Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DLP’erne kommer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Al det projektor-snak er ret interessant. Nogen der har et link til en side, som forklarer alt om projektorer, og alle de forskellige begreber - såsom "lens shift" osv.???

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Al det projektor-snak er ret interessant. Nogen der har et link til en side, som forklarer alt om projektorer, og alle de forskellige begreber - såsom "lens shift" osv.???

Et link til projectorcentral. Her er f.eks. lenshift slået op i det alfabetisk sorterede opslagsværk:
L - Lenshift

En anden side, der i sine reviews af div. kendte projectorer, dissekere dem til mindste detalje. Tysk grundighed:
http://www.cine4home.com/

Imo. lærer man meget af at læse reviews og at google på de enkelte betegnelser.
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Du kan også læse lidt her

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er der ingen der nævner Panasonics PTA900E - den mest suveræne LCD projektor til en meget billig penge. Der er ikke skyggen af
hønsenet. Det eneste den kunne være en smule bedre er skarphed (mangler lige det sidste) og sortbalancen - det sorte bliver aldrig helt sort.
Til top Vis Tournesol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tournesol

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Tournesol skrev:
Hvorfor er der ingen der nævner Panasonics PTA900E - den mest suveræne LCD projektor til en meget billig penge. Der er ikke skyggen af
hønsenet. Det eneste den kunne være en smule bedre er skarphed (mangler lige det sidste) og sortbalancen - det sorte bliver aldrig helt sort.

Sikkert fordi denne tråd handler om DLP

MVH WRONG

sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Sendt: 16 August 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

hvad er der på vej inden for Dlp der er HD ready der kan måle sig med en Z4 til samme pris  ca 10.000kr eller findes de allerede eller kommer det noget inden jul.

og denne her hvad er det for en fætter http://www.audiovisiononline.co.uk/erol.html#13404X16693

er det noget der dur.

Til top Vis sjyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjyden

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 17 August 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

sjyden skrev:

og denne her hvad er det for en fætter http://www.audiovisiononline.co.uk/erol.html#13404X16693

HD 70 er på markedet om ca. 14 dage, det forlyder at vejl. i DK forventes at være 11.999,-. Bortset fra det praktiske (lens shift) og evt. regnbue-hadere, så vil jeg tro at det bliver mere end svært at argumentere for at vælge en LCD frem for denne. På rå billedkvalitet bør den køre i cirkler om Z4 og lignende.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Otto, ved du hvordan H70 er kvalitetsmæssigt i forhold til H79? H79 kan lige nu fås til 12.500,-. Dog er jeg lidt bekymret over de mange tråde om pærer der dør eller mister 50% lysstyrke allerede omkring 500 timer.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:
Otto, ved du hvordan H70 er kvalitetsmæssigt i forhold til H79? H79 kan lige nu fås til 12.500,-. Dog er jeg lidt bekymret over de mange tråde om pærer der dør eller mister 50% lysstyrke allerede omkring 500 timer.

Jeg har ikke set H70 (eller HD70, eller hvad den nu kommer til at hedde...), så det er lidt vanskeligt. Men H79 bør være en bedre projektor, og der er lavere støj og lens-shift - men umiddelbart lyder prisen som en fejl i mine ører. Pærerne kan jeg ikke udtale mig om, jeg har aldrig solgt H79.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Hvor har du set en H79 til 12500kr?

MVH WRONG

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set at HD70 kan købes i UK, for ca. 750£ incl. UK moms. Det må siges at være meget billigt.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Nå, Computersalg har nu fjernet den fra deres side, så det var sikkert en fejl, eller så har de solgt de sidste.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Otto, ved du om det passer at HD70 har et offset på 35%? Hvis det passer er den håbløs i min opsætning, ligesom HD72i. Jeg fatter ikke, hvorfor de skal producere dem med så stort offset.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:
Otto, ved du om det passer at HD70 har et offset på 35%? Hvis det passer er den håbløs i min opsætning, ligesom HD72i. Jeg fatter ikke, hvorfor de skal producere dem med så stort offset.

Sådan er vi jo så forskellige. Jeg ville ønske at H79 havde et ordentligt off-set- Det har den desværre ikke. Jeg kan godt lide at billedet er så tæt på gulvet som muligt. Og det kan man netop få ved bla. et stort offset, såfremt man har PJ hængende i loftet

MVH WRONG

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Det store offset er netop grunden til at jeg valgte Optoma HD72i frem for Infocus IN76. Hvis du ønsker mindre offset, så kik på Infocus IN76.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 August 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Det er rigtigt nok. Jeg må indrømme at jeg er lidt forundret over hvor mange der beklager sig over denne offset. Det tyder på at mange har deres lærred hængende for højt. Det kan der selvfølgelig være praktiske årsager til, og det er også reelt nok - det undrer mig bare...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 August 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

En interessant nyhed af hensyn til trådens emne: www.cine4home.de har lige lagt første preview af Sanyo PLV-Z5 op. Der er meget lidt nyudvikling i forhold til Z4, det er samme paneler, og nyhederne er i grove træk to HDMI indgange, bedre fabriks-justering og forbedret IRIS-funktion. Groft sagt en lettere tweaket Z4, og i mine øjne den mindste udvikling hidtil mellem to Z-modeller fra Sanyo. Det betyder at billedkvaliteten i praksis formentligt har stået mere eller mindre stille på de billige LCD-projektorer inden for det seneste år, og vi skal formentligt forvente at 1080P LCD med C2Fine vil være at finde i 30-40k klassen og op. Z5 har selvfølgelig stadig de samme praktiske fordele som Z4, men bortset fra dét så ser LCD's position som det foretrukne valg i det billige segment absolut truet ud. Mens LCD leverer en meget lille udvikling siden sidste efterår, så er DLP i 12-15k klassen gået fra at være relativt støjende 848x480 eller 1024x576 modeller med halv- eller hel-sløje chips, til nu at være 1280x720 med rimeligt støjniveau og Darkchip2. Hvis man (som jeg) er i den gruppe der mener at DLP har stået lige lovligt stille lige lovligt længe, mens LCD har rykket kraftigt kvalitetsmæssigt, så må man sige at DLP tager revanche i den billige prisklasse nu. Som man kan se af tråden her har det været min konklusion i et stykke tid, men den meget lille udvikling fra Z4 til Z5 styrker mig kraftigt i min opfattelse.

Og hvad angår 30-40k klassen hvor LCD rykker fra stort set non-existent til nogle meget spændende 1080P produkter, så kan jeg kun sige at det bliver yderst spændende at se - men der skal ske _meget_ før at LCD, trods højere opløsning, skal kunne matche dén projektor der har fået mig til allerede at skille mig af med min ellers udmærkede HD72 - nemlig Samsung SPH710. Desværre har Samsung'en ikke de samme boostede specs som konkurrenterne, så det vil formentligt kun være de "få indviede" som forstår hvad det er der gør Samsung'en så speciel, som for alvor vil sætte pris på den. Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at 1080P LCD vil være en større salgsmæssig succes.

Nu hedder tråden "DLP'erne kommer", så måske er det på plads med en lille opsummering af hvad der sker på DLP-siden her til efteråret - først og fremmest på IFA og Cedia, begge i september. Af hvad jeg kender til, så lancerer Optoma HD81, relativt prisbillig 1080P DLP med ekstern Gennum VXP scaler, samt endnu en 720P model. Joe Kane har lovet en 1080P Samsung, som jeg håber er ved at være klar (men jeg ved det ikke), og mon ikke Infocus også har noget i posen? Marantz kommer med en 1080P model, som formentligt kommer til at koste nogle kroner - også dén med Gennum VXP scaler (vi vil i det hele taget se bl.a. Gennum VXP overtage en betragtelig del af Faroudja's markedsposition som den foretrukne chip i integrerede produkter). Dét der generelt vil bære udviklingen vil være billige 720P, flere 1080P modeller, og måske noget 3-chip 720P - men 3-chip er produktionsmæssigt dyrt, og deciderede discount-modeller vil vi formentligt ikke se foreløbigt. Udover at 3 chips er dyrere end én, er optikken meget mere kompliceret.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej Otto. Har du nogen ca. pris på Optoma HD81 og Samsung SPH710?

MVH WRONG

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Og hvad angår 30-40k klassen hvor LCD rykker fra stort set non-existent til nogle meget spændende 1080P produkter, så kan jeg kun sige at det bliver yderst spændende at se - men der skal ske _meget_ før at LCD, trods højere opløsning, skal kunne matche dén projektor der har fået mig til allerede at skille mig af med min ellers udmærkede HD72 - nemlig Samsung SPH710.

Hvad kan denne Joe Kane udviklet projektor så i praksis? . Har luret på den, men ved intet .

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes