Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ronins gejl!! En smule nyt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hvaa hvordan gik testen med de to 311'er?

Sent svar, men here goes - well, det var interessant. Jeg kunne konstatere at på trods af mere power, så spiller en 331´er bedst når den kører alene - her er der mere styr på tingene og den er generelt mere åben.

Well, i mellemtiden er alt det gamle grej røget og nyt er kommet til. Jeg har prioriteret og forsøgt at drosle ned (pga. familiære problemer), men det er sgu svært, så første del af min neddrosling er:

Audio Aero Capitole Reference. Accuphase DP-67 var god, men jeg kom mig aldrig rigtigt over min første Capitole mk. II, og efter en mindre parkering med en Wadia 850i, som iøvrigt er ganske fremragende, besluttede jeg mig for at satse på at få en Reference, og det har jeg bestemt ikke fortrudt - den maskine rykker bare.

På forstærker-fronten har jeg ikke besluttet mig endnu - jeg har lånt et Holfi Pre NB1 og Power NB250, og det sæt spiller sgu godt, men jeg er lidt ambivalent med at købe Holfi grundet mærkets efterhånden triste historie. Det er lidt synd, for udstyret fejler sgu ikke noget. Jeg skal prøve en Krell KAV-400 og ellers er jeg også på udkig efter enkelte andre ting, men endnu intet konkret - denne gang er missionen bare at det for en gangs skyld ikke behøver fylde af helvede til.

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Når alt det gamle grej er skiftet ud, er der så også kommet nye højttalere til eller er det stadig Mahler?

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin !

Jeg føler med dig .... det må virkeligt været trist at sku "nedgradere" til en Audio Aero Capitole Reference

Det er hårde tider !

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Alt efter dit behov for lydtryk så er Krell KAV-400xi er glimrende måde at spare plads på. Desuden synes jeg den spiller langt bedre end dens størrelse retfærdiggør. Faktisk har jeg ikke ejet bedre.

Det er trist at høre med familiære problemer, men jeg håber du hygger dig alligevel.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:
Når alt det gamle grej er skiftet ud, er der så også kommet nye højttalere til eller er det stadig Mahler?

Mahler er desværre også solgt grundet plads-  og pengeproblemer. Efter knas på tråden mellem konen og jeg er enden på det, at der ikke er plads til Mahler hvor jeg skal bo lidt senere hen, og samtidig koster det jo som regel lidt penge at rage uklar, så det var med blødende hjerte at de blev solgt. Økonomien kom der dog styr på, men pladsen er mindre så jeg gik andre veje - Mahler var jo solgt i mellemtiden og det kunne der ikke ændres på.

Engang kommer der dog Mahler på programmet igen - det ligger 100% fast.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Hej Ronin !

Jeg føler med dig .... det må virkeligt været trist at sku "nedgradere" til en Audio Aero Capitole Reference

Det er hårde tider !

mvh

Hehe ja, jeg synes også selv at jeg er hårdt ramt.....

CD-delen har jeg aldrig villet neddrosle, og jeg opvejede pludselig at snuppe fra forstærker-budgettet og bruge lidt mere på cd-delen selvom jeg egentlig havde besluttet mig for hvad der skulle stå på hylderne - sådan skulle det så bare ikke gå og jeg har bestemt ikke fortrudt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Alt efter dit behov for lydtryk så er Krell KAV-400xi er glimrende måde at spare plads på. Desuden synes jeg den spiller langt bedre end dens størrelse retfærdiggør. Faktisk har jeg ikke ejet bedre.

Det er trist at høre med familiære problemer, men jeg håber du hygger dig alligevel.

Jeg synes også at 400´eren er meget interessant, så jeg ser frem til at låne en fra Rene når han får dem hjem igen.

Jo, jeg hygger mig skam alligevel - musik hjælper på tingene

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Må jeg spørge Ronni. hvilke højttalere kører du så med nu? Kan godt være at det fremgår så jeg bare ikke kan læse indenad

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

..... ja det anlæg spiller måske lige så godt som mit........ Man skal jo starte et sted

Men Ronnidrengen.... Du skal da have dig et par DOXA banditter. Var det ikke noget din røver??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Må jeg spørge Ronni. hvilke højttalere kører du så med nu? Kan godt være at det fremgår så jeg bare ikke kan læse indenad

Nå ja, det glemte jeg vist i farten - jeg har købt Dali Euphonia MS4. Fandt et sæt i ahorn til en ok pris på brugtmarkedet, og pladsmæssigt passer de fint ind i min nye stue som ikke er så frygteligt stor - og de spiller iøvrigt ganske fortrinligt. 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

..... ja det anlæg spiller måske lige så godt som mit........ Man skal jo starte et sted

Men Ronnidrengen.... Du skal da have dig et par DOXA banditter. Var det ikke noget din røver??

Jeg overvejer dem faktisk, men har ikke helt grejet hvordan man får fat i dem - bestiller man dem direkte hos producenten eller?

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kender det kun alt for godt... Nedgradering er IKKE sjovt. Og når man så ovenikøbet bliver nød til at købe et par gamle, skrattende kasser af MS4 hvis eneste plusside er at der kommer lyd ud af dem, ja så kan man sgu ligeså godt begå selvmord.

Nosferatu

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
rockforlife skrev:

Jeg overvejer dem faktisk, men har ikke helt grejet hvordan man får fat i dem - bestiller man dem direkte hos producenten eller?

Jeg har købt min brugt, så hvor og hvordan man handler nyt, ved jeg ikke. Jeg ved at det kan være rimelig tålmodighedkrævende, at få fat på selve bagmanden, men her er et par links, hvor info kan søges: http://www.haugalandaudio.no og et norsk hifi forum http://www.hifisentralen.no/

Du kan også smide en mail af til "hurtig", han har måske liige lidt mere info til dig

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

hej ronni...

det er altid trist at nedgradere... personligt ser jeg ikke MS4 som en nedgradering i dit tilfælde. Det er en rigtig godt højtaler, og jeg kan bedre lide lyden i MS4 frem for Mahler. Dog vil jeg ønske dig held og lykke med dit nye anlæg!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

hej ronni...

det er altid trist at nedgradere... personligt ser jeg ikke MS4 som en nedgradering i dit tilfælde. Det er en rigtig godt højtaler, og jeg kan bedre lide lyden i MS4 frem for Mahler. Dog vil jeg ønske dig held og lykke med dit nye anlæg!!

Tak skal du have - Ja, det er altid trist, specielt hvis det er grej som man virkelig er kommet til at holde af. MS4 betragter jeg dog heller ikke som en nedgradering - nærmere en omprioritering, fordi de også spiller skidegodt men bare på en anden måde end Mahler.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hey ROnin!

Hvordan går det med Euphonia MS4'erne? Har du dem stadigvæk og hvilke komponenter er koble sammen med dem (cd, forstærker, trin mv.)?

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

*knazZz.....kzkzkkkk....eurpufzzzzz!....."Jorden kalder Ronin - er du der Ronin?".....

...og der forblev stilhed

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

*knazZz.....kzkzkkkk....eurpufzzzzz!....."Jorden kalder Ronin - er du der Ronin?".....

...og der forblev stilhed

Hehe halløjsa - jeg er her skam stadig

Forstærker-delen er en Pathos Cinema-X, som klarer det aldeles glimrende. Overall er jeg skam godt tilfreds med systemet.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

ah, godt at høre fra dig Ronin! Det var nu også venligt ment

Har lige læst om Pathos Cinema-X. Den ser rigtig spændende ud både i design og hvad angår ydelse - ikke mindst i stereo.

Har du stadigvæk din TacT rcs 2,2X? På det seneste har jeg sat mig lidt ind i Lyngdorf og bl.a. hørt Lyngdorf TDA2200 med MS4, hvilket var en dejlig oplevelse. Hvis du skal sammenligne Pathos'en og Tact'en - hvilken en klarer sig så bedst sammen med Euphoniaerne? 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

ah, godt at høre fra dig Ronin! Det var nu også venligt ment

Har lige læst om Pathos Cinema-X. Den ser rigtig spændende ud både i design og hvad angår ydelse - ikke mindst i stereo.

Har du stadigvæk din TacT rcs 2,2X? På det seneste har jeg sat mig lidt ind i Lyngdorf og bl.a. hørt Lyngdorf TDA2200 med MS4, hvilket var en dejlig oplevelse. Hvis du skal sammenligne Pathos'en og Tact'en - hvilken en klarer sig så bedst sammen med Euphoniaerne? 

Overall klarer Cinema-X sig bedst med MS4 - RCS2.2X var lidt for klinisk. Den er dog over alle bjerge idag

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 10
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes