Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifigalleriet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Ja du har ret... Jeg skal nok stoppe, beklager dette... Men når folk snakker dårligt om Hifigalleriet har man vel lov til at svare??? også hvis man mener de ikke har ret. Men til alle, hvis i går ind i hvilken som helst butik og går i dybde med købsloven, så står de fleste fra.

men går bare selv ud fra hvad Samsung DK fortæller mig, hvad mine kunder har ret til på DERES produkter... Men jeg er ikke advokat, så det jeg fortæller videre er hvad jeg har fået af vide.

Den det skal heller ikke forstås at hvis i modtager en skærm og fx. fjernbetjeningen mangler så dækker reklamationsretten ikke

Citat www.forbrug.dk

Det er frivilligt for den erhvervsdrivende, om han vil give en garanti eller lade være. Hvis der er ydet garanti, er den i nogle tilfælde ydet af sælgeren, i andre tilfælde er det en fabriksgaranti. Hvis det ikke fremgår, hvem der yder garantien, hæfter sælgeren.

Garantien erstatter ikke reklamationsretten, men løber sideløbende med den. Hvis du har en begrænset garanti på en vare, og der opstår en fejl, som ikke er dækket af garantien, kan den godt være dækket af reklamationsretten.

Jeg må bøje mig og sige at i har ret med reklamationsretten, dette er noteret til fremtiden... Okay så siger vi man har på denne Samsung PS-42S5H 12 mdr. garanti samt 24 mdr. reklamationsret, men de 12 mdr. garanti løber sideløbende med de første 12 mdr. reklamationsret!!! Jeg har selv opdaget at jeg tog fejl... Men hvis en kunde kravede dette kunne hverken hifigalleriet eller mig gøre noget, for det er jo loven der bestemmer.

Tak for opmærksomheden Powda

Til top Vis hifigalleriet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifigalleriet Besøg hifigalleriet's Websted

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Malbjerg: De har ret i at reklamationsrette og garantien kan løbe hånd i hånd... Men hvordan man end drejer dette er garanti bedre end reklamationsret... så derfor siger man ikke 1 års garanti og 24 mdr. reklamationsret. For så tror folk at man er dækket i 3 år....

Derfor siger man som jeg har sagt hele tiden 1 års garanti og 12 mdr. reklamationsret.

Til top Vis hifigalleriet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifigalleriet Besøg hifigalleriet's Websted

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Så er den vil afsluttet

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at vi som kunder behøver Hifigalleriet og andre forhandlere, og HiFigaleriet behøver os som kunder. Men vi behøver slet ikke alt det polemik, om ganske simple ting der snart kan købes på alle gadehjørner. 
Er der nogle forhandlere der har uklare betingelser, så retter de hurtigt op på det, hvis de vil være på markedet. Er kunderne utilfredse, finder de en forhandler som passer til deres opfattelse af moral og etik, samt udvalg, længere er den vel ikke.
Dermed er det vel muligt at enes om de forskellige forhold, i en tone så man gider at følge med og læse det, eller andre skulle kunne have lidt gavn og glæde af vores mange forskellige tråde - og tonemesteren har jo også været ude og slå tonen an.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Vil lige sige til Blackhawk: Jeg er ikke herinde for at sælge skærme, men fordi jeg kunne læse på nogen af siderne af folk at vi evt. var svindlere.... Men snakken forgreb sig i købeloven, dette sker ikke igen fra vores/mig side...

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Toftdahl: du har fuldstændig ret, dette har været meget uprofessionelt af mig jeg beklager dette!!! Siger ikke dette fordi jeg håber på at få flere kunder, men for at fortælle i har ret!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

hifigalleriet skrev:

Vil lige sige til Blackhawk: Jeg er ikke herinde for at sælge skærme, men fordi jeg kunne læse på nogen af siderne af folk at vi evt. var svindlere.... Men snakken forgreb sig i købeloven, dette sker ikke igen fra vores/mig side...

Jamen så er alle jo glade, men jeg vil nok give dig et venligt og velmenende råd om at styre dit temperament en anden gang. Du har ikke gjort dig selv og din bedrift nogle tjenester, og det kommer til at tage tid for dig at rette op på.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

hifigalleriet

Kanon udmelding, den slags kan man kun have respekt for.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Blackhawk: Det kan godt være, men der er stadig flere personer herinde der køber skærme og jer herinde udgør kun 5% af mine køber... da mange af mine køber er firmaer!

Så dette er jeg ikke nervøs for, men som jeg allerede har skrevet var det dumt af mig!

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Og dette er mere end strid på ord, da garanti altid vil dække mere end reklamation....

At der så er flere firmaer der giver længere garanti, end de skal, er jo bare kundens fordel...

Jeg kan ikke se hvor reklamationen skulle dække, og garantien ikke vil... Men vil gerne have det forklaret...

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jeg ville personligt aldrig handle ved hifigalleriet efter det jeg har set her. En så fjendtlig tone overfor mulige købere er altid et dårligt tegn, også selvom hifigalleriet senere undskylder. Skaden er for mit vedkommende sket, og jeg tør slet ikke tænke på hvilken tone jeg mødes med ved evt. reklamation.

Og man får ikke ligefrem følelsen af at den enkelte kunde betyder noget for hifigalleriet, hvilket igen virker meget foruroligende. Hvis man ikke betyder noget, hvad sker der så i en evt. reklamationssag?

hifigalleriet skrev:

Pete: vi har nok kunder behøver ikke dig!!! <snip>.. du aner ikke hvad du snakker om!

hifigalleriet skrev:

<snip> jer herinde udgør kun 5% af mine køber... da mange af mine køber er firmaer!
Så dette er jeg ikke nervøs for

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Vil lige informere alle om at hvis skærmen får pixel fejl.... Så bliver skærmen sendt til Samsung Tjekkiet hvor de lader kunden vente på reparationstiden men kunde får en ny skærm.... Så det er godt nok ikke Samsung DK der laver den, men så skal man hellere ikke vente på evt. lange reparationstider Men alt i alt så er i dækket hvad angår pixelfejl

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
BeanLuck skrev:

Hej,

www.Hifigalleriet.dk har p.t. et super tilbud på et Samsung PS-42S5H til kun 11000,- (kan se den er til omkring 13000,- i tyskland, så det lyder realistisk).

Nogen der har erfaringer med denne forhandler? TV'et skulle komme i midten af Marts og man betaler ikke før der.

Er der noget man burde være opmærksom på?

Syns jeg læste en test i et PC blad på et tidspunkt, mener ikke de var for glade for det, test vinderen var Panasonics PV500e, men må sige det er fantastisk billigt for et HD Ready Plasma, men mon ikke de har det stående i en eller anden Bix så man kan se det i aktion....

Noget andet jeg har lagt mærke til er at priserne på plasmaér er raslet ned og i stigene grad, mon der er noget nyt på vej eks. ny generation af paneler eller noget?

Ja, der er ny teknologi på vej, og mon ikke det er derfor at Sony allerede nu har meddelt at de stopper produktionen af Plasma-skærme? Det hedder SED, og præsenteres af Canon og Toshiba. Der regnes med bedre kontrastforhold end plasma (faktisk nævner de 100.000:1!!!), bedre betragtningsvinkler end LCD, masser af lysstyrke OG lavere produktionspriser (dog sikkert dyrere til en begyndelse). Til gengæld bliver det vist kun til store skærme, har jeg hørt.  Man kan læse mere her, f.eks.:

http://thetechsage.com/archive/2005/04/22/466.aspx

http://www.canon.com/technology/display/index.html

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

klogesen: Men prisen bliver også derefter... sådan er det når der kommer noget nyt på markedet!!

Men som plasma/lcd markedet er lige nu sker der noget hele tiden, så på et tidspunkt skal man jo købe, tror ikke på der sker noget med plasma de næste 5-6 år... Ang. Sony plasma har vi ført fra Sony selv at det var fordi de ikke kunne følge med priserne!

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Nu er vi vist på vej ud af tråden.

Sony har aldrig satset helhjertet på plasma.De troede heller ikke på VHS og MP3,men lavede Betamax og mini disc !!

Plasma overlever næppe,som teknologi i det lange løb.Men afløseren skal være klart bedre/billigere i samme panelstørrelser, før det flytter noget.

LCD er endnu ingen af delene,men væk mig lige når  OLED eller SED kan  masseproduceres i mindst 42" til 10-15 kilo zzzzzzzz.........!!!!!!!!

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

hifigalleriet skrev: "Ang. Sony plasma har vi ført fra Sony selv at det var fordi de ikke kunne følge med priserne!".....

Ja, lettere omskrevet......Sony producere ikke selv plasma-skærme og skal derfor ud at købe hos konkurrenterne  

Bond

hifigalleriet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jep og derfor bliver dette for dyrt... Lennon: jeg tror desværre at du kommer til at sove et par år

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes