| Forfatter |
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arj, jeg er nødt til det; jeg er enig med Willman, det vil være dejligt med afgrænsede grupper. Og skulle der komme modargumenter for en opsplitning i retning af at så "er der forskel på indlæg og folk" vil vi sige ja og hvad så? Vi er jo ikke ens!
Det er præcis det samme som at være i et supermarked. De har jo et meget bredt vareudvalg men alle varer er så tilpas billige at alle i butikken har råd til at købe det. Der er altid kun lavpris og medioprisvarer der. Jeg køber da kun det jeg ved jeg skal have, og kigger slet ikke på alt det andet de har. Og skal jeg have noget i virkelig kvalitet går jeg i en specialforretning hvor jeg ved jeg ikke bliver forstyrret af et skilt om hvad denne uges ost hedder.
Man kunne, gentager kunne, bruge antal indlæg + et tilvalg omkring favoritemner som en skillelinie.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Det er muligt den gode Poul synes at have et horn i siden på dette site. Men en ting har han ret i: HIFI4ALL er alt for stort. Ligegyldigt om man er til high end SnurreRundt eller diskussioner om film og musik drukner trådene i mængder af uniteressante meninger om dette og hint. Medmindre man altså har tid til at at tjekke de Aktive Emner hver anden time - Døgnet rundt! Er man væk på weekend med familien (og hunden?), kan man være sikker på, at når man er tilbage, er det er så godt som umuligt at følge med i de (få) spændende tråde det er lykkedes at opdage gennem ugen.
Jeg vil gerne kunne abonnere på de grupper der interesserer mig. Men som udgangspunkt er jeg fløjtende ligeglad med snurrerundt, computere til musikgengivelse og den slags. Jeg ved ikke noget om den slags, og har egentlig heller ikke noget ønske om at vide noget.
Som det ser ud i dag, har jeg ganske enkelt ikke overskud til at følge med andet end ganske sporadisk, medmindre jeg har ferie og ingen aftaler.
/vilmann
|
|
|
Lige mine ord .
Også derfor man ikke gider at bruge så meget tid her mere og ved mange følger det samme .
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Arj, jeg er nødt til det; jeg er enig med Willman, det vil være dejligt med afgrænsede grupper. Og skulle der komme modargumenter for en opsplitning i retning af at så "er der forskel på indlæg og folk" vil vi sige ja og hvad så? Vi er jo ikke ens!
Man kunne, gentager kunne, bruge antal indlæg + et tilvalg omkring favoritemner som en skillelinie. |
|
|
Jeg kan også synes at nogle indlæg er på et lige lovlig lavt eller uinteressant stade, men en ny bruger kan jo også have meget at sige. Jeg bryder mig dog ikke særlig meget om sådanne elite-tanker, så skulle folk hellere lave en MSN-gruppe eller hvad teknikken nu kan byde på i dag, men som regel vil man så lukke sig selv af for nye indtryk.
Dumme indlæg kan heller ikke jeg sige mig fri for at lave, og dem vil du stadig kunne se da mit antal indlæg vel er højt nok 
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan i hvert fald være sikker på at forum skal diskuteres på næste redaktionelle møde! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
kontrast skrev:
| Arj, jeg er nødt til det; jeg er enig med Willman, det vil være dejligt med afgrænsede grupper. Og skulle der komme modargumenter for en opsplitning i retning af at så "er der forskel på indlæg og folk" vil vi sige ja og hvad så? Vi er jo ikke ens!Man kunne, gentager <SPAN style="FONT-STYLE: italic">kunne</SPAN>, bruge antal indlæg + et tilvalg omkring favoritemner som en skillelinie. |
|
|
Jeg kan også synes at nogle indlæg er på et lige lovlig lavt eller uinteressant stade, men en ny bruger kan jo også have meget at sige. Jeg bryder mig dog ikke særlig meget om sådanne elite-tanker, så skulle folk hellere lave en MSN-gruppe eller hvad teknikken nu kan byde på i dag, men som regel vil man så lukke sig selv af for nye indtryk.
|
|
|
Det handler ikke om at skabe en Elite.
Det handler om at det er umuligt at følge med, og HIFI4ALL faktisk godt i gang med at sejre sig selv ihjel. Ingen har tid og lyst til at blive hængende i længere tid.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Det er muligt den gode Poul synes at have et horn i siden på dette site. Men en ting har han ret i: HIFI4ALL er alt for stort. Ligegyldigt om man er til high end SnurreRundt eller diskussioner om film og musik drukner trådene i mængder af uniteressante meninger om dette og hint. Medmindre man altså har tid til at at tjekke de Aktive Emner hver anden time - Døgnet rundt! Er man væk på weekend med familien (og hunden?), kan man være sikker på, at når man er tilbage, er det er så godt som umuligt at følge med i de (få) spændende tråde det er lykkedes at opdage gennem ugen.
Jeg vil gerne kunne abonnere på de grupper der interesserer mig. Men som udgangspunkt er jeg fløjtende ligeglad med snurrerundt, computere til musikgengivelse og den slags. Jeg ved ikke noget om den slags, og har egentlig heller ikke noget ønske om at vide noget.
Som det ser ud i dag, har jeg ganske enkelt ikke overskud til at følge med andet end ganske sporadisk, medmindre jeg har ferie og ingen aftaler.
/vilmann
|
|
|
er funktionen med at gå ind i debat og ind under det/de emner (Ht'er DIY osv) man har intr. for ikke nok ?
det giver da en ret stor sortering for det der rager en, en hat.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
er funktionen med at gå ind i debat og ind under det/de emner (Ht'er DIY osv) man har intr. for ikke nok ?
det giver da en ret stor sortering for det der rager en, en hat.
|
|
|
Nej, Det er ikke nok. "Aktive emner" fungerer ikke i underkategorierne.
/vilmann
(der har ferie og ingen aftaler)
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ok det er ikke så smart så. kan man ikke tilføje den funktion der 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Kim Petersen skrev:
kontrast skrev:
| Arj, jeg er nødt til det; jeg er enig med Willman, det vil være dejligt med afgrænsede grupper. Og skulle der komme modargumenter for en opsplitning i retning af at så "er der forskel på indlæg og folk" vil vi sige ja og hvad så? Vi er jo ikke ens!Man kunne, gentager <SPAN style="FONT-STYLE: italic">kunne</SPAN>, bruge antal indlæg + et tilvalg omkring favoritemner som en skillelinie. |
|
|
Jeg kan også synes at nogle indlæg er på et lige lovlig lavt eller uinteressant stade, men en ny bruger kan jo også have meget at sige. Jeg bryder mig dog ikke særlig meget om sådanne elite-tanker, så skulle folk hellere lave en MSN-gruppe eller hvad teknikken nu kan byde på i dag, men som regel vil man så lukke sig selv af for nye indtryk. |
|
|
Det handler om at det er umuligt at følge med, og HIFI4ALL faktisk godt i gang med at sejre sig selv ihjel. Ingen har tid og lyst til at blive hængende i længere tid. |
|
|
Elite er nok lidt hårdt udtrykt fra min side, men det var det bedste jeg kunne komme på.
Umiddelbart mener jeg at "antal indlæg" ligger i retning af elite (= man skal have været med længe), mens en udvælgelse af hvilke brugere man gider se indlæg fra mere er en slags klub hvor man selv vælger hvem man vil debattere med.
Men også jeg må indrømme at det til tider kan være tidskrævende at følge med, og til tider vælger jeg så bare at sortere noget hårdere.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
vilmann skrev:
| Det handler ikke om at skabe en Elite. Det handler om at det er umuligt at følge med, og HIFI4ALL faktisk godt i gang med at sejre sig selv ihjel. Ingen har tid og lyst til at blive hængende i længere tid. |
|
|
Elite er nok lidt hårdt udtrykt fra min side, men det var det bedste jeg kunne komme på.
Umiddelbart mener jeg at "antal indlæg" ligger i retning af elite (= man skal have været med længe), mens en udvælgelse af hvilke brugere man gider se indlæg fra mere er en slags klub hvor man selv vælger hvem man vil debattere med.
Men også jeg må indrømme at det til tider kan være tidskrævende at følge med, og til tider vælger jeg så bare at sortere noget hårdere. |
|
|
Så må jeg hellere formulere det så det ikke kan misforstås
For min skyld kan folk snakke surround, musik og film fra computer, lærredstørrelser og projektorer alt det de overhovedet vil. Det er sikkert nogle mægtig søde og rare mennesker, men de emner interesserer mig ikke, og jeg synes egentlig bare de støjer helt vildt.
Det handler ikke om at sortere brugere fra. Det er emner der skal sorteres fra.
Jeg prøver at følge med i HIFI-området, men det er ikke muligt, simpelt hen fordi der er ikke er en ordentlig sorteringsfunktion.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
For min skyld kan folk snakke surround, musik og film fra computer, lærredstørrelser og projektorer alt det de overhovedet vil. Det er sikkert nogle mægtig søde og rare mennesker, men de emner interesserer mig ikke, og jeg synes egentlig bare de støjer helt vildt. Det handler ikke om at sortere brugere fra. Det er emner der skal sorteres fra. Jeg prøver at følge med i HIFI-området, men det er ikke muligt, simpelt hen fordi der er ikke er en ordentlig sorteringsfunktion. |
|
|
Ahh, så faldt 10-øren. Umiddelbart har jeg nok misforstået dig fordi der blev nævnt "antal indlæg" og "favoritemner" som mulige kriterier, men det var jo heller ikke dig der fremsatte disse, det var Kontrast.
Jeg må tilstå at jeg ikke anvender Aktive Emner funktionen, jeg nøjes bare med at se hvad der sker i aktualitetsvinduet på forsiden, og så må resten bare gå min næse forbi.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så jeg kan konkludere at vi er ENIGE om at en emnekategorisering er godt.  Hvad så med at dele det yderligere op i STEREO for sig og resten i andre boxe?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Så jeg kan konkludere at vi er ENIGE om at en emnekategorisering er godt. 
Hvad så med at dele det yderligere op i STEREO for sig og resten i andre boxe? |
|
|
Stereo og Tingeltangel? 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Kim Petersen skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
Det handler om at det er umuligt at følge med, og HIFI4ALL faktisk godt i gang med at sejre sig selv ihjel. Ingen har tid og lyst til at blive hængende i længere tid.
/vilmann
|
|
|
Det er korrekt at siden er stor - men der er også mange mennesker som målgruppe.
Det, det bare handler om nu, er hvordan det kan ændres så det hele bliver mere overskueligt - der er nogle ting der skal vendes.
Men ud fra statistikken er der nu alligevel mange der bliver hængende RIGTIGT lang tid ad gangen __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
I guder hvor er der da brug for nogle af Pouls slags. Grundet andre projekter havde jeg ikke set den meget omtalte debat omkring en kabeltest. Jeg satte mig så ned i går og læste indlæggene igennem. Kabeltesten blev selvfølgelig også læst. I 25 år har hifi været min største hobby. I nyere tid med internettets fremmarch er der udsprunget et fremragende site kaldet Hifi4all. Her kan man få svar på diverse ting af folk, der selv render og roder med hifi som hobby. Efter at have læst disse mere eller mindre usaglige angreb på en person, som har siddet og lyttet samt skrevet en anmeldelse om kabler havde jeg mest lyst til at holde med at besøge Hifi4all.
Der sidder simpelthen nogle personer, som går i selvsving(nærmest hidser hinanden op) om hvorvidt en kabeltest er subjektiv, objektiv, helt hen i vejret eller skrevet af en 3 år gammel dreng. Der kan jo være mange grunde til denne måde at reagere på. Måske handler det bare om at løbe en tur og komme af med al den negative energi.
Man kan være enig eller uenig i hans måder at anskue det hele på. Men at komme med perfide personangreb, angribe mandens kompetence er under lavmål. Saglige begrundelser kan alle vel forholde sig til. Heldigvis bruger de fleste også dem.
Han har været nødsaget til at gå ud og forsvare sig. Det er uværdigt og burde slet ikke være nødvendigt. Den måde nogle reagerer på gør langt fra Hifi4all bedre.
Der er sågar branchemedlemmer, som går ind i det, come on! I burde da vide bedre! Godt at Poul går ind og uddeler nogle velfortjente spark bagi til os allesammen. Nogle vil så nok føle sig mere ramt end andre.
Lad os da istedet samles om en hobby, der er fantastisk, hvor vi på en ordentlig måde kan diskutere og udveksle erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det er korrekt at siden er stor - men der er også mange mennesker som målgruppe.
Det, det bare handler om nu, er hvordan det kan ændres så det hele bliver mere overskueligt - der er nogle ting der skal vendes.
|
|
|
Fint nok at have en stor målgruppe. Men der er altså meget stor forskel på at diskutere opsætning af en pladespiller og hjemmebygning af et lærred til hjemmebiffen. Den eneste fællesnævner jeg lige kan finde er "underholdningselektronik". Modifikation af PS2/XBOX hører i samme kategori. Hvor går grænsen?
Vil man servicere den store målgruppe, skal der individuelle tilpasninger til - ellers bliver det alt og intet på en gang.
Citér:
Men ud fra statistikken er der nu alligevel mange der bliver hængende RIGTIGT lang tid ad gangen |
|
|
Definér "blive hængende", please.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en her på arb. sagde: "man kan lave noget så universelt at det ikke kan bruges af nogen"
måske skal der "bare" lidt flere søge og især filter funktioner til.
så man kan vælge, ht'er, aktive emner f.eks. -eller filtere personer fra som, man mener bare laver støj. = man ser det man vil se, og ikke ALT det andet.
jeg kan godt følge folk i at der pt. sker så meget at det er næsten umuligt at følge et emne eller en tråd. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så tilbage til trådens emne !...... 
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst ugen emne... Jeg vil give ham ret i at man skal holde en rodenlig tone her i forum. Jeg mener dog at han selv skal passe på hvordan han fører sig frem. Han ligger på grænser til trusler om vold. Det er ironisk at han starte med at sammenligne diverse brugere med dyr ( hunde) hvorefter han psykoanalyserer og gennereliserer om brugerne her på forum. Efter diverse sammenligninger med hunde skriver han så, at hvis det havde været hans hund var den blevet aflivet. Lad mig sige det sådan, at det var ikke sådan han skulle tale til mig face to face... Han går selv langt over grænsen. HAn kan ikke få mit pis i kog og forhåbenligt heller ikke andres. Dog syntes jeg at alt det klapperi er latterligt.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest negative her i forummet, er når folk bliver sure på hinanden. Jeg var lidt uenig, med kaptajnen der aldrig sover, om kabeltesten, men derfor kunne vi da sagtens snakke kabler til mit setup, og skrive positivt.
Poul har jo den mulighed, at undlade læsning her på det "forfærdentlige" site. Men nej nej.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |