| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sku lækkert ud - hvem der bare havde mod til at prioritere som du __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
det ser sku lækkert ud - hvem der bare havde mod til at prioritere som du  |
|
|
Takker  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jeg troede egentlig, Ronni, at du havde været ude og invistere i en fornuftig, rummelig stationcar efter familieforøgelsen ?
Er det en gammel Bimmer 325 ?
Lars
|
|
|
Hehe nej, Lars - vi opvejede det og fandt frem til at barnevognen sjældent er med, og den kan sagtens være i vores 406´er.
Bimmeren var min ide - jeg har en svaghed for model E30, dvs. den gamle model og 325i var på ønskelisten. Den er mit nye legetøj  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror sku jeg skal være trykker; bimmer, 406, ML, Accuphase + + (misundelses-smiley)
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej I bilmagasinet!
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronni min ven,har du prøvet at sætte din dejlige accu direkte i røven af din monster amp?
lækkert setup iøvrigt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
ronni min ven,har du prøvet at sætte din dejlige accu direkte i røven af din monster amp?
lækkert setup iøvrigt
|
|
|
Halløjsa, ja det har jeg og skønt det er udemærket, så er niveauet alt andet lige utåleligt i længden da den kun kan dæmpe med -40 dB.
Tak for roserne  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa, jeg kan se at du har fået fingre i en 331, hvordan går det så med den?  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Halløjsa, jeg kan se at du har fået fingre i en 331, hvordan går det så med den? |
|
|
Halløjsa i det nye år....
Ja, jeg har ikke opdateret tråden, men det er korrekt at jeg har handlet en 331 istedet. Spillestilen er generelt den samme og opløsningsmæssigt er forskellene heller ikke de helt store, men på kræfterne er der milevid forskel - her er 331 i den grad lille. Jeg kan spille ved fuldt niveau, og bevares det er da højt, men ikke ekstremt højt. Med 332/332.5 ville huset vælte hvis jeg gjorde det samme. Normalvis spiller jeg dog aldrig så højt, men grænserne skal jo prøves af, så det er hermed gjort. Den bevarer dog overblikket og løber ikke på noget tidspunkt tør for strøm.
Derudover spiller den skam helt fint - det er faktisk rigtigt som nogle har sagt at den er en anelse varmere i mellemtonen end sin storebror.
I løbet af Januar får jeg besøg af en 331 mere og så står bro-kobling på programmet - det skal nok blive interessant.
Det var en trist afsked med 332.5´eren for jeg var meget glad for den, men jeg vil som sagt hellere ud og ræse lidt i Bimmeren, så nedgraderingen er acceptabel og lydmæssigt mangler der som sagt ikke det vilde i sammenligning, så indtil videre klarer jeg den. Der er alligevel planer for foråret..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Halløjsa, jeg kan se at du har fået fingre i en 331, hvordan går det så med den? |
|
|
Halløjsa i det nye år....
Ja, jeg har ikke opdateret tråden, men det er korrekt at jeg har handlet en 331 istedet. Spillestilen er generelt den samme og opløsningsmæssigt er forskellene heller ikke de helt store, men på kræfterne er der milevid forskel - her er 331 i den grad lille. Jeg kan spille ved fuldt niveau, og bevares det er da højt, men ikke ekstremt højt. Med 332/332.5 ville huset vælte hvis jeg gjorde det samme. Normalvis spiller jeg dog aldrig så højt, men grænserne skal jo prøves af, så det er hermed gjort. Den bevarer dog overblikket og løber ikke på noget tidspunkt tør for strøm.
Derudover spiller den skam helt fint - det er faktisk rigtigt som nogle har sagt at den er en anelse varmere i mellemtonen end sin storebror.
I løbet af Januar får jeg besøg af en 331 mere og så står bro-kobling på programmet - det skal nok blive interessant.
Det var en trist afsked med 332.5´eren for jeg var meget glad for den, men jeg vil som sagt hellere ud og ræse lidt i Bimmeren, så nedgraderingen er acceptabel og lydmæssigt mangler der som sagt ikke det vilde i sammenligning, så indtil videre klarer jeg den. Der er alligevel planer for foråret.....
|
|
|
Ja godt nytår iøvrigt.
Jamen dine lytteindtryk står vidst nok meget godt mål med hvad jeg selv har kunne konstatere, det er jo klart nok at en 332 har flere kræfter,det har den jo også på papiret og der skal jo være en grund til at flå sin bankmand og ødelægge sin ryg. . Personligt har jeg dog ikke brug for flere kræfter i mit 13 kv.rum end hvad 331 kan levere og mine tannoyér er barnemad for den at trække, så den får lov at levere havre til den ikke kan mere. Men tilykke med nedgraderingen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Ronin jeg vil lige hører din vudering, hvordan tror du en Rør amp og martin logan Ascent står sammen rent lyd mæssigt jeg tænker nemlig på en emille, jeg vil nemlig undersøge det lidt ...
Mvh Novisad
|
|
|
Hej...
Martin Logan og rørdrift er 'generelt' en god idé. Det er i hvert fald min erfaring.
Men prøv selv! 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
I løbet af Januar får jeg besøg af en 331 mere og så står bro-kobling på programmet - det skal nok blive interessant. |
|
|
Nå, er den på vej? Der skulle også lande en No.38S?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ronin skrev:
I løbet af Januar får jeg besøg af en 331 mere og så står bro-kobling på programmet - det skal nok blive interessant. |
|
|
Nå, er den på vej? Der skulle også lande en No.38S?
|
|
|
Der er desværre ikke sket noget endnu, men i starten af næste uge skulle jeg gerne være heldig. Nu spiller vejret også ind, så det har forsinket det yderligere.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje at biamp'e, hvis du har muligheden for det. Det
med brokobling, er det så ikke et problem at forstærkeren "ser" en
lavere modstand? men den der ML bamse kan sikkert klare lidt af
hvert
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg lige må tillade mig at svare på Ronins vegne, så kan VA højtalere ikke bi-ampes (eller wires). De har kun ét sæt HT terminaler. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, der kan man bare se hvor lidt jeg ved om det mærke  ... det bliver spændende at høre om resultatet.
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er jeg den eneste der undrer sig over RCS'erens passive rolle? Den kunne jeg ellers godt bruge, hvis den alligevel ikke laver andet end at samle støv?
MVH
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Hvis jeg lige må tillade mig at svare på Ronins vegne, så kan VA højtalere ikke bi-ampes (eller wires). De har kun ét sæt HT terminaler.
|
|
|
Fuldstændig korrekt - de kan desværre ikke bi-ampes.
Mahler kører i 6 ohm, så bro-kobling skulle ikke være et problem med to 331´ere (for at tage et eksempel). Mahler peaker godt nok ved 2,8 ohm, men det skulle stadig ikke være et problem - jeg tror ML´eren har overskud nok til det, også fordi at det ikke foregår ved 2,8 ohm hele tiden, og skulle det blive et problem slår ML´eren jo bare fra, så prøves skal det jo næsten.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
|
Hej
Er jeg den eneste der undrer sig over RCS'erens passive rolle? Den kunne jeg ellers godt bruge, hvis den alligevel ikke laver andet end at samle støv?
MVH
|
|
|
Halløjsa,
RCS´eren har bestemt ikke en passiv rolle - faktisk så er den tiltænkt en større rolle hvis jeg beslutter mig for med tiden at integrere en sub i systemet. Den har jo som bekendt en decideret sub-udgang, så det er meningen at jeg skal afprøve det på et tidspunkt - opsætningen fordrer jo næsten til det. Desværre er det lidt tung kost at sætte den op med alle de indstillinger der er at finde i den, så jeg har sat den lidt i standby fordi jeg ikke har tiden til at sætte mig ind i det lige i øjeblikket.
Men RCS´eren spiller ganske fremragende, og jeg er skam glad for den. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaa hvordan gik testen med de to 311'er?
|
| Til top |
|
| |