Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Endnu et Super Tweak... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Angående Mr. DIY´s indlæg om Van den Hul´s "kortsluttede" svinedyre kabel-ringe; for det virker vel ikke med no-name lakridser, vel!

Efter sidste stik- og kabelrengøring syntes jeg godte-nok at der manglede lidt punch i bassen; eller var det bare den lidt hvide lyd af isopropylalkohol. Nå, op i lommen med det, det forsvinder på under et døgn. Men det gjorde det altså ikke?! Nogle stramt oprullede signalkabler (bare Nordost entrylevel) var "smidt" nederst i stereoskabet, lige der hvor højttalerkablerne bliver ført ud til højttalerne; skulle man monstro lige prøve at fjerne dem, og finde et helt andet sted som opbevaring (så ryd dog op)?!

Og joh; nu var lyden præcist som før. De må altså have virket som spoler, og dermed som en del af delefilteret, altså måske!

Jeg har ingen anden forklaring, men hvad skal man også med forklaringer, når først klaveret spiller?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Og joh; nu var lyden præcist som før. De må altså have virket som spoler, og dermed som en del af delefilteret, altså måske!

Næh desværre. Det gjorde de ikke. Ja, de har selvfølgelig virket som spoler, men for at påvirke signalet skal de jo være forbundet til noget, og det var de jo ikke.

Det er desværre problemet: Man kan sagtens føle at høre en forskel, uden at den nødvendigvis er der.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Bemærk at "spolerne" var i "kontakt" med begge højttalerkabler. Og at vi taler om "nøgne" kabler!

Teoretisk set har højttalerkabel-udstråling kunne løbe sig død i "spolerne", og i højere grad kunne overføre udstråling kablerne imellem. Er der ikke hold i denne teori/tese; så er der heller ikke hold i Van den Hul´s teser (om kortsluttede støjfælder). Underordnet; det gav en kende mere attack i mellembassen, og "spolerne" er lagt i et skab.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej Medlyd

Godt indlæg og interessant holdning du har til toppers. Inden jeg går ud og køber dem, så fortæl mig lige, hvordan du ved, at Toppers virker i nogle konstellationer? Tidligere i tråden skriver du nemlig, så vidt jeg kan forstå, at i ikke kan høre forskel? Siger du dermed at din viden er baseret på kundernes tilbagemeldinger eller er det blot på Regakomponenter at i ikke kan høre at Toppers gør nogen forskel. Hvis det sidste er tilfældet, hvad tror du så det skyldes, og kender du til andre mærker, hvor Toppers heller ikke gør nogen forskel?

Medlyd skrev:
Når vi bliver ringet op af folk der spørger til dem og deres inflydelse på gengivelsen, så er svaret nogenlunde sådan her " Jeg kan ikke høre nogen forskel, når de placeres på de Regakomponenter der står her, men vi har kunder der hårdnakket påstår, at de forbedrer lydgengivelsen" og senere i samme tråd: "Jeg tror på Toppers og ved, at de fungerer i nogle konstellationer"

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Når kæresten er på besøg er lyden også anderledes. Det er måske fordi jeg af og til har en mus løbende rundt.

Prøv at pudse vinduerne!

Støvsug!

Bag boller!

Alt er med til at forbedre lyden!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hørt, du der Fremmede, hørt!

Og når solen skinner! Kom bare i gang; vi er klar!

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

he he, næ nej, det bedste tweeak er når konen IKKE blander sig i hvad det koster

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Min bil kører altid som en drøm efter at den har været i vaskehallen, og helt perfekt når ruderne bliver ekstra fint poleret..

Hvad har det med lyd at gøre ?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes