Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer,
Det må være dem her du tænker på - Eichmann Toppers

Jeg har en del af dem - hørte dem hos en ven og der syntes jeg de virkede (dog ikke på højttalerne). Er noget i tvivl om nogen somhelst virkning med mit nuværende setp-up, men der står nu 12 stk oven på min forforstærker, hvor de om ikke andet medvirker til at få varmen væk - de bliver pænt lune!
Desuden skaber de en del diskussion og undren, når der kommer gæster forbi .. og jeg tor ikke de gør nogen skade.
Tror det er meningen de skal opsuge kosmiske stråler og anden "snavs" og via de små spidser lede al denne "urene energi" ind til midten, hvor det hele så bliver omtransformeret til varme, der ledes væk via den store oveflade .... eller sådan noget 
Iøvrigt sidder der en lignende (men ikke skåret over på midten) inden i Eichmann netkablerne! Den sidder i serie med jorkablet? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - det er dem. De er åbenbart mere sofistikerede end Bitumenplader, som ikke kan sælges til skyhøje priser. Gad vide hvad Bitumenplader kostede, hvis de kun blev forhandlet af highend audioforhandlere ?
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man burde nemt kunne sælge pladerne sammen med de der indiske-klingende racks. En pris på 2000 kr. er vel ikke for meget for sådan et ægte tweeker-produkt. Man skal lige huske at pille prismærket af fra "Bil-xperten" hvor de samme plader koster 250 kr. Som jeg anskuer tingene må det være en udsalgspris som kan pumpes endnu hårdere op hvis man kan find et andet navn til dem...som f.eks. "Magic rubber".....det understøttes af det netop ikke er gummi, men forvirringen SKAL være total.
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 10 September 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hver gang det hedder hifi skal kraftknusme altid koste en formue....hvofor ?  Det er da bare for meget. Pseuduvidenskab giver jeg ikke meget for. Et par fadbamser eller en flaske rødvin giver meget mere på lyden
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 10 September 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, eller en øreskylning
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 10 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hej Spencer,
Det må være dem her du tænker på - Eichmann Toppers

Jeg har en del af dem - hørte dem hos en ven og der syntes jeg de virkede (dog ikke på højttalerne). Er noget i tvivl om nogen somhelst virkning med mit nuværende setp-up, men der står nu 12 stk oven på min forforstærker, hvor de om ikke andet medvirker til at få varmen væk - de bliver pænt lune!
Desuden skaber de en del diskussion og undren, når der kommer gæster forbi .. og jeg tor ikke de gør nogen skade.
Tror det er meningen de skal opsuge kosmiske stråler og anden "snavs" og via de små spidser lede al denne "urene energi" ind til midten, hvor det hele så bliver omtransformeret til varme, der ledes væk via den store oveflade .... eller sådan noget 
Iøvrigt sidder der en lignende (men ikke skåret over på midten) inden i Eichmann netkablerne! Den sidder i serie med jorkablet? |
|
|
Ser ud som om de er opbygget som fraktaler  __________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
eichmann toppers skulle først og fremmest være til at dæmpe vibrationer med, på en plan overflade suger de sig nærmest fast, de kan efter sigende gøre gavn anbragt over diskanten på en højtaler  ,på cd drev og strømforsyninger  ,jeg har kun kunne konstatere ,at de virkede på en pladespiller ,især rundt omkring armbasen,det lyder helt anderledes når man banker på plinten med knoerne når man bruger topperne,men det er jo ikke sikkert ,at det er alle anlæg ,hvor de virker  .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
eichmann toppers skulle først og fremmest være til at dæmpe vibrationer med, på en plan overflade suger de sig nærmest fast, de kan efter sigende gøre gavn anbragt over diskanten på en højtaler ,på cd drev og strømforsyninger ,jeg har kun kunne konstatere ,at de virkede på en pladespiller ,især rundt omkring armbasen,det lyder helt anderledes når man banker på plinten med knoerne når man bruger topperne,men det er jo ikke sikkert ,at det er alle anlæg ,hvor de virker . |
|
|
Så foretrækker jeg den enkle løsning, med at undlade at banke med knoerne på plinten, når der lyttes musik. Hvis du lægger en pose peanuts ovenpå et apparat, så lyder det også anderledes, når du banker på toppladen. De kan så spises efter man har hørt musik.
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
BJASCH skrev:
eichmann toppers skulle først og fremmest være til at dæmpe vibrationer med, på en plan overflade suger de sig nærmest fast, de kan efter sigende gøre gavn anbragt over diskanten på en højtaler ,på cd drev og strømforsyninger ,jeg har kun kunne konstatere ,at de virkede på en pladespiller ,især rundt omkring armbasen,det lyder helt anderledes når man banker på plinten med knoerne når man bruger topperne,men det er jo ikke sikkert ,at det er alle anlæg ,hvor de virker . |
|
|
Så foretrækker jeg den enkle løsning, med at undlade at banke med knoerne på plinten, når der lyttes musik.
Hvis du lægger en pose peanuts ovenpå et apparat, så lyder det også anderledes, når du banker på toppladen. De kan så spises efter man har hørt musik.
|
|
|

Og der er vel også forskel lydmæssigt om de er saltet eller ej??? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den lyttetest på messen i München er morsom. Så dem, der sælger tweaket demonstrerer det. Og det er vel HELT umuligt at forestille sig, at de også kom til at stille lidt på en tonekontrol, eller sådan noget ?
Kosmisk stråling (eller en hvilkensomhelst anden stråling) kan ikke tiltrækkes og absorberes. Elektromagnetisk stråling (og der er den eneste slags vi kender) bevæger sig i rette linier, med lysets hastighed. Der eneste, der kan afbøje dem, er et tyngdefelt .... vel at mærke et tygdefelt i en størrelsesorden som solens.
Ja, det betyder en del for lyden, om de peanuts er saltede eller ej. Hvis de er saltede, bliver man mere tørstig, og så drikker man mere øl, og det kan påvirke lyden en hel del (og ikke kun lyden af anlægget).
Hans
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Der eneste, der kan afbøje dem, er et tyngdefelt .... vel at mærke et tygdefelt i en størrelsesorden som solens. |
|
|
Jamen de kan lave meget i dag.
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem bliver så den første til at lave en fusionsreaktor til lytterummet.
Det ultimative og absolut sidste tweak!! 
Hvad med et levende gulv? Regnorme eller dræbersnegle! 
mvh
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
MRC_Hans skrev:
Der eneste, der kan afbøje dem, er et tyngdefelt .... vel at mærke et tygdefelt i en størrelsesorden som solens. |
|
|
Jamen de kan lave meget i dag. |
|
|
Tjah, jeg læste engang en science fiction novelle, hvor de genererede er meget kraftigt tyngdefelt ved at lade partikler cirkulere i et kraftigt magentfelt med en hastighed, der lå næsten på lysets hastighed (så stiger deres masse jo, iflg. Einstein). Rent hypotetisk skulle det jo virke, men det er nok ikke noget, man skal prøve derhjemmme.
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Hvem bliver så den første til at lave en fusionsreaktor til lytterummet.
Det ultimative og absolut sidste tweak!! 
Hvad med et levende gulv? Regnorme eller dræbersnegle! 
mvh
|
|
|
Ku' man ikke nøjes med græs? Eller karse, for de utålmodige.
Hans
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var også nogen der nævnte disse små banditter:   Her i platinum-udgaven (ja spørg mig ikke hvad ædelheden af metallet har med lyden at gøre). Men de har fået gode anmeldelser af f.eks. 6moons, men hvem ved om de har reklamepenge i lommerne på dem? Ved ikke hvordan de tilsyneladende skulle virke, har ikke gidet læse på det. Man kunne måske fylde skålen op med petroleum og benytte dem som hyggebelysning. Acoustic System ResonatorsReviewGodaften herfra Morten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Der var også nogen der nævnte disse små banditter:

Her i platinum-udgaven (ja spørg mig ikke hvad ædelheden af metallet har med lyden at gøre). Men de har fået gode anmeldelser af f.eks. 6moons, men hvem ved om de har reklamepenge i lommerne på dem? Ved ikke hvordan de tilsyneladende skulle virke, har ikke gidet læse på det.
Man kunne måske fylde skålen op med petroleum og benytte dem som hyggebelysning.
Acoustic System Resonators Review
Godaften herfra
Morten
|
|
|
Et citat fra anmeldelsen: " During the next
few days as the resonators settled in, we noticed changes every time we entered
the room"
Hmm... mon man skulle gå ind i en musikforretning, og købe en stemmegaffel, og så lige huske at spørge om den er 'spillet til'.
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...prøv lige at komme ud af hifivacumet   Kender godt de der...jeg kender en der har købt nogle stykker af dem.....hrmmm.....han siger de virker.....der er nok en meget stor del pseudopsykologi i det, hvis ikke 100 %.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta en god pris kan de godt finde ud af, men bore huller i træ kniber det med:

|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Let's face it: Der er en lang række leverandører derude, der kun er ude på ét. At svindle så mange penge ud af godtroende hifi fans som de bare kan. Og desværre er der en stor del af anmelderne, der spiller med, hvadenten det nu er fordi de er gode til at narre sig selv, eller det er fordi pengene er for gode.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|