Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Xbox 360 has landed .... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Nu er jeg så også ret ligeglad med hvor meget den larmer med et spil i - jeg har ikke haft en eneste skive i min endnu.... ;-)

Mvh

Brian

Du har ikke haft et spil i den endnu?   Så kan du godt glæde dig til støjen!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:

Hvad bruger du din til jdg1 - kun spil? Hvis min KUN skulle bruges til spil, så kunne jeg da også leve med det, men maskinen er nu konstrueret til så meget mere end "bare" det, og dertil synes jeg at den larmer for meget.

Jeg bruger den kun til spil.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge en konsol til afspilning af film eller musik!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

oleahmed skrev:

Min er gemt væk i et skab og jeg bruger et Monster VGA kabel til den, ja så jeg ikke kan høre den mere!!

Controlleren virker fint på 7-8 meters afstand..

Hvilken type skab er det, et med glaslåge? Eller kan controlleren trække igennem en rigtig skabslåge på 7-8 meters afstand? Står den lige ved din skærm/fjernsyn, eller hvor meget er den forskudt ud til siden i forhold til "spille-retningen"?

mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
[/QU

Jeg bruger den kun til spil.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge en konsol til afspilning af film eller musik!

[/QUOTE]

tjaaa, men så ryger en del af extender-ideen jo lidt ikke? Kunne jo være coolt at se lidt privat hjemmevideo (med barnet altså...ikke rigtig privat). Og jeg har alt mit musik på min MCE inde på kontoret, kunne XBOX360 ikke streame det i god lydkvalitet??

Mvh

LBA75

oleahmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Sendt: 05 December 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:
oleahmed skrev:

Min er gemt væk i et skab og jeg bruger et Monster VGA kabel til den, ja så jeg ikke kan høre den mere!!

Hvilken type skab er det, et med glaslåge? Eller kan controlleren trække igennem en rigtig skabslåge på 7-8 meters afstand? Står den lige ved din skærm/fjernsyn, eller hvor meget er den forskudt ud til siden i forhold til "spille-retningen"?

mvh

LBA75

Den er bag en sortbrun trælåge som er ca. 1 cm tyk. Xbox'en kan tændes via controlleren, så det er ikke et problem. Jeg har heller ej oplevet LAG fra controlleren når jeg spiller PGR3 (Project Gotham Racing 3), det havde jeg dog frygtet, men intet der. Har også trukket et optisk kabel i 10 m, og der er lyden helt fin i DD5.1, faktisk første gang jeg nogensinde har prøvet at spille med DD5.1 lyd, og det skal opleves!! Her er møblet den ligger i: http://www.boconcept.dk/Default.aspx?ID=35681

Til top Vis oleahmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oleahmed

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 05 December 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

LBA75: Jeg bruger den kun til extender, og til test - jeg har hovedsageligt købt den til test...

Jeg spiller ikke, så skulle der endelig komme et spil i den, så skal det være fordi der er nogen på besøg der syntes det er sjovt - jeg syntes såmænd også det er sjovt nok, men jeg har ikke tid til det...

MVh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Fedt at I alle svarer så hurtigt, jeg er nemlig frustreret.....

@oleahmed: tak for dit svar - det lyder jo lovende! Er det virkelig ingen larm selv med en skive i drevet?? Ellers et fedt skab, er selv vild med BoConcept!!

@Binnerup: Tænkte nok at den var til tests. Vil det ikke være okay lydkvalitet at bruge den som extender til musik fra sin MCE? jdg1 er jo ikke vild med ideen??

Mvh

LBA75

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

oleahmed skrev:

Øhhh forresten, hvordan er det med temperaturen inde i sådan et skab efter timer hardcore gaming?? Der må da blive pænt lunt??

Mvh

LBA75

oleahmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Lyden er ABSOLUT acceptabel, ikke i klasse med rigtige CD-afspillere eller DVD Audio, men bedre end min Ipod, men min Ipod er ikke tilsluttet digitalt men via analog RCA kabler, så ved ikke om Ipod'en kan blive bedre i lyden?

Min er også lidt til test, da jeg regner med at nogle hacker den så den kan bruges til afspilning af HD materiale såsom WMV HD, da hardwaren sagtens kan, men lad os nu se.. Den skal jo også hackes så den kan upscale til 720p i video da den lige pt ikke gør det..

oleahmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:
oleahmed skrev:

Øhhh forresten, hvordan er det med temperaturen inde i sådan et skab efter timer hardcore gaming?? Der må da blive pænt lunt??

Mvh

LBA75

Jeg har med vilje ladet min Xbox 360 stå med PGR3 på hele dagen igår og idag, for at se om den går ned, så den kan byttes, men den har ingen svaghedstegn vist endnu, plus alle komponenter bliver "kørt" (brændt ind) til :).

Og ja der bliver smålunt i skabet, men ikke noget at være bange for, vi har dog ikke nået sommeren endnu, så der må vi se om vi får en BSOD (blue screen of death)  .

oleahmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Her er kablet:

http://www.monstercable.com/monstergame/xbox360/

Det fås længere, end det reklameres til der.

devinthedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Xbox 360 ødelægger skiverne
Af Mie Stage

Mange forbrugere klager over, at Xbox 360 ødelægger spillene, hvis de flytter på konsollen. Men der er ingen erstatning at hente.
Annonce
< name=ADTECH112332 marginWidth=0 marginHeight=0 src="http://ad.adtech.de/?ad|2.0|378|112332|1|171|KEY=key1?????;grp=[GROUP];target=_blank;" Border=0 noResize width=336 scrolling=no height=280>< ="" src="http://ad.adtech.de/?addyn|2.0|378|112332|1|171|KEY=key1?????;grp=[GROUP];target=_blank;loc=700;">

Xbox 360-konsollen skal blive stående på ét sted. I hvert fald hvis der er skiver i.

Det har mange forbrugere opdaget på barsk vis efter at have fået ødelagt cd'er eller spil af, at de har måttet flytte på konsollen, mens skiverne sidder i, skriver ITavisen.no.

Medierne kan nemlig risikere at blive ødelagt, hvis der bliver rykket på laserhovedet. Men der er ingen kære mor, for Microsoft erstatter ikke de ødelagte skiver. De henviser til, at det står i manualen, at der kan opstå skader, hvis man rykker rundt på konsollen under brug.

Man kan dog selv fikse problemet med et stykke skumgummi, men det kræver selvfølgelig, at man åbner for maskineriet, og dermed lader sin garanti gå fløjten. Men har man mod på det, så finder man fremgangsmåden HER;

http://www.llamma.com/xbox360/repair/Refurbishing-the-HL-Xbo x-360-DVD-Drive.htm

Til top Vis devinthedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af devinthedude

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hvem flytter også på deres box når drevet kører?

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke så svært - folk skal bare behandle den ligesom de ville behandle deres DVD-afspiller.

Jeg har hørt at nogle af de t**ser har skiftet boxen fra horisontal til vertikal position mens der kørte en DVD i drevet... Så skal man sgu være forsigtig!
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Der var nøjagtigt samme diskution da PS2'en kom ud - den fik også hurtigt hug for at ødelægge skiver når den stod lodret....

Reelt tror jeg mest på at der er et eller andet behov for diverse journalister og brugere på at skulle kommentere og rakke ned på nye ting...

Mvh

Brian

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 December 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Kan kun give Binnerup ret , det var fuldstændigt det samme med PS2 også med hensyn til støj.

Tror ikke man får et reelt billede af 360eren , før der er gået et par måneder så den almindelige bruger har noget erfaring at øse ud af

Mvh Claus

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Claus: Mht. til støj er min holdning så at både Xbox, PS2 og Xbox 360 larmer forfærdeligt meget...

I forhold til at være en spillemaskine mener jeg ikke det er et stort problem, med i forhold til HTPC/Extender brug mener jeg det er.

Mvh

Brian

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 19 December 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Så snart man bruger den som HTPC/Extender, så skal den vurderes efter de standarder man ville sætte for en HiFi-komponent, ikke en spillemaskine. Og det er jo egentligt også problemet ved at klaske de ting sammen.
Man kunne forestille sig at der dukkede firmaer op, der solgte X360'eren i større specialfremstillede metalkabinetter, så den kunne køre mere støjsvagt (og passe bedre ind rent visuelt i racket).
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

So true - larmer, men er fed at spille paa.

LBA75

MVK190
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt den store version af 360eren.

er der nogen der kan fortælle om der følger et optisk kabel med i den store pakke? eller om det skal købes ved siden af

Jeg skal køre den på min Samsung LE-32M61B, hvor jeg i forvejen har sat min DVD til med Component stik, vil billedet blive dårligere/bedre hvis jeg køber det VGA stik man kan få til? for at undgå at skulle bytte stikkene ud hver gang jeg skal spille eller se film på dvden

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes