Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej nej, du skal lægge ti 50'ere ned i en brugt kelloggspakke. De mange små sedler opsuger fejlene meget bedre end én stor. Og pappet i kelloggs pakken har ikke det drawback glas plages af, netop at ca. 23% af dårligdommene kastes tilbage og fiser rundt i rummet, før de (måske!) til sidst rammer tilbage i pengene.
Hos mig skal du kun lade dem stå i en halv time, og send dem ind på min konto i stedet, jeg far 14 års erfaring med behandling af penges dårligdomme. Du får dine rensede penge tilbage, og jeg tager kun et lille gebyr for behandlingen. Send mig en mail, så får du de nærmere detaljer __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
45 svar og 1 af jer har hørt tweaket, mente endda han hørte en klar forskel...
Jeg er meget meget imponeret over niveauet drenge .
|
|
|
 Ja......tråden startede ellers med et seriøst tweak. Kom lige ud af hifi-vacummet...for pokker da. Der bliver da vist hørt mere lyd end musik her, hva`behar. Gud ved om ikke denne tråd vil blive omtalt hos Pouls Audiobutik.
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Mercury skrev:
45 svar og 1 af jer har hørt tweaket, mente endda han hørte en klar forskel...
Jeg er meget meget imponeret over niveauet drenge .
|
|
|
 Ja......tråden startede ellers med et seriøst tweak. Kom lige ud af hifi-vacummet...for pokker da. Der bliver da vist hørt mere lyd end musik her, hva`behar. Gud ved om ikke denne tråd vil blive omtalt hos Pouls Audiobutik.
|
|
|
Er det dette:
Citér:
The Room Animator works purely according to the laws of Physics (the ordered movement of electrons in matter) and depends on the use of natural matter. It contains only naturally-occurring materials.
Whenever we listen to the music from a HiFi system, we need air in our room to transmit the sound. The more evenly arranged is the “sound conductivity” of the air, the better the acoustic behaviour of the room.
In practice this means: increased dynamics, high resolution, more detail and improved spatial definition, a more accurate bass rendition, and a more live feel to the musical rendition. |
|
|
..som du kalder et "seriøst tweak"? I så fald må det være i ordets oprindelige betydning (tweak = klem) og det må være et klem på naive hifi lytteres tegnebog.
Dette er et glimrende eksempel på den sorte del af tweak markedet, dvs dem, hvor udbyderen udmærket er klar over, at det er sludder. Man forfatter nemlig ikke sådan en gang pseudovidenskabeligt vrøvl i god tro.
Luftens akustiske ledningsevne .... helt ærligt.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det jeg mener.
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi nok enige.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidste nye 'tweak', om man vil, er et livstilsprodukt, i form af et kosttilskud til hifilyttere. Det hedder 'Verballife', og består af nogle små morgenmadslignende figurer (tag ikke fejl!). Figurerne er udformet som små bogstaver, og er doseret med det helt rigtige forhold imellem konsonanter og vokaler.
Tager man dette i nøje afmålt mængde, vil opfattelsen af stemmer, blive markant bedre. Man gør dog klogt i at undlade at fortælle konen, at man tager dette, idet man så vil virke mere utroværdig, når man nægter at have hørt noget, som hun skulle have sagt.
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det sidste nye 'tweak', om man vil, er et livstilsprodukt, i form af et kosttilskud til hifilyttere. Det hedder 'Verballife', og består af nogle små morgenmadslignende figurer (tag ikke fejl!). Figurerne er udformet som små bogstaver, og er doseret med det helt rigtige forhold imellem konsonanter og vokaler.
Tager man dette i nøje afmålt mængde, vil opfattelsen af stemmer, blive markant bedre. Man gør dog klogt i at undlade at fortælle konen, at man tager dette, idet man så vil virke mere utroværdig, når man nægter at have hørt noget, som hun skulle have sagt.
|
|
|
Hvor sir' du man får dem? og hvad er prisen for en æske?  Med stor interesse, Morten
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Så er vi nok enige.
Mvh Hans
|
|
|
Yep......De der tweaks skal man være lidt forsigtige med....de kan koste kassen.....næh et rimeligt anlæg, et godt rum, god opstilling, måske en fornuftig afkobling, gode kabler (behøves ikke at være dyre, men tilpasset situationen).....så er man nået langt. Helt ganske fornuftige ting.......og så køb noget musik for det kan kompensere for meget tankevirksomhed omkring lyd....ik` ?
Jeg har en god bekendt.......han har gennem mange år tweaket sit anlæg...især grammofonen....en dag pillede han alt tweaket af....det lød sgu meget bedre sagde han. Han har tweaket sig ud af tweaket og han opdagede ikke at summen af alle hans anstrengelser var lig nul.
Hrmmmm...hvad handler det her om....måske noget pseudomedicin, tro, religion ? Jeg synes at man skal være noget nøgtern overfor disse tiltag. Tænk hvor meget fed musik der kan købes for et par "platiniumskåle" med tilhørende fod i åndenød.
For meget siger jeg bare.  
Hold kæft hvor er vi godtroende mennesker....du godeste.
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd:
Jeg tror det grundlæggende problem er kombinationen af et medium som observeres meget subjektivt (lyd), med en stor gruppe entusiaster, som har en begrænset teknisk insigt. Tilsæt så skruppelløse forretningsfolk, og .....
Det svarer lidt til ét eller andet, som den almindelige bruger kun kan måle med en elastik, og som man alligevel prøver at forhandle i millimetermål. SÅ den smarte sælger siger "mit produkt er to millimeter længere", og brugeren, der lige har givet en mindre formue for det, går hjem og måler efter med sin elastik, trækker lidt ekstra i den, og bekræfter sig selv og andre i at han selvfølgelig ikke har dummet sig.
Dette er ikke ment som en fornærmelse mod nogen, det er simplthen et spørgsmål om, at der er for mange, der ikke har reel mulighed for at sortere avnerne fra hveden, men som så prøver alligevel.
Jeg påstår heller ikke, at jeg, som tekniker, har den autoritative løsning på alle tweak spørgsmål, men jeg har blot én af de objektive målestokke, der bør bruges til at bedømme hvad der har en reel mulighed for at virke.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 21 September 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke være mere enig....der er for meget vodoo i meget af dette her og ikke nogle reelle tekniske forklaringer, endsige at undersøgelser om den menneskelig hørelse overhovedet er følsom for sådan forandringer. Jeg kan sagtens lægge et tæppe ind i min stue og akustikken vil forandres.....og ? Ja, det kan vel være ligeså godt som at sætte diverse dyre tweaks i vinduer o.a. Men tro flytter som bekendt bjerge.
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 22 September 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Kan ikke være mere enig....der er for meget vodoo i meget af dette her og ikke nogle reelle tekniske forklaringer, endsige at undersøgelser om den menneskelig hørelse overhovedet er følsom for sådan forandringer. Jeg kan sagtens lægge et tæppe ind i min stue og akustikken vil forandres.....og ? Ja, det kan vel være ligeså godt som at sætte diverse dyre tweaks i vinduer o.a. Men tro flytter som bekendt bjerge. |
|
|
Du glemmer bare, at tæppet mangler en meget vigtig parameter for at kunne virke: Den er alt for billig! 
Skal det være rigtigt godt, skal det også være dyrt. Kiloprisen for det samme kobber fra eksempelvis NKT varierer voldsomt afhængig af, hvilket navn, der skal stå på - og lydkvaliteten følger naturligvis prisen, for "man får hvad man betaler for" (iflg. nogen....) 
Tjah - man skulle tro, at HC Andersen kendte til alt dette "HiFi Voodoo", da han skrev "Kejserens nye Klæder" 
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Tja ... det var en lille smule "sort" .. men omkring samme pris som et billigt netkabel! Men på den anden side, så hjalp jeg også selv til. Så længe der ikke er strøm på, har jeg ikke noget mod (og 30 års erfaring) at skrue og samle kabler 
Problemet er jo, at hvis man insiterer på at få Schuko terminaler så strider det imod dansk lov (men de er godkendt til brug i EU). Derfor er der ingen "lovlig" elektriker som vil installere det. Når man så også forlanger forbindelse til eget jordspyd i haven, ja så står de fleste af.
Heldigvis kendte jeg en elektriker som var villig til at hjælpe mig i sin fritid 
|
|
|
Nu kom der en ny artikel hvor de omtaler at de Franske Schuko stik bliver lovlige fra 2008:
http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2006109220103&NL =1&Category=MILJO
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 22 September 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fransk/belgiske "Schutzkontakte"? 
Den oprindelige tyske norm er brugt på hele det europæiske fastlandskontinent, også i Danmark, men dog kun på tålt ophold!
LK-nes i havet! 
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Dr. Lyd skrev:
Kan ikke være mere enig....der er for meget vodoo i meget af dette her og ikke nogle reelle tekniske forklaringer, endsige at undersøgelser om den menneskelig hørelse overhovedet er følsom for sådan forandringer. Jeg kan sagtens lægge et tæppe ind i min stue og akustikken vil forandres.....og ? Ja, det kan vel være ligeså godt som at sætte diverse dyre tweaks i vinduer o.a. Men tro flytter som bekendt bjerge. |
|
|
Du glemmer bare, at tæppet mangler en meget vigtig parameter for at kunne virke: Den er alt for billig! 
Skal det være rigtigt godt, skal det også være dyrt. Kiloprisen for det samme kobber fra eksempelvis NKT varierer voldsomt afhængig af, hvilket navn, der skal stå på - og lydkvaliteten følger naturligvis prisen, for "man får hvad man betaler for" (iflg. nogen....) 
Tjah - man skulle tro, at HC Andersen kendte til alt dette "HiFi Voodoo", da han skrev "Kejserens nye Klæder" 
|
|
|

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I ikke, og her behøves ingen teknisk forklaring, kan høre forskel på et lytterum med bare gulve kontra tæppebelagte ditto, så kan jeg anbefale tweaket med vatpinde!
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der behøves måske ikke en teknisk forklaring, men der findes en teknisk forklaring på, hvorfor et gulvtæppe gør en forskel.
Det er heller ikke nødvendigt at give en teknisk forklaring på, hvorfor en højttaler i en plasticmadkasse ikke lyder ret godt, det kan enhver forstå umiddelbart, men det kan forklares teknisk.
De tekniske forklaringer er vigtige, når man kommer ud i de mere spidsfindige ting, hvor det ikke er umiddelbart indlysende, hvorfor noget gør en forskel. Det er for eksempel ikke umiddelbart indlysende hvorfor polyporopylen kondensatorer er at foretrække i signalvejen fremfor keramiske, men hvis man studerer fænomenet dielektrisk spredning, så bliver det forståeligt.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik bare ud fra, at der ikke behøvedes nogen teknisk forklaring fra min side; gulvreflektioner er vist et velkendt fænomen, eller hvad?!
Det skulle vel nødigt heller være sådan, at hvis man har teknisk indsigt, og forstår den måske indviklede forklaring; så er det et ægte tweak. Forstår man derimod nada; så er det (nok) haitiansk heksekunst!?
Et link til en forståelig artikel om di-elektrisk spredning kunne være på sin plads lige her!
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 22 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvis I ikke, og her behøves ingen teknisk forklaring, kan høre forskel på et lytterum med bare gulve kontra tæppebelagte ditto, så kan jeg anbefale tweaket med vatpinde!  |
|
|
Jo-jo - jeg kan ihvertfald sagtens høre forskel - men lyden bliver jo meget bedre, hvis tæppet er et specielt "HiFi-optimeret" tæppe til minimum 10 gange prisen for et tilsvarende "normalt" tæppe
Vatpinde tweaket er iøvrigt glimrende - men mon ikke der også er at marked for specielle "hifi-optimerede rensepinde omspundet med specielt akustisk regulerende bomuldsvat"? 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja-jo hr Kaso. Jeg har tykke tæpper fra Kilroy og de virker fint til prisen! (Der står ikke hifi på dem) 
På vatpinde af den dyreste slags sidder bomuldvattet bom-fast; dem jeg bruger hedder Matas. (Kender ikke mærket i hifi-sammenhæng) 
Det hjælper vist at have en sund og skeptisk indstilling til reklamens magt, og det gælder ikke kun i hifi-sammenhæng, nej!
Men vær aldrig bange for at prøve noget nyt, og ind imellem bliver man altså tørt godt og grundigt i nr 0! 
Nå; tiden fra 14 til 16 brugte jeg lige til at hente en stak CD-plader i Fona og TP-musik, så nu er det hjem. Det bedste tweak er nu alligevel at slukke for PC´en og sætte noget musik på!
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 23 September 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Nå; tiden fra 14 til 16 brugte jeg lige til at hente en stak CD-plader i Fona og TP-musik, så nu er det hjem. Det bedste tweak er nu alligevel at slukke for PC´en og sætte noget musik på! |
|
|
Medmindre du bruger en HTPC som signalkilde  Morten
|
Til top |
|
|