Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Mr. DIY´s indlæg om Van den Hul´s "kortsluttede" svinedyre kabel-ringe; for det virker vel ikke med no-name lakridser, vel!
Efter sidste stik- og kabelrengøring syntes jeg godte-nok at der manglede lidt punch i bassen; eller var det bare den lidt hvide lyd af isopropylalkohol. Nå, op i lommen med det, det forsvinder på under et døgn. Men det gjorde det altså ikke?! Nogle stramt oprullede signalkabler (bare Nordost entrylevel) var "smidt" nederst i stereoskabet, lige der hvor højttalerkablerne bliver ført ud til højttalerne; skulle man monstro lige prøve at fjerne dem, og finde et helt andet sted som opbevaring (så ryd dog op)?! 
Og joh; nu var lyden præcist som før. De må altså have virket som spoler, og dermed som en del af delefilteret, altså måske! 
Jeg har ingen anden forklaring, men hvad skal man også med forklaringer, når først klaveret spiller? 
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Og joh; nu var lyden præcist som før. De må altså have virket som spoler, og dermed som en del af delefilteret, altså måske! 
|
|
|
Næh desværre. Det gjorde de ikke. Ja, de har selvfølgelig virket som spoler, men for at påvirke signalet skal de jo være forbundet til noget, og det var de jo ikke.
Det er desværre problemet: Man kan sagtens føle at høre en forskel, uden at den nødvendigvis er der.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk at "spolerne" var i "kontakt" med begge højttalerkabler. Og at vi taler om "nøgne" kabler!
Teoretisk set har højttalerkabel-udstråling kunne løbe sig død i "spolerne", og i højere grad kunne overføre udstråling kablerne imellem. Er der ikke hold i denne teori/tese; så er der heller ikke hold i Van den Hul´s teser (om kortsluttede støjfælder). Underordnet; det gav en kende mere attack i mellembassen, og "spolerne" er lagt i et skab. 
|
Til top |
|
|
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Medlyd
Godt indlæg og interessant holdning du har til toppers. Inden jeg går ud og køber dem, så fortæl mig lige, hvordan du ved, at Toppers virker i nogle konstellationer? Tidligere i tråden skriver du nemlig, så vidt jeg kan forstå, at i ikke kan høre forskel? Siger du dermed at din viden er baseret på kundernes tilbagemeldinger eller er det blot på Regakomponenter at i ikke kan høre at Toppers gør nogen forskel. Hvis det sidste er tilfældet, hvad tror du så det skyldes, og kender du til andre mærker, hvor Toppers heller ikke gør nogen forskel?
Medlyd skrev:
Når vi bliver ringet op af folk der spørger til dem og deres inflydelse på gengivelsen, så er svaret nogenlunde sådan her " Jeg kan ikke høre nogen forskel, når de placeres på de Regakomponenter der står her, men vi har kunder der hårdnakket påstår, at de forbedrer lydgengivelsen" og senere i samme tråd: "Jeg tror på Toppers og ved, at de fungerer i nogle konstellationer" |
|
|
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når kæresten er på besøg er lyden også anderledes. Det er måske fordi jeg af og til har en mus løbende rundt .
Prøv at pudse vinduerne!
Støvsug!
Bag boller!
Alt er med til at forbedre lyden!
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt, du der Fremmede, hørt!
Og når solen skinner! Kom bare i gang; vi er klar!
|
Til top |
|
|
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, næ nej, det bedste tweeak er når konen IKKE blander sig i hvad det koster  __________________ Mvh
Aurumcantus
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bil kører altid som en drøm efter at den har været i vaskehallen, og helt perfekt når ruderne bliver ekstra fint poleret..
Hvad har det med lyd at gøre ?
|
Til top |
|
|