Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 08:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Endnu et Super Tweak... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 September 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej Spencer,

Det må være dem her du tænker på - Eichmann Toppers

Jeg har en del af dem - hørte dem hos en ven og der syntes jeg de virkede (dog ikke på højttalerne). Er noget i tvivl om nogen somhelst virkning med mit nuværende setp-up, men der står nu 12 stk oven på min forforstærker, hvor de om ikke andet medvirker til at få varmen væk - de bliver pænt lune!

Desuden skaber de en del diskussion og undren, når der kommer gæster forbi   .. og jeg tor ikke de gør nogen skade.

Tror det er meningen de skal opsuge kosmiske stråler og anden "snavs" og via de små spidser lede al denne "urene energi" ind til midten, hvor det hele så bliver omtransformeret til varme, der ledes væk via den store oveflade .... eller sådan noget

Iøvrigt sidder der en lignende (men ikke skåret over på midten) inden i Eichmann netkablerne! Den sidder i serie med jorkablet?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jep - det er dem.

De er åbenbart mere sofistikerede end Bitumenplader, som ikke kan sælges til skyhøje priser.
Gad vide hvad Bitumenplader kostede, hvis de kun blev forhandlet af highend audioforhandlere ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 09 September 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Man burde nemt kunne sælge pladerne sammen med de der indiske-klingende racks. En pris på 2000 kr. er vel ikke for meget for sådan et ægte tweeker-produkt. Man skal lige huske at pille prismærket af fra "Bil-xperten" hvor de samme plader koster 250 kr. Som jeg anskuer tingene må det være en udsalgspris som kan pumpes endnu hårdere op hvis man kan find et andet navn til dem...som f.eks. "Magic rubber".....det understøttes af det netop ikke er gummi, men forvirringen SKAL være total.

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 September 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ja, hver gang det hedder hifi skal kraftknusme altid koste en formue....hvofor ? Det er da bare for meget. Pseuduvidenskab giver jeg ikke meget for. Et par fadbamser eller en flaske rødvin giver meget mere på lyden
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ja, eller en øreskylning

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hej Spencer,

Det må være dem her du tænker på - Eichmann Toppers

Jeg har en del af dem - hørte dem hos en ven og der syntes jeg de virkede (dog ikke på højttalerne). Er noget i tvivl om nogen somhelst virkning med mit nuværende setp-up, men der står nu 12 stk oven på min forforstærker, hvor de om ikke andet medvirker til at få varmen væk - de bliver pænt lune!

Desuden skaber de en del diskussion og undren, når der kommer gæster forbi   .. og jeg tor ikke de gør nogen skade.

Tror det er meningen de skal opsuge kosmiske stråler og anden "snavs" og via de små spidser lede al denne "urene energi" ind til midten, hvor det hele så bliver omtransformeret til varme, der ledes væk via den store oveflade .... eller sådan noget

Iøvrigt sidder der en lignende (men ikke skåret over på midten) inden i Eichmann netkablerne! Den sidder i serie med jorkablet?

Ser ud som om de er opbygget som fraktaler

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Sendt: 11 September 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

eichmann toppers skulle først og fremmest være til at dæmpe vibrationer med, på en plan overflade suger de sig nærmest fast, de kan efter sigende gøre gavn anbragt over diskanten på en højtaler,på cd drev og strømforsyninger,jeg har kun kunne konstatere ,at de virkede på en pladespiller ,især rundt omkring armbasen,det lyder helt anderledes når man banker på plinten med knoerne når man bruger topperne,men det er jo ikke sikkert ,at det er alle anlæg ,hvor de virker.
Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

BJASCH skrev:
eichmann toppers skulle først og fremmest være til at dæmpe vibrationer med, på en plan overflade suger de sig nærmest fast, de kan efter sigende gøre gavn anbragt over diskanten på en højtaler,på cd drev og strømforsyninger,jeg har kun kunne konstatere ,at de virkede på en pladespiller ,især rundt omkring armbasen,det lyder helt anderledes når man banker på plinten med knoerne når man bruger topperne,men det er jo ikke sikkert ,at det er alle anlæg ,hvor de virker.

Så foretrækker jeg den enkle løsning, med at undlade at banke med knoerne på plinten, når der lyttes musik.

Hvis du lægger en pose peanuts ovenpå et apparat, så lyder det også anderledes, når du banker på toppladen. De kan så spises efter man har hørt musik.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2006 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 11 September 2006 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
BJASCH skrev:

Så foretrækker jeg den enkle løsning, med at undlade at banke med knoerne på plinten, når der lyttes musik.

Hvis du lægger en pose peanuts ovenpå et apparat, så lyder det også anderledes, når du banker på toppladen. De kan så spises efter man har hørt musik.

Og der er vel også forskel lydmæssigt om de er saltet eller ej???

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Sendt: 11 September 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den lyttetest på messen i München er morsom. Så dem, der sælger tweaket demonstrerer det. Og det er vel HELT umuligt at forestille sig, at de også kom til at stille lidt på en tonekontrol, eller sådan noget ?

Kosmisk stråling (eller en hvilkensomhelst anden stråling)  kan ikke tiltrækkes og absorberes. Elektromagnetisk stråling (og der er den eneste slags vi kender) bevæger sig i rette linier, med lysets hastighed. Der eneste, der kan afbøje dem, er et tyngdefelt .... vel at mærke et tygdefelt i en størrelsesorden som solens.

Ja, det betyder en del for lyden, om de peanuts er saltede eller ej. Hvis de er saltede, bliver man mere tørstig, og så drikker man mere øl, og det kan påvirke lyden en hel del (og ikke kun lyden af anlægget).

Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
Der eneste, der kan afbøje dem, er et tyngdefelt .... vel at mærke et tygdefelt i en størrelsesorden som solens.

Jamen de kan lave meget i dag.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hvem bliver så den første til at lave en fusionsreaktor til lytterummet.

Det ultimative og absolut sidste tweak!!

Hvad med et levende gulv? Regnorme eller dræbersnegle!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

MRC_Hans skrev:
Der eneste, der kan afbøje dem, er et tyngdefelt .... vel at mærke et tygdefelt i en størrelsesorden som solens.

Jamen de kan lave meget i dag.

Tjah, jeg læste engang en science fiction novelle, hvor de genererede er meget kraftigt tyngdefelt ved at lade partikler cirkulere i et kraftigt magentfelt med en hastighed, der lå næsten på lysets hastighed (så stiger deres masse jo, iflg. Einstein). Rent hypotetisk skulle det jo virke, men det er nok ikke noget, man skal prøve derhjemmme.

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hvem bliver så den første til at lave en fusionsreaktor til lytterummet.

Det ultimative og absolut sidste tweak!!

Hvad med et levende gulv? Regnorme eller dræbersnegle!

mvh

Ku' man ikke nøjes med græs? Eller karse, for de utålmodige.

Hans 

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Der var også nogen der nævnte disse små banditter:

Her i platinum-udgaven (ja spørg mig ikke hvad ædelheden af metallet har med lyden at gøre).
Men de har fået gode anmeldelser af f.eks. 6moons, men hvem ved om de har reklamepenge i lommerne på dem? Ved ikke hvordan de tilsyneladende skulle virke, har ikke gidet læse på det.

Man kunne måske fylde skålen op med petroleum og benytte dem som hyggebelysning.

Acoustic System Resonators
Review

Godaften herfra

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Der var også nogen der nævnte disse små banditter:

Her i platinum-udgaven (ja spørg mig ikke hvad ædelheden af metallet har med lyden at gøre).
Men de har fået gode anmeldelser af f.eks. 6moons, men hvem ved om de har reklamepenge i lommerne på dem? Ved ikke hvordan de tilsyneladende skulle virke, har ikke gidet læse på det.

Man kunne måske fylde skålen op med petroleum og benytte dem som hyggebelysning.

Acoustic System Resonators
Review

Godaften herfra

Morten

Et citat fra anmeldelsen: "During the next few days as the resonators settled in, we noticed changes every time we entered the room"

Hmm... mon man skulle gå ind i en musikforretning, og købe en stemmegaffel, og så lige huske at spørge om den er 'spillet til'.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hey...prøv lige at komme ud af hifivacumet  Kender godt de der...jeg kender en der har købt nogle stykker af dem.....hrmmm.....han siger de virker.....der er nok en meget stor del pseudopsykologi i det, hvis ikke 100 %. 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ta en god pris kan de godt finde ud af, men bore huller i træ kniber det med:

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Let's face it: Der er en lang række leverandører derude, der kun er ude på ét. At svindle så mange penge ud af godtroende hifi fans som de bare kan. Og desværre er der en stor del af anmelderne, der spiller med, hvadenten det nu er fordi de er gode til at narre sig selv, eller det er fordi pengene er for gode.

Mvh Hans

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum