAN og SWIFT) og er altid kommet af med 40dkr. Hørte også en anden bank og her var prisen 65dkr.
Jeg spurgte dem også hvorfor det var så dyrt og det var noget med at vi ikke bruger Euro. Hvis vi hopper med på Euro'en er det vist gratis..

Jeg vidste ikke engang man kunne gøre det med netbank. Det må jeg da lige undersøge om det er muligt med min bank (Dronninglund) for det ville da muligvis skære lidt i de 40dkr.

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Porto til Danmark koster  15 €.

Men vær opmærksom på at det er Conax CAM version 1.3. De nye Conax CAM hedder version 4.0, jeg ved ikke om version 1.3 stadig virker og hvad forskellen er.
Måske bør du købe vesrion 4.0?

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Men vær opmærksom på at det er Conax CAM version 1.3. De nye Conax CAM hedder version 4.0, jeg ved ikke om version 1.3 stadig virker og hvad forskellen er.
Måske bør du købe vesrion 4.0?

Det vil jeg da lige undersøge. Det må jo være smart cardet fra Canal Digital der sætter kravet til det. Eller hva? Jeg synes da ikke jeg har hørt om at folk skulle opgradere deres CAM modul selvom smart cardet er blevet opgraderet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes