Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: EAC og Copy Control (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

jeg startede med at rippe med mit interne drev i min bærbar, og den kunne godt tage de cd'er med copy protection i starten, men det var som om at drevet blev slidt, for efter nogen tid kunne den ikke mere, så prøvede jeg at satte et liteon drev til en ATA->usb konverter og det var bare endnu dårliger. løsningen blev et gammelt asus drev jeg havde til at ligge. med dette drev kan jeg rippe med op til 20X speed mod max 5 på mit interne drev. og det går ned på omkring 4-5x speed ved cder med copy protection. kun cder med mange risser går den under 1x speed.

så mit råd er: prøv nogle forskeldige drev, hvis du har nogle til at ligge. og hvis du ikke har det, skal jeg prøve oa lave en test på et nyt DVD-+rw jeg har til at side i min HTPC, da dette jo kan købes idag til ca 300 kr, modstat mit gamle asus drev.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Mit råd er at man permanent at indstiller drevets hastighed meget lavt fx 4x via firmware patches. Det der spinup og spinndown det skaber så mange fejllæsninger....ikke kun i CDrips også under simple installationer af windows. Det er til at få lange løg af........Hvor mange har brug for 48xspeed anyway?

FYI jeg anbefaler Pioneer da de selv har et utillty til kontrol af hastighed (i firmware).....Uden garantien ryger....

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

AnyDVD kan også styre drevets hastighed.
Der kan man sætte profiler for DVD, musik CD og data. Smart og enkelt.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

nu kan man slå spinup til i eac så den spinder up inden den begynder at læse. og så ser jeg ingen grund til at nøjes med 4x speed mod 18-22x på cd'er uden fejl. og eac kan sættes til selv at gå ned i fart vis den har svært ved at læse cden.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:
nu kan man slå spinup til i eac så den spinder up inden den begynder at læse. og så ser jeg ingen grund til at nøjes med 4x speed mod 18-22x på cd'er uden fejl. og eac kan sættes til selv at gå ned i fart vis den har svært ved at læse cden.

Jojo det kan du da, jeg snakker bare generelt......Firmware= permanent....Skal du støvle windows for at settings træder i kræft har du ikke nytte af fx Nero drive speed og copykontrol etc etc under installation af fx windows.....Jeg snakker overall ikke kun psykologisk sikkerhed via Exact Audio Copy.......

Du bruger det der EAC pga indædt tillid til det program.......Hvis du ved hvordan error correction foregår på et cd/dvd drev.....Så ville du måske også foretrække lavere hastigheder.....

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

indædt tillid? noget at et ord og tage ud af min mund. mener bare og have fundet et program som er af levet at folk som har samme interesse som mig, nemlig få musik fra cd over på hdd. og jeg skriver jo netop også at EAC selv skruger ned for speeden hvis den har svært ved at læse cd'en. kan ikke se forskellen på om du tvangsstyre drevet ned på max 4x speed eller EAC tvinger farten ned når den læser en cd med copykontrol eller risser. men det er jo nok bare mig der intet ved.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 03 November 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg køber helst ikke CopyControlled discs. Svineri.

- og i øvrigt morer det mig at læse, hvor megen umage, folk gør sig for at rippe det ****

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er ikke sagt så hårdt som det er ment. Jeg snakker bare om den teknik der ligger til grund for den error correction som EAC påstår at have så god kontrol over(ikke om din tilgang eller din person). En stor del af argumentet for at bruge EAC er vel at programmet istandsætter dit dvd drev til at køre dobbeltlæsninger eller mere.....Dette inkludrer også fart kontrol. Men farten på et dvd/cd drev releterer først og fremmest til den tid det tager at finde en fil eller en bit på dvd'en og ikke til præcision af selve læsningen, tværtimod. Da error correction på en Cd dvd foregår ved at anlysere fysiske omkringliggende data(Der i princippet også kan være skadet) virker det plausibelt at antage at throttlekontrol (det foranlediger et ekstra led i processen)osv ikke er hensigstmæssigt, og slet ikke hva angår præcision.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes